Reclamepanelen zullen in de toekomst worden uitgerust met een camera die een voorbijganger kan identificeren om daarna een aangepaste advertentie te tonen. De camera scant de gelaatstrekken van de passant en vergelijkt die met een bestaande database, waarna het geslacht en de leeftijd van de persoon in kwestie kan worden vastgesteld. In Japan wordt het procedé reeds getest. Volgens de makers van deze software worden de beelden onmiddellijk na hun gebruik gewist, maar consumentenorganisaties hebben vraagtekens bij de praktijk. Volgens reclame-expert Omaid Hiwaizi van het Londense agentschap Chemistry is het nieuwe concept vergelijkbaar met een courant gebruik waarbij cookies op internet worden geanalyseerd om te weten te komen welke websites door iemand zijn bezocht. De techniek werd reeds getoond in de film Minority Report. Daarin zit een scène waarin een billboard acteur Tom Cruise herkent en toespreekt wanner hij een GAP-store bezoekt. In de VS loopt ondertussen een test waarbij mensen die zich in op minder dan 1 kilometer van een bepaalde winkel bevinden via hun gsm een voucher krijgen toegezonden. 65% van die mensen bezocht de winkel daadwerkelijk.