hr
jaargang -23 - laatste artikel 2-5 18:00 - 74481 artikelen - nu online 36 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 148 149 150 [151] 152 153 154 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

15-09-13 11:10:05
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.663
OTindex: 94.667
Fijn dat het weer zoveel beter gaat. Heb je trouwens iets te horen gekregen over een mogelijke oorzaak? Je bent er gelukkig bijna vanaf maar hoe kom je aan zoiets?

15-09-13 11:34:52
nietmeer
@Mamsie: Acute pancreatitis: De voornaamste oorzaken van acute pancreatitis zijn galstenen (55%), alcoholisme (25%), trauma, hypercalcemie (te veel calcium in het bloed), hyperlipidemie (te veel vetten in bloed), erfelijke factoren, hemochromatose (een ijzerstapelingsziekte), ischemie en niet bekende redenen. Ik val in de laatste categorie omdat ik A. Zelden alcohol drink, en B. Mijn bloed i.v.m. mijn suiker regelmatig gecontroleerd wordt en daar geen bijzonderheden in gevonden worden. En C. Ik zo goed als geen vetten eet, ik lust geen vet, ik snij zelfs het vetrandje van de ham af :ja Hoe dan ook, in mijn geval oorzaak onbekend. Maar omdat juist tijdens het verteren van vet voedsel de pancreas overuren draait heb ik mijzelf op een vetvrij dieet gezet, totaal! Ik ben blij dat ik er zo goedkoop vanaf gekomen ben en heb geen zin om de goden te verzoeken :nee Voorlopig koester ik mijn pancreas :)

@allone: Altijd welkom! :D

15-09-13 11:34:59
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
samuiaxe: Zo zeg, let ik even niet op hier (heb het best druk en ben daardoor stuk minder online) blijk jij ineens helemaal in de kreukels te liggen 8O. Dat is niet zo best Sammy :(, maar ik zie dat je gelukkig behoorlijk snel weer aan het opkrabbelen bent. En da's maar goed ook want ik heb toch weinig vertrouwen in de gezondheidszorg daar. Beterschap hoor!

15-09-13 11:40:06
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.663
OTindex: 94.667
Bedankt voor de info, dat wist ik gewoon nog niet. Dan mag ik ook wel uitkijken, ik hou van lekker eten en dat is niet vetvrij. Zal ik toch eens op gaan letten.:$

15-09-13 11:47:07
nietmeer
@Mamsie: Och, ik ben ook een liefhebber van lekker eten hoor! Maar als ik de keuze heb dan kies ik altijd voor gegrild i.p.v. gebakken. Ik heb mijn gewicht ook niet voor niets :P Maar ik heb geen 'puddingbuik', ik heb een stevige buik, zo hard als een plank :ja Dat komt mede doordat ik weinig vetten eet! Maar inderdaad lieverd, we worden er niet jonger op, een beetje opletten op wat je eet kan geen kwaad. Heb je gelezen wat Lennie's zuster is overkomen? Daar wordt je wel even stil van 8O

@Lennox: Waar wás je nou toen ik je nodig had? :D Nee hoor, flauwekul, ik ben zelf pas weer sedert gisteren actief, heb ook een paar dagen nauwelijks achter de pc gezeten. Maar zo gezegd, ik heb veel geluk gehad dat ik er relatief goedkoop vanaf gekomen ben :ja *)

Overigens, mijn huisarts werkt tevens in het lokale ziekenhuis, ze is al zolang ik hier woon mijn huisarts en eerlijk is eerlijk, ze doet zeker niet onder voor mijn voormalig huisarts in Nederland :nee Ze wist binnen twee minuten precies wat er aan de hand was en heeft klaarblijkelijk de juiste medicijnen voorgeschreven, gezien het snelle verloop van het herstel. Ik dacht dat ze eveneens een laxeermiddel had voorgeschreven, maar mijn vriend de arts keek ernaar en zei dat het speciale medicatie was om de maag en darmen rustig te houden én het bevatte eveneens Creon, een medicijn dat de pancreas ondersteunt in zijn functie. Waar het hier voornamelijk aan schort is de hulp die je krijgt eenmaal je in het ziekenhuis ligt, de hulp bestaat uit het verstrekken van je medicatie en eten, de rest zoek je zelf maar uit.... Je kunt beter tien dagen thuis ziek liggen dan vijf in het ziekenhuis!

.

Laatste edit 15-09-2013 11:59

15-09-13 13:18:15
nietmeer
samuiaxe: fijn dat het weer beter gaat!
Niet of nauwelijks kunnen eten en erge buikpijn, brr...

Quote @allone::
ja hoor, we fietsten alleen maar stille weggetjes, er waren er genoeg :)
en ver.. da's een relatief begrip.. toen vonden we het niet ver.
met een paar vriendinnen deden we een fietsvakantie: tent en andere spulletje achterop en om het Ijsselmeer heen fietsen.
veel plezier gehad :ja
als tiener heb ik veel gesport.
doe jij aan een sport?


Nee, ik doe niet aan sport, Worteltjes zijn niet erg sportief :P
Maar fietvakantie hebben wij als gezin wel gedaan, en dat is erg leuk.
Maar hoe heb jij meiden zo ver gekregen dat ze op fietsvakantie gingen 8O
Mijn klasgenotinnetjes raken al in wanhoop bij termen als 'kamperen'...
Ik heb geprobeerd zoiets te fiksen, en dan krijg je echt reacties als 'misschien... als die-en-die meegaat, maar eigenlijk hou ik niet van kamperen'

Laatste edit 15-09-2013 13:19

15-09-13 14:47:51
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
samuiaxe: Je hebt niet hard genoeg geroepen mijn vriend, ik hoorde je hier helemaal niet anders was ik meteen achter de pc (of mobiel) gesprongen :). Maar even serieus, ik vind dat van die huisarts echt een hele geruststelling om te lezen want eerlijk gezegd had ik de indruk dat je het vooral van je Russische vriend moest hebben omdat de verdere gezondheidszorg daar te wensen over laat. Maar dat valt mee dus en je bent heel snel weer opgeknapt, onze eigen taaie rakker :).

15-09-13 15:12:57
nietmeer
@Lennox: Mijn Russische vriend is mijn vriend, niet mijn arts. Laat natuurlijk onverlet dat hij weleens met goede ideeën of (aanvullende) medicijnen komt :ja Maar ik wil geen misbruik van hem maken, uiteindelijk is het natuurlijk mijn eigen arts die mijn anamnese inmiddels van A tot Z kent. En inderdaad, als ik zo eens na ga wat ik de laatste jaren voor mijn kiezen heb gekregen dan lijk ik inderdaad wel een ouwe taaie te zijn :D

15-09-13 17:02:37
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.894
OTindex: 90.782
wortel: het waren geen klasgenoten, het waren meiden van de roeiclub.. die wel van sportieve avonturen hielden.
we gingen ook samen op zeilkamp, bijv. ..

15-09-13 20:38:47
nietmeer
@allone: roeiclub, dat klinkt idd actiever dan de gemiddelde club giebelmeiden...
En zeilkampen zijn cool :D

16-09-13 11:43:59
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.597
OTindex: 7.908
Quote SamuiAxe:
99.9 kilo! Een historisch laagtepunt voor mij!
Je was een flinke baby, begrijp ik?

16-09-13 13:33:46
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.894
OTindex: 90.782
wortel: daar ben je ook geweest? :P

16-09-13 13:33:47
nietmeer
@venzje: Historisch vanaf laten we zeggen dit millennium 8)

16-09-13 15:47:39
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.597
OTindex: 7.908
SamuiAxe: Ooooww.... (A)

16-09-13 17:47:44
nietmeer
@allone: Zeilkampen? Ja, de school veroorzaakt zeilkampen, en ik ga graag mee.
De kerk had zeilweekendjes eens in de twee jaar, tot de schippers op waren.
En de boten waar de kinderen-zonder-zwemvest op mee mochten raakten ook 'weg'. En er zijn nogal wat kinderen, dus...
We zijn met school-zeilkamp nog langs kerk-zeilkamp gebied gevaren, en het begon me te verbazen dat we het riet niet ingingen: met kerk-zeilkampen ging je om de haverklap het riet in, en er was maar één boot met motor...
Maar we ging gelukkig nooit de fuiken in, dat heb je ook nog ruzie met de visser.

16-09-13 18:02:41
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Zeilkrampen, koude wind, vreemde houding, ongewenning, trekken aan touw, of roeien..


16-09-13 18:03:26
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
? hemochromatose : lever nakijken ?

16-09-13 18:04:03
nietmeer
Quote @heraux:
Zeilkrampen, koude wind, vreemde houding, ongewenning, trekken aan touw, of roeien...


Roeien? Met kapotte, rode peddels? :)

16-09-13 18:38:36
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.894
OTindex: 90.782
wortel: ach, je moet roeien met de riemen die je hebt, hè

ooit, met de bovenstaande vriendinnen, hadden we een roeiboot gehuurd, om een Fries meer op te roeien, maar halverwege bleek dat 1 van de riemen kapot was.. :(
dat was niet onze schuld, die was al in slechte conditie toen we vertrokken.. maar we hadden wel geld moeten betalen als borg, en dat wilden we terug.
dus na een heleboel 'avonturen' (liften, getrokken worden door andere schepen, dan weer wegdrijven omdat de wind de verkeerde kant op stond, enz) hebben we de boot zo aangelegd dat de eigenaar niets merkte, en we onze borgsom toch terugkregen.

16-09-13 18:56:18
nietmeer
@allone: blurgh. Op een zeilbootje heb je tenminste een alternatief.
Maar hadden jullie dan maar twee peddels aan bord, dat één ontplofte peddel het roeien al onmogelijk maakte?

Mooi dat je je borgsom terugkreeg, jullie hadden immers alleen maar gedaan wat de bedoeling was :)

16-09-13 19:54:56
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
wortel: als je maar 1 riem hebt, draai je rondjes. :ja

16-09-13 19:58:30
nietmeer
@ledi: Dat snap ik. Maar ze ging met 'een groepje'. Dan zullen er toch wel meer dan twee riemen zijn geweest?
Dat is wat ik vroeg, had je er maar twee dat één verliezen als in rondjes resulteerde?

16-09-13 20:09:53
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
wortel: bij afwezigheid van allone, lees ik aar even terug.


met de bovenstaande vriendinnen, hadden we een roeiboot gehuurd,

16-09-13 20:16:12
nietmeer
@ledi: Precies, zij, en vriendinnen in het meervoud. Minstens drie.
Als je van een roeiclub bent wil je toch alledrie kunnen roeien :)

Dacht ik, maar dat ben ik maar.

16-09-13 20:31:48
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.894
OTindex: 90.782
wortel: ja, we hadden maar twee peddels ..

@ledi: precies, dus daarom konden we helemaal niet roeien,
vandaar dat we gelift hebben, en motorbootjes ons mee teruggenomen hebben.
er was vrij veel wind, op de heenweg hoefden we dus nauwelijks iets te doen, we dreven gewoon het meer op
maar toen we terug wilden, merkten we, dat de peddel niet sterk genoeg was, en zou breken.
omdat we hem niet wilden breken, hebben we hem niet meer gebruikt..

het waren wel roeivriendinnen, met zijn drieen of vieren, dat weet ik nu niet meer precies.. maar de roeiboot die we gehuurd hadden was niet zo'n 'echte' roeiboot die je op een roeivereniging of voor wedstrijden gebruikt,
het was gewoon zo'n ronde bak, met die 2 peddels (waarvan er dus 1 half doorgebroken bleek te zijn)

======

SamuiAxe :jeej wat een opluchting dat het weer beter met je gaat.. en wat fijn dat je zo'n goede huisarts hebt, daar kun je tenminstse vertrouwen in hebben *)

Laatste edit 16-09-2013 20:36

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 148 149 150 [151] 152 153 154 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven