|
ladekast Oudgediende
 WMRindex: 1.797 OTindex: 75.671
|
Findus: gisteren 1 maar die trokken ze weer in  Maar hier ligt nu toch al bijna wel een cm of 10 hoor @Sto: hoeveel drank heb je op ?  |
|
nietmeer
|
Findus...gisteren was code oranje, weer naar code geel gegaan, verder nog geen weer alarmen gehad geloof ik  Bij jullie is een gigantisch pak sneeuw normaal...hier staat gelijk heel Nederland stil  en ben zelf gewoon niet zo gek op sneeuw  |
|
Sto Oudgediende
 WMRindex: 6.021 OTindex: 14.071
|
@Roy6: warme zuide he  |
|
ladekast Oudgediende
|
@Sto: vage toestanden daar  LessienElensar: hoe laat was elro thuis en hoe laat ging ie weer werken ? |
|
nietmeer
|
Ik vind het altijd weer genieten hoe NL vast loopt als er 3 cm sneeuw valt  |
|
nietmeer
|
Roy....half 1 was hij thuis...1 uur lagen we in bed en vanmorgen om zes uur ging de wekker weer, is hij rond kwart voor zeven gaan rijden...als het goed is, is hij nu om twaalf uur klaar... Gisteren dus een dag gehad van 17 1/2 uur  |
|
ladekast Oudgediende
|
LessienElensar: sja, dat kan gebeuren  Findus: lache hé, ik reed gisteren 35 over een dijk waar je 80 mag maar ging gewoon niet harder  |
|
nietmeer
|
Hier doen ze ook niet genoeg om de wegen begaanbaar te houden en met spikes mogen we niet rijden   |
|
ladekast Oudgediende
|
en sneeuwkettingen aanleggen kennen we niet  |
|
nietmeer
|
Roy...dat kan ik wel hoor...maar heeft ook weinig nut hier  |
|
ladekast Oudgediende
|
ik ken het niet en winterbanden vind ik ook onzin  |
|
nietmeer
|
nouja, in Nederland gaat er meteen een zooi pekel overheen. Word het een grote gierende blubber. Winterbandjes en schuiven werkt perfect. Heus niet iedereen rijd met spikes hier. |
|
ladekast Oudgediende
|
10 jaar geleden waren er ook geen winterbanden dus het moet met gewone banden gewoon te doen zijn, kan je dat niet, dan kan je niet rijden  |
|
Sto Oudgediende
|
Findus, wat ik bedoelde over je blogs post, er zijn er 2 van, je hebt 2x gedrukt op verzenden lijkt het  2 topics voor hetzeflde onderwerp om dezelfde tijd  |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.686 OTindex: 57.562
|
Wij hebben voor het eerst winterbanden en het verschil is spectaculair te noemen. Op sneeuw hebben we nog heel veel grip. |
|
ladekast Oudgediende
|
hmzz, sja, ik ken het verschil niet maar ik kom er ook wel  |
|
nietmeer
|
@Sto: Ah i see  Kan best kloppen ja @Sjaak: Klopt, je merkt het echt. Hier zijn ze verplicht trouwens. Winterbanden. Mijn baas heeft vandeweek een paal uit de grond gereden..Terwijl hij nog op zomerbanden reedt..Auto total loss, plus een boete voor het zonder winterbanden rijden, plus de boete voor de schade, plus wegsleep kosten. Allemaal voor meneer zijn eigen portemonnee  |
|
nietmeer
|
Zonder winterbanden kom ik er ook wel, maar afgelopen winter (met de vorige auto), hadden we ook winterbanden. Het verschil is duidelijk te merken.
Findus...in Duitsland is het nu ook verplicht, ook als ik door Duitsland rij ben ik verplicht winterbanden onder de auto te hebben. |
|
ladekast Oudgediende
|
Nou krijg ik een leaseauto maar als ik winterbanden wil moet ik bijbetalen, ik vind het de grootste onzin, het zijn hun auto's. Je mag dan toch verwachten dat hun zelf willen dat hun auto's niet beschadigen en die winterbanden er kosteloos onder zetten.... |
|
nietmeer
|
LessienElensar: Geweldige regel vind ik dat. |
|
Sto Oudgediende
|
Wij hebben altijd winterbanden, onze veiligheid is het belangrijkst  |
|
nietmeer
|
Findus...vind het ook wel een goede regel...geen winterbanden, ongeluk gehad, kosten zijn voor jezelf  |
|
nietmeer
|
Wij hadden toen we hier net woonden alleen winterbanden. Nu hebben we winterbanden met spikes van ongeveer 2 mm lang. Best saai want je kan amper goed slippen  |
|
nietmeer
|
Roy...klopt...heeft Elro ook...als hij winterbanden wil, moet hij extra betalen en je krijgt ook niet ieder jaar nieuwe...die van het jaar daarvoor worden er gewoon omgedaan...meestal heb je maar 1 set winterbanden voor een lease periode van 3 tot 4 jaar... |
|
nietmeer
|
Findus...hier mag je niet met kleine spikes rijden, want dan verniel je het asfalt   sorry...DP  |
|