hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 70 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 .... 55 56 57 58

Blog van HoLaHu

04-04-20 02:11:22
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@KhunAxe: En dat zonder getrouwd te zijn...:)

06-04-20 00:16:35
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
Dit weekend hebben we besteed om ons alvast voor te bereiden op lekker weer. We hadden onze tuintafel, die we in Hooge Mierde hadden, maar zolang op het balkon gezet toen we hier kwamen wonen. Maar die was wel vrij groot voor ons balkon. Dus afgelopen week maar eens op internet gestruind voor een kleinere tuintafel. En gevonden! :) We hebben nou een tuintafel die in twee standen te zetten is: Als eettafel en als salontafel. Hij is ook een stuk smaller dan de tuintafel en wat minder breed, dus we hebben een stuk meer ruimte op het balkon. Da's wel lekker! Verder even naar het tuincentrum gegaan voor wat bloemetjes voor in de bloembakken die aan ons balkon hangen. Het zijn viooltjes geworden: witte met een paars hartje, lila met een donkerpaars hartje en donkerpaarse met een wit hartje...Fleurig!
En vandaag heeft mijn Lief zich nog zeer nuttig gemaakt door een paar wandlampjes op te hangen in de woonkamer. Die misten we nog, maar het kwam er steeds niet van..Nu zijn we weer zéér verlicht! :P
Verder hebben we vandaag voor het eerst een videochat gehad met de schoonfamilie. Mijn schoonouders hebben wel een laptop, maar meer dan spelletjes erop spelen doen ze eigenlijk niet. Dus heeft de broer van mijn Lief, die ICT-er is, de laptop op afstand overgenomen en zodoende een skype-netwerk gerealiseerd. Het was gewoon heel leuk om de schoonouders en de broers weer eens te zien! We onderhouden nu al 5 weken lang alleen maar telefonisch contact en vooral mijn schoonmoeder was zó blij om iedereen weer te zien! Ze hield het niet droog...ocharme..De enige van haar kinderen die ze nou ziet is de broer die in Waalwijk woont, omdat die de boodschappen voor hen doet. Maar dat is: Deur opendoen vanuit het appartement, alvast de buitendeur openen zodat hij binnen kan, dan naar de huiskamer gaan. Broerlief zet de boodschappen op de keukentafel, blijft minstens 5 meter van hen af, vraagt of alles goed gaat, zwaait dan en gaat weer weg. Ze vind het vreselijk dat hij geen "bakske" wil doen..Ze snapt het wel, dat het nodig is en zo, maar ze vind het echt verschrikkelijk!
Dus we hebben lekker met elkaar gepraat, gelachen en volgend weekend weer! :)
Dan gaan we samen paaseitjes eten! :P
Ik ga toch eens aan de kinderen vragen of dat zij ook zo'n Skypeverbinding kunnen maken...

06-04-20 00:31:42
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Ik gebruik Skype al vele jaren om de contacten met zus en zoon te onderhouden. Een gemakkelijk programma dat zich ook eenvoudig laat installeren. Doen!

06-04-20 00:49:30
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Ja he? Vandaag was de eerste keer dat we Skype gebruikt hebben, we hadden het nog nooit gedaan. We gebruiken de laptop ook eigenlijk alleen maar op vakantie. Maar ik denk dat we dat nu wel vaker gaan doen..:)

06-04-20 02:43:29
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.472
OTindex: 94.218
Wij doen dat met Hangouts
Kleindochter vindt dat ook leuk, die zit zich dan lekker uit te sloven voor Opa en Oma. Totdat ze het zat is.
@HoLaHu: jij had dat toch ook?

06-04-20 12:32:24
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@Mamsie: Hangouts? Ik heb er nog nooit van gehoord...:)

06-04-20 12:43:17
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189

06-04-20 12:46:13
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.472
OTindex: 94.218
@KhunAxe: heb jij hangouts? :P

06-04-20 12:53:31
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.335
OTindex: 28.406
@Mamsie: Ik wel. Als mijn broekspijpen te kort zijn... :P

06-04-20 12:55:33
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.472
OTindex: 94.218
@Emmo: Je moet ook niet zo hard groeien hè!

06-04-20 12:57:38
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: Nee schat, ik gebruik ofwel Skype, ofwel de videochat functie van Messenger. Ik heb een iPhone, maar die gebruik ik enkel om muziek te luisteren als ik op de scooter zit. Heb een iPad waarop ik mijn boeken lees. Ben momenteel wachtende op een Android-tablet, maar ook die ga ik zowat uitsluitend gebruiken om mijn ebooks te lezen. Ik doe eigenlijk alle commuicatie met de buitenwereld op de PC.

06-04-20 12:58:15
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Emmo:
Quote @Emmo:
@Mamsie: Ik wel. Als mijn broekspijpen te kort zijn... :P


Last van een uitgerekte zak, kerel? (A) :D

06-04-20 13:23:18
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.335
OTindex: 28.406
@Mamsie: Tegenwoordig groei ik voornamelijk in de breedte.

06-04-20 13:42:10
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.472
OTindex: 94.218
@Emmo: O, dat ken ik. Dat is mij persoonlijk ook noodlottig geworden!

06-04-20 22:44:13
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@Mamsie: Ach welnee...Je ziet er prima uit hoor! Beter wat rondere vormen dan een gratenpakhuis wat zowat rammelt als het langsloopt...:P

07-04-20 00:03:20
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@Mamsie: Ik heb dus wel Hangouts! :P Ik vond het leuk je weer even te spreken. :ja

08-04-20 00:19:58
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
Vanmorgen kreeg ik dan eindelijk het verlossende telefoontje van mijn begeleider...Yes! Ik mag mijn studie gaan doen! Betaald door PostNl ga ik nou een studie voor sociaal werker volgen! Ik ben echt benieuwd of dat ik het aan kan, want het is op HBO- niveau...Volgens de Jongste moet ik dat makkelijk aan kunnen, maar ik ben er niet zo zeker van. Weer opnieuw studeren terwijl je tegen de 60 loopt...?
Aan de andere kant, volgens mijn Jongste, waren we in onze jeugd veel gestructueerder bezig dan de jeugd heden ten dage...Ik ga het zien! :)

08-04-20 02:35:04
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Gefeliciteerd! Leuk nieuws in deze verder sombere dagen. Ik ben vroeger dom geweest, nadat ik mijn MBO Sociale Pedagogiek had gehaald kon ik doorgaan voor een HBO Maatschappelijk Werk, daarvoor hoefde ik slechts één jaar door te leren,. Maar na drie jaar studeren, werken én twee kinderen opvoeden was ik het studeren beu en heb het dus niet gedaan.

Hoewel ik aardig op mijn pootjes terechtgekomen ben heb ik het toch altijd wel een beetje jammer gevonden dat ik dat ene jaartje niet heb doorgebeten..

Maar nogmaals, heel leuk lieverd en een prachtige en nuttige tijdsbesteding! Dat ga jij helemaal doen!!! (L)

Je bent 58, dus bij leven en welzijn nog 9 arbeidsjaren te gaan? Dan is zo'n opleiding welbesteed :ja

.

Laatste edit 08-04-2020 02:42

09-04-20 00:44:17
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Ik ben benieuwd of ik de discipline nog op kan brengen, eerlijk gezegd. Maar aan de andere kant: Het vergt bij een normale studiedruk 6 uur per week studie. Dat zou ik op moeten kunnen brengen..

12-04-20 00:52:04
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
Het is Eerste Paasdag! Ik wens jullie allemaal hele fijne Paasdagen!
Straks maak ik een Engels ontbijt, met roereieren, gebakken spek, gebakken champignons en toast. Jammie...:)
Verder skypen we met de schoonfamilie in de middag, gaan we Chinees halen in de vroege avond en naderhand skypen we weer, maar nu met mijn kinderen. Die heb ik al een week of 6 niet gezien, dus daar kijk ik erg naar uit! We hebben wel telefonisch contact gehad natuurlijk en ook de Appjes vliegen over en weer, ik weet dat ze nog steeds gezond zijn, maar ik heb ze niet gezien!
Vandaag heb ik mijn Lief zijn haar weer onderhanden gehad met de tondeuse, hij loopt er weer fris en fruitig bij met zijn gemillimeterde coupe..Ik zou willen dat ik hetzelfde kon zeggen. Ik gebruik waarschijnlijk meer haarlak dan Beatrix in haar hoogtij-dagen als Koningin..:(
Ik doe het er maar mee, want tot 28 april is de kapster dus een no-go...

12-04-20 01:00:40
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.472
OTindex: 94.218
@HoLaHu: Ook een hele gezellige Pasen gewenst!
Wat spannend, die studie! En leuk ook. Héél veel succes hiermee.

Ja hier zijn dezelfde haarperikelen.
Papsie keurig kortgemaaid en ik loop met een vreselijk kapsel dat hoognodig een schaar moet zien.
Ik hoop dat na 28 april iets mogelijk wordt op dat gebied, we wachten het af!

12-04-20 04:14:09
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Pasen? Wasda? 8O

En please explain: Je kinderen zoeken je niet op, v.v., maar je gaat wél naar de Chinees enzo? Is dat niet een beetje tegenstrijdig? Je ontmoet wel een Chinees, maar niet je zoons :P Dan kun je elkaar net zo goed ontmoeten, met afstand, maar toch.. Of zeg ik nu its vreemds? 8O

12-04-20 16:57:48
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.335
OTindex: 28.406
Quote @HoLaHu:
Ik doe het er maar mee, want tot 28 april is de kapster dus een no-go...
Ik heb nog wel ergens een heggeschaar liggen...

13-04-20 00:16:51
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@Emmo: :D....Zou kunnen helpen!

@KhunAxe: We halen Chinees, da's wat anders dan naar de Chinees gaan. Het Chinese restaurant is gesloten, maar je kunt bellen, bestellen en dan na een minuut of 20 je bestelling op gaan halen.
We houden ons angstvallig aan de regels, want mijn Lief zit flink in de risicogroep, met zijn diabetes en zijn hartkwaal. Dus ik doe boodschappen, met inachtneming van de regels, we gaan nu met de Paasdagen een keer Chinees eten halen, ook met inachtneming van de regels. Verder komen we nergens, en blijven we binnen, op het rondje met de hond na. En we ontvangen ook niemand. Vanmiddag hebben we met de familie geskypet, vroeg in de avond met mijn kinderen. Dat was ook supergezellig, ontzettend gelachen met zijn vijven en ik ben blij dat ik ze weer gezien heb. Omdat mijn Lief een grote risicofactor heeft ben ik er niet blij mee dat hij niet thuis kan werken. Maar op het werk worden er natuurlijk ook maatregelen genomen om de afstand tussen werknemers te waarborgen. Dus daar moeten we dan maar op vertrouwen.

13-04-20 00:33:38
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Ik begrijp het, buiten de hartkwaal val ook ik in de risicogroep. Maar, waarom meldt hij zich niet ziek dan? Wellicht niet de meest elegante oplossing, maar nood breekt wetten.

Zo je zelf zegt doen jullie er privé alles aan om besmetting te voorkomen maar je moet er maar op vertrouwen dat men op zijn werk er alles aan doet om diezelfde besmetting te voorkomen?

Eerlijk? Als ik in zijn schoenen stond ging ik de ziektewet in, hij zal vast niet de enige zijn :nee

Laatste edit 13-04-2020 00:33

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 .... 55 56 57 58

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven