WaarMaarRaar.nl gebruikt cookies om WMR en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. WMR deelt informatie over je gebruik van WMR met partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die je aan ze hebt verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van gebruik van hun services. Meer informatie...

Akkoord - Weigeren


hr
jaargang -20 - laatste artikel 18-4 08:00 - 67430 artikelen - nu online 35 bezoekers -

Home
Opmerkelijk beeld
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

© Een concept van
Media Voogel 2002-2021
Voorwaarden & huisregels

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 [3]

Blog van Emmo, bootjes en meer

08-04-21 19:23:29 - Quote! - @Mamsie
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 40.028
OTindex: 84.358
Nou ja, hoe dan ook, het gaat goedkomen. Alleen jammer van dat verloren bootje. 🛥

09-04-21 00:24:34 - Quote! - @Emmo
Emmo
Stamgast


WMRindex: 49.265
OTindex: 27.264
Update Eemslift Hendrika:
Dat groene bootje dat van boord was gespoeld wordt momenteel geborgen. Ik vraag me nou enorm af hoe het kan dat 'ie vrijwel zonder schade langs die kraangiek gekomen is.

09-04-21 07:18:05 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 43.171
OTindex: 77.846
@Emmo: maakt het geen verschil waar dat bootje van gemaakt is?

09-04-21 12:20:52 - Quote! - @Emmo
Emmo
Stamgast


WMRindex: 49.265
OTindex: 27.264
@allone: In principe niet. Sterkte eisen zijn niet afhankelijk van het materiaal.

09-04-21 17:50:39 - Quote! - @wortel
wortel
Erelid


WMRindex: 1.420
OTindex: 6.463
Huh, da's inderdaad bijzonder, dat het bootje daar enigszins heel vanafgekomen is? Crash met een kraangiek klinkt onprettig...

09-04-21 18:57:44 - Quote! - @Emmo
Emmo
Stamgast


WMRindex: 49.265
OTindex: 27.264
@wortel: Zelfde type kraantjes (NMF) heb ik ook mee gevaren. Vandaar dat ik enigszins verbaasd ben dat het ding er vrijwel zonder kleerscheuren afgekomen is.

13-04-21 17:27:37 - Quote! - @Emmo
Emmo
Stamgast


WMRindex: 49.265
OTindex: 27.264
The never ending story of:
De Ever Given.

Het was te verwachten. Het schip is, volgens Schuttevaer gearresteerd, aan de ketting gelegd, in het Suezkanaal. Ze mag pas verder als er een borg van 900 miljoen US$ betaald wordt.
Dat een schip na een akkevietje aan de ketting wordt gelegd tot een borg wordt betaald is geen nieuws. Dat gebeurt regelmatig. En natuurlijk heeft het kanaal schade geleden door die gronding. Alleen is 900 miljoen wel een beetje erg veel. Zelf als het schip inclusief lading geabandonneerd wordt zal het niet zoveel opbrengen.
De goederen aan boord kunnen misschien wel die waarde hebben, maar bij gedwongen verkoop levert het natuurlijk nooit de nieuwprijs op.
Ook kan ik me niet voorstellen dat de werkelijk geleden schade (door het kanaal) ook zelfs maar in de buurt komt. Je praat over de (vergeefse ) bergingskosten, kraanhuur, sleepboten en dergelijke. Gederfde inkomsten zal niet zo veel zijn. Het overgrote gedeelte van de schepen is na het oplossen van de stremming gewoon door het kanaal gevaren. Er zijn er maar paar die omgevaren zijn.
De geslaagde berging valt er niet onder. Die wordt volgens "averij grosse", als ik wel ben ingelicht, door de verzekering (P&I club) van het schip gedragen. Dat is de normale gang van zaken.

In dit geval is het dan ook een gevalletje van pure afpersing door onze Egyptische vrienden.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven