hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 40 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 120 121 122 [123] 124 125 126 225 226 227 228

blog

27-08-19 13:39:26
GMVersluis
Oudgediende


WMRindex: 641
OTindex: 10.438
@allone: pas nou op, straks komen ze met hun trollenleger.

27-08-19 14:24:11
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@GMVersluis: Zijn trollen ook besmettelijk?

27-08-19 14:58:39
GMVersluis
Oudgediende


WMRindex: 641
OTindex: 10.438
@venzje: vast wel.

27-08-19 19:56:05
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
@GMVersluis: @venzje: Volgens Terry Pratchett niet :nee

28-08-19 07:46:42
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@Emmo: Dan is dat duidelijk. Want Pratchett is de onbetwist deskundige autoriteit. :ja

28-08-19 11:10:39
EruYagami
Oudgediende


WMRindex: 19.022
OTindex: 1.455
‘Het gaat om echte mensen’ - deel 14.
De afgelopen dagen waren best enerverend. Gepland en ongepland heb ik weer een aantal mensen uit mijn recente en minder recente verleden bijgepraat over mijn huidige situatie. Ik heb niets anders dan begrip gekregen voor de situatie. Vooral ook begrip dat ik uit het onderwijs weg ben en weg wil blijven. Maar het hakt er ook een beetje bij mij in om het zo nu en dan als het ware opnieuw te beleven.
In de afgelopen weken heb ik ook een beetje bijgeklust. Gewoon om m’n gedachten te verzetten. Bij m’n vertrouwenspersonen heb ik 2 dagen met een verfroller in de hand geholpen met wat muurtjes en het plafond te witten. Ze wilden dat al veel langer doen, maar ze zagen erg tegen het verven van het plafond op. Dat heb ik vrijwel helemaal op me genomen. Ik heb een aantal spieren gevoeld waarvan ik dacht dat ze niet eens bestonden, maar ze waren erg blij met het witte resultaat. Daarvoor had ik ook nog geholpen wat kabels te verleggen en te ontwarren die in de loop der jaren waren gelegd voor allerlei apparaten. Bij mij thuis ook eens een vers tv-kastje aangesloten. Waar mensen soms ook tegenop zien, vind ik het juist leuk om die dingen als kastjes voor internet en tv te installeren. Niet het werk waar ik voor opgeleid ben, maar wat ik ook wel erg leuk vind om te doen. Van alle markten thuis, zoals altijd.
(Wordt vervolgd in deel 15.)

28-08-19 21:05:57
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@EruYagami, maar goed dat je dan geschilderd hebt want met die spieren ben je weer compleet:)

28-08-19 21:08:55
Roxichu
Erelid


WMRindex: 793
OTindex: 6.978
Abuse.

Alweer een voicemail van hem. Dit keer met de dreigende boodschap dat ik hem geld moet betalen voor het huis. Mijn naam staat blijkbaar nog op het huurcontract. Hij zei "If you don't send me money I will take legal action.".

Ik ben boos, boos dat ik niet aangedrongen had bij die mevrouw van de letting agency om mijn naam van het contract af te halen. Boos dat ik me heb laten overhalen omdat ze zei dat hij 21 July toch het huis zou verlaten en de tenancy zou verbreken. Ik had gewoon moeten zeggen mijn naam er alsnog vanaf te halen.

Blijkbaar woont hij er nu dus nog steeds, en nu ben ik enorm de pineut. Of hij liegt alles bij elkaar. Maar het kwaad is al geschied. Ik ben bang. Ik ben kwaad. Ik voel me enorm stom en kwetsbaar.

Dat hij me na 3 maanden nog zo in weet te maken. Hij weet precies welke knopjes hij in moet drukken om me machteloos te laten voelen.

Heb intussen de letting agency een mail gestuurd en zal ze morgen ook bellen. Verder kan ik nu niks doen, en dat weet hij. En ik haat het.

28-08-19 21:13:14
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.832
OTindex: 90.634
@Roxichu: ik hoop dat je hem iig negeert, zodat hij die voldoening niet krijgt... hier mag je je hart luchten zoveel als je wilt (L) En laten we er van uitgaan dat morgen blijkt dat het loos alarm is *)

28-08-19 21:15:47
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@Roxichu, heb je geen vrienden hier die makkelijk praten? laat die dan die mails beantwoorden. Liefst iemand met een beetje juridische kennis.
Jij wordt geraakt, maar een buitenstaander reageert heel nuchter en zakelijk op dat soort mails.

29-08-19 00:34:16
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
@Roxichu: Ach kindje toch...Waar ben je in verzeild geraakt? Ik heb een aantal pagina's terug gelezen, maar kon daar niks vinden. Overigens...Ik heet hier nou Holahu, maar jij kent me beter als Lennie. Door omstandigheden heb ik mijn naam moeten wijzigen, maar ik heb alles bij elkaar al zo'n 10.000 berichten geplaatst hier...:)

29-08-19 09:32:00
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
Op mijn werk:

Vanochtend waren we druk bezig er moest een deel van de shop geteld worden.
En er was een wesp.
Die was hinderlijk aan het vliegen en dan zat die even op die en ook opp mij zat die een paar keer.
Zegt mijn collega (een vrouw) bij de broodjes: ja, ze zeggen dat ze niet steken maar dat doen ze dus wel he.
Ze zei, 2 jaar geleden was ik op een bruiloft en we stonden buiten en ineens voelde ik wat en ik keek en ja hoor een wesp stak me in mijn bovenbeen.
Ik riep au en mijn neef zei dat moet je uitzuigen en die ging gelijk op zijn knieeën.
Ik schreeuwde gek, niet doen.

Heel gek, maar ineens heb je dan allemaal hetzelfde beeld voor je:)

29-08-19 09:41:27
EruYagami
Oudgediende


WMRindex: 19.022
OTindex: 1.455
@stora: Niet dat ik er zo veel last van had, maar ze hadden best verborgen mogen blijven... :P

@Roxichu: Wat vervelend zeg... Misschien kan je het nummer blokkeren, zelf in de instellingen van je telefoon of desnoods door je telecomaanbieder? Houd je haaks!

@HoLaHu: Die poedel kwam me al zo bekend voor... Ik dacht dat het ook geen toeval zou zijn, maar ik kon niet op je oude WMR-naam komen. Je moet een beetje terugbladeren naar mijn eerste delen ‘over echte mensen’, Roxichu begon namelijk rond dezelfde periode als ik. Mijn stukjes zijn genummerd en dan vind je daar vanzelf het indrukwekkende verhaal van Roxichu.

29-08-19 09:43:57
EruYagami
Oudgediende


WMRindex: 19.022
OTindex: 1.455
@stora: Dat kan ik op twee manieren opvatten. Op je knieën gaan als in een aanzoek of op een manier die ik maar beter niet kan uitleggen in de vroege ochtend... :P

29-08-19 09:48:27
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@EruYagami, het was haar neef en die was blijkbaar gewoon behulpzaam:)
Of die neef doet graag gek.
Maar het was wel lachen:D

29-08-19 16:49:01
EruYagami
Oudgediende


WMRindex: 19.022
OTindex: 1.455
@stora: Zo was ik ook tegen sommige leerlingen, dingen zeggen die eigenlijk net wel/niet kunnen. Maar alleen tegen degenen die het wel konden hebben en dan krijg ik ook wel eens naar mijn hoofd geslingerd. Hoort dan bij het spel en er werd dan hartelijk om gelachen.

29-08-19 17:09:48
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@EruYagami, misschien is dit wel nooit gebeurt maar een leuke variant op de vele moppen die er over wespen zijn.
Het is in ieder geval goed gebracht want niemand had door dat het die kant op ging:)

Ik ken zo'n mop dat een man in de jungle was gestoken in zijn piemel.
En de vriend die bij hem was belde de dokter en vroeg wat hij kon doen. nou meneer, de wond uitzuigen anders gaat die dood. Dus die vriend doet zijn mobiel uit en zegt tegen zijn maatje. sorry joh, je gaat dood.

29-08-19 20:39:42
EruYagami
Oudgediende


WMRindex: 19.022
OTindex: 1.455
@stora: Ik had op m’n eerste school dus zo’n collega Engels, op het eerste gezicht een vrij nette vrouw nota bene. Maar als je die wat beter leerde kennen... M’n oren begonnen te klapperen, toen ze wat schunnigs zei. En vervolgens tegen mij: “ach jongen, a dirty mind is a joy forever...” Geweldig! :D

29-08-19 20:42:33
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@EruYagami, dat soort dames zijn er ook op wmr:)
Ik had er een keer 2 op bezoek hier thuis.
Echt keurig nette dames.
Maar met heel veel joy:P

29-08-19 21:04:04
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.832
OTindex: 90.634
Quote @EruYagami:
Je moet een beetje terugbladeren naar mijn eerste delen ‘over echte mensen’, Roxichu begon namelijk rond dezelfde periode als ik.
zie pagina 116, datum 09-08-19

29-08-19 21:05:01
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.832
OTindex: 90.634
@HoLaHu:
voor Roxichu 's verhaal
zie pagina 116, datum 09-08-19

Laatste edit 29-08-2019 21:05

29-08-19 21:27:32
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.218
OTindex: 8.416
Quote van mijn lief:hun huwelijk was goed doorvoed :) vanwege een heerlijke lasagne:):)

30-08-19 10:17:21
Roxichu
Erelid


WMRindex: 793
OTindex: 6.978
@allone: @stora: @HoLaHu: @EruYagami:
Bedankt allen voor de lieve reacties. Ik waardeer het echt. En natuurlijk ken ik je nog, Lennie :) Bedankt voor jullie steun en advies, ik neem het zeer ter harte.

even een update

Ik heb een tijd terug al aangegeven bij onze huurbaas in Engeland dat ik er niet meer woon en dat ik graag mijn naam wil laten verwijderen van het huurcontract. Toentertijd hebben ze mij terug gemaild en gezegd dat het niet nodig was mijn naam te verwijderen, omdat hij hen ook heeft gemaild dat hij het huurcontract wil verbreken en hij ook verhuisd. Prima, dacht ik, dat is dan ook mooi opgelost.

Nu blijkt dus dat hij er nog steeds woont. Maar hij heeft geen werk, en loopt dus al twee maanden achter op de huur. Omdat mijn naam nog op het huurcontract staat, waarvan ik niet bewust was dat die nog bestond, probeert hij bij mij geld te plukken voor de huur. Ik heb zijn nummer al een hele tijd terug geblokkeerd, maar blijkbaar kun je nog steeds een voicemail achterlaten als je geblokkeerd bent. Dit heeft hij dus meerdere keren gedaan, met de dreiging dat als ik hem niet direct zou bellen, hij me dan voor de rechter zou slepen. Ten eerste mag hij helemaal geen direct of indirect contact met mij. Ten tweede ben ik niet meer verantwoordelijk voor de huur omdat ik al aangegeven heb dat ik er niet meer woon. Mijn naam mag er dan nog wel op staan, maar ik heb al ruim twee maanden geleden aangegeven dat ik mijn naam er niet meer op wil hebben staan.

Ik heb de huurbaas gebeld en zei zij precies hetzelfde, ik was niet verantwoordelijk voor de huur, en ze is haar best aan het doen om me van het huurcontract af te krijgen, en hem eruit te schoppen. Toen bedacht onze beste man dat het wel eens een geweldig idee zou zijn als hij me belt op een anoniem nummer, die kon ik (dacht ik) niet blokkeren. Ik heb ongeveer bij elkaar zo’n 40 gemiste oproepen gehad, dag en nacht lang. Ook hierbij zaten voicemails met dreigementen. Het ene moment klonk hij heel vastberaden, en hoe langer hij doorbelde, hoe meer de paniek in zijn stem te horen was. Ik heb geen enkel telefoontje opgenomen. Ik heb daarna wat telefoontjes gehad van zijn toenmalige affaire partner ook met de dreigementen dat ik beter zijn telefoontjes aan moest nemen anders zat ik in de problemen. Dat nummer heb ik uiteindelijk ook geblokkeerd. Een vriend van me die heel handig is met technologie heeft me een manier gegeven om anonieme nummers ook te blokkeren, en sindsdien heb ik niets meer vernomen.

Ik zou eigenlijk aangifte moeten doen bij de Engelse politie omdat hij direct en indirect contact met mij heeft opgenomen. (Ook heeft hij mijn moeder berichtjes gestuurd met dreigementen.)
Maar ergens heb ik daar helemaal geen zin in. Deels omdat ik dan misschien alleen maar olie op het vuur gooi, deels omdat ik even de puf niet meer heb om te moeten vechten tegen deze kloothommel.

Ik blijf nu in contact met de huurbaas die heel meelevend is en hem net zo zat is als ik, om te kijken hoe en wat. Het liefst zien we hem allebei vertrekken zodat we er beide vanaf zijn. Ik ga echt niet het verblijf van een ander betalen, zo gek was ik net nog niet. En dat begrijpt ze uiteraard.
Volgende week maandag heeft ze een afspraak met hem, dus wordt vervolgd…

30-08-19 10:26:45
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@Roxichu, vraag die huurbaas of ze een mailtje wil sturen naar je waarin ze meldt dat je al sinds die hele tijd daar niet meer woont. En dat je dus ook sinds die tijd niet meer verantwoordelijk bent voor de huur. Want dan heb je ook hard bewijs.

30-08-19 10:39:42
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@stora: Da's een goeie! #ok

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 120 121 122 [123] 124 125 126 225 226 227 228

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven