hr
jaargang -23 - laatste artikel 14-5 18:00 - 74531 artikelen - nu online 84 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 [2] 3 4

Illegaal downloaden

12-08-06 18:03:06
Stevie
Senior lid

WMRindex: 381
OTindex: 769
Wnplts: Culemborg
S
@ tukka

Downloaden is niet illegaal, naar mijn weten, mss heb je gelijk.

maar ik vind een scherm van 17" groot genoeg en het is mooier dan op tv, daarnaast komt het in amerika ook maar eens per week, dus moet ik ook elke keer een week w88. Ik download het omdat als je het op tv kijkt dan ben je de sjaak als je 1 aflevering mist, dat heb je niet als je de afleveringen download. 21 augustus begingt seizoen 2 btw van prison break.

Wat ik ook raar vind is dat de serie "24" niet in nederland op tv komt :S:S:S terwijl het een geweldige serie is en er zijn al 5 of 6 seizoenen geloof ik.

12-08-06 18:07:24
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote:
Oh ja prison break, dat kijk ik liever op de tv, kijkt wat lekkerder dan op zon klein computer scherm vind ik, en dan ben je tenminste een paar weken bezig met een serie, in plaats van dat je waarschijnlijk al die aflveringen achterelkaar op de pc gaat kijken
Onze pc staat op de tv aangesloten (breedbeeld, aardig groot ding).

Computerspellen/software mag je niet kopieren, dus ook niet downloaden. Muziek wel maar alleen voor eigen gebruik en je mag het niet beschikbaar aan andere stellen.

12-08-06 18:16:49
Stevie
Senior lid

WMRindex: 381
OTindex: 769
Wnplts: Culemborg
S
vanavond komt mn zus terug van werken en dan vraag ik wel ff aan haar hoe dat zit met downloaden enzo, ze studeert rechten dus als het goed is zal het wel staan in 1 van dr wetboeken

12-08-06 18:42:01
Stevie
Senior lid

WMRindex: 381
OTindex: 769
Wnplts: Culemborg
S
heb net ff gegoogled
Quote www.digimuziek.nl:
Is downloaden verboden?

Vertegenwoordigers van de muziek- en filmindustrie roepen graag dat downloaden hetzelfde is als diefstal? Is dat wel zo?
Nee. Iedereen mag kopieën maken van muziek, films of teksten, zelfs als de bron illegaal is. Alle muziek en films die op Internet beschikbaar zijn kun je zonder probleem downloaden. De enige voorwaarde is dat de kopieën uitsluitend voor eigen gebruik bestemd zijn.

Software en games vormen de enige uitzondering; die zijn extra beschermd via de Europese software richtlijn en mogen niet zonder toestemming gedownload worden.

Edit mij: de entertoets graag een beetje met rust laten voordat ie overspanen is ;)

12-08-06 23:32:57
NeaRoW
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 2.965
S
Daar zit wat in, bij LimeWire deel je automatisch, ik zet dat altijd stop, zodat ik meer internetverbinding overhou, ik ben een legale downloader. ;)

13-08-06 13:17:05
bartman
Senior lid

WMRindex: 272
OTindex: 422
Wnplts: Boxtel
T S
wat is het beste om mee te downloaden?
bearshare, shareaza, limewire of een gehackte kazaa?

13-08-06 13:35:49
Theetje
Oudgediende


WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
is downloaden met newsleecher en/of ftd ook illegaal?

13-08-06 13:41:27
Stevie
Senior lid

WMRindex: 381
OTindex: 769
Wnplts: Culemborg
S
Quote bartman:
wat is het beste om mee te downloaden?
bearshare, shareaza, limewire of een gehackte kazaa?


ik gebruik geen van die :P voor kleine bestanden (1 GB of minder) gebruik ik ares, zoek maar op google. voor grote bestanden (meer dan 1 GB) gebruik ik azureus en dan met torrents, zoek maar op wikipedia hoe dat dat werkt, het is even weten hoe het werkt maar dan is het ook heel handig ;)

@ theemonster nee is niet illegaal denk ik

13-08-06 17:24:38
nietmeer
ik gebruik altijd Limewire, kazaa is echt zwaar kl*te met al die reclame EN limewire is 100x sneller, heb wel is 300 kb/sec gehaald en dat lukt je met kazaa nooit van je leven...

ik download aleen muziek, films zijn bijna altijd slechte kwaliteit, en programma's zitten vol met virussen

13-08-06 17:45:29
Tim-kun
Erelid


WMRindex: 238
OTindex: 1.981
ik gebruik nooit limewire, vindt het nog steeds een k*t programma. gebruik voor films, games en series altijd azureus/bittorrent en voor muziek DC++

13-08-06 18:16:41
Be@stie
Senior lid

WMRindex: 535
OTindex: 781
binaries rulez!!! ;) 8)

14-08-06 13:59:49
baggerlip
Senior lid

WMRindex: 394
OTindex: 199
Wnplts: Rozenburg
S
ik gebruik, ares, bitlord, bittorent, limewire light, shareaza, DVD Decrypter en azureaus.

14-08-06 14:03:56
blusgast
Erelid


WMRindex: 463
OTindex: 1.779
Zoals Be@stie zegt; usenet is de bron om te downloaden. Als je weet hoe het werkt, kun je de nieuwste films, software en wat nog meer binnenslurpen.

14-08-06 14:10:49
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
LimeWire voor muziek:P... kazaa is een en al virus

14-08-06 14:34:39
frank1993NL
Senior lid

WMRindex: 244
OTindex: 432
Wnplts: Boskoop
S
Srry hoor maar een hele goeie vriend van mij zijn ouders zijn failiet door dit allemaal. Ze moeten nu verhuizen. Ze verkochten bijna niks meer.

14-08-06 15:17:19
blusgast
Erelid


WMRindex: 463
OTindex: 1.779
@ Frank1993NL; waren ze dan erg bekend? want dan kan ik het mij voorstellen

14-08-06 15:45:52
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Het is stom om te zeggen wat en waar je download. Ik vind dat je mag downloaden en uploaden wat je wil. Moeten ze het maar afschermen.

14-08-06 16:00:12
Lananq
Erelid

WMRindex: 465
OTindex: 4.018
S
Azureus heb ik eens gehad, en je moet inderdaad weten hoe het werkt. Je download op een site de bittorrent (.torrent) van het bestand dat je wil hebben en dat open je met het programma, en dan begint 'ie met downloaden, als ik het me nog goed kan herinneren. Jammer genoeg werkte het nooit bij mij :|

14-08-06 16:04:52
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
downloaden via Torrents is een bekende manier van downloaden. Het is ook via het p2p protocol geregeld. Om hiervan gebruik te kunnen maken moet je de juiste "poorten" in je computer open hebben staan. (simpel gezegd: gooi je firewall, en virusscanner uit of zet de poorten open in je "als je die hebt" router open)

14-08-06 17:03:43
frank1993NL
Senior lid

WMRindex: 244
OTindex: 432
Wnplts: Boskoop
S
Quote blusgast:
@ Frank1993NL; waren ze dan erg bekend? want dan kan ik het mij voorstellen

Klein dorpje... iedereen kent iedereen. Erig jammer dus

17-06-08 16:43:23
nietmeer
prive trackers zijn fijn, snel en goede kwaliteit. bevalt de film/cd kopen die hap bevalt het niet dan weg ermee.

17-06-08 21:32:33
LoenaNigra
Senior lid

WMRindex: 695
OTindex: 9
Quote blusgast:
@ Frank1993NL; waren ze dan erg bekend? want dan kan ik het mij voorstellen
Ik denk dat ze een cd-winkel of zo hadden...

Voor deze mensen is het erg ja, die een cdzaakje, of videotheek hebben. Die lopen veel inkomen mis, en moeten er allerlei dingen bij gaan doen om het hoofd boven water te houden... maar ja, dat is met sigarenwinkels ook zo en toch ga ik niet roken of staatsloten kopen.

Het grootste deel van wat je aan een cd besteed gaat naar de platenmaatschappij en zo, maar een klein deel naar de artiest. Hetzelfde geldt voor films. En als artiest kan je altijd nog vangen met optredens en zo. Ik download eerst, als ik het echt goed vind wil ik het hele album hebben dus koop ik. Ook van cd's die ik gewoon heb download ik wel nummers, gaat makkelijker als rippen vind ik. Bij ons op school gaan ze er vanuit dat je allerlei software hebt, maar die krijg je niet van hun en is belachelijk duur, dus die download ik ook. Als ik er straks commercieel geld mee ga verdienen wil ik wel de officiele versie hebben.

17-06-08 21:44:33
ikkenjouniet
Senior lid

WMRindex: 218
OTindex: 275
Wnplts: Nederland
S
ik download alleen muziek, geen films, spellen etc.

20-06-08 10:46:42
Kwabbernoot
Senior lid

WMRindex: 32
OTindex: 283
S
Usenet is the best. Downloaden is legaal voor films en muziek. Je mag het niet verspreiden. NL heeft wel een aparte status op dat gebied.
Usenetserver is redelijk voordelig en 100 dagen retentie. SSL verbindingen enzo. Werkt toppie.

20-06-08 11:30:03
de_Lorax
Senior lid

WMRindex: 515
OTindex: 149
Wnplts: Amersfoort
S
of het nou legaal of illegaal is of niet, ik vind het allebij niet kunnen. je hebt dan iets waarvoor niet betaald is en dat noem ik stelen. het maakt mij niet uit wie er dan fout zit en dat je volgens de wet illegaal bezig bent of niet maar het klopt gewoon niet. het is hetzelfde als een cd/dvd in een winkel uit een hoesje pakken en meenemen. en dat gelul van "ze verdienen al genoeg" vindt ik ook onzin want ze werken er ook gewoon voor, ze krijgen dan ook gewoon waarvoor ze hebben gewerkt, en dan is het niet relaxt als iedereen dan maar gratis jou muziek o.i.d. doorsluist zodat je voor jan lul je best hebt gedaan

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3 4

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven