De Japanse reclamefirma 'Absolute Territory' geeft een heel eigen invulling aan adverteren. Ze gebruiken de dijen van jonge vrouwen als bewegende reclameborden. 'Absolute Territory', de letterlijke engelse vertaling van 'zettai ryouiki', slaat op de ruimte tussen de onderkant van de rok van Japanse meisjes en de bovenrand van hun kniekousen. Het is een bekende term uit de anime- en mangawereld. De perfecte rok/huid/kous verhouding van het bovenbeen zou trouwens 4/1/2,5 zijn.
'Absolute Territory' heeft nu beslist de Japanse obsessie voor dit stukje huid te commercialiseren. Meisjes die hun dijen wel willen gebruiken voor het promoten van producten moeten van de firma minimum 18 jaar oud zijn en minstens 20 connecties hebben op een sociaalnetwerksite. Ze moeten de advertenties, die op een sticker gedrukt worden, minstens 8 uur per dag dragen en hiervan foto's posten op sociale media.
Volgens Yahoo! kunnen de dames hiervoor een vergoeding tussen de 10 en 100 euro per dag verwachten. Ook de band Green Day maakt naar verluidt gebruik van deze 'bewegende reclame'. Filmpje