hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 16:00 - 74449 artikelen - nu online 26 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 132 133 134 [135] 136 137 138 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

08-08-13 11:02:42
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@heraux: die is inderdaad schitterend. :ja

08-08-13 23:17:46
nietmeer
@heraux: Ik herken mezelf hier wel in....ik ben soms té eerlijk. Dan wordt het bot, niet dat dat de bedoeling is, maar ja...als iemand mijn mening vraagt, dan kan hij/zij die krijgen....:P
Maar door de jaren heen heb ik wel het een en ander geleerd over diplomatie en nikszeggende antwoorden en zo...Of is dat eigenlijk hetzelfde??:P

09-08-13 00:18:53
nietmeer
SamuiAxe: Ik weet niet of je nog op het blog van Mikke hebt gekeken, maar ik heb mijn antwoord op jouw opmerking dat ik een onverbeterlijke sentimentalist ben hier nog maar een keer neergezet:

SamuiAxe: Ik kan een paar liedjes niet uit mijn strot krijgen waar het mijn ouders betreft. Dan bedoel ik dat ik die niet voor hen kan zingen zonder vol te schieten, omdat ze zo wáár zijn. Eerbied voor jouw grijze haren is er één van, Bedankt lieve ouders, van Pierre Kartner is er ook zo een en de laatste die ik tegenkwam en waar ik een brok van in de keel kreeg, vooral bij de laatste zin, was Thuis, van Guus Meeuwis. Voor de rest zing ik alles voor ze, maar die drie liedjes vind ik moeilijk. Overigens word ik door de jaren heen wel sentimenteler, ja....:P

Eigenlijk ben ik van huis uit niet zo'n sentimentele....Ik heb een aardje naar mijn vaartje.:P Ik heb nog nooit gejankt bij een begrafenis, van wie dan ook. Gebied de eerlijkheid om te zeggen dat ik nog nooit iemand kwijt ben geraakt in de eerste familielijn, maar toch wel mensen van wie ik veel hield. Niet dat ik trots ben op dat feit, maar die tranen komen gewoon niet. Ik kan het niet om zo maar te zeggen.
De liedjes die ik noemde zijn niet zozeer mijn muzieksmaak, al ben ik wel gecharmeerd van Guus Meeuwis, eigenlijk als énige Nederlandstalige artiest.

De laatste regels van het liedje : Thuis gaan zo:

En ik merk als ik binnen kom,
mijn moeder heb gekust
Hoe onstuimig ook de wereld is
Hier binnen vind ik rust

Mama vraagt of ik blijf eten,
Papa hoe het leven staat.
Ik weet dat jullie weten
Hoe het werkelijk met me gaat.

En als ik dan naar huis rij,
Naar mijn kinderen en mijn Lief
Hoor ik ze nog wat zeggen:
Rij voorzichtig, voorzichtig alsjeblief....

Kijk, en die laatste regel daar draait het om! Ook mijn kinderen, mijn broer, schoonzus en iedereen die dat liedje hoorde en mijn ouders kent weet dat....Dat zeggen ze namelijk nog steeds!
Of we nou 1500 km ver weg op vakantie gaan of de 7 kilometer rijden van hun huis naar het onze. Nog steeds is het als we weggaan: Houdoe! En rij voorzichtig he?

09-08-13 00:22:57
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.632
OTindex: 94.595
@Lennie: En rij voorzichtig...ik zeg het ook altijd tegen mijn dochters.
Want al zijn ze nou nóg zo volwassen, het blijven mijn kinderen en dat kan nooit veranderen.

09-08-13 00:31:49
nietmeer
@Mamsie: Precies! Ik zeg het ook altijd tegen mijn zoons...."Ik ben je mama, dus ik mág het zeggen: Rij voorzichtig he? ":P
Ze waarderen het....net als van hun opa en oma, want die zeggen het natuurlijk ook tegen hen! Nu ze een auto hebben in ieder geval...Toen ze nog in het fiets stadium zaten was het altijd: " Heb je licht? En voorzichtig doen he?" :D

09-08-13 00:37:38
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.632
OTindex: 94.595
@Lennie: Toen mijn dochters rij-examen gingen doen zat ik in de zenuwen, ik was zo bang dat ze zouden zakken en ik was nog veel banger dat ze zouden slagen. Want dan moesten ze inderdaad het verkeer in. En ik zat peentjes te zweten.
Maar voorlopig is mijn angst ongegrond, beiden zijn in één keer geslaagd en beiden hebben tot nu toe schadevrij gereden.

09-08-13 00:38:48
nietmeer
@Mamsie: Ach gut! Moederdiertje!! (l)

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik ook een beetje de zenuwen heb als ik weet dat mijn jongste naar Tsjechie rijdt voor zijn vakantie en dat ik héél blij ben dat ik een sms-je krijg dat ze heelhuids zijn aangekomen! En ik ben net zo blij als ik weer een sms-je krijg dat ze weer thuis zijn in Tilburg...:P

09-08-13 00:50:48
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.632
OTindex: 94.595
@Lennie: Tsjechië, ik zou me dan ook zeer ongemakkelijk gaan voelen.

Toen mijn jongste dochter geslaagd was, jaren geleden, waren we kort daarop op vakantie gegaan.
En daar in Frankrijk, zagen we dat er een ongeval was gebeurd. Er stond een gedeukt autootje in de berm, mensen eromheen en tegen de vangrail stond een jonge vrouw te huilen, die zo sprekend leek op mijn dochter dat het gewoon eng was. Alleen een andere haarkleur had ze.
Ik schrok hier zó van dat ik spontaan zat te janken in de auto, het was alsof ik mijn eigen kind daar in de puree zag.

09-08-13 00:51:46
nietmeer
@Lennie: Oh, maak je geen illusies, je bent een sentimenteel mens :ja Sentimenteel zijn heeft namelijk helemaal niets te maken met huilen, althans, in mijn beleving. Sentimenteel vertaal ik als 'gevoelvol', een gevoelvol mens heeft empathie, soms zelfs teveel. Ik heb in de loop van de afgelopen jaren 100erden, zo niet meer reacties van jou gelezen, ook heb ikzelf veelvuldig met je gechat hier. Altijd heb je blijk gegeven van inlevingsvermogen, altijd heb je empathie getoond als er een topic voorbij kwam zoals b.v. zojuist over die twee broertjes en die slang.

Huilen? Mijn zoon was 32 jaar oud toen hij mij voor het eerst heeft zien huilen, ik ben ook geen huilebalk, maar ben wél een man met sentimenten. En zo zijn er hier nog wel meer leden die ik onder dezelfde noemer durf te scharen, ook al worden er best weleens harde noten gekraakt, het een sluit het ander niet uit :nee

De mensen hier waar ik een speciale band mee voel zijn bijna zonder uitzondering mensen mensen die goudeerlijk, recht door zee en empathisch zijn. Nadat ik mijn zoon had verloren heb ik een aantal mensen hier van een andere kant leren kennen, een bijzonder goede kant mag ik wel zeggen! Mijn beste vriendin hier is iemand die je levend opvreet als je haar onheus bejegent, maar ze heeft mij maandenlang geholpen en begeleid toen ik door de moeilijkste periode van mijn leven ging, dit terwijl ze zelfs op dat moment ook in woelige baren voer! Ze is voor mij van onschatbare waarde en hoewel ik ze nog nooit in real life gezien heb, hou ik zielsveel van haar!

Euh,voor de duidelijkheid, als vriend dus, ik wil geen boze, uit de kluiten gewassen Neanderthaler op mijn stoep krijgen :D Evenzo koester ik de vriendschappen die ik hier ondervind van sommige andere leden. Sentimenteel? Ja, absoluut, maar ik zit echt geen potje te janken hoor, ik vind huilen sowieso een nutteloze bezigheid :)

Toen mijn vader overleed heb ik geen traan gelaten, maar de eerste paar jaar na zijn overlijden kreeg ik een dikke strot als ik 'Papa' van Stef Bos hoorde...

09-08-13 01:51:52
nietmeer
SamuiAxe: Als je dat als uitgangspunt neemt voor sentimenteel, dan ben ik gruwelijk sentimenteel!...
Maar onder sentimenteel versta ik iets anders. Sentimenteel is voor mij: Het tonen van gevoelens in het openbaar, zoals huilen in het openbaar of zo. Dat kan ik niet....
Maar als je empathie, inlevingsvermogen medeleven of medelijden ook onder sentimenteel schaart....ja, dan ben ik wel heel sentimenteel! Want ik kan me veelal de gevoelens van iemand indenken, probeer me voor te stellen hoe iemand zich voelt als hij iets ergs mee heeft gemaakt en zo meer...
Eerlijk gezegd ben ik juist altijd heel dankbaar dat het niet mijn kind was die dat...of dat ik het niet was die zus...of dat het niemand was die ik ken die of zo...snap je??

Overigens is het geen geheim meer wie jouw beste vriendin hier is...we herkennen haar allemaal! :P

09-08-13 01:58:10
nietmeer
@Lennie: De uitgangspunten die jij noemt zijn inderdaad mijn uitgangspunten :ja En natuurlijk weten jullie wel wie ik bedoel, dat is allang geen geheim meer :D Maar jij, Balou, Mamsie, Beppie en nog zo een paar meer zijn mij eveneens ontzettend lief! 100% (L)

09-08-13 02:03:59
nietmeer
Wij zijn ook zo blij met jou hoor! (L)

09-08-13 02:05:57
nietmeer
En dan nu een afknapper: Ik ga slapen! want ik zie dat het al over tweeen is en ik moet morgen toch wel weer een beetje fris en fruitig aan het werk! Truste!!

09-08-13 02:08:17
nietmeer
Welterusten meid, morge weer gezond op :)

09-08-13 02:10:30
nietmeer
Quote @Lennie:
Wij zijn ook zo blij met jou hoor! (L)


Daar zijn de meningen over verdeeld :ja _O-

09-08-13 03:00:22
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ik dacht dat het leuk was
even een trivia te doen

mooi, google trivia online

ik kies afstanden en maten
score drie keer een F

maar wtf is een furlong?

09-08-13 03:17:09
nietmeer
@heraux:

"An acre is the area of a rectangle whose length is one furlong and whose width is one chain." (The Wall)

So one furlong is equal to the length of an acre :)

09-08-13 03:21:23
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
jaja.. google is handig
maar daar wilde ik even niet aan..

length of an acre

ik lees

acre = 40% hectare

1/640 Mi²

09-08-13 03:28:05
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
V r e s e l i j k
t r i v i a
v l a g g e n

afbeelding

En ik dacht ze allemaal te kennen ???

afbeelding

Is toch wel een feestje waard..

ik begon met NetBSD versie 2.0
en ik was blij.. eindelijk een
systeem dat op mijn
Compaq Proliant 1600
kon draaien.. Pentium-1 100Mhz

daar ga ik weer.. met dat verhaal

09-08-13 03:38:18
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Componisten I - gaat me redelijk af
ronde 1: B
ronde 2: B
ronde 3: A

09-08-13 03:38:48
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

09-08-13 03:46:30
nietmeer
An acre is 160 square rods, or 4840 square yards, or 43,560 square feet... a furlong (derived from long furrow..) is 220 yards... a rod is 5 1/2 yards... a little math says a furlong is 40 rods... (this is going somewhere folks) or...

An acre is 160 rods^2 / 40 rods = 4 rods wide... or 22 yards wide... 66 feet... and 4 rods is a tenth of a furlong..

Oftewel in gewoon Nederlands: Een Furlong is 201.17 meter, klaar.. :P

09-08-13 15:55:16
nietmeer
Niet eerlijk, als er ergens veel mensen wonen in de doelgroep voor vissershoedjes (normale mensen noemen dat zonnehoedjes), is dat hier, maar er is hier geen enkel hoofddeksel te krijgen. Behalve wintermutsen... 8)
En in het buurdorp zijn wel vissershoedjes, maar die raak je daar aan de straatstenen niet kwijt.
Hoeden? Zeker weten, maar die kun je er alleen kopen als je een mevrouw bent, anders raakt de hele winkel in paniek.
Vissershoedjes verkopen in het buurdorp? Kansloos, dat raak je daar aan de straatstenen niet kwijt. Ik weet wat voor mensen er hier wonen, en wat voor mensen daar... :P
Vissershoedjes, daar! Op zondag zeker })

09-08-13 19:22:49
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
samuiaxe: (L):).

09-08-13 19:58:53
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Hoera het is weer 1933 !

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 132 133 134 [135] 136 137 138 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven