hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-4 18:00 - 74444 artikelen - nu online 44 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


[1]

een droom

05-05-12 16:17:09 - Quote! - @selmaatje1
selmaatje1
Senior lid

WMRindex: 225
OTindex: 172
Wnplts: Groningen
S
ik heb vannacht een hele rare droom gehad over dat ik nog 2 dagen te leven had:(
weet iemand wat dit betekent?

05-05-12 16:23:23 - Quote! - @selmaatje1
selmaatje1
Senior lid

WMRindex: 225
OTindex: 172
Wnplts: Groningen
S
hellp8O

05-05-12 16:27:48 - Quote! - @selmaatje1
selmaatje1
Senior lid

WMRindex: 225
OTindex: 172
Wnplts: Groningen
S
:nee:nee:nee:nee:nee

05-05-12 16:43:34 - Quote! - @Dionos
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
t betekent niets. Dromen betekenen niets :P T is gewoon "random"

05-05-12 16:44:17 - Quote! - @selmaatje1
selmaatje1
Senior lid

WMRindex: 225
OTindex: 172
Wnplts: Groningen
S
Quote @Dionos:
t betekent niets. Dromen betekenen niets :P T is gewoon "random"

het betekent wel iets:[

05-05-12 16:44:58 - Quote! - @Dionos
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Quote @selmaatje1:
het betekent wel iets:[


Wat betekent t dan?:P

05-05-12 16:52:24 - Quote! - @selmaatje1
selmaatje1
Senior lid

WMRindex: 225
OTindex: 172
Wnplts: Groningen
S
Quote @Dionos:
Quote @selmaatje1:
het betekent wel iets:[


Wat betekent t dan?:P

Dat vraag ik toch;|

05-05-12 17:09:23 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Niks, gewoon een nachtmerrie ;)

Ik heb zo vaak zulk soort dromen gehad. Is nooit iets van uit gekomen8)

05-05-12 17:10:15 - Quote! - @selmaatje1
selmaatje1
Senior lid

WMRindex: 225
OTindex: 172
Wnplts: Groningen
S
Quote @Giovanni:
Niks, gewoon een nachtmerrie ;)

Ik heb zo vaak zulk soort dromen gehad. Is nooit iets van uit gekomen8)


gelukkig:D

05-05-12 17:33:54 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Je hersenen kunnen niet zo lang inactief blijven, dus gaan ze beelden maken terwijl je slaap. Dromen zijn dat.
Het kan complete onzin zijn, of iets waar jij je steeds zorgen om maakt. Sommige mensen zien in hun dromen hun oma sterven, en dat is dan ook echt gebeurt een paar dagen later.
Die mensen gaan zichzelf de schuld geven. Maar als de oma ziek was, en jij maakt je zorgen om haar, is het logisch dat je erover droomt. Dus jezelf de schuld geven is... Dom.

Dromen betekenen niks, alhoewel sommigen daar heilig in geloven.

06-05-12 08:11:33 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.848
OTindex: 90.689
had je er twee topics over gemaakt?

voor meer antwoorden ? 8O

Alev: het is geen kwestie van 'geloven',
net zoals mensen bepaalde gedachten en gevoelens hebben, en die kunnen je iets vertellen over de persoon,
zo hebben mensen ook dromen: 'gedachten en gevoelens' die ergens over gaan, die een reden, een oorzaak hebben, die iets vertellen..
dromen zijn nodig om te verwerken wat je overdag beleefd..

06-05-12 08:24:32 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.848
OTindex: 90.689
@Giovanni: je sterft iedere seconde, iedere dag, dus ze zijn al een miljoen keer uitgekomen

06-05-12 08:27:56 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.848
OTindex: 90.689
..en dan zijn er nog 'dagdromen'
die laten zien waar je verlangens naar uitgaan.

06-05-12 09:16:39 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote @allone:
@Giovanni: je sterft iedere seconde, iedere dag, dus ze zijn al een miljoen keer uitgekomen
Dat heeft met ouder worden te maken. Horoscopen ook al zulke onzin. Als ik me daar aan zou houden, dan was ik al 3x getrouwd, had 10 kinderen, en was multi miljonair8-)

06-05-12 13:14:20 - Quote! - @Kristel
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Ik quote mijn reactie van even hier naar toe
Quote:


[WMO]: Een droom Kristel
06:34 06-05-2012

Er zijn een aantal soorten dromen
de verwerkings droom, de omgekeerde droom en de voorspellende droom.

Natuurlijk ook de lucidedroom, de nachtmerrie etc etc maar die zal ik er even tussen uit laten.

Ieder mens droomt, niet ieder mens onthoudt zijn dromen maar dromen hebben een grotere functie dan ze wordt toegeschreven.

Over het algemeen genomen zijn onze dromen verwerkings dromen. Wij dromen onze angsten, onze verlangens en dingen die beïnvloed worden door prikkels van buiten af, bijvoorbeeld geluiden, licht, kou en of warmte en onze gezondheid.

Omgekeerde dromen zijn dromen waarvan de betekenis het omgekeerde is als dat wat wij dromen. Bijvoorbeeld wanneer je dood gaat, krijg je een lang leven en wanneer iemand, die in werkelijkheid ziek is, er in je droom erg goed uit ziet gaat het de persoon niet goed.

De voorspellende droom dat spreekt voor zich, die droom laat delen van het leven zien die soms snel en soms jaren later pas uitkomen. Dat is "af te lezen" aan de tijd en de dag waarop je het droomde maar ook aan de omstandigheden in de droom. Hoe dichter in de ochtend, de voorspellende droom, hoe dichterbij in de toekomst. Daarom is het raadzaam een droom dagboekje bij te houden. Soms is een droom dusdanig van belang voor je om te onthouden dat er een (eng) element aan toe gevoegd wordt, zodat het makkelijker is om de droom te onthouden.

Sommige droomsymbolen zijn over (bijna) heel de wereld gelijk. Hoe dat kan is nooit uitgezocht maar heeft waarschijnlijk te maken met een collectief bewustzijn. Zo dromen vrouwen die net zwanger zijn vaak van slangen. Deze droom geeft aan dat je zwanger bent en niet langer hoeft te twijfelen of het zo is. Vroeger was er immers geen test. Dat geld voor vrouwen over de hele wereld. Ooit is iemand waarschijnlijk gestart die betekenis daarvoor te gebruiken en dat wordt via mond, geest en genen doorgegeven aan volgende generaties.

De beste droomuitlegger ben je altijd zelf. Klinkt saai maar is waar. Jij weet welke waarde je geeft aan iets waar je over droomt. Zilver kan voor jou positief zijn maar voor mij negatief. etc.

Jij droomt dat je nog twee dagen te leven hebt. Waarschijnlijk heb je nu vakantie en had jij je dingen voorgenomen nog deze vakantie te doen. Waarschijnlijk heb jij die dingen nog niet gedaan. De droom zegt je leef, je hebt nog twee dagen.

Het heeft in deze droom niet met dood te maken maar met je bewustzijn van leven. Doe die dingen die je jezelf voorgenomen had.

Hier laat ik het even bij, als je nog vragen hebt gebruik even @Kristel dan kom ik de vraag vanzelf wel weer tegen.

06-05-12 13:17:34 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.848
OTindex: 90.689
@Giovanni: dat geldt ook voor baby's

en wat hebben horoscopen er mee te maken???

06-05-12 13:20:43 - Quote! - @Justist
Justist
Erelid


WMRindex: 1.054
OTindex: 6.624
T
@allone: die komen ook vrij zelden uit ;)

Ik droom wel eens dat ik al dood ben. Ben ik dan nu ook al dood? ;)

06-05-12 13:26:57 - Quote! - @Kristel
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
@Justist: De uitleg daarvan vind je terug in eerder geschreven reacties.

06-05-12 13:42:30 - Quote! - @Justist
Justist
Erelid


WMRindex: 1.054
OTindex: 6.624
T
@Kristel: tl;dr (a)

06-05-12 13:44:29 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.848
OTindex: 90.689
@Justist: de persoon die je gisteren was , is idd vandaag 'dood' ja.. maar er is al uitgebreid hier en op het andere topic over geschreven, ik ga het niet weer herhalen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven