Het IJslandse spelletjesbedrijf Gogogic maakt van de nood een deugd en brengt vlak voor de feestdagen Het Crisis Spel op de markt. Het spel is een soort depressieve variant van Monopoly. Dit meldt het Nederlands Dagblad. Triest genoeg is het spel verzonnen en uitgewerkt door een IJslander die zelf finaal aan de grond zit door de crisis en een manier zocht om de tijd te doden. Jonas Antonsson, directeur bij Gogogic, zag wel brood in het simpele bordspel en besloot het in productie te nemen. Volgens hem is het verzinnen van het spel tekenend voor het doorzettingsvermogen dat IJslanders ten toon spreiden in crisistijd. Deelnemers aan het spel moeten dobbelen en allerlei opdrachten uitvoeren. Het spelletjebedrijf vroeg via internet mensen opdrachten te verzinnen zoals: Je gaat demonstreren bij het parlement en wil onderweg eieren kopen om te gooien. Eenmaal in de winkel ontdek je dat de eieren onbetaalbaar zijn geworden. Bij gebleken succes en uitbreiding van de recessie, verwacht de fabrikant ook elders in de wereld te kunnen verkopen.