|
Kameleon Oudgediende
 WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
drecht betekent een verbinding over het water, en wij hebben een pont tussen Gouderak en Moordrecht. |
|
Delenn
Oudgediende
 WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
maar pietje  je moet wel de rest meequoten  |
|
pietjevlip Oudgediende
 WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
Geeft niets delenntje, als je me zat bent geef je maar een seintje  |
|
nietmeer
|
Quote delenn: waar ligt elburg  nou  Elburg ligt tussen Harderwijk en Zwolle  Berniew valt best wel mee  je moet alleen niet op een zekere PP kijken  |
|
Kameleon Oudgediende
Mag ik nu al seinen dan?  grapje hoor PV  |
|
Dionos Oudgediende WMRindex: 156 OTindex: 23.842
|
@jersan: als je zegt dat iets niet mag, dan....  |
|
nietmeer
|
Quote JohannBehrens: drecht betekent een verbinding over het water, en wij hebben een pont tussen Gouderak en Moordrecht. en Moor, van de Moren?  pont van de Moren  |
|
Kameleon Oudgediende
kijken wij juist! Quote Jersan: Quote JohannBehrens: drecht betekent een verbinding over het water, en wij hebben een pont tussen Gouderak en Moordrecht. en Moor, van de Moren?  pont van de Moren  Geen idee, 1 moment ik zoek het op. |
|
nietmeer
|
Quote berniew: jersan: als je zegt dat iets niet mag, dan....  tuurlijk mag het  |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Quote JohannBehrens: Mag ik nu al seinen dan? ben jij delenntje?  |
|
Delenn
Oudgediende
seintje   nee hoor! niet weggaan  jersan; ok dan is het logisch dat je moordrecht raar vindt, je spreekt het waarschijnlijk raar uit  rond Rotterdam liggen wel meer -drecht plaatsen en klinkt het heel normaal  |
|
Kameleon Oudgediende
Dat niet, maar ik wil wel graag seinen, is lollig hoor seinen. |
|
|
utdrecht  |
|
Delenn
Oudgediende
bijvoorbeeld bernie  |
|
Kameleon Oudgediende
haha, leuk verzonnen berniew!   |
|
Delenn
Oudgediende
|
|
nietmeer
|
|
|
pietjevlip Oudgediende
|
en dor-   |
|
|
|
|
Delenn
Oudgediende
jersan; nee  ik woon rond rotterdam;) |
|
Kameleon Oudgediende
|
|
Kameleon Oudgediende
Moordrecht ( uitspraak (info·uitleg), Moor-drecht, niet Moord-recht) is een plaats en gemeente in de Nederlandse provincie Zuid-Holland bij de Zuidplaspolder. De gemeente telt 8.159 inwoners (30 juni 2008, bron: CBS) en heeft een oppervlakte van 12,73 km². Binnen de gemeentegrenzen liggen geen andere kernen. Moordrecht ligt aan de Hollandsche IJssel, met aan de overkant Gouderak. De gemeente en plaats Moordrecht worden doormidden gesneden door de Middelweg. Ook de spoorlijn Rotterdam-Gouda loopt door de gemeente, maar Moordrecht heeft geen station meer aan deze lijn.
In september 2006 hebben in een volksraadpleging over mogelijke herindelingskandidaten 93% van de Moordrechtenaren gekozen voor samenvoeging met buurgemeenten Nieuwerkerk aan den IJssel en Zevenhuizen-Moerkapelle. Slechts 7% koos voor de andere buurgemeente Gouda. De gemeenteraad heeft deze voorkeur overgenomen en besloten fusiebesprekingen met Nieuwerkerk aan den IJssel en Zevenhuizen-Moerkapelle te beginnen. Het doel is om in 2010 een nieuwe Zuidplasgemeente te laten ontstaan.
|
|
nietmeer
|
@Delenn ow  ga dan nu maar  Utrecht komt van Trajectum, de Romeinse naam  geloof ik  Trajectum lag daar tenminste wel ongeveer  |
|
|
|
|
Kameleon Oudgediende
|
|