|
Muts Senior lid WMRindex: 73 OTindex: 957 Wnplts: aachen, du
|
ik dacht een beetje over vrienden na enzo (zie de blog) en bedacht me toen wat nou het belngrijskte was in het leven.. en ik wkam er maar niet achter wat ik op de eerste plaats moest zetten en of er wel een eerste plaats was. dus dacht ik: laat ik het aan anderen vragen, misschien helpt dat.
het helpt niet, ik heb nog steeds geen nummer een. maar dat maakt niet uit. er is te veel belangrijk. alles moet op 1! |
|
heraux Oudgediende
 WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Wie ben jij als jij Niet het belangrijkste bent? |
|
Blend
Oud Moderator
 WMRindex: 3.111 OTindex: 13.725 S |
@MutsEr zijn veel dingen in je leven belangrijk, elke even belangrijk ja  Zie het als lopen. Linker en rechter been zijn even belangrijk, je kan niet aanwijzen welke belangrijker is. Maar als je er 1 mist kan je niet meer lopen. Met leven is dat net zo, alles is belangrijk. Mis je 1 ding dan wordt het leven moeilijker |
|
Theetje
Oudgediende
 WMRindex: 460 OTindex: 24.162 T |
er zijn heel veel dingen in het leven belangrijk, maar hoe kan je die waarderen als je jezelf niet kan waarderen? |
|
|
maar wat heb ik eraan ik te zijn als ik niet gelukkig ben?
alleen "ik" is niet genoeg denk ik... daarom heb je alles nodig volgens mij...
|
|
heraux Oudgediende
Ok, maar de vraag was.. Wat is het belangrijkste? |
|
|
daarmee wilde ik niet ezggen dat ik niet gelukkig ben met de "ik" die ik heb, dat was even hypothetisch... |
|
heraux Oudgediende
*knock* *knock* |
|
|
Quote heraux: Ok, maar de vraag was.. Wat is het belangrijkste? waarna ik me daarna afvroeg of er wel een belangrijkste is? maar ook jij hebt ergens gelijk  |
|
Theetje
Oudgediende
Quote Muts: maar wat heb ik eraan ik te zijn als ik niet gelukkig ben?
alleen "ik" is niet genoeg denk ik... daarom heb je alles nodig volgens mij...
ik ben momenteel over het algemeen juist heel gelukkig, omdat ik mezelf ben, en mezelf gevonden heb |
|
heraux Oudgediende
Als je paralleliseerd - dat is - twee waarden naast elkaar legt.
Mijn IK (1) en ik(2) in contekst met mijn omgeving.
Dat kun je zeggen dat (1) belangrijk is en dat (2) verrijkend is.
En dat een goede verhouding tussen (1) en (2) belangrijk is (blijkt) |
|
Theetje
Oudgediende
is het gesprek nu doodgegooid? |
|
|
@herauxmaar is ik (1) zonder de context van twee wel iets waard? ik bedoel, juist door mijn context ben ik toch wie ik ben. en ja, dat de basis altijd "ik" is, is wel logisch, anders kun je nergens omheen breien. mischien stelde ik mijn vraag dan neit duidelijk genoeg. ik wilde vragen wat uit de context die jou maakt tot wie je bent het belngrijkst is. @TheE: je bent gelukkig nu je je jezelf hebt. maar zou je net zo gelukkig zijn als je jezelf zou hebben maar niemand en niets om je heen? |
|
heraux Oudgediende
Quote Theemonster: is het gesprek nu doodgegooid? Nee, met een accustarter opgewarmt!  |
|
Theetje
Oudgediende
@Muts; ja, ook dan zou ik gelukkig zijn, minder dan ik nu ben, maar ook gelukkig, en ook niet voor heel lang denk ik, maar mijn geluk over mezelf zijn is voor mij ontzettend veel waard, eigenlijk meer dan wat dan ook in de wereld... maar ik weet wel dat als ik geen vrienden meer had ik niet lang zou leven, omdat mijn vrienden mij mezelf laten zijn |
|
heraux Oudgediende
Ik zei; je hebt "IK" (het ansich Jou zijn)
en JOU in contekst met anderen, de wereld, je doelen - die je met anderen onderneemt.
Je bent - en dat is een feit.. Stel je woonde op een eiland alleen..
Dan ben JIJ daar in een zeer beperkte conteksts van anderen.
Die eiland_ik - daar moet je eens wat over zeggen (of niet) overwegen, denken, uitwerken..
|
|
Theetje
Oudgediende
mag ik een kopje thee? |
|
|
@heraux: ik denk te begrijpen wat je bedoelt met het "ik" zonder een context. maar het is abstract, er is nooit een "ik" geweest zonder context geweest, er is toch altijd context. en als je de "ik" buiten de context bekijkt is het "ik" niet meer. |
|
nietmeer Erelid
 WMRindex: 217 OTindex: 5.548
|
@MutsAntwoord op je vraag: mijn gezondheid, mijn persoonlijke mening is, dat je meer kan genieten van de dingen en mensen om je heen, als je een goede gezondheid hebt. |
|
Theetje
Oudgediende
Hoi mama!  |
|
|
*schenkt een kopje thee in voor theetje* @TheE: ik geloorf dat je geluk met jezelf ontzettend veelw aard is, maar ik vraag me af of ik er zo gelukkig mee zou zijn als ik het geluk over wie ik ben niet zou kunnen delen. ik bedoel: wat heb ik eraan ik te zijn als er toch niemadn is voor die ik toneel had kunnen spelen? voor jezelf ben je toch ik? dus dan ik het niet meer bijzonder dat je jezelf bent. |
|
Jannick
Oudgediende
 WMRindex: 1.125 OTindex: 42.839 T |
Nog maar 75 euro, dan heb ik mijn mooie 20" monitor..  HAA LESSIEN!  |
|
nietmeer Erelid
|
Dochter Thee   Je krijgt de groetjes terug van Kpuc, hij is weer onderweg naar huis. |
|
nietmeer Erelid
|
|
|
Theetje
Oudgediende
dank je mama  hebben ze het naar hun zin gehad? |
|