|
Chanouk Erelid
 WMRindex: 297 OTindex: 2.105
|
@ alweerdoo  zeven uur lang ik had het al na een uur opgegeven  |
|
Mier Oudgediende
 WMRindex: 385 OTindex: 10.596 S |
maar mensen ik ga er even weer vandoor moet namelijk mijn wenkbrauwen even in de babyolie zetten |
|
Chanouk Erelid
|
@ mier eh oke doei  tot zo |
|
Mier Oudgediende
 WMRindex: 385 OTindex: 10.596 S |
tot later dan  |
|
nietmeer
|
Doei Mier  Chanoek: nee, dat valt reuze mee, alles klopt voor zover ik kan merken. Inclusief de symptomen van de Pest die in een boek voorkomt. Het kan zijn dat je het mailtje trouwens 2 maal krijgt, Chanoek, per ongeluk verkeerde knopje geklikt... @Ad: komt er aan  (zucht, kan ik het weer overtypen  ) |
|
Loek
Oudgediende
 WMRindex: 1.758 OTindex: 19.432
|
hoi  |
|
Chanouk Erelid
|
@ muad ik heb het  lijkt me wel spannend ik ga ze denk ik halen (in engels wel) heb ik weer eens iets nieuws te lezen heej loek  |
|
nietmeer
|
Chanoek: Het zijn er dus 11  van gemiddeld denk ik zo'n 800 blz. per stuk, dus je hebt voorlopig wel wat te doen  Engels schijnen ze overigens beter te zijn dan in het Nederlands. Hey Loek  |
|
Chanouk Erelid
|
@ muad dat is bij alle boeken harry potter vond ik veel leuker in engels. en je kunt een boek onmogelijk precies vertalen |
|
nietmeer
|
Chanoek: Zeker waar  Ga ze denk ik ooit nog wel eens in het Engels lezen... Titels zijn overigens: Wizard's First Rule Stone of Tears Blood of the Fold Temple of the Winds Soul of the Fire Faith of the Fallen The Pillars of Creation Naked Empire Chianfire Phantom Confessor en als Prelude(je): Debt of Bones Van de serie Sword of Truth hm... lees net dat ze er een mini-serie van willen gaan maken... Wordt een fikse miniserie dan... |
|
Chanouk Erelid
|
@ muad dat is de engelse naam van de wetten van de magie ?? ziet er interessant uit  de titels |
|
nietmeer
|
Jep, dat zijn alle engelse titels... zoals je ziet hebben ze in het Nederlands zelfs de titel van de serie verkracht...  |
|
Chanouk Erelid
|
dat bedoel ik nu met dat in engels lezen veel beter is. oke de eerste bladzijdes zijn wat moeilijk maar daarna raak je der aan gewend en lees je er zo doorheen. Ik kan er gewoon niet tegen dat alles in ned gewoon zo ver*** wordt |
|
alweerdood
winnaar PW 06
 WMRindex: 852 OTindex: 5.796
|
Muad ja ik heb 'm binnen, was effe eten  |
|
nietmeer
|
Het kan erger... in LOTR verhaspelen ze zelfs de namen... dat was trouwens ook de eerste rede dat ik hem in het Engels gelezen heb... (goed boek overigens, maar ongelofelijk moeilijk te lezen) @Ad: mooi zo lekker gegeten?  |
|
Jannick
Oudgediende
 WMRindex: 1.125 OTindex: 42.839 T |
Niet met de deuren slaan niet met de deuren slaan Niet met de deuren slana Niet met de deuren slaan Niet met de deuren slaan  |
|
nietmeer
|
*Loopt naar een deur* *BENG* *Krak* oeps... ehm... de deur is kapot.... |
|
alweerdood
winnaar PW 06
|
Muad inderdaad, de engelse namen zijn best cool, Pepin bijvoorbeeld  en in het nederlands is het dan Peregrijn  LOTR is inderdaad moeilijk, vooral door 't zware taalgebruik en het lage verhaaltempo(nja, wat wil je met meer dan 3 verhaallijnen  ) |
|
Chanouk Erelid
|
@ muad jaah die wil ik ook nog lezen, mijn ouders hebben het eerste deel in ned staan, maar dat verrek ik om te lezen.(dus in engels halen)wat ik wel altijd jammer vindt dat als er een boek verfilmt wordt dat er soms belangrijke details weggelaten worden. dat is echt zonde
waah die naam verschrikkelijk, dat die vertalers daarmee kunnen leven |
|
Little Queen
Oudgediende
 WMRindex: 267 OTindex: 26.691
|
Muad, die deur was niet van de ikea dus  |
|
nietmeer
|
@Ad: in het Engels is het Peregrin Took... afgekort tot Pippin, in het Nederlands is het Peregrijn Toek (arg) afgekort tot Pepijn.... Maar Sam vind ik zelf de ergste vertaling... Sam Gamgee tegenover Sam Gewiesiewies (ofzoiets) Chanoek: gewoon de triologie halen, alles in een boek (en ja, er mist een hoop in de films... het ergst vind ik zelf het missen van "the scouring of the Shire") LQ: ooooh, gelukkig |
|
nietmeer
|
Maar ik ga eten, val om van de honger... Spreek jullie later  (en @Chanouk en AD: veel leesplezier  ) |
|
Chanouk Erelid
|
doei muad  laat het smaken dat lees plezier lukt wel  |
|
nietmeer
|
Chinees, here I come  |
|
alweerdood
winnaar PW 06
|
Muad het hoofdstuk van de thuiskomst ja, best wel een k*tstreek eigenlijk want het laat ook eens de andere kant zien  En eet smakelijk  |
|