hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 12 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 136 137 138 [139] 140 141 142 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

25-08-13 13:25:23
nietmeer
@ledi: Na het woord 'kilo' moet een punt. HEt ging niet over blauwe bananen, nee, die 1,21 per kilo.

En C1000 vlees zit vaak vol botsplinters, beuh.
Zelfs, juist, worst!

26-08-13 01:45:13
nietmeer
Sorry, effe helemaal wat anders!
Mijn moeder is een paar weken geleden gescreened wat betreft haar geestelijke vermogens en zij heeft nu definitief Alzheimer....Ik weet wat haar(en ons) te wachten staat, ik vind het ronduit KUT! Maar ja....wat doe je er aan? We kunnen er niks aan doen, het is zo....Neemt niet weg dat we allemaal een beetje van de kaart zijn...Moest het effe kwijt....

26-08-13 02:12:50
nietmeer
@Lennie: Dat is vreselijk nieuws lieverd :( Hopelijk gaat het nog even duren voordat ze helemaal 'weg' is. Ik wens jou en de jouwen heel erg veel strekte de komende tijd. Zwaar kut, net wat je zegt! Voor wat het waard is: Ik heb ooit gelezen dat de inname van vitamine-K een vertragende werking zou hebben op de ontwikkeling van Alzheimer.

'Vitamine K en de hersenen

Er is toenemend bewijs dat vitamine K belangrijk is voor het (centrale) zenuwstelsel, mede door het activeren van proteïne S (dat de bloed-hersenbarrière beschermt) en Gas6 (dat een rol speelt in uiteenlopende celprocessen waaronder celgroei en apoptose) en het bevorderen van de synthese van sfingolipiden (belangrijke bestanddelen van myeline en neuronale plasmamembranen). Onderzoekers speculeren dat vitamine K-insufficiëntie een rol speelt in de pathogenese van de ziekte van Alzheimer en/of bijdraagt aan een versnelde ziekteprogressie. In een pilotstudie hadden patiënten in een vroeg stadium van de ziekte van Alzheimer een significant lagere inname van vitamine K vergeleken met gezonde controles. Bij proefdieren (ratten) leidde een vitamine K1-arm dieet vanaf de geboorte tot een versnelde cognitieve achteruitgang op hogere leeftijd (vergeleken met de controlegroep).'
-Bron-

Misschien kun je later, wanneer de eerste shock voorbij is, jezelf er eens over laten informeren? Hoe dan ook, nogmaals sterkte lieverd! (L)

26-08-13 06:35:59
nietmeer
@Lennie: Oef! Veel sterkte voor jullie allemaal dan. *)
Zoiets komt als een dreun voor je kop aan...

26-08-13 08:46:54
omabep
Oudgediende


WMRindex: 10.678
OTindex: 3.186
@Lennie: inderdaad zwaar kut, sterkte voor de komende tijd en kijk of je iets kunt doen met die vitamine K1 die SamuiAxe: beschrijft.
*)
Ze zijn al een stukje verder hoe ze het misschien kunnen behandelen. Dus wie weet meid, houd de moed erin. *)

26-08-13 11:33:30
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ik lees net
"Vergrijzing leidt tot meer medicijnen in drinkwater Maas"

26-08-13 12:38:46
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.536
OTindex: 7.901
@Lennie: Oeiii, da's idd zwaar kut! Sterkte voor jullie allemaal.


26-08-13 12:42:56
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.536
OTindex: 7.901
wortel: Die verwisseling van banaan en druif is nog niet eens zo heel vreemd: het zijn allebei bessen. :ja

26-08-13 13:53:25
nietmeer
Dank jullie voor de lieve reacties! (L)

SamuiAxe: Ik zal de tip zeer zeker meenemen naar de geriater! Maar of dit ook nog helpt als er eenmaal Alzheimer geconstateerd is? Maar hoe dan ook, ik ga me er in verdiepen! :ja

26-08-13 13:58:40
benja34
Erelid


WMRindex: 161
OTindex: 1.832
@Lennie: dat is zwaar kloten :(
veel sterkte (l)

26-08-13 13:58:42
nietmeer
@Lennie: Zo is dat! Niet geschoten is altijd mis lieverd! *)

26-08-13 14:06:20
nietmeer
@benja34: Dank je!

SamuiAxe: Ja, dat is ook zo.
Het rare is eigenlijk dat wij het idee hadden dat ze eigenlijk niet zo heel erg achteruit ging. In onze ogen bleef ze redelijk stabiel. Soms heeft ze een dag dat ze er wat meer naast zit dan andere dagen, maar dat is normaal bij dementie. Dus toen we de uitslag van de screening hoorden viel dat erg tegen. Nu gaan we het maar een beetje van maand tot maand, week tot week en straks van dag tot dag bekijken. We hopen dat het niet zo snel achteruit gaat dat ze straks in januari niet meer weet dat ze 65 jaar getrouwd is met ons pa...


26-08-13 14:17:12
nietmeer
@Lennie:

'The incidence of Alzheimer's disease (AD) increases with age and in carriers of the apolipoprotein E4 genotype. A relative deficiency of vitamin K, affecting the extrahepatic functions of the vitamin, is common in ageing men and women. The concentration of vitamin K is lower in the circulating blood of APOE4 carriers than in that of persons with other APOE genotypes. Evidence is accumulating that vitamin K has important functions in the brain, including the regulation of sulfotransferase activity and the activity of a growth factor/tyrosine kinase receptor (Gas 6/Axl). The hypothesis is now proposed that vitamin K deficiency contributes to the pathogenesis of AD and that vitamin K supplementation may have a beneficial effect in preventing or treating the disease. Vitamin K may also reduce neuronal damage associated with cardiovascular disease.' -Bron-

Ik zou inderdaad het zeker ter sprake brengen! :ja

26-08-13 19:33:32
nietmeer
Quote @venzje:
Die verwisseling van banaan en druif is nog niet eens zo heel vreemd: het zijn allebei bessen. :ja


Pompoen ook, toch? *8

Quote @Lennie:
Sorry, effe helemaal wat anders....


Aan zoiets valt niets te sorry. :nee

26-08-13 22:53:03
balou
Erelid


WMRindex: 2.233
OTindex: 127
@Lennie, heel veel sterkte, je twijfelde er een tijdje geleden al aan he!

27-08-13 00:26:11
nietmeer
@balou: Ja, klopt! We zijn toen ook naar het Alzheimer-café gegaan. En dat kan ik iedereen aanraden als je twijfelt over de geestelijke vermogens van je ouders of iemand anders..
Maar ons mam voldeed toen niet aan de diagnose....ze was wel dementerend, maar het werd afgedaan als zijnde seniliteit....Ze werd kinds, dus...om het maar grof te zeggen.
Nu is er dus wel een duidelijke diagnose...Ze heeft Alzheimer. Dat betekent dat ze over een niet al te lange tijd ons niet meer kent, onze namen kwijt is, ons verwijt dat we nooit meer bij haar komen, ook al doen we dat trouw iedere dag...en gaandeweg zal ze in haar vergetelheid wegzakken...We moeten het maar nemen zoals het is...het is nou eenmaal niet anders...ook al doet het nóg zoveel pijn...

27-08-13 00:31:01
nietmeer
wortel: Ik weet dat er niks te sorryen valt, maar ik vind je reactie wel héél lief! (L)

27-08-13 00:43:05
nietmeer
@Lennie: 'We moeten het maar nemen zoals het is...het is nou eenmaal niet anders...ook al doet het nóg zoveel pijn...'

Maar voorlopig is het nog niet zover dus probeer zoveel als mogelijk is nog te genieten van je moeder, meid! Cross that bridge when your there. (L)

27-08-13 01:13:44
nietmeer
SamuiAxe: Uiteraard nemen we die brug pas als hij er is....Maar we weten heel goed wat er aan die andere kant is...We sluiten onze ogen niet. En natuurlijk genieten we nu nog, ik heb het mijn kinderen verteld, mijn broer heeft het zijn kinderen verteld en we hebben allebei gezegd: Bezoek oma nog zoveel jullie kunnen, nu kent ze jullie allemaal nog...Hoe meer prikkels ze van de buitenwereld nog krijgt, hoe beter het is! Laten we nog zoveel mogelijk zingen met mekaar, zoals we altijd hebben gedaan...Laten we nog één keer in die veel te kleine keuken nog klinken van: Warum ist es am Rhein so schon..., of laat de klokken van Arnemuiden nog eenmaal bimbammen...Of laat....Nee laat maar...het wordt me eventjes te veel..............

27-08-13 01:31:36
nietmeer
Pffff...ben er weer hoor! De herinnering aan ons mam, die heel de tekst kende van Arnemuiden werd me eventjes te veel....En zo zullen we wel meer dingen tegenkomen in het vervolg....die dingen die zo aan ons mam verbonden zijn...Uitspraken, gezegdes...het zijn zo'n lieve herinneringen....

27-08-13 01:36:02
benja34
Erelid


WMRindex: 161
OTindex: 1.832
@Lennie: dat is altijd moeilijk:ja
toen mijn oma net was overleden kreeg ik de boeken voor me waar ze ons altijd uit voorlas toen we nog klein waren en ik heb uit nieuwsgierigheid gelezen en had moeite om het droog te houden
ik denk niet dat ik er nu nog ik kan lezen zonder dat er herinneringen omhoogkomen :[

27-08-13 01:40:13
nietmeer
@benja34: Koester je herinneringen...echt, dat meen ik! Lees die boeken , herinner je oma's stem en geniet van de herinneringen....

27-08-13 02:20:40
nietmeer

27-08-13 08:32:09
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.536
OTindex: 7.901
Quote wortel:
Pompoen ook, toch? *8
Yep!

Ik ging pas goed beseffen wat Alzheimer met je doet, toen ik Hersenschimmen van Bernlef had gelezen. Later begon het proces ook bij mijn vader, maar de dood heeft bij hem het ergste voorkomen...

27-08-13 11:10:23
benja34
Erelid


WMRindex: 161
OTindex: 1.832
@venzje: dat was inderdaad een heel mooi boek :ja

@Lennie: bedankt, ik zal kijken of ik die boeken nog kan vinden *)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 136 137 138 [139] 140 141 142 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven