Sony Computer Entertainment Benelux komt vandaag met de on demand service ‘Catch-up TV’ voor de Nederlandse markt. Voor het aanbod werkt Sony samen met de NOS. PS3-bezitters kunnen de meest recente programma’s van de NOS bekijken, zoals het laatste NOS Journaal, het NOS Jeugdjournaal en recente nieuws- en sportitems. De dienst is verkrijgbaar via een gratis systeemupdate. Na het downloaden van de gratis update wordt er een nieuw icoon aan de Xcross Media Bar (XMB) van het PS3-menu toegevoegd. Onder dit icoon hangt het NOS icoon. Catch-up TV werd in augustus al aangekondigd op gamebeurs Gamescom in Keulen. En in Groot-Brittaniië ging de BBC al eerder dit jaar van start met een soortgelijke applicatie voor de PS3. Het aanbieden van programma’s via de PS3 is ook het eerste experiment van de NOS op een spelconsole. Roeland Stekelenburg, hoofd Nieuwe Media van de NOS: ‘Het project past in de strategie van de NOS om onze programma’s via zoveel mogelijk platforms bij de mensen thuis te brengen. We volgen daarbij het pu-bliek, wat wil zeggen dat zodra bepaalde nieuwe platforms populair worden bij doelgroepen die voor ons interessant zijn, we daar ook aanwezig willen zijn. Zo is het NOS Journaal inmiddels ook te bekijken via allerlei soorten mobiele telefoons, internet, IPTV, de kabelaars, NetTV, diverse settopboxen en straks dus ook via de PS3. We verwachten veel van deze nieuwe platforms en zijn dan ook erg nieuwsgierig hoe het wordt ontvangen.’ Mocht het experiment succesvol verlopen, dan is de intentie om het aanbod op korte termijn verder uit te breiden met Uitzending Gemist.