hr
jaargang -23 - laatste artikel 2-5 18:00 - 74481 artikelen - nu online 27 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 159 160 161 [162] 163 164 165 225 226 227 228

blog

28-12-19 19:16:31
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
@Khitchakut:
reclamespots zijn korte filmpjes op televisie waarin wordt getoond hoe je moet leven zodat er grof geld aan je kan worden verdiend (6)

28-12-19 23:25:05
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.725
OTindex: 28.419
@Khitchakut: Bij mijn baas zijn er meerdere mensen (ook ouwe lullen van mijn leeftijd en zelfs ouder) op kantoor werkzaam die om een verscheidenheid van redenen de zeevaart eraan gegeven hebben.
Één van die gevallen is een voormalig tweede stuurman die verkeerd stond in een tros, zijn been kwijtraakte, en nu met een houten poot op bemanningszaken zit. Nog een aantal anderen waren medisch afgekeurd wegens diabetes of iets vergelijkbaars.

Ik heb zelf afgelopen jaar een maand voor de baas zijn centen thuis gezeten toen het slecht ging met mijn vader.

Niet elke baas is hetzelfde.

28-12-19 23:40:21
Khitchakut
@Emmo: Dat heb ik toch ook nooit ontkend beste vriend? Maar ik denk toch dat het juist in jouw branche wat anders er aan toegaat dan in het gewone bedrijfsleven, en daar heb jij dan juist weer geen kaas van gegeten omdat je al zo'n 40 jaar in dezelfde branche werkt.

Jij bent een bevoorrecht mens Ermin, en dat meen ik! Zo jij het mij uitlegt kan ik niet anders concluderen dan dat het er bij jullie, (jullie branch dus!), heel anders aan toegaat dan in het 'normale' bedrijfsleven.

Als je bij de Hoogovens werkt en een been verliest ga je er gewoon uit, met of zonder bonus, maar gaan doe je. Geloof mij nou.

En natuurlijk komen er nu allemaal voorbeelden van mensen die collega's hebben die... Enzovoorts, maar dat zijn echt allemaal uitzonderingen! De gouden regel in het bedrijfsleven was en is nog steeds "Als je niet meer rendabel bent vlieg je er uit"...

Dit heeft zich inmiddels ook uitgebreid naar andere afdelingen zoals de overheid..

Kreeg jij trouwens doorbetaald toen jij thuis bleef om je pa te helpen? Dat is echt bijzonder hoor! Kom daar elders maar eens om :nee

29-12-19 00:09:15
Khitchakut
@Emmo:
Quote:
"Één van die gevallen is een voormalig tweede stuurman die verkeerd stond in een tros, zijn been kwijtraakte, en nu met een houten poot op bemanningszaken zit."


Zeg, puur uit interesse hoor, heeft die man ook een ooglapje voor en een papegaai op zijn schouder? 8O _ _O-

(Sorry, kon het niet laten :D )

29-12-19 00:42:57
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.267
OTindex: 2.475
@Khitchakut: Het is denk ik toch een beetje veranderd sinds je weg bent uit Nederland. Tegenwoordig heb je zoiets als zorgverlof. Je krijgt dan vrij om voor iemand te zorgen. Dat kan een partner zijn, een kind of een ouder. En dat wordt doorbetaald. Dat laatste is natuurlijk ook afhankelijk van je CAO en gaat altijd in overleg met de werkgever. Toen mijn Lief een paar jaar geleden gekatheteriseerd moest worden mocht hij 48 uur lang niet alleen blijven. Ik heb toen 2 dagen vrij gekregen, betaald en zonder dat het van mijn normale vrije dagen afging.

29-12-19 00:47:10
Khitchakut
@HoLaHu: Dat is een lovenswaardige verandering, absoluut, maar het verklaart niet waarom iemand die niet meer volgens de norm van de baas voldoet in dienst gehouden zou worden?

En weet je zeker dat hij een volle maand doorbetaald heeft gekregen? Of heeft hij een maand onbetaald verlof gekregen? Er is een verschil.

29-12-19 00:58:26
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.725
OTindex: 28.419
@Khitchakut: inderdaad werd ik ruim een maand doorbetaald. Enige wat daarvoor nodig was, was een telefoontje, toevallig met die "houten poot". Na een dikke maand belden ze op om te vragen hoe het ermee ging. Toen werd het ze een beetje te lang en heb nog een maand voor eigen geld gezeten.

In mijn vak kan het ook anders. Ongeveer vijfentwintig jaar terug kregen de kapiteins bij rederij Primlaks een brief aan boord "te openen op een bepaalde datum". In die brief stond dat de rederij verkocht was en dat iedereen met onmiddellijke ingang de zak had. Eerstvolgende haven stonden de aflossers klaar.

29-12-19 01:01:39
Khitchakut
@Emmo: Ah! Evengoed natuurlijk een prachtige beslisisng van je baas om je een volle maand gage door te betalen! ok

Jouw tweede voorbeeld echter is tamelijk karakteristiek voor de onverschillige wreedheid waarmee vele bazen hun personeel bejegenen. :(

29-12-19 01:01:43
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.267
OTindex: 2.475
@Khitchakut: Wie heeft een volle maand doorbetaald gekregen? Emmo? Dat weet ik niet, dat moet je hem vragen. Dat ligt aan de CAO, zoals ik al zei en die is bij elk bedrijf anders. Bij PostNl is het altijd in overleg, maar er zit natuurlijk wel een maximale tijd aan. Ik zal het wel eens nakijken.
Ik hoefde trouwens niet eens te vragen om het zorgverlof. Ik belde mijn teamleider en vertelde dat mijn Lief naar het ziekenhuis moest en waarvoor en dat hij dan 48 uur niet alleen moest zijn. Ik belde eigenlijk om gewoon een paar snipperdagen op te nemen, maar hij zei meteen: Dat valt onder zorgverlof, daar hoef je geen dagen voor af te geven!

De reacties hebben elkaar gekruist! :)

Laatste edit 29-12-2019 01:03

29-12-19 01:09:16
Khitchakut
@HoLaHu: We dwalen lichtelijk af :D De issue was of werknemers ja of nee vaak als wegwerpartikelen worden gebruikt door de werkgevers. Emmo, jij en vast nog wel een paar meer mensen zullen vol lof over hun werkgever praten, en natuurlijk, er zijn ook goede bij. Maar het gros? Nee, daar heb ik absoluut geen vertrouwen in :nee

Jij belde jouw teamleider die per definitie niet jouw werkgever is, die beste brave man hanteerde slechts de geldende regels. Had je Joost Farwerck of diens voorganger Jan Kees De Jager evenwel gebeld dan had het antwoord heel anders kunnen zijn, aangenomen dat zij zich niet aan afspraken hoeven te houden.

29-12-19 01:23:11
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.267
OTindex: 2.475
@Khitchakut: Er zijn een paar dingen goed geregeld bij PostNl, maar je zult me niet vol lof over hen horen praten. Daarvoor gaat er te veel fout, worden er te veel belachelijke beslissingen genomen en daarvoor betalen ze veel te slecht...

29-12-19 01:25:36
Khitchakut
@HoLaHu: Ah, okay, goed op sommige punten, maar geen sigaar ;)

29-12-19 01:28:57
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.267
OTindex: 2.475
@Khitchakut: Hooguit uit eigen doos...:P

29-12-19 01:32:34
Khitchakut
@HoLaHu: Maar Monica!! 8O _O-

29-12-19 01:33:52
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.267
OTindex: 2.475
@Khitchakut: Whahahahahhaa!! :D :D

29-12-19 01:46:15
Khitchakut
Op "Rijmelarij" gaat het net even over spinnen. Veel mensen zijn bang van spinnen.. En terecht!!! (6)

Wetenschappers hebben berekend dat als alle spinnen ter wereld zouden samenspannen dat ze de mensheid in slechts één jaar tijd volledig kunnen uitroeien en consumeren!

Laat dit even rustig bezinken, het impliceert natuurlijk nogal wat! Ten eerste, denk je eens in hoeveel spinnen er nodig zijn om maar liefst 8 miljard mensen op te vreten! Binnen 1 jaar! Men zegt weleens dat we nooit verder dan hooguit een paar meter van ene spin af zijn..

Ten tweede, laten we hopen dat ze nooit leren lezen! Als ze dat kunnen zijn we verloren!

29-12-19 02:00:42
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.725
OTindex: 28.419
@Khitchakut: En andersom? Hoe lang zou het duren voordat alle mensen samen alle spinnen zouden hebben geconsumeerd?

29-12-19 02:42:19
Khitchakut
@Emmo: Interessante vraag, geen idee eigenlijk, maar ik heb zo'n vermoeden dat er teveel spinnen zijn om allemaal door ons geconsumeerd te kunnen worden.

Enkele leuke weetjes:

Gemiddeld zijn er 131 spinnen per vierkante meter.

Alle spinnen van de wereld consumeren tussen de 400 en 800 miljoen ton vlees op een gemiddeld jaar. Dat wil dus zeggen dat ze evenveel eten als alle mensen op aarde tezamen.

Als je alle spinnen van de wereld op één weegschaal zou krijgen, zou die 25 miljoen ton aangeven. Ter vergelijking: de Titanic woog 52.000 ton. Dus wegen alle spinnen evenveel als 478 Titanics.

Het gewicht van alle volwassenen wordt geschat op 287 miljoen ton. Zelfs als je daar nog ongeveer 70 miljoen ton aan toevoegt voor het gewicht van de kinderen, is dat nog niet evenveel vlees als wat spinnen in een jaar eten. Met andere woorden: spinnen zouden na het eten van alle mensen op aarde nog honger lijden.

.

Laatste edit 29-12-2019 02:50

29-12-19 11:59:01
Khitchakut
Voor @Mamsie, gewoon, omdat ik haar soort humor waardeer, niet omdat ze het vrouwtje in de grap is!!! ;)

Komt een oud vrouwtje bij de dokter, "Dokter, er is iets mis met mijn scheten, je hoort ze niet en ook ruik je ze niet! Ik heb al twee scheten gelaten terwijl ik hier zit en u heeft niets gemerkt!"

De dokter schrijft haar neusdruppels voor en vraagt haar de volgende week terug te komen... Een week later ziet hij haar op zijn spreekuur.

"En mevrouwtje, is er al verbetering?". "Nou dokter, mijn scheten stinken weer als vanouds maar zijn nog steeds geruisloos!". "Mooi zo", zei de dokter, "Dan gaan we nu wat aan uw gehoor doen!"....


.

Laatste edit 29-12-2019 11:59

29-12-19 12:04:30
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.658
OTindex: 94.666
@Khitchakut: Haha, dat vrouwtje, dat was ik. En bij mij waren ze volkomen geruisloos.
Begint die dokter gelijk mijn oren uit te spuiten!

29-12-19 12:07:59
Khitchakut
@Mamsie: :D Ik zeg je eerlijk lieve schat, toen ik deze grap las moest ik onwillekeurig aan jou denken :D Je zou het bestorven hebben van het lachen _O-

Waarom associeer ik deze grap met jou? Hmmm... Waarschijnlijk n.a.v. jouw opmerkingen over Franse kaas in de koelkast van de caravan :D

29-12-19 12:16:03
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.658
OTindex: 94.666
@Khitchakut: Op dit moment meurt hier thuis de koelkast al net zo erg.
Je ruikt als hij open is geweest niet eens het verschil tussen de keuken en de plee, het is maar goed dat we allebei nog goed kunnen zien, haha!

29-12-19 12:18:22
Khitchakut

29-12-19 12:20:33
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
@Mamsie:
oei, heb je spannende kaas die niet in een koelkastdoos past :$

29-12-19 13:28:54
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.658
OTindex: 94.666
@botte bijl: psies!

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 159 160 161 [162] 163 164 165 225 226 227 228

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven