hr
jaargang -23 - laatste artikel 3-5 16:00 - 74486 artikelen - nu online 23 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 34 35 36 [37] 38 39 40 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit-

14-02-13 00:37:50
nietmeer
afbeelding

Test..

14-02-13 04:01:45
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Zo doe je dat!
hupska.. baggie-jumping..

14-02-13 13:35:23
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.670
OTindex: 94.675
Quote:
@Mamsie: Ik kon niks vinden, dus heb ik ze mee uit eten genomen Kwam niet echt slecht uit omdat ik thuis de (zelfgemaakte ) soep uit mijn klauwen had laten vallen


Deze reken ik ook goed. Je hebt toch wél zelf de soepzooi weer opgedweild he! _O__O_

14-02-13 14:37:57
nietmeer
@Mamsie: Tuurlijk! Ik ben geëmancipeerd hoor! Ik ruim zelf op, mop de vloer en doe zelfs soms de afwas :ja

14-02-13 14:50:48
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.670
OTindex: 94.675
Ik lees vaak van jou dat je opweg gaat om broodjes af te leveren bij je klanten. En dan zie ik gezellig ontbijtende mensen voor me.
Maar wat doen de mensen daar eigenlijk met die broodjes? Eéntje met kaas en ééntje met ham en een glas melk erbij zal het niet zijn, denk ik. Hoe ziet het ontbijt er in Thailand eigenlijk uit? Of wordt er niet ontbeten?

14-02-13 15:00:50
nietmeer
@Mamsie: Onze klanten zijn restaurants. Ik lever dus de broodjes daar af. De Thai eet nauwelijks brood maar eet rijst. Echt ontbijten zoals wij dat kennen doen ze eigenlijk niet: Men koopt aan een van de vele stalletjes een soepje in een plastic zakje, of een paar stukjes gebakken spek of kip met kleefrijst ofzo. Dat wordt zonder veel plichtplegingen naar binnen gewerkt en dat was het ontbijt :) De restaurants waar wij aan leveren bedienen voornamelijk toeristen. Deze mensen willen meestal een ontbijt zoals jij al zei, broodje kaas of ham of wat gebakken eieren. Wij merken ook direct als een van de hoogseizoenen begint af te lopen, de bestellingen worden dan ook beduidend lager.

14-02-13 15:48:00
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.670
OTindex: 94.675
Bedankt voor je uitleg! Wat ik me nog afvraag hoe doen jullie dat zelf? Op z'n Hollands of op z'n Thais? Ik kan me zo voorstellen dat jij zelf wel graag dat verse broodje met wat lekkers er op hebt als ontbijt...

14-02-13 17:07:10
nietmeer
@Mamsie: Op zijn Hollands, op zijn Thais, op zijn hondjes, you name it.... :D

Mijn vriendin is geen ontbijter, na een kop koffie begint al vroeg met met het maken van de bestellingen. Ik heb geleerd om ze dan niet te storen dus ik zit achter de pc de vroege WMR post na te kijken en slurp ook aan de koffie. Ik ben heel erg gemakkelijk, vaak neem ik gewoon een broodje, scheur het doormidden en sop 'm in de koffie. Voila, ontbijt :) Soms ga ik naar de lokale markt om daar een koffie te drinken en dan breng ik meestal iets te eten mee voor haar. Gebakken spek met kleefrijst of zo. Dat eet ze dan tussen de bedrijven door op.. En dat is ons 'ontbijt' :D

14-02-13 17:17:19
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.670
OTindex: 94.675
SamuiAxe: Dan ben je kennelijk al goed ingeburgerd. Lekker klinkt dat, spek met kleefrijst.:P Tja waarom ook niet, misschien is de gewoonte thuis te ontbijten wel minder verbreid dan we hier in dit kleine landje denken.
De Fransen doen het ook nauwelijks.
Op dit moment sneeuwregent het hier, jakkie!
Wordt het nou nooit eens lente...

14-02-13 17:24:42
nietmeer
@Mamsie: Oh ja hoor, na zoveel jaar hier ben ik redelijk ingeburgerd, ik vreet van het hele varken, zoals ze weleens zeggen. Weet je, als mijn vriendin kookt dan is ze met een 20 minuten klaar! Kip met paddenstoelen in een heerlijk sausje? Easy! Kip of varkensvlees met gember en groenten? Puh, zo gedaan.. En lekker zeg ik je, erg lekker! Gordon Ramsey, je weet wel, die topkok en gecertificeerde blaaskaak heeft het eens gezegd tijdens een interview: 'Met alle poespas met ditjes en datjes om het er maar zo exotisch mogelijk uit te laten zien, zijn de eenvoudigste maaltijden vaak het lekkerst!'. En eerlijk is eerlijk, hij heeft hier wel gelijk in :ja

Ik ga zo pitten, is alweer redelijk laat, mijn airco staat te zoemen op 25 graden :) Welterusten, tot later (L)

14-02-13 19:08:53
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.670
OTindex: 94.675
SamuiAxe: Da's helemaal waar, van die eenvoudige maaltijden. Gewoon de dingen die smaken zoals ze bedoeld zijn met weinig poespas, heerlijk. Slaapze!!!! *)*)*)

14-02-13 19:11:56
nietmeer
@Mamsie: Boerenkool, rijstebrij :D (of paella, net zo simpel)

14-02-13 19:14:21
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.670
OTindex: 94.675
wortel: En wat te zeggen van een goeie hutspot met rundvlees en een lekkere jus?? Dat kan niks tegenop!:P:P

14-02-13 19:16:49
nietmeer
@Mamsie: liever andrijvie, of gewoon aardappels en wortels. Hou niet zo van hutspot, maar daar hoort in elk geval geen rookworst bij. Das al heel wat :) veel liever draadjesvlees dan rookworst. :P Gelukkig hebben wij meestal verse worst, omdat mama ook niet van rooksworst houdt.

15-02-13 01:11:26
nietmeer
@Mamsie: wortel: Lekker he? Die wintermaaltijden.....Een ovenschotel met zuurkool, gehakt en ananas...Erwtensoep, andijviestamppot met spek, hachee met rode kool en aardappelpuree? Héérlijk! :D

15-02-13 02:08:12
nietmeer
@Lennie: Ken je nog Spruitenkoppenstamp? Maakte mijn moeder vroeger van hele grote spruiten.. Heerlijk :ja
.
Zonder erg noem je trouwens het enige dat ik a.b.s.o.l.u.u.t. niet lust.. Zuurkool! Oew, daar griezel ik van :r Tijdens mijn opleiding in Venhuizen werd dat eens geserveerd met een gehaktbal, ik ben bij de kok een paar boterhammen wezen schooien, die zuurkool kreeg ik echt niet weg :nee
.
Wij hadden thuis vroeger een regel: Zolang je niet werkte en bijdroeg aan de financiële reserves van het gezin diende je te eten wat je werd voorgeschoteld. Dus in mijn jonge jaren heb ik weleens met bijzonder lange tanden zuurkool gegeten, ik ken de smaak.. Later, toen ik werkte en bijdroeg heb ik het nooit meer hoeven eten, mijn moeder maakte dan iets anders voor mij. Misschien een hopeloos ouderwetse regel, maar ik heb wel alles zo'n beetje geproefd en van alles wat er op tafel gezet werd vond ik enkel zuurkool niet te pruimen 8O

Ach, doet me denken.. Je schepte zelf je eten op je bord, zoveel je lustte, maar wat je opschepte werd je ook geacht op te eten, deed je dat niet dan was er ook geen dessert voor je, je zat immers vol :) Die regel heb ik overigens zelf ook bij mijn eigen kinderen toegepast, ik vond het een goede regel..

15-02-13 12:12:33
nietmeer
SamuiAxe: Tja, ik vind zuurkool wel lekker, erg lekker zelfs! Nou moet ik er wel bij zeggen dat mijn vader vroeger zelf zuurkool maakte. Hij had witte kool in zijn moestuin en daar werd in het najaar zuurkool van gemaakt. Tot een jaar of 8 geleden heeft hij dat ieder jaar gedaan....en hij maakte veel, zodat wij als kinderen regelmatig een flinke portie mee konden nemen naar onze gezinnen. Toen hij ermee ophield omdat het lichamelijk te zwaar werd, heb ik ook een jaar lang geen zuurkool gegeten. Nu weer wel, maar alleen echt verse. Geen voorverpakte zooi! Dat is niet weg te krijgen......:P

15-02-13 12:23:49
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.670
OTindex: 94.675
@Lennie: Inderdaad, heerlijk een prakkie zuurkool. Maar alleen uit de supermarkt, ik zou niet weten waar ik echte verse zuurkool, zoals jij beschrijft vandaan zou kunnen halen. Misschien moet ik toch eens beter zoeken!!:P

15-02-13 13:47:47
nietmeer
@Lennie: lang leve de zuurkool! Ik heb nog nooit verse op, maar ik ozu het kunnen maken. In het kookboek staat een recept. :) Moet ik eens gaan doen. Witte kool vinden zal wel lukken, hoop ik.

SamuiAxe: bij ons thuis moet je ook alles echt geproefd hebben voor je je toetje mag. Resultaat is dat wij ongeveer de enige in de klas zijn die überhaupt ooit mosselen hebben gegeten, en die spruitjesovenschotel lekker vinden :D

15-02-13 13:56:20
nietmeer
wortel: Jij liever dan ik meid :ja
.
10 kg witte of savooiekool
± 100 g zout
jeneverbessen
peperkorrels
karwijzaad
laurierblaadjes
(eventueel 75 ml boerenkarnemelk)


Voor de rest kijk hier, smakelijk :D

15-02-13 14:10:32
nietmeer
SamuiAxe: Ik was niet van plan zo veel te maken. Zelfs met z'n zeven eten we daar een week van :D

15-02-13 14:20:55
nietmeer
wortel: Kwestie van delen, per kilo zuurkool 10 gram zout, zoiets..

15-02-13 14:25:11
nietmeer
SamuiAxe: dat snap ik, maar op een kilo groente zou ik geen tien gram zout gebruiken... Zeflfs in kaaszoutjes doe ik verwaarloosbaar weinig zout. :)
Meer dat het dan gewoon minder (stamp)werk is, als het minder is.

15-02-13 14:28:11
nietmeer
wortel: Maakt mij niet uit, ik vind het toch niet te vreten :P

15-02-13 14:29:28
nietmeer
SamuiAxe: mm, ik denk dat je het vers nog wel binnen zou kunnen houden. Het schijnt dat zelfs rookworst lekker kan zijn als je het bij een fatsoenlijke slager koopt :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 34 35 36 [37] 38 39 40 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven