Cafe De Nachtvlucht |
AerO Senior lid WMRindex: 33 OTindex: 359 Wnplts: Stadskanaa
|
Whoa, ToM die naar bed gaat? O_O STOP DE PERS! Haha welterusten joh  tot sprekens. |
|
Loek
Oudgediende
 WMRindex: 1.758 OTindex: 19.424
|
Slaap lekker ToM!! |
|
ToMxlr
Erelid
 WMRindex: 296 OTindex: 7.186
|
Quote AerO: Whoa, ToM die naar bed gaat? O_O STOP DE PERS! Haha welterusten joh  tot sprekens. ben wel een nachtdier, maar moet morgen om 8 uur op om even admin te spelen..pfff slaap lekker |
|
|
Quote Loek: You're such an inspiration For the ways that I will Never, ever choose to be Oh so many ways for me to show you How your savior has abandoned you
Oh oh oh A Perfect Circle, Mer de Noms! Superband! |
|
Loek
Oudgediende
|
@ AerO niet mer de Noms, wel van die cd |
|
|
Judith =.= En ik heb er alleen de Nine Inch Nails remix van  |
|
Loek
Oudgediende
|
goed  zo'n mooi nummer en het past op een judith die ik ken(de) |
|
Loek
Oudgediende
|
ik heb niets van NIN |
|
|
De zinnen na het deel dat jij had gepost slaan op iemand die ik dus ken en liefheb... zie blog  |
|
Loek
Oudgediende
|
ja had het gelezen, da's niet zo mooi..  |
|
|
Oh well... Life goes on...  |
|
Loek
Oudgediende
|
voor haar niet  |
|
|
Zij gaat studeren in Leuven, godsdienstwetenschappen. Zij zal haar liefde wel kunnen vinden.
Jammer dat het zo gegaan is, en dat terwijl ik hier met haar verlovingsring aan mijn vinger zit, toepasselijk op mijn linkermiddelvinger. |
|
Loek
Oudgediende
|
ghehe, wel een lol plaats  ben zelf ook gelovig maar snap niet dat je van iets wat niet lichamelijk is meer kunt houden dan een persoon... |
|
|
Zij wil iemand die haar passie begrijpt en ik kom daar als atheïst niet voor in de aanmerking blijkbaar, en dat terwijl ik wel zielsveel van haar houd en zij ook wel van mij.
Ik ben volledig respectvol tegenover praktisch alle religies maar ik kan er echt niet over wanneer een geloof iemands leven gaat bepalen, zij het gedwongen of uit vrije wil. |
|
nietmeer
|
Pizza  Ik krijg er ineens zwaar trek in  |
|
|
Enfin, ik heb net pizza gehad  |
|
Loek
Oudgediende
|
een geloof bepaald altijd iemands leven, ook geen geloof bepaalt je leven, maar het is in hoeverre het je leven gaat bepalen, ik zie mijn geloof nu als aanvulling op mijn leven, het voegt iets toe, het overheerst niet.
het maakt mij dan ook weinig uit of ik een vriendin heb die wel of niet gelovig is, zolang ze maar een mening kan aannemen en mij er wel in begrijpt |
|
nietmeer
|
Begrip en gewoon respect, dan ben je al op tweederde van waar het leven om draait  |
|
|
In mijn (allicht kortzichtige) ogen geldt geloof als hoop, inspiratiebron en steun. Dat is een gedachte waarmee ik zekers wel kan leven, mede dankzij het feit dat de kerk (en dan laat ik het Vaticaan even achterwege) als gemeenschap ook humanitair veel goed werk verricht. |
|
nietmeer
|
Het simpelste veldwerk verricht de grootste wonderen denk ik maar. |
|
Loek
Oudgediende
|
goed gezegt AerO en laat dat Vaticaan zeker maar achterwege, hoewel ik roomskatholiek ben vind ik het vaticaan  al dat gezeik van te letterlijk uitleggen, te veel regels, en bureaucratie, het bewust neerplaatsen van conservatieve bisschoppen op vooruitstrevende parochies enzo.. |
|
|
Quote Loek: goed gezegt AerO en laat dat Vaticaan zeker maar achterwege, hoewel ik roomskatholiek ben vind ik het vaticaan  al dat gezeik van te letterlijk uitleggen, te veel regels, en bureaucratie, het bewust neerplaatsen van conservatieve bisschoppen op vooruitstrevende parochies enzo.. Ze weigeren stellig mee te gaan met de tijd, inderdaad. Als 'kern' van één van de meest invloedrijke geloven uit de geschiedenis kan ik dit wel begrijpen. Puriteit gaat voor als je er stellig van bent overtuigd. De enige oplossing die ik dan ook zie voor diegenen die er niet me eens zijn is dan ook conversie. Condooms verboden, pfft. |
|
Loek
Oudgediende
|
ja vaticaan is een beetje gespaced  moet je m'n pastor erover horen  die doet dingen buiten het bisdom om die dus eigenlijk niet echt kunnen (psst niet doorvertellen  ) en als het bisdom gaat zeuren is het van Laat ze maar komen!! |
|
|
Quote Loek: ja vaticaan is een beetje gespaced  moet je m'n pastor erover horen  die doet dingen buiten het bisdom om die dus eigenlijk niet echt kunnen (psst niet doorvertellen  ) en als het bisdom gaat zeuren is het van Laat ze maar komen!! Voor dat soort mensen heb ik echt respect =). Maar wat denk jij? Is het christendom een beetje aan het afsterven (in ieder geval binnen Nederland/België) of niet? |
|