hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 11 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 .... 55 56 57 58

Blog van HoLaHu

13-04-20 00:43:54
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: En hoelang gaat dit hele gebeuren duren? Als het zolang gaat duren als sommigen denken, dan zijn we over anderhalf jaar misschien zo ver...Welke baas trapt daar in?

13-04-20 01:52:03
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Ik las zojuist dat het in Nederland gelukkig aan het bekomen is. Hoelang dit zal duren? Als ik dat wist zou ik er waarschijnlijk de Nobelprijs voor winnen.

Maar toch, jullie doen er zo ik begrijp echt alles aan en voor de rest moet Frans er maar op hopen dat al zijn collega's even secuur zijn, dat er voldoende extra maatregelen genomen zijn om besmetting te voorkomen, dus iedereen moet regelmatig zijn handen met alcohol ontsmetten, zo ook deurknoppen, wc-brillen en noem maar op.

En welke baas trapt hier in? Elke baas met een hart in zijn donder!!

Jouw man loopt ene zeer verhoogd risico! Zijn baas zou hem zelf de ziektewet in moeten sturen! In ieder geval tot het ergste voorbij is.

Sorry meid, maar zo denk ik er echt over..

13-04-20 02:12:16
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Ja, ik zou wel willen dat zijn baas er zo ook over dacht.. Maar dat is niet zo. Niks ten nadele van zijn baas hoor...Ze zijn heel redelijk wat betreft ziekenhuisbezoeken en zo, een halve dag vrij om met mij naar de bedrijfsarts te gaan is ook helemaal geen probleem, hij heeft wat dat betreft een "menselijke" baas. En die baas komt ook nogal eens op de werkvloer, hij kent zijn personeel voor een groot gedeelte bij naam...Niks te klagen! Flink personeelsfeest ieder jaar, prachtig Kerstpakket ieder jaar, iedere maand een nieuwsbrief bij de loonstrook met een persoonlijke boodschap van de Baas erbij...Echt wel goed hoor! Ik denk dat er menig werknemer in zijn handen zou klappen bij deze werkomstandigheden. Maar ja, ze zijn er ook niet om vliegen te vangen, ze zijn een bedrijf en dat moet geld verdienen!

13-04-20 02:17:06
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Laten we dan maar hopen dat jouw Franske er goed mee weg zal komen. Ik blijf het discutabel vinden om iemand in die risicogroep aan het werk te willen houden,. Maar ach, ik zal wel weer te idealistisch/naïef zijn op mijn ouwe dag ;)

Laatste edit 13-04-2020 02:17

13-04-20 23:53:58
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Als iemand op het werk komt met verkoudheidsverschijnselen wordt hij/zij meteen naar huis gestuurd. Ze hebben het liefst dat je je dan meteen ziek meldt en niet op het werk komt. Natuurlijk wordt daar door sommigen misbruik van gemaakt, maar dat nemen ze dan maar voor lief. Better safe than sorry...

Vandaag had ik mijn nicht aan de telefoon. Ze moest even haar verhaal kwijt...Ze heeft een goeie vriendin, Hedwig, en die is haar man eergisteren kwijtgeraakt aan het Coronavirus..:( 58 jaar, geen andere kwalen, binnen tien dagen dood...
Ik ken Hedwig en haar man wel, dus die boodschap kwam nogal binnen, om het zomaar te zeggen. Op zo'n manier komt het dus wel akelig dichtbij ineens. Tot nu toe kende ik niemand die het Coronavirus opgelopen heeft, in onze families zijn we goddank allemaal nog gezond.
Hedwig ken ik al heel lang, ze is ook een Bladelse, woonde vroeger naast mijn nicht en met haar zus heb ik in de klas gezeten.
Als je zo'n triest verhaal dan opeens hoort...Het speelt al de hele tijd door mijn kop...

14-04-20 00:17:39
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Het probleem is dat het bijna symptoomloos kan zijn totdat je er ineens doodziek van wordt. Ook kunnen de verschijnselen helemaal niet op verkoudheid of griep wijzen. Bij lichte diarree denk je niet plotsklaps aan Corona?

Hoewel gelukkig nog steeds behoorlijk ver van je bed begrijp ik natuurlijk dat het hierdoor wat dichterbij komt. Ik ga je niet condoleren, daarvoor is het echt te ver weg, maar ik voel met je mee, dat wel.. Laten we hopen dat het ergste voorbij is, ik heb gelezen dat het bij jullie zoetjes aan beter wordt, gelukkig!

14-04-20 23:49:51
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Ik ben eerlijk gezegd opgehouden om iedere dag te lezen hoeveel meer zieken er zijn, hoeveel doden er meer of minder zijn en meer van dat soort berichten. Wat ik wel hoop, is dat ze de lockdown zo langzaam mogelijk weer op gaan heffen. Ik ben bang als ze dadelijk zeggen: Jongens, alles mag weer!...Dat het dan nog véél erger wordt.

15-04-20 00:02:54
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Zo je wellicht hebt gezien heb ik een topic geopend waar ik elke dag wat nieuwtjes post, gewoon, ter info, niet om de zaak te bediscussiëren.

Ik heb begrepen dat er in Thailand 'slechts' 41 corona-doden te betreuren zijn, maar de leugenachtigheid van deze regering kennende neem ik dat met een zak zout.

Laten we hopen dat het snel over is..

Laatste edit 15-04-2020 00:08

15-04-20 00:40:34
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Ja, laten we dat hopen...Maar eerlijk gezegd denk ik dat de lockdown nog wel enkele maanden zal duren. Ik kan me niet voorstellen dat ze over 14 dagen zeggen: Ga jullie gang maar weer. Ik zou het ook niet verstandig vinden, laten we wel wezen. Ik hoop dat de berichten waar zijn over het vaccin, dat het er is rond september. Als er echt een goed werkend vaccin is, dan is de kou zo uit de lucht.

15-04-20 02:15:29
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Ik ben het eigenlijk oneens met je, de lock down heeft een vreselijk ontwrichtende invloed op de economie, men kan het zich eigenlijk niet veroorloven!

Het zal de regeringen van de getroffen landen nopen tot een zo spoedig mogelijke opheffing van de lock down zodat de economie kan beginnen zichzelf te herstellen. Nu al is de verwachting dat de corona-crisis ongeveer 1 miljard (!!) nieuwe armen zal opleveren 8O

We kunnen het ons simpelweg niet veroorloven om te wachten totdat het allemaal over is :nee

18-04-20 00:13:15
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Als de lockdowns te snel opgeheven worden leidt dat tot honderden doden..Ik ben blij dat ik die afweging niet hoef te maken!

18-04-20 00:27:07
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Wij zijn niet geschoold in hoe epidemieën te beheersen, dus hoeven wij die afweging gelukkig niet te maken.

Degenen die dat moeten doen gaan dit waarschijnlijk op basis van modellen doen. Ach, geloof me nou, het zal altijd ofwel te vroeg, ofwel te laat zijn.

19-04-20 00:09:18
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Waarschijnlijk wel! Zoals gezegd: Ik ben blij dat ik die beslissingen allemaal niet hoef te nemen. Ik ben bepaald geen fan van Mark Rutte, maar in deze heeft hij mijn steun.

Laatste edit 19-04-2020 00:09

19-04-20 09:15:25
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.335
OTindex: 28.406
@HoLaHu: Waar ik bang voor ben is dat degenen die de heer Rutte adviseren zich teveel later leiden door modellen en protocollen en minder door gezond verstand.

20-04-20 00:38:13
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@Emmo: Daar ben je dan altijd zelf nog bij!

20-04-20 10:28:54
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.335
OTindex: 28.406
@HoLaHu: Ik ben bang van niet. De heer Rutte zal zich waarschijnlijk niet geroepen voelen mijn advies ter harte te nemen.

21-04-20 00:24:09
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@Emmo: Hahahaha...Nee, die zal het waarschijnlijk worst zijn hoe een boeken schrijvende zeeman er over denkt. :P
Maar wat ik bedoel is: Je kunt voor jezelf uitmaken in hoeverre je die protocollen opvolgt. Stel: Vanavond maakt Rutte bekend dat alles weer mag, festivals mogen na juli weer, er mag weer gevoetbald worden met supporters erbij etc. etc....Als jij je daar niet happy bij voelt, niet veilig...Dan blijf je toch gewoon thuis?

21-04-20 01:30:44
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.068
als maar een deel van de maatregelen wordt opgeheven, dan krijg je rare situaties, zoals bijvoorbeeld leerkrachten die bijna met pensioen gaan, die hun kleinkinderen niet mogen zien maar wel weer voor de klas moeten....

21-04-20 10:11:06
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.536
OTindex: 7.901
@botte bijl: Daar hebben wij hier nu al mee te maken: mijn lief is nu naar school, om kinderen op te vangen van mensen uit cruciale beroepen. Onze kleindochter zit bij haar in de klas, maar die heeft slechts één ouder in een cruciaal beroep. En die zou ze dan niet mogen zien, maar haar klasgenootjes wel? Hoe dan?

Complicerende factor: van kleuters kun je niet verwachten dat ze afstand houden. En intussen zit de vent van juf thuis lid te zijn van de kwetsbare groep...

22-04-20 00:05:55
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@venzje: Dat is inderdaad een beetje rare situatie. Hopelijk helpt het als dadelijk na de Meivakantie de regels weer wat soepeler worden. Wordt het voor de vent van de juf misschien ook wat gemakkelijker...:)

22-04-20 07:38:07
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.536
OTindex: 7.901
@HoLaHu: Nou ja, jonge kinderen blijken dus inderdaad niet zo gevaarlijk te zijn. Gelukkig maar, want de kleine woont om de hoek en komt hier toch heel regelmatig even aan. Maar wel: "Ik mag opa niet aanraken." :[

23-04-20 01:02:12
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@venzje: Dat is niet leuk...Maar het gaat de goeie kant uit en over niet al te lange tijd kun je weer lekker knuffelen met je kleinkind. (l)

23-04-20 02:51:05
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.472
OTindex: 94.218
@HoLaHu: Ik kan gewoon niet wachten!

23-04-20 09:31:31
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.536
OTindex: 7.901
@Mamsie: Ik ook niet!

23-04-20 12:35:41
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@Mamsie: @venzje: Ik heb geen kleinkinderen, maar ik zal blij zijn als ik van mijn kinderen weer een lekkere Bear-hug krijg! :)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 .... 55 56 57 58

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven