|
WMR-kok
Oudgediende
 WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
Als je een kleur uitkiest zie je een nummer staan. klik je op een andere plek op het pallet, zie weer een ander nummer.  Dat zijn de codes die de kleur bepalen.  Als je die hier wilt plaatsen, dan gebruik je # voor het getal.  dan krijg je dus, color=#...... Op de plaats van de puntjes zet je dat getal neer van de kleur die jij wilt hebben.  |
|
killerofall12 Senior lid WMRindex: 153 OTindex: 212 Wnplts: killerofal S |
ik lust nog wel zon ijsige icethea |
|
Sophiesticated Oudgediende
 WMRindex: 1.883 OTindex: 7.877
|
|
|
Kpuc Oudgediende
 WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
*pakt een meter bier van Sophie en serveert uit*  |
|
|
Kpuc: Op de vorige blz had ik het over een rondje van de zaak  |
|
WMR-kok
Oudgediende
|
|
|
Rondje van de zaaaaaaaaaak!!! *neemt kersenthee  * |
|
WMR-kok
Oudgediende
Sophi-e-sticate:  Hetzelfde als daarstraks Sophi.  |
|
|
Jahoor!!!
*nog meer spitten doet in kelder*
Voila!
*serveren doet op toogje* |
|
Sophi-e-sticate: voor mij het zelfde als net |
|
WMR-kok
Oudgediende
Kpuc: Maar als het 3 groepen van 2 gelijken zijn kan je het afkorten.  Bijvoorbeeld: #DDFF33 kan afgekort worden naar #DF3.  |
|
|
@killerofall12: Aha. *blok ijs meebrengen doet* *in ijsthee douwen doet  * |
|
WMR-kok
Oudgediende
Als je met veel kleuren werkt in een html kan de CSS toch nog een stukje kleiner gemaakt worden.  Je gaat het comprimeren. @killerofall12:  Waar blijft je PP?   |
|
Sophi-e-sticate: dankje mensen ff 'rustig' muziekje erbij kok: pp? |
|
WMR-kok
Oudgediende
Quote Sophi-e-sticate: Kleur haar: Ik heb echt geen flauw benul hoe dat heet  Uhhhh..., blond toevallig?  |
|
NobodyElse Senior lid WMRindex: 82 OTindex: 1.592 Wnplts: Limburg
|
Dat is nu juist niet de bedoeling. Je opmaak van de bladzijde behoor je te doen in de css |
|
Kameleon Oudgediende
 WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
@PW: Makkelijkste is de @font-face van CSS3  Je zet de lettertypes op de server, linkt ernaar in de CSS en de bezoeker downloadt automatisch de lettertypes  |
|
WMR-kok
Oudgediende
@NobodyElse: Quote @WMR-kok: kan de CSS toch nog een stukje kleiner gemaakt worden.  Je gaat het comprimeren.    De opmaak staat in de CSS.  Die kan je dus een beetje verkleinen door die afkortingen.  |
|
|
|
WMR-kok
Oudgediende
@Kameleon:  Dat is dan een link die naar buiten de site gaat, maar niet terug.  Dat geeft PageRank verlaging.  |
|
Kameleon Oudgediende
 WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
PW: Het is een link naar een file op je server, dus inderdaad geen PageRank nee.  Maar het is wel extra gemak voor de bezoeker  |
|
|
|
|
Quote @WMR-kok: @NobodyElse: Quote @WMR-kok: kan de CSS toch nog een stukje kleiner gemaakt worden.  Je gaat het comprimeren.    De opmaak staat in de CSS.  Die kan je dus een beetje verkleinen door die afkortingen.  Je moet niet werken met kleuren in de html daarvoor is css en de css kun je bv met pagespeed van firebug verder comprimeren. Heeft trouwens weinig invloed op google |
|
WMR-kok
Oudgediende
@Kameleon: Ik zat ook al ineens te denken van Uhhh. @NobodyElse:  Dat zeg ik ook, maar dan in andere woorden.  Het is maar hoe je de zin leest.  Ik bedoel ook de opmaak in de CSS.  Je hebt kleuren voor de link in drie standen, current, non-activ en hoover. De achtergrondkleuren van elk blok css, de kleuren van de linken in alle blokken css. kleuren van de borders, ect, ect, enzovoort.  Alles bij elkaar kan het ongeveer 0,5 kb schelen in data.  |
|
|
Zorg ervoor dat de css en je (x)html als eerste kloppen als je je pagina laat valideren. Pagespeed telt mee voor je positie in google. Ja en voordat we echt een discussie krijgen nog 100dingen meer. Maar die maakt google niet bekend |
|