hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 18:00 - 74417 artikelen - nu online 39 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


1 2 [3] 4

Naar huis gestuurd :(

22-03-07 14:17:47
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Nogmaals Kpuc
heb je me ooit ontmoet?
Je weet niets van me, kent me niet,
dus heb je geen recht te oordelen punt.

Jij gaat puur af op berichtjes die totaal verkeerd worden opgevat doordat getypte woorden nu eenmaal anders overkomen en je verwoorden op schrift heel anders is dan wanneer iemand voor je staat!
Je ziet mijn houding niet, hoort me stem niet, etc etc.
Anders had je geweten dat er nog nooit iets opvliegends aan me is geweest en dat ik integendeel eens zou moeten leren feller te worden en eens van me af te leren bijten!
Dat had je geweten áls je me gekend had.
toont aan dat je me niet kent......
dus hoe kun je dan dingen beweren alsof het vaststaande feiten zouden zijn.............

22-03-07 14:20:06
nietmeer
Dan zou je misschien je zelf eens moeten afvragen of je berichtjes iets minder fel kunnen worden. Net als toen met Dweezle, je had het totaal verkeerd gelezen en je vloog erop als een furie. Gek dat mensen dan zo een beeldvorming krijgen..

22-03-07 14:22:50
nietmeer
:) Nuanceren en redigeren van tekst kan heel veel misverstanden uit de wereld helpen Lanira! Ik wil je niet aanvallen, integendeel, maar ik heb idd teksten zien staan die verkeerd opgevat kunnen worden. Niet alleen de jouwe hoor!

22-03-07 14:23:46
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
@ kpuc
Dat is slechts de indruk die jij hebt uit de berichtjes.
Ik ga niet verder met je in discussie, ik heb gezegd wat ik ervan vind. en verder ben je mijn tijd totaal niet waard, wetende dat ik niets met je te maken heb en ook nooit zal hebben. Dus ga hier mijn tijd niet aan verspillen.
denk maar wat je wilt denken. je kent me niet, dus het is niet mijn probleem.

22-03-07 14:24:31
nietmeer
Mijn probleem ook niet maar doe iets minder agressief ajb.

22-03-07 14:28:07
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Lanira:Ik heb niet gezegd dat jij geen recht op je eigen mening mag hebben. Ten tweede komt mijn advies zeker wel van pas. Denk eerst na voor je iets schrijft. Dan kun je nog eens nalezen of dit is hoe je wilt dat mensen je gaan 'zien'. Ten slotten heb je gelijk dat wij jou niet kennen, maar uit de reacties die je geeft kan ik wel zien dat er een heleboel frustratie in je schuilt. Als dit niet het beeld is dat 'mensen' over je vormen moet je je misschien anders gaan uitdrukken.
Je kunt ook je woordenschat uitbreiden om hetgeen je wilt communiceren naar de buitenwereld duidelijker te formuleren.
Kijk als ik een overvaller voor me heb staan met een pistool en die zegt met een hele lieve stem om mijn geld te geven omdat hij me anders overhoop knalt, klinkt niet beter dan dat iemand dat schreeuwt. In beide gevallen gaat het erom wat er gezegd wordt. Bij jou dus ook. Je stem en houding doen hier niet terzake. Je wordt beoordeeld om wat je bloot geeft (in dit geval je geschreven woorden in je reacties) en die zijn niet bepaald 'lief' of 'rustig' of 'evenwichtig' te noemen. Ik zou niet weten hoe ik dan echte lieve reacties moet beoordelen. Misschien ligt ons kader van 'lief' wel heel anders dan bij jou.....8)

22-03-07 14:29:23
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Lanira_mommy
Kpuc

Waarom komen jullie niet eens bijelkaar.. binnenkort is er een gathering en dan kun je elkaar bekijken en over dingen spreken.

Over het fel reageren - buiten de inhoudelijke zaken is het altijd verstandig de tekst goed te lezen.
Gelukkig is de EDIT functie ;)

Life is like a river.. it flows but not always like a day ago..

22-03-07 14:30:39
nietmeer
Uhmm, slecht plan, ik ben ook zo een felle en dat wordt ruzie.

22-03-07 14:33:16
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
juist - en daarom is het verstandig het juist WEL te doen - en te leren je te beheersen.

Het kan ook andersom..
dat je ergens in den vrije gaat
en elkaar gaat bestoken met een
scheld karbonade en daarna
bekijkt wat er zoals allemaal
geventileerd is..

22-03-07 14:36:27
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
heraux, onze huistherapeut :P (6) Of moet ik zeggen spin doctor? :P Of Uitlokker? :P (6)

Wie betaalt de ziekenhuisrekening als het tot ruzie komt? (6) haha

22-03-07 14:37:04
Jannick
Oudgediende


WMRindex: 1.125
OTindex: 42.838
T
Kpuc, iemand die ik ken, die zei tegen mij dat ik beter bij iemand kon zijn, die ook wanneer er iets niet goed was, of ging, of wat dan ook, die hetzelfde reageerd als mij op sommige reacties, Ik zou bij zo'n iemand bijgezet moesten worden, ofzoiets, gebrekkig Neerlandsch, maar misschien is het daarom wel goed, of een privégesprek, of wat dan ook.

22-03-07 14:37:54
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Wel een leuke reacties hier...

22-03-07 14:38:41
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Ik denk dat het tijd wordt om een paar menschen hier eens even naar huis te sturen om af te koelen! (6)

Ironie? Waar? Hier? Oh. (6)

22-03-07 14:39:10
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Jive, naar huis!
8)

22-03-07 14:41:54
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Jivebunny:
heraux, onze huistherapeut :P (6) Of moet ik zeggen spin doctor? :P Of Uitlokker? :P (6)

Wie betaalt de ziekenhuisrekening als het tot ruzie komt? (6) haha


we gaan elkaar niet blauw tikken
of kreupel strelen..

maar soms moet het eruit..
ik dacht aan een hoge berg
en aan een hele harde schreeuw..

22-03-07 14:43:04
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Ik dacht aan een brug
Edit: Is iedereen al naar huis? :S

22-03-07 15:00:05
NeaRoW
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 2.965
S
Laten we hopen? :P

22-03-07 15:16:01
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
@jive: Edvard Munch - Der Schrei

22-03-07 15:17:45
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
@heraux: 'Ze bleven staan op een brug'

:D Maaruh ja, daar ben ik gaan zoeken voor het plaatje, maar zag em niet zo 1 2 3 ;)

22-03-07 19:55:29
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Tjemig, wat een gezeur hier,zeg :|

23-03-07 17:32:50
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Lanira...
Ik krijg de indruk dat je alles wel heel persoonlijk opvat... ik ken je niet persoonlijk maar dan bedoel ik puur aan de reacties in deze topic... iedereen interpreteerd alles op zijn eigen manier naar zijn eigen referentiekader... maar ook ik vind dat jij wel erg fel en geprikkeld reageerd... waarom zo fel??... wat is het nut??... als iemand niet beter weet, wat is dan het nut om hem voor vanalles uit te maken??...

Wat ik dus bedoelde in die voorgaande post in dit topic... er zijn altijd mensen die je niet zullen begrijpen, dingen niet mee gemaakt hebben en een andere mening hebben... of dingen op een heel andere manier meegemaakt of beleefd hebben... niet alleen in dit topic maar overal in het leven... daar kunnen ze ook niets aan doen... als ze iets op een andere manier ervaren of op een andere manier naar kijken doen ze dat ook niet met opzet om jouw op stang te jagen:P...

Jij hebt recht op een mening... en er zijn idd mensen die wat kortaf en wel erg direct en soms niet erg doordacht reageren... maar ook die hebben recht op een mening...
Ik zou persoonlijk minder fel op zulke mensen reageren... felle geprikkelde en agressieve reacties wekken alleen agressie op... je red er niets mee... het levert je niets op om iemand eens flink op de plaats te zetten over een forum... probeer de eer aan jezelf te houden... laat je niet uit de tent lokken... boosheid komt voort uit onmacht... het kost je alleen energie...
Zoals heraux al zei... je kan elkaar wel proberen "neer te typen" maar dan krijg je toch reactie op reactie... erger op erger... je kunt elkaar toch niets doen als bozer maken...

Je kan bijvoorbeeld zeggen dat je het ergens niet mee eens bent en dat je vind dat een mening niet onderbouwd is omdat bij jouw de situatie anders ligt ipv direct mensen voor snotaap, kortzichtig of iemand die niet kan lezen uit te maken:P...
Geschrift is altijd letterlijk... en het woord "snotaap" kan je nog zo vriendelijk bij kijken maar ik kan me niet indenken dat dat vriendelijk bedoeld was:P...

Ik kan me heeeel goed voorstellen dat het je hoog zit... jij zit er iedere dag weer mee... het is jouw dochter waar jij verandwoordelijk voor bent en op aangekeken wordt al ze zich niet gedraagd... jij ben degene die haar steeds moet troosten als bijvoorbeeld de juffrouw haar weer straf geeft ondanks dat je dochter het niet zo bedoelde en helemaal niet stout of druk wil zijn... maar ik zou je toch aanraden hier op het forum wat politiek correcter proberen te blijven... probeer die felle emotie eerst van je aftezetten of lees je post nog een keer door en haal "de scherpe randjes" er mischien eerst een beetje af voor het posten...

Tuurlijk ben ik zelf ook geen heilige:nee... maar ik probeer altijd zo veel mogelijk aan bovenstaande te denken... en ik lees altijd alles nog een paar keer door voor ik het post...
Ik weet niet of ik nou ook een snotaap ben die zich met dingen bemoeid waar hij niets van afweet:P... maar zo denk ik er over:ja... dit is mijn bescheiden mening:P...

23-03-07 17:37:21
NeaRoW
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 2.965
S
Ha, we gaan weer verder vandaag ;) Hou het koest jongens ;) (en meisjes)

23-03-07 17:44:54
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Quote NeaRoW:
Ha, we gaan weer verder vandaag ;) Hou het koest jongens ;) (en meisjes)

Sorry... maar ik had een niet te onderdrukken drang om mijn mening te geven:P...
Het ligt totaal niet in mijn intentie agressie of geprikkelde reacties op te roepen... ik probeer alleen mensen begripvol naar elkaar te laten zijn of te maken... ik weet niet welke effecten het gaat hebben... het is in iedergeval vredelievend bedoeld:P...

26-03-07 01:29:17
Dweezle
Senior lid

WMRindex: 95
OTindex: 983
Wnplts: Eiland
S
Quote Kpuc:
Dan zou je misschien je zelf eens moeten afvragen of je berichtjes iets minder fel kunnen worden. Net als toen met Dweezle, je had het totaal verkeerd gelezen en je vloog erop als een furie. Gek dat mensen dan zo een beeldvorming krijgen..

Dank je, Kpuc

27-03-07 11:40:57
chris westerman
Junior lid

WMRindex: 7
OTindex: 19
S
mensen hierbij is gewoon geen discussie mogelijk... kinderen met ADHD kunnen er niet zoveel aan doen... ze zijn zo geboren niemand zou ze daar op moeten aankijken..!!! :(

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3] 4

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven