De medewerkers van een supermarktketen klagen over de muziekkeuze van hun retailer.
Het management van de Britse Co-op supermarkt heeft er voor gekozen de commerciële popmuziek te laten voor wat het is en de wat minder commerciële indie-bandjes een podium te bieden. Mederwerkers van de supermarkt vinden de nieuwe muziek zo vreselijk dat ze een campagne zijn gestart.
Medewerkers gruwelen van onbekende muziek

Het handelsmagazine The Grocer meldt dat de medewerkers eisen dat de oude playlist weer door de supermarkt-speakers klinkt. "De nieuwe indie-playlist is duivels," zegt een medewerker op een Co-op medewerkers Facebookpagina. "Het is voor de medewerkers nog erger van voor de klanten: die moeten de hele dag naar deze muziek luisteren. Mensen willen liedjes horen die ze kennen."
Indiemuziek minder duur

Een andere medewerker zegt dat de playlist-verschuiving enkel voortkomt uit bezuiniging. En dat klopt, de nieuwe muziek is een stuk goedkoper! De winkelketen heeft onlangs een contract afgesloten met Emerge, een bedrijf dat muziek van artiesten zonder platenmaatschappij beschikbaar stelt. De muziek is de helft minder duur dan muziek van artiesten mét een platenlabel.
Niet iedereen ontevreden met indiemuziek

Gelukkig klaagt niet iedereen over de nieuwe playlist. Medewerker Chris Owen vindt het een goede zet: "Het lijkt er op dat ik de eerste co-op medewerker ben die dit zegt, maar ik denk dat jullie iets goeds hebben gedaan voor de lokale indiemuzikanten. Ze krijgen op deze manier een podium door het hele land. Ik weet dat sommige mensen er totaal niet blij mee zijn, maar die zouden misschien iets meer open-minded moeten zijn".
Klagende medewerkers hun zin

Het klagen over de indiemuziek heeft blijkbaar zijn vruchten afgeworpen, de oude playlist klinkt weer door de speakers! Het management laat via de Facebookpagina van de medewerkers weten dat de negatieve reacties hebben geleid tot de herinvoering.