De kerstman is al tachtig jaar een van dé symbolen van Coca-Cola. Maar daar denkt concurrent Pepsi anders over. Het merk opent de aanval op Coca-Cola en ‘leent’ de kerstman voor een eigen reclamespotje.
Een clinch tussen de beide cola-grootmachten lijkt hierdoor onvermijdelijk. In het reclamespotje heeft de kerstman zijn rode pak ingeruild voor een zomerse outfit inclusief Hawaïhemd. En dat is niet het enige. Hij drinkt namelijk Pepsi in plaats van Cola. ‘Summer Time is Pepsi Time’, is de nieuwe slogan van Pepsi. Dus waarom zou de kerstman in de zomer geen Pepsi kunnen drinken als Coca-Cola hem toch alleen in de winter gebruikt?
In het filmpje zien we de kerstman met zijn elfen en tal van andere mensen dansen op het strand. Als hij dorst krijgt, loopt hij naar de bar. De barman zet direct twee flesjes Coca-Cola voor hem neer. De kerstman schudt echter zijn hoofd en vraagt om Pepsi. ‘Maar meneer de kerstman, ik dacht dat u een deal had met jeweetwel?’, vraagt de verwarde barman. Waarop de kerstman zegt: ‘Ik ben op vakantie, I just want to have some fun’.
Pepsi heeft in het verleden wel vaker campagnes tegen Coca-Cola gericht, maar deze keer heeft het merk zijn concurrent recht in het hart getroffen. Het was namelijk Coca-Cola die de kerstman in 1931 een gezicht gaf en sindsdien pakt de cola-gigant er rond de kerstperiode flink mee uit.
Wanhopig probeert Pepsi in de Verenigde Staten terrein goed te maken op de eeuwige concurrent. Maar of Coca-Cola deze vorm van concurrentie kan waarderen valt nog te bezien. Wordt ongetwijfeld vervolgd…