|
Little Queen
Oudgediende
 WMRindex: 267 OTindex: 26.691
|
Je kunt ook op kantoortjes passen schijnt  Alleen het is dan niet zeker hoe lang je daar kunt zitten  |
|
WMR-kok
Oudgediende
 WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
De huizenprijzen zijn ook belachelijk hoog. : |
|
Wolfje Oudgediende
 WMRindex: 214 OTindex: 27.542
|
ik wil op mezelf wonen alleen ik wil huren alleen het is hier zo laag aanbod dat het nog zo lang duurt voodat ik een woning heb   |
|
Ikke
Oudgediende
 WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Quote Luna: Maar ja, ik snap niet waarom mensen niet gewoon thuis blijven wonen.
Omdat het heerlijk is om op jezelf te zitten  |
|
pfft Erelid
 WMRindex: 647 OTindex: 1.017
|
Kokkie: Ik zou er niet aan moeten denken om in een omgebouwd kantoorpand te wonen. Zeker niet als het ergens in de middle of nowhere staat. Ik woon nu op een afstand van 1 minuut van de binnenstad van Grunn... betekent wel dat het zowat een dodemansrit wordt, maar ik heb het een keer gedaan  |
|
Luna
Moderator
 WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Pfft, die prijzen vallen nog mee. Het is vaak nog twee keer zo duur. Wolfje, al mijn opties zijn gewschrapt omdat het studentenwoningen werden...en de meesten studeren dan gewoon in Breda ook nog  |
|
Wolfje Oudgediende
|
luna ik woon in een boerengat is niet echt niet echt woningen te huur  |
|
Luna
Moderator
Ja, er is tekort voor studenten en voor de gewone woningzoekenden... |
|
Irthe Erelid
 WMRindex: 640 OTindex: 4.970 S |
Quote pfft: Verkeer in Zwolle is helemaal geen hel. Van die studenten aan het WIndesheim zijn een hel. Als je ooit nog eens een jongen met een omafiets ziet fietsen tussen 8 en half 9. Ga aan de kant, das mn broer  Jullie studentjes denken dat alles een voetpad is daar op dat plein aan de zuidkant van het station. Daar voor die primera langs. Gelukkig voor jullie fiets ik daar nooit. En waar is die verkeershel volgens jou eigenlijk dan?  jewel  de bussen zijn asociaal, denken dat weg voor hun is, jagen maar door. de rova(vuilnis) jaagt als een maniak. ik zit niet op het windesheim;) zit op het cibap  maar als ik hem tegenkom zal ik aan de kant springen  nee, ik fiets netjes op het fietspad, geef zebrapaden voorrang, wacht netjes tot weg vrij is, schiet (bijna) nooit ergens snel voorlangs. maar idd daar bij primera jaagt iedereen alle kanten op, maar weg is voor auto's fietsen en bussen voetpaden voor de voetgangers, dus gewoon daar aan houden  . als je vanaf station richting centrum fietst, moet je die grote t-splitsing over, dat is een hell, vooral 's ochtends in spits |
|
pfft Erelid
|
@Luna: Nja, dan heb je toch wel gelijk een huis  Of appartement. Enne, ik weet ook van Maxx vastgoed... die verhuren kamers van 10 m2 met keukentje voor wel 350 euro per maand exclusief gas water licht. Dat mag helemaal niet. Heb ik ze ook gezegd, maar ze wanen zich boven de wet. Crimineel tuig dat het is. Enne, dat het studentenwoningen werden was gewoon bad luck. |
|
Wolfje Oudgediende
|
ik ben naar de EHBO doei doei  |
|
WMR-kok
Oudgediende
 WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
Quote Irthe: [quote=pfft]Als je ooit nog eens een jongen met een omafiets ziet fietsen tussen 8 en half 9. Ga aan de kant, das mn broer   * Steekt een arm uit terwijl hij langs fietst. * Bwaff  |
|
Sailer Erelid
 WMRindex: 295 OTindex: 4.979 S |
Laterz wolfie  |
|
Luna
Moderator
Ik ben nog ouderwets ofzo waarschijnlijk, maar als je thuis kan blijven waarom dan niet  Waarom moeten kinderen van 18 al een kamer huren  Maar ja, ik ben thuisgebleven en heb goed kunnen sparen en heb jaren gereisd en heb daarna meerdere malen een huis kunnen kopen. Is makkelijker dan kromliggen in een kamertje paar meter van je ouderlijk huis af  Ik heb niks tegen op kamers gaan, maar wel als het niet hoeft... Pfft : Ik sta al jaren ingeschreven en dan is het niet meer bad luck,hoor  |
|
Ikke
Oudgediende
Ik moest dan wel op kamers omdat ik meer dan 200km verderop ben gaan studeren, maar ook al was ik in Eindhoven, Nijmegen of Maastricht gaan studeren dan was ik denk ik nog steeds uit huis gegaan. In die gevallen misschien niet meteen (dat lukt toch niet omdat studenten die van ver komen voorrang krijgen), maar uiteindelijk wel.
Zo leer je toch het beste zelfstandig worden en daar gaat studeren ook voor een heel stuk over: persoonlijke ontwikkeling. Als je ouders je eten koken, je was doen, etcetera wat maak je dan voor groei door? Ik merk ook als ik onder mijn vrienden kijk dat ik me er makkelijker voor kan gaan zitten als ik moet leren dan degenen die nog thuis wonen, omdat je toch een vorm van discipline aanleert. |
|
Luna
Moderator
Ik deed thuis zelf gewoon alles, waarom zou dat niet kunnen  Er is niks mis met thuis gewoon voor velen, maar ze doen het omdat het erbij hoort. |
|
pfft Erelid
|
 Serieus, de bussen wachten in Zwolle zelfs met wegrijden totdat je zit. Hier in Grunn mag je op de grond pleuren en rijden ze echt hard. Ik zou maar eens uitkijken naar taxibusjes  Die zijn slecht. Rova heb ik niet echt veel problemen mee  Ik fiets meestal ook wel op het fietspad  Maar ik houd wel van doorrijden dus ik ben soms niet altijd even netjes, maar das vooral in groningen eigenlijk. Mja, als iedereen zich er nou aan zou houden en ook zou opletten overal, zou het misschien helemaal goed gaan. Maar das te veel gevraagd. En die T-splitsing is inderdaad heel vervelend en onoverzichterlijk enzo. Ik fiets daar idd liever omheen  |
|
Ikke
Oudgediende
@Luna: dat kan wel, maar het is toch niet hetzelfde. En ik ken persoonlijk niemand die op kamers is gegaan 'omdat het erbij hoort'. Bij mij in het jaar zitten er ook nog veel die gewoon thuis wonen. @pfft: dan zijn de Zwolse (?) bussen een grote uitzondering op de rest van Nederland  |
|
pfft Erelid
|
@WMR-kok: Ik zou maar uitkijken kokkie. Ik denk dat mn broer nu wel zo pissig is dat ie gewoon expres over je heen rijdt als je dat doet  @Ikke: IK heb absoluut nog geen discipline. En ik zit al bijna een jaar op kamers.xD @ Ikke2: Ik weet het. De bussen in Zwolle, echt uniek  |
|
Little Queen
Oudgediende
|
Ik was Maandag nog in Zwolle   |
|
pfft Erelid
|
Little Queen: Ik ook  |
|
Sailer Erelid
 WMRindex: 295 OTindex: 4.979 S |
Little Queen: Ik niet  |
|
Little Queen
Oudgediende
|
Pfft, ik heb je niet gezien   |
|
Ikke
Oudgediende
Quote pfft: @Ikke: IK heb absoluut nog geen discipline. En ik zit al bijna een jaar op kamers.xD Misschien is dat dan iets dat specifiek voor mij geldt, of je hebt toch meer discipline dan je jezelf wil toeschrijven  Uiteindelijk ga je uit pure noodzaak (kleren beginnen een vachtje te krijgen of zo) toch maar wat dingen doen  |
|
my-angel
Oudgediende
 WMRindex: 564 OTindex: 11.965 S |
In Amsterdam doen enkele bussen (lees de bussen naar schiphol) dat vaak ook Zwolle is raar  |
|