|
nietmeer
|
@Puck dat wel ja maar die lijken nog lastiger |
|
TeunSr
Erelid
 WMRindex: 1.113 OTindex: 6.049
|
@bert, ik ook niet. Maar door dat gedram van die leraar ken ik die stomme rijtjes na 22 jaar nog steeds. Enne Spaans is niet lastig: cerveza por favor  |
|
nietmeer
|
@ teun kon ik dat maar zeggen heb officieel 2 jaar duits gehad maar in het echt en half jaar met leraar en soms film kijken ofzo  |
|
pietjevlip Oudgediende
 WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
Goedenavond  |
|
Puck Oudgediende
 WMRindex: 277 OTindex: 12.280
|
Teeeeun  Esta falda no me quedan bien, es muy larga, además, el color no me gusta  Die stomme zinnetjes moeten wij dus uit ons koppie leren  |
|
nietmeer
|
@Puck lukt dat ook nog  hoi pietje de cavia  |
|
Mazzydiladilo Senior lid WMRindex: 307 OTindex: 526 S |
@Teun, bij onze lessen óf computer je, óf kijk je een video/tv, óf je oefent met teksten, en de twee lessen voor de repetitie maak je het hoofdstuk  Relaxed, maar het helpt wel  En voor de naamvallen hebben wij de Spick-O-Theck die bij elke repetitie gebruikt mag worden, zo hoef je het niet te kennen maar zie je dat ding zo vaak dat je ze op een gegeven moment tóch kent!  |
|
Puck Oudgediende
|
Bert, nou, ik weet 'm nog  Dus eh, ja  Heeeeeeeee Pietjeeeeee!  Mazzy, die naamvallen hoor je gewoon te weten ^^ |
|
nietmeer
|
@Puck het is zeker gewoon stampen?  |
|
TeunSr
Erelid
|
@Mazzydiladilo, ben van de oude stempel. Pre-Pc tijperk @Puck, als ik maar bier kan bestellen in alle talen  |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Als je iets tegen naamvallen heb, laat Fins maar even achterwege dan  Of Russisch  |
|
Of Latijn en Grieks  Vooral Latijn, die heeft er zelfs 5 |
|
@Pietje, heeft Fins naamvallen?  Dat is toch die taal waarbij bijna alles eindigt op 'aa'  |
|
TeunSr
Erelid
|
Pietje, en dat terwijl het Noors, Zweeds en Deens goed te doen is, het lezen dan. |
|
Puck Oudgediende
|
Bert, neuh, 1x doorlezen  Pietje, sorry, dat was ik ookw el van plan  |
|
nietmeer
|
welke taal heeft geen naamvallen?  |
|
Puck Oudgediende
|
Engels?  Of heeft dat ookw eer van die dingen die ik weer niet weet  Jaaa, dat zoiezo  Maar maar maaar! |
|
TeunSr
Erelid
|
|
|
nietmeer
|
ehm... ehm... Engels?
Wederom Hoi overigens... |
|
nietmeer
|
mensen ik ga tot ziens  |
|
nietmeer
|
Doei Bert  |
|
TeunSr
Erelid
|
Tot ziens bert. Ik ga trouwens ook, als Cootje dadelijk thuiskomt en ik heb niets aan het huishouden gedaan, dan zwaait er wat  |
|
@bert, doeii! @Teun, Deens is idd makkelijk te lezen... Ben er afgelopen najaar een midweek geweest  En natuurlijk ons Nederlands heeft geen naamvallen  |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Quote Mazzydiladilo: Pietje, heeft Fins naamvallen?  Dat is toch die taal waarbij bijna alles eindigt op 'aa'  Russisch zat geloof ik op 19 (!), Fins heeft er iets minder maar nog een hoop Fins: Alles wat buitenlands is, eindigt alvast op een I, de klemtoon is erg eenvoudig, ligt namelijk áltijd op de eerste lettergreep. Verder zijn mijn lessen bijna volledig verwaterd... |
|
nietmeer
|
@Mazzy: dat denk jij... Ooit wel eens van persoonlijk voornaamwoorden (hem, mij) gehoord? |
|