|
Chanouk Erelid
 WMRindex: 297 OTindex: 2.105
|
doei mier  veel succes nog verdrr   |
|
Mier Oudgediende
 WMRindex: 385 OTindex: 10.596 S |
|
|
nietmeer
|
doei Mier  tot ziens |
|
heraux Oudgediende
 WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Zijn gelaat flakkerde in het rode licht van het vuur - knetterend hout en de geur van vochtige bladeren waaide in zijn gedachten. Hij zat daar en staarde naar de likkende vlammen die langzaam zich een weg baanden door de blokken hout. Even afgeleid van zijn afleiding raapte hij een stronkje en gooide het in het midden.. maar het evenwicht was minimaal en het hout zakte langzaam naar een einde waarbij het een spetterende knisper veroorzaakte en een wolk van vuur opjoeg.. meegevoerd door de wind..
Hij kroop nog iets dichter bij het vuur. Enkele stenen die hij al een hele tijd in het inferno had gelegt haalde hij er met een ijzer uit. Nu kon hij zich warmen aan dit opgestookt stuk gesteente. De steen rookte zodra het uit het fakkelende midden werd gehaald.
Voorzichtig legt hij het gloeiend hete geval op een daarvoor aangelegt voetstuk.
De deur gaat open en het beeld van vuur verdwijnt langzaam uit de kamer.. De laatste resten van de rook lossen langzaam op..
Heer, we wachten op u.. de tafel is gedekt..
|
|
pietjevlip Oudgediende
 WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
De slapers Mier   |
|
Chanouk Erelid
|
@ heraux waar haal je die stukken vandaan??? |
|
heraux Oudgediende
Weet ik niet daar waar het vandaan kwam is goed afgeloten en laat zich niet zo eenvoudig bekijken.. en verder als het kon.. zag men niets bijzonders.
|
|
pietjevlip Oudgediende
|
uit z'n hoofd, vermoed ik  |
|
Chanouk Erelid
|
tja dan heeft heraux wel veel boeken in zijn hoofd zitten  pietje nog steeds 24/7 |
|
heraux Oudgediende
De man staat op en nu verdwijnt ook het voetstuk en de gloeiende steen.. zijn rook blijft nog even hangen..
De kamer is weer zo zoals het voorheen was.. leeg, sober zonder opmaak of behang..
Hij loopt de trap af.. gevolgt door zijn dienaar.. de geur van een zeer gevarieerd eten dringt diep door.. soep, vlees, aardappelen, souzen..
De tafel is groot en lang, wel tien stoelen zijn bezet met gasten en overal staan platen met gerechten. De bediening leverd schotel na schotel, wijn wordt geschonken. De stemming is ontspannen maar zeker serieus..
De kasteel heer neemt zijn plaats in en kijkt iedereen aan.
Heren, zegt hij.. en iedereen stopt met eten. Heren, jullie zijn hier bijelkaar gekomen voor een zeer dringende zaak. U allen komt van ver en daarom zullen we eerst genieten van dat wat aan ons is aangeboden. Bedenk en bedank allen diegene voor de gulle gift - u weet wat ik verwacht. De schaal staan in de gang.
De heer heft zijn glas.. en iedereen staat op en neemt zijn of haar glas. Na een heildronk gaat iedereen weer zitten en neemt een deel van de plaat.
Buiten regent het. In de verte hoort men het geluid van paarden in galop..
De poort gaat open.. |
|
Chanouk Erelid
|
 voor heraux wat een posts zeg moet jij niet dichter worden of zoiets heraux?? |
|
Chanouk Erelid
|
aangezien dat ik deze avond mijn avatar niet haal ga ik nu naar bed en spreek ik de rest wat niet naar bowling is morgen wel weer voor de bowlers veel plezier doei   |
|
nietmeer
|
Jonkvrouw Tistochwat komt binnen en gaat zwijgend aan de tafel zitten. Op haar valkeniershandschoen zit een gele vogel met een kromme snavel... |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Pieter J.E. Vlip staat klaar om mevrouw Tochwat iets te drinken in te schenken, alvorens te vertrekken... |
|
nietmeer
|
goeienacht jonkvrouw, wat heeft u een prachtige vogel |
|
nietmeer
|
Dank U, heren!  |
|
nietmeer
|
Waar blijft Heer heraux???  |
|
pietjevlip Oudgediende
|
De slapers allemaal  |
|
nietmeer
|
heer heraux is even weg... hij komt zo weer terug. Dat hoorde ik hem tenminste zeggen in zijn mobieltje. welterusten heer Vlip  |
|
nietmeer
|
 Heer Vlip! U vertrekt?  Tot ziens dan maar!!!  |
|
nietmeer
|
jonkvrouw Tochwat, is er iets dat u de heer Vlip liever niet ziet vertrekken?  |
|
nietmeer
|
@ Jersan Heer Vlip is een echte heer; daarom!  |
|
nietmeer
|
en mij noemt u heer?  u maakt me aan het wenen, jonkvrouwe... |
|
nietmeer
|
Ge zijt ook een nobele heer, Heer Jersan...  Waarom weent ge dan?  |
|
nietmeer
|
ik hoop het jonkvrouw Tochwat. Ik dank u hartelijk. en ik weende omdat ik dacht dat u mij geen heer vindt. Want heren spreek je aan bij de ahternaam en mijn zelfgekozen achternaam is De Wegnemer  |
|