Vorige week maakte de Brit Simon Haze een vliegtuigtrip met Delta Airlines van Londen naar Minneapolis (VS). Nadat zijn bagage via Boston, Londen, Boston uiteindelijk vier dagen later op zijn bestemming geraakt was, wachtte Haze een nog grotere verrassing: zijn kleren voelden nat aan en stonken naar urine. Hij maakte er een filmpje van en zette het op YouTube, waarna het ook op meerdere nieuwswebsites terechtkwam. De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij kon niets anders meer doen dan de schade zoveel mogelijk te beperken. Op het filmpje zijn meerdere vochtige plekken op de kleren te zien die, zo beweert Haze althans, stinken naar urine. Bovendien is er ook aan zijn tandpasta geprutst en is zijn dure Dolce & Gabbana-aftershave verdwenen. Toch is het vooral de stank die hem ergert. "Ik ben met de kleren terug naar de balie van Delta gegaan en heb ook de medewerkers daar aan een reuktest onderworpen", zei Haze op CNN. Over de vraag of de urine van een misnoegde medewerker of van een naar bommen snuffelende hond is, zegt Haze: "Wie het ook gedaan heeft, het blijft een walgelijke aangelegenheid." Door de media-aandacht moest Delta Airlines wel reageren, ook al beweerde Haze zelf al meermaals gebeld te hebben. Zonder resultaat weliswaar. Aan Time Magazine liet de luchtvaartmaatschappij weten: "We verzekeren informatie over de staat waarin de bagage teruggeven is, met de bedoeling een oorzaak vast te stellen en een oplossing voor te stellen. Wanneer blijkt dat er iets gebeurd is dat niet overeenkomt met onze procedures, dan is dat onaanvaardbaar en zullen we dat grondig onderzoeken." Volgens Haze werkt de maatschappij, wellicht door al de aandacht, "zich uit de naad om te weten wat er juist gebeurd is". Voor zijn terugkeer naar Londen kreeg hij alvast een upgrade van zijn vliegtuigticket en er werd hem een som van 200 euro betaald. Haze heeft immers een aantal nieuwe kleren moeten kopen en zijn stinkende kleren naar de droogkuis moeten brengen.
Filmpje