hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 18:00 - 74417 artikelen - nu online 11 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


1 [2]

Gekte in Nederland

31-10-06 10:07:46 - Quote! - @Jboog
Jboog
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 256
Wnplts: roosendaal
Quote Slicky:
Quote Tovenaar:
De kerncentrales in Nederland. Das toch ziek?!?!? :r


Kerncentrales zijn in principe nog de schoonste manier om energie te winnen. Je moet alleen weten hoe je om moet gaan met die afvalstoffen (Die je naderhand touwens kunt hergebruiken.)


nooit gehoord van wind/water/zonne energie??.. volgens mij is dat een stuk schoner.. alleen er wordt op het moment nog te weinig stroom mee opgewekt om een stad/provincie/land van te voorzien

31-10-06 10:25:21 - Quote! - @Slicky
Slicky
Erelid


WMRindex: 697
OTindex: 1.759
Quote Jboog:
Quote Slicky:
Quote Tovenaar:
De kerncentrales in Nederland. Das toch ziek?!?!? :r


Kerncentrales zijn in principe nog de schoonste manier om energie te winnen. Je moet alleen weten hoe je om moet gaan met die afvalstoffen (Die je naderhand touwens kunt hergebruiken.)


nooit gehoord van wind/water/zonne energie??.. volgens mij is dat een stuk schoner.. alleen er wordt op het moment nog te weinig stroom mee opgewekt om een stad/provincie/land van te voorzien


Met windenergie heb je ook vervuiling: Landschapsvervuiling. Al gooi je het hele land er mee vol, met die windmolentjes, dan nog heb je niet genoeg energie om het land er mee te voorzien. Hoe wil je hier aan waterenergie komen? Echt veel wordt er hier niet mee opgewekt.

31-10-06 10:28:43 - Quote! - @Jboog
Jboog
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 256
Wnplts: roosendaal
neej idd maar ik noemde maar wat alternatieven.. en jah liever landschapsvervuiling dan luchtvervuiling.. dat is in mijn ogen schadelijker voor de gezondheid.. en de grootste windmolenparken van Nederland staan in zee.. daar hebben we dus geen last van.

31-10-06 15:51:55 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Een TNR hoeft geen landschaps vervuiling te zijn, voor Nederland ligt het antwoord daar door de Centrales dieper in de aarde te laten verzakken.

De kern van de centrale ligt dan op een veel dieper niveau en de koeltoren zou ook een andere vorm kunnen krijgen, daarmee neemt de veiligheid toe - denk ik en is het effect in het landschap beperkt.

* TNR : Thermo Nucleare Reactor

31-10-06 16:10:28 - Quote! - @Hukkel
Hukkel
Lid

WMRindex: 41
OTindex: 56
Wnplts: Culemborg
dacht dat je mijn reactie belachlijk vond lanira_mommy sorry!!

31-10-06 16:38:38 - Quote! - @lanira_mommy
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
@ Hukkel
nee dus ;)
Sorry als het niet duidelijk was.

31-10-06 19:17:10 - Quote! - @Icecold
Icecold
Senior lid

WMRindex: 131
OTindex: 60
Wnplts: Breda
Quote heraux:
Een TNR hoeft geen landschaps vervuiling te zijn, voor Nederland ligt het antwoord daar door de Centrales dieper in de aarde te laten verzakken.



en waar laat je het afval dan

31-10-06 22:14:32 - Quote! - @NeaRoW
NeaRoW
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 2.965
S
Ik ken nog iets geks... bijna alleen maar boetes uitschrijven aan nutteloze troep...

1x geen parkeerkaartje, 10 km/h te hard, door 1 seconde rood rijden...

31-10-06 23:14:11 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Welk afval - nuclear afval kun je reduceren - het blijft tenslotte actief - dus kun je het nog gebruiken als lage-energie bron - opwarmer van water of iets anders.

het is niet nutteloos..

07-11-06 16:23:18 - Quote! - @Hukkel
Hukkel
Lid

WMRindex: 41
OTindex: 56
Wnplts: Culemborg
ik vind het wel makkelijk :D

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven