Negatieve reviews zijn de schrik van elke hoteleigenaar. Snappen we. Maar of een boete nou de oplossing is…? Het Union Street Guest House in New York ziet zichzelf als een topplek voor bruiloften. Alleen die kleine lettertjes, hè… Het hotel heeft onlangs de voorwaarden voor gasten aangepast: schrijf jij – of één van je gasten – een slechte recensie over het hotel, dan kost dat je $ 500. Je moet het gelezen hebben om te geloven. Dit hebben ze ervan gemaakt:
Hoewel bruidsparen dol zijn op ons hotel, zijn uw familie en vrienden dat misschien niet. Uw gasten begrijpen mogelijk niet wat we bieden, daarom verwachten we dat u het aan ze uitlegt. [...] Als u een boeking hebt gemaakt voor een bruiloft of ander evenement, dan betaalt u borg. Daar wordt 500 dollar vanaf getrokken voor elke negatieve review op internet, geplaatst door iemand uit uw gezelschap. Kortom: ben jij tevreden, maar je vrienden niet, dan moet je 500 dollar betalen voor elke slechte recensie. En waagt een gast het om een slechte review te schrijven, komen medewerkers van het hotel meteen in actie. De klachten zijn verzonnen, schrijven ze dan. In het kader van positieve publiciteit hadden ze dat beter niet kunnen doen. Het agressieve beleid levert het hotel op internet bakken vol kritiek op. De tekst is inmiddels van de website van het Union Street Guest House verdwenen. Het hotel zegt dat de boete nooit daadwerkelijk is opgelegd.