hr
jaargang -23 - laatste artikel 2-5 18:00 - 74481 artikelen - nu online 45 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 158 159 160 [161] 162 163 164 225 226 227 228

blog

21-12-19 05:25:54
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.726
OTindex: 28.419
Quote @Khitchakut:
zal ik er weer tot verveling van velen zijn :D
Ik kan niet wachten :D

22-12-19 22:05:24
Khitchakut
@Emmo: Nog heel even :) Maar ik log af en toe wel in hoor, eventjes..

22-12-19 23:54:13
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.726
OTindex: 28.419
@Khitchakut: Stiekemerd!!!

23-12-19 00:07:49
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.267
OTindex: 2.475
@Khitchakut: Zeg dan gewoon eerlijk dat je het niet kan laten en dat je ons gewoon mist! Is toch niks mis mee?
Er zijn hier heus best wel wat mensen die weten dat je de Kerstperiode niet trekt, dat je er moeite mee hebt...Dat kun je hier gewoon kwijt! Je bent hier onder vrienden, weet je nog??

23-12-19 00:22:35
Khitchakut
@HoLaHu: @Emmo: Oeps, was vergeten uit te loggen :P Verder, zo ik al schreef, ik kom af en toe even langs maar doe het even rustig aan, das alles ;)

23-12-19 10:28:56
Grouse
Oudgediende


WMRindex: 5.584
OTindex: 4.890
@sleeper is jarig :jeej

23-12-19 11:04:35
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.726
OTindex: 28.419
@Khitchakut: Overwerk je dan maar niet  ;)

25-12-19 01:11:34
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.267
OTindex: 2.475
Ik wil graag iedereen op WMR hele fijne Kerstdagen wensen! *) (beer)

25-12-19 13:26:34
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.597
OTindex: 7.908
Gelukkig is het niet verplicht om aan die opgelegde feestelijkheid mee te doen. Ik weet me aardig aan al die prikkels te onttrekken en de meeste mensen snappen het nog ook.

27-12-19 00:18:52
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.267
OTindex: 2.475
@venzje: Vier je geen Kerst? Dat kan, dat moet iedereen voor zichzelf weten. Op Kerstavond komen mijn kinderen bij ons en dan hebben we een genoeglijke avond met zijn vijven. Op eerste kerstdag waren mijn Lief en ik alleen thuis, we hebben wat lekkers gekookt en na het eten een leuke film gekeken, vergezeld van een hapje en een drankje. Vandaag zijn we naar mijn schoonouders geweest, ook daar was het gezellig, want met zijn allen bij elkaar. Al met al een leuke Kerst, zonder stress of wat dan ook...

27-12-19 10:26:50
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
Timing.
Mijn timing is toch wel echt slecht he.
Ik ben altijd ziek als ik vrij ben:)
Ben ik een keer vrij met de kerst en lig ik 2 dagen op bed.

27-12-19 10:46:45
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.726
OTindex: 28.419
@stora: Er is een Nederlands spreekwoord: Ledigheid is des duivels oorkussen. Mogelijk van toepassing?  ;)

27-12-19 10:49:55
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@Emmo, mijn collega's zijn altijd betaald ziek, ik dus niet.

27-12-19 10:55:33
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.726
OTindex: 28.419
@stora: Toch 's kijken wat je fout doet. Informeer eens bij je collega's hoe die dat doen.

Voor mij geldt iets vergelijkbaars. Als ik tijdens mijn werk ziek ben, dan gaat het werk gewoon door. Je moet wel héél erg ongesteld zijn wil je verzuimen. Is mij in veertig jaar één keer overkomen, met een migraine-aanval. Sindsdien heb ik tabletten bij me.

27-12-19 11:01:17
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@Emmo, het is mentaliteit.
Als ik me ziek meld dan moet een ander opdraven voor de nachtdienst.
Dus nee, ik doe niets fout, maar het valt wel op:)

27-12-19 12:02:16
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.663
OTindex: 94.667
@Emmo: @stora: Ik ging ook altijd door, ziek of niet.
Ik ben een keer naar mijn werk gegaan met verhoging, 38° en gewoon door gewerkt.
De volgende dag had ik 39° . Paracetamolletjes genomen en hup, naar de praktijk. Nou, dat viel niet mee maar ik redde het toch.
De dag daarna... Ik was zó ziek met vreselijke hoofdpijn en 40° koorts dat ik geeneens overeind kon komen in mijn bed.
Toen heeft Papsie maar gebeld dat ik niet kwam en heeft de vrouw van de dokter het van me overgenomen.
Daarna was het gelukkig weekend en kon ik uitzieken.
Maar na het weekend was ik weer present.
Een andere arts noemde mij eens een diehard, en dat was ik toen ook wel.

27-12-19 12:50:53
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@Mamsie, ik heb een collega die als er in een krant staat dat er een griepgolf heerst dan meldt hij zich ziek.
Een andere collega van me, ook al wat ouder, die zegt, dat zijn de milleniumkinderen :D

27-12-19 13:18:04
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.663
OTindex: 94.667
@stora: zou kunnen. Maar mijn zus, die iets ouder is dan ik, bleef ook voor een gewone verkoudheid thuis.
Maar ja, die werkte in een apotheek, met een aantal collegae, die er dan nog waren.
Maar ik was altijd alleen samen met de huisarts. Weliswaar in deeltijd maar je collega optrommelen om je te vervangen dat deden we alleen in uiterste nood.
Bij mijn laatste baas waar ik vier jaar gewerkt heb, heb ik welgeteld één halve middag verzuimd wegens ziekte.
Toe was ik er smiddags zo beroerd aan toe dat mijn baas me naar huis gestuurd heeft.
Daar had ze geluk bij, want eenmaal thuis moest ik vreselijk overgeven, nou dat was daar echt een drama geworden, met al die mensen in de wachtkamer die dat zouden aanhoren.

Laatste edit 27-12-2019 13:18

28-12-19 09:16:58
Khitchakut
@HoLaHu:
Quote:
"Op eerste kerstdag waren mijn Lief en ik alleen thuis, we hebben wat lekkers gekookt en na het eten een leuke film gekeken, vergezeld van een hapje en een drankje...."


Zeker zo niet bedoeld, weet ik toch, maar het klinkt een beetje alsof je er kerstmis voor nodig hebt om een leuke avond te hebben 8O _ :)

Mijn traditionele kerst, (ja, er was een tijd dat ik kerstmis 'vierde'), was de eerste kerstdag naar onze favoriete chinees, ("Het Nieuwe Oosten, op De Rompertpassage, hij bestaat nog steeds), om daar mijn meest favoriete eten te bestellen, zelfs nu, inmiddels al 12 jaar in Thailand wonende geef ik nog steeds de voorkeur aan chinees eten.

De 2e kerstdag? Goh, eerlijk gezegd ben ik vergeten wat wij die dag pleegden te doen. Kun je nagaan hoe belangrijk die dagen ook toen voor mij waren :nee _ 8O

28-12-19 09:27:54
Khitchakut
Over werken en ziek zijn: Ik vind het geen prestatie als mensen die écht ziek zijn uit een soort misplaatste compassie, (of godbetert, sympathie), naar de baas toe gewoon met hun doodzieke kop gaan werken. Eerlijk? Ik vind zulke mensen dom.. Ik geef er geen stuiver om hoe goed jouw baas is, zodra jij een belasting gaat vormen voor zijn bedrijf zijn jouw dagen daar geteld!

Ben ik hierin overmatig pessimistisch? Nee, dat vind ik niet, ik heb helaas het 'genoegen; mogen smaken door de grootste werkgever van Nederland, (de overheid), aan de kant te zijn gezet vanwege een kapotte rug. Oh, begrijp me niet verkeerd, ik heb een prachtige handdruk meegekregen, maar ik werd evengoed eervol ontslagen!

Waarom? Omdat herplaatsing in een andere, (lagere), administratieve functie zou betekenen dat men mij tot aan mijn pensioen het verschil in salariëring van de functie zou moeten bijbetalen. Een simpel rekensommetje, meer was er niet voor nodig om mij eruit te laten vliegen..

Dus mijn compassie voor de baas zijn noden zijn equivalent aan de compassie die hij mij toont..

Ben ik vaak ziek geweest? Nee hoor, dat valt alles mee maar als ik écht wat mankeerde kon de baas mij de kont kussen, mijn gezondheid gaat voor.. En nee, deze mentaliteit had ik niet voordat ik er bij de overheid uitgeflikkerd werd, dat kwam pas later..

. Laatste edit 28-12-2019 09:52

28-12-19 09:33:25
Khitchakut
@Emmo: Daar is ook een Engelse versie van:

"Idle hands are the devil's tools"

You're welcome :D

28-12-19 11:29:06
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.726
OTindex: 28.419
@Khitchakut: De meeste spreekwoorden hebben versies in meerdere talen. De kunst is vaak de juiste te vinden.

Over loyaliteit: Vaak is de neiging om ondanks ziekte door te gaan niet loyaliteit jegens de werkgever, maar jegens de collega's, die het zelfde werk met minder handen moeten doen omdat er door omstandigheden geen vervanger beschikbaar is.

Ook bij mij komt de baas niet op de eerste plaats.

Overigens wordt er bij invaliditeit indien mogelijk een functie op kantoor geregeld.

Hoe groter de organisatie hoe groter het calculerend vermogen. Gewoonlijk zie je bij kleinere bedrijven een grotere loyaliteit over en weer.

28-12-19 12:12:52
Khitchakut
@Emmo: En dan zit ik met een joekel van een griep of verkoudheid, nog in de fase van besmettelijk zijn, denk je dan echt dat je de collega's een plezier doet door toch te gaan werken? Het is dan juist de loyaliteit jegens je collega's die je noopt om even niet te gaan werken.

Nu begrijp ik natuurlijk donders goed dat dit in jouw specifieke werksituatie wat minder gemakkelijk is, maar dan nog.

Normaliter: Ik ben ziek en een (inval)collega neemt tijdelijk mijn werkzaamheden over,

Quote:
"Overigens wordt er bij invaliditeit indien mogelijk een functie op kantoor geregeld."


Ach, dat klinkt zo mooi op papier. Ik was inmiddels een paar maanden thuis en zag de bui hangen, ik zou hoogstwaarschijnlijk niet terug kunnen keren in mijn high-risk baan. Dus ben ikzelf al als een zot intern overal waar maar een vacature was gaan solliciteren, binnen de overheid.

Ik benaderde het UWV én het ABP, de situatie uitgelegd en ze zo ongeveer gesmeekt mij te helpen met een herplaatsing! Antwoord van beiden: "U bent nog niet afgekeurd dus kunnen wij nog niets voor u doen"..

En wat denk je? Toen ik eenmaal afgekeurd was zaten ze mij zwaar achter mijn vodden aan, eisend dat ik minstens 4 sollicitaties per week er uitdeed.. Maar helpen? Nah..

En daar sta je dan, boordevol vakkennis en ervaring, zowat elke cursus die er was bij Justitie gevolgd hebbende. Lange jaren in de gevangenis en binnen de TBS gewerkt hebbende, en als ik zo onbescheiden mag zijn: Ik had altijd klinkende beoordelingen... Toen ik thuis zat met mijn rug kreeg ik een telefoontje, (voordat we de ernst van de blessure wisten), of ik interesse had om plv Afdelingshoofd te worden? Dus in alle eerlijkheid mag ik zeggen dat ik uitstekend voldeed..

Resultaat? Ontslag zou (bijvoorbeeld) 500.000 Euro kosten, herplaatsen en 25 jaar bijbetalen op salaris zou 1.000.000 Euro kosten, Hey, ontslaan is goedkoper!! En dag meneer Linschoten..

Ik ben in beroep gegaan tegen mijn ontslag en de uitspraak van de rechters loog er niet om: Het Meijers Instituut in Utrecht, (waar ik indertijd werkte), kreeg onder uit de zak van de rechters! Ze werden geschoffeerd voor de wijze waarop ze mij ontslagen hadden.. Maar helaas was het gerechtvaardigd bij de wet, de rechters konden niets doen..

Ook heb ik bij kleine bedrijfjes gewerkt toen ik nog jong was, hetzelfde laken een pak, zodra je even niet rendabel bent wordt je eruit geflikkerd!

Nou zal dat best beter zijn naarmate je langer bij een bedrijf werkt, maar in zijn algemeenheid? Bazen zijn schoften...

.Laatste edit 28-12-2019 12:45

28-12-19 14:42:57
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.267
OTindex: 2.475
@Khitchakut: Ik wilde er eigenlijk net mee zeggen dat het allemaal niet zo opgefokt hoeft als op tv of in de reclamespots wordt opgelegd. Het wordt zo opgedrongen, zo van: Je móet wel meedoen met het kerstontbijt, de kerstborrel, het kerstdiner van minimaal 5 gangen en dat allemaal ook nog in de perfecte outfit...Mijn Lief en ik hebben gewoon gedaan wat we zo dikwijls doen. En ook in de perfecte outfit: allebei in ons huispak! :)

28-12-19 18:57:40
Khitchakut
@HoLaHu: Reclamespots? Wat zijn dat? 8O _ (6)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 158 159 160 [161] 162 163 164 225 226 227 228

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven