hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-4 16:00 - 74464 artikelen - nu online 10 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 28 29 30 [31] 32 33 34 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

09-02-13 13:14:42
nietmeer
SamuiAxe: "over de rug van anderen"

Lol. Nee, natuurlijk niet. Maakt je in één klap heilig. Alle voorwaarden, bepalingn, privacyregels en dergelijke staan allemaal duidelijk op de site. Heb zelf bijvoorbeeld de bepaling "informatie voor derden" uitgeschakeld, net als dat ik een add-on heb geïnstalleerd die third-party cookies uitschakelt.

Dat soort informatie is beschikbaar, en derhalve niet "over de ruggen van anderen". Wat op zich al een overtrokken stigmatisering en dooddoener is.

09-02-13 13:15:12
nietmeer
@pfft: Ik heb werkelijk geen zin om de discussie en het moddergooien die er was in Alev's Blog hier nog eens dunnetjes over te doen.

@DeVH: Soit..

09-02-13 13:18:45
nietmeer
SamuiAxe: Ben je door je modder heen? Jammer.... :P

09-02-13 13:19:11
nietmeer
DEvH: :D

09-02-13 13:22:08
nietmeer
Jammer dat mensen zichzelf een soort lamheid aanmeten. Luiheid, eigenlijk. Iedereen kan lezen waarmee zij akkoord gaan, maar niemand doet dat. Iedereen kan diep in de instellingen duiken, maar niemand doet dat. Maar wel zeiken dat Facebook een Google informatie van hen bijhoudt, terwijl je dat gewoon uit kunt zetten.

Beetje liberalisme op zijn tijd moet kunnen.

09-02-13 13:32:17
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
SamuiAxe: heeft niks te maken met modder gooien. Het gaat er gewoon om dat je op een onbedoelde manier overkomt op iemand. Om dat te voorkomen moet je de manier waarop je reageert aanpassen, zodat dat niet meer gebeurt. Dat kan heel simpel zijn. Het gaat niet om wat je zegt, maar de manier waarop.

09-02-13 13:35:45
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@pfft: en als het nu aan de ander ligt dat die het verkeerd opvat??? Je kunt het niet iedereen naar de zin maken.

09-02-13 13:50:59
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.877
OTindex: 90.731
Quote SamuiAxe:
@pfft: Ik heb werkelijk geen zin om de discussie en het moddergooien die er was in Alev's Blog hier nog eens dunnetjes over te doen.
Quote DEvH:
SamuiAxe: Ben je door je modder heen? Jammer.... :P

gelukkig is @Sjaak zo'n goede moddereter _O-

09-02-13 14:12:35
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
@ledi: Dat kan op zich ook wel, maar als je dingen op een manier neerzet die mensen op een andere manier kunnen opvatten dan hoe jij het bedoelt, lok je het wel enigzins uit.

SamuiAxe: Even over facebook: alle gebruikers kunnen reageren op de voorwaarden van facebook voordat deze worden ingevoerd. facebook weegt zelf af waar ze wat mee doen. Dus, Facebook bestempelt haar gebruikers eigenlijk niet bepaald als vee. Bewijs

09-02-13 14:22:56
nietmeer
SamuiAxe: Pom mai khou yai pijan? Wat betekent dat? Google vertaler lust 'm niet. :)

09-02-13 14:25:37
nietmeer
wortel: Het is Thais, maar omdat ik de schrijftaal niet machtig ben heb ik het zo'n beetje fonetisch opgeschreven. De betekenis is: "Ik begrijp je niet vriend". :)

09-02-13 14:36:20
nietmeer
SamuiAxe: klopt, maar google vertalen heeft niets tegen fonetisch (in geval van niet-Latijns alfabet). En dat het Thai was kon ik ook wel raden :) Google had zelfs allerlei voorstellen: bedoel je dit misschien? Of dat? En dan klikte ik dat aan, en kreeg ik nog steeds geen vertaling...
Overigens ben ik dol op Duits, (zeker in vergelijking met Frans) Het boek waar deze quote uit komt is, Duits of niet, zowiezo echt heel leuk: Das Doppelte Lottchen Meer een vertaling dan samenvatting, maar je krijgt wel een idee waar het over gaat :D

09-02-13 14:41:35
nietmeer
Quote @pfft:
@ledi: Dat kan op zich ook wel, maar als je dingen op een manier neerzet die mensen op een andere manier kunnen opvatten dan hoe jij het bedoelt, lok je het wel enigzins uit.


Is dat zo? Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is. Mijn manier van praten en mijn zinsopbouw is waarschijnlijk anders dan de jouwe. Ben ik daarom arrogant? Ik denk het eigenlijk niet, wel kan ik heel sterk mijn mening verdedigen, maar dit is toch een site waar discussies verwelkomt worden? Als je er zeker van wilt zijn dat je iemand niet tegen de gevoelige schenen schopt dan dien je de reacties te beperken tot "Eens", en "oneens".

Nou, dan is de lol er gauw vanaf, voor velen denk ik.. Ik heb zelden of nooit de intentie om iemand te beledigen, als dat zo wel opgevat wordt dan kan het zijn omdat ik (misschien soms té) kernachtig ergens op reageer, of de aangesprokene heeft last van lange tenen, kan ook nog zomaar.. Zo ik eerder vroeg, zijn we nu allemaal ineens van peperkoek? Ik vond en vind WMR leuk, ik reageer nu hetzelfde als ik al een paar jaar doe en nu ineens vallen er een paar mensen over? Tja, wat moet je daar dan van denken? 8O

Verder zal ik niet meer reageren op opmerkingen over mijn persoontje hier, ik ben wie ik ben, met de goede en minder goede kanten. Ik heb allang vrede gesloten met mijzelf en ben inmiddels te oud en wellicht te eigenwijs om nu nog mezelf in bochten te gaan wringen om het iedereen naar de zin te maken, sorry..

09-02-13 14:46:01
nietmeer
wortel: Sorry, ik had erbij moeten zeggen dat het mijn versie van fonetisch schrijven was :$

Ik versta, spreek en kan Duits lezen. Schrijven kan ik het niet, ik heb mijn Duits op de straat opgepikt. Ik denk wel dat het een voor Nederlanders gemakkelijk te leren taal is. In het Frans kom ik niet verder dan de vernederlandste woorden :P

09-02-13 14:50:24
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
SamuiAxe: Ik zeg niet dat je dan arrogant bent, maar dat je arrogant over kan komen op andere mensen, omdat die tekst op een bepaalde manier interpreteren. Meer niet. Je kunt dan de manier waarop je schrijft iets aanpassen, zodat het duidelijker is wat je bedoelt.

Overigens snap ik zelf niet waarom @allone dacht dat je arrogant was o.i.d. Hiervoor hoef ik geen uitleg, maar ik wil alleen maar zeggen dat de betreffende tekst niet zo op mij over kwam. :)

09-02-13 14:53:17
Hisoka
Erelid


WMRindex: 1.102
OTindex: 976
@pfft: Ik heb SamuiAxe nooit als arrogant gezien hoor. Vind jij hem echt zo arrogant over komen?

09-02-13 14:54:31
nietmeer
SamuiAxe: Je bent ontzettend star. Dat maakt je geen goede discussiepartner, maar een irritatie.

09-02-13 14:59:09
nietmeer
SamuiAxe: niks sorry, want dat had ik al door :)
En google translate had duidelijk ook door wat je bedoelde, hij wist precies te vertellen hoe hij het gespeld had willen hebben. Dat leverde alleen nog geen vertaling op...

Duits is wel leuk, maar die naamvallen, die zijn gewoon moeilijk. En Frans is zo stom zangerig, blègh! Schrijf gewoon wat je bedoelt, inplaats van août als je maar één klank (oe, die je in het Duits zelfs maar als één letter, U, schrijft...) bedoelt.

09-02-13 15:00:01
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
@Hisoka: Nee, ik vind dat niet. @allone vond hem zo overkomen en daar haakte ik op in.

DEvH: Eens.

09-02-13 15:01:00
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
DEvH: en dat zegt iemand die niet van ophouden met discussiëren weet. :)
Dat komt op andere mensen weer irritant over.

09-02-13 15:02:04
nietmeer
DEvH: Ja, dat geef ik toe, ik kan behoorlijk eigenwijs zijn en ik kan mij voorstellen dat dit soms als zijnde star overkomt. Echter ben ik niet doof en blind. Als iemand met goede argumentatie komt, met feiten of aantoonbare knowhow, dan zal ik echt niet ondanks alles mijn gelijk willen behouden. Maar zo eerder gezegd, op je mooie blauwe ogen geloof ik je niet, daar is meer voor nodig.

En ja, ik reageer nu wel omdat ik jouw opmerking niet als neersabelen beschouw, maar als een legitieme opmerking.

09-02-13 15:02:59
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
@ledi: Eens. Maar @DevH is wel iemand die de argumenten van anderen respecteert en kijkt of hij vindt of er een kern van waarheid in zit. Dat is toch een stuk prettiger.

09-02-13 15:04:23
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
SamuiAxe: en je vindt mijn reactie dus wel neersabelend? Zou erg hilarisch zijn.

09-02-13 15:05:38
nietmeer
@ledi: Zoals @pfft zegt; ik discussieer veel, maar oprecht en open. SamuiAxe zet iets neer en weigert openheid voor andere ideeën en inzichten.

En weigert verantwoordelijkheid te nemen voor zijn eigen uitspraken, zoals hij eens gedaan heeft bij een te grove uitspraak over een jongen die weggelopen was. (En via facebook was terug gevonden)

Heeft eeuwen geduurd voordat meneer een beetje doordrongen was van de ernst van zijn uitspraak. Vond ik jammer, maar typerend.

09-02-13 15:11:16
Frostbite
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 3.311
Discussiëren over discussiëren. Het toppunt van discussie. :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 28 29 30 [31] 32 33 34 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven