hr
jaargang -23 - laatste artikel 26-4 14:00 - 74454 artikelen - nu online 22 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


games & computers - games & computers - games & computers


[1]

Verhaaltjes Wolvenspel

21-11-06 22:44:25 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
.. ;)

21-11-06 22:44:47 - Quote! - @Enkie
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
Echt super :D

21-11-06 22:45:01 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Weerwolven?!
Ik weet het nog goed.., het was een mooie maandag avond tot dat de man met het onheilspellende nieuws het café binnen kwam rennen. Buiten adem wist de - redelijk oude - man nog de woorden "Ze komen er aan" uit te kramen, waarnaar hij dood neerviel op de vloer. Nog geen 5 minuten later was de politie uit de stad gearriveerd. De man scheen te zijn overleden aan een hartaanval.

Inmiddels, aan de andere kant van het dorpje, komen de geruchten al op gang: Het weerwolven 'virus' verspreid zich, en een aantal dorpelingen zouden ook in een weerwolf veranderd zijn!

Dit veranderde alles.. Deze dag was de laatste mooie dag in mijn geschiedenis.. Vanaf nu zou er elke avond één persoon levend verslonden worden en zou niemand meer kunnen voordat de dader's opgepakt waren.

21-11-06 22:45:29 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Wolven jacht
De klokken van het kleine, maar schattige, dorpskerkje luidde aanhoudend. Het is enkele minuut voordat de zon ondergaat en de nacht begint. Terwijl één voor één de dorpelingen de kerk binnen strompelen begint de burgemeester al mensen aan te wijzen die bepaalde functies zouden krijgen. Functies waarover niet gesproken werd. Functies die gevaarlijk waren. Functies die gevaarlijk zijn.

Toen alle mensen - of zitten er ook weerwolven tussen? Wie zal het weten? - uit het dorp eindelijk verzameld waren begon de toespraak van de Burgemeester. Vol hartstocht praatte hij over de geschiedenis van de weerwolven, en over het vreemde nieuws dat de mannen brachten. Mannen waarvan niemand eigenlijk wist of ze wel bestonden. Mannen die zomaar konden verdwijnen en even snel weer op duiken.

Aan het eind van zijn speech vroeg de burgemeester nog aan het volk of zij wisten wíé er Weerwolf zou kunnen zijn. En terwijl daarop een hevige disscussie ontbrand kwam één van de dorpelingen tot de ontdekking dat niet iedereen er was. Er miste iemand. Dandy; inmiddels wit van de schrik, wist nog net uit te kramen dat er iemand niet was. Direct daarop begon iedereen om zich heen te kijken wie er dan miste.

"Ik weet het!" Schreeuwde alweerdood uit. Phoenix is er niet!

"Heey Ja!" schreeuwde Ikky erachter aan, "Die vuile smiecht probeerde mij vorige week nog op te lichten met dat zogenaamde vuurwerk van 'm".

De burgemeester hoefde nog maar één ding te zeggen: "Pak de wapens, op naar het huis van Phoenix!"

22-11-06 15:00:25 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
De dood van een onschuldig ziel
Een grote menigte had zich verzameld voor het huis van Phoenix met de fakkels, speren en geweren in de handen. "Weg met de weerwolven!" schreeuwde zei uit.
Toen, als laatst, de burgemeester arriveerde gaf hij het seintje de deur op te breken. Maar nog voordat het zover kwam verscheen Phoenix al in de deuropening.
"Wacht!" riep hij, "Waar zijn jullie mee bezig?!".
"Vuile verrader die je bent!" riep Stevie uit.
"Waar hebben jullie het over" vroeg Phoenix, met een eerlijke verbaasdheid in zijn stem.
"Jij hebt.."
Maar nog voordat Stevie zijn zin kon afmaken was het al te laat, Dandy schoot zijn complete geweer - gevuld met patronen zilveren kogels - leeg op Phoenix.

Phoenix viel, als in een film zo langzaam, neer op de grond. Happend naar adem kon hij nog één ding uitkramen: "Ik was het ni......".
De burgemeester was de 1e die het huisje van Phoenix, dat redelijk afgelegen lag, binnen mocht treden. In het huisje werden allerlei vreemde attributen aangetroffen, waardoor het vermoeden dat hij een 'duistere' weerwolf was versterkt werd.

Toen, plotseling, verscheen een geest bovenop het dode lichaam van Phoenix. Mensen probeerde zo snel mogelijk weg te rennen maar stonden desalniettemin aan de grond gekluisterd.
"DWAZEN" riep de geest uit, "van alle mensen die jullie konden vermoorden kiezen jullie degene uit die jullie had kunnen beschermen".
"W.. Wa... Wat...?" zei Ikky schokkend.
"Ben ik nou nog niet duidelijk?! Ik ben een tovenaar, stelletje DWAZEN!".

Op dat moment verdween de geest en kon iedereen zich weer vrij bewegen. De ingrediënten in het huisje waren inderdaad veel gebruikt door tovenaars, en de burgemeester wist niet hoe snel hij weer weg moest komen.

22-11-06 22:42:25 - Quote! - @Theetje
Theetje
Oudgediende


WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
:{:{:{:{ rip enkie :{:{:{

22-11-06 22:52:25 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Een prachtige ochtend?
Het is weer ochtend.. De zon komt op, de mensen komen uit hun huisjes en iedereen schijnt blij te zijn nog te leven. Alhoewel.. Iedereen?

In één huisje bleef het stil. In dat huisje was niets anders te vinden dan vernietiging, niets stond meer rechtop. De tafel was door het midden gebroken, de stoelen miste hun poten, het bed.. Waar was het bed eigenlijk? In elk geval, ik denk dat de situatie redelijk duidelijk is.

Tussen alle puinhopen is bloed te vinden. Bloed zoveel als je maar kan bedenken. Geen centimeter was niet besprenkeld met bloed. Op de paar kale plekken aan de muur, waar vroeger ongetwijfeld mooi behang aan hing, was met bloed een bijna onleesbare zin geschreven.

De eerste die bij het huisje aan kwam was ikkuh.. Zijn schreeuw was kilometers ver nog te horen. Het nieuws verspreiden zich snel door het dorp. Iemand was vanacht opgevreten door de wolven!

Tussen alle kapotte meubelen en het bloedbad lag een lijk. Het lijk was zo gehandhaafd dat je nauwelijks nog kon zien wie het was, maar voor de dorpelingen was het wel duidelijk. Waarom zij? Niemand wist het.

Er viel één ander - klein - ding op in het huisje. Het ziet er naar uit dat de vermoorde persoon niet zomaar een dorpeling was, maar dat zij ook nog is speciale gave's had. Ze was namelijk Zienster.

De zin op de muur was maar gedeeltelijk zichtbaar.. Er stond: "..... is een weerwolf, HELP ME"

Rip, Enkie.

22-11-06 22:59:39 - Quote! - @Jannick
Jannick
Oudgediende


WMRindex: 1.125
OTindex: 42.838
T
"Dandy, jij gaat neer.. *Muahaha* Niemand vermoord Enkie.. :{*

22-11-06 23:27:21 - Quote! - @Michaelink
Michaelink
Erelid

WMRindex: 622
OTindex: 1.051
Wnplts: Dordrecht
T S
RIP Enkie (F):[

25-11-06 14:52:01 - Quote! - @Enkie
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
De zon kwam op..
..en alle dorpelingen werden weer actief. Eén voor een gingen de mannen de deur uit om te werken en de vrouwen om naar de markt te gaan. In alle drukte die ontstond viel eerst niet op dat één burger niet naar zijn werk vertrok.

Het is dat er plotseling een steen door de ruit van het houten huisje vloog en apie er achteraan rende om zich te verontschuldigen tegenover de bewoner, want anders had het nog wel eens heel lang kunnen duren voordat de gruwelijke moord werd ontdekt.

Apie deed voorzichtig de deur open. “Sorry, ik mikte op Alweerdood, maar…” Zijn adem stokte in zijn keel. Even kon hij zich niet verroeren. Toen schreeuwde hij. Zo hard dat zelfs Theemonster vanaf de andere kant van de markt geschrokken kwam aanrennen.

Ze stonden met z’n allen te kijken naar de ravage die deze nacht was aangericht. Minder heftig dan bij de dood van Enkie, maar, zei Stevie, dat was ook logisch aangezien er een weerwolf minder was.

Hier en daar lag een ledemaat. Een omgegooide kast, een verscheurde bank en overal bloed.

“Dat was de wraak van de weerwolf,” zei Ikkuh verdrietig, terwijl hij een hysterische apie op de rug klopte.
“Arme Mafkees,” snikte Ikky. “Hij is gestorven om ons te redden.”

Bang keken ze elkaar aan. De situatie werd steeds verdachter. Onder hen bevond zich een weerwolf en er waren nog maar 6 burgers over…

25-11-06 19:26:36 - Quote! - @alweerdood
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
waarom moet Apie nou weer een steen naar míjn kop gooien? :{ :P:P

25-11-06 19:28:33 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Het zijn apestreken, het zou verboden meoten worden :P

26-11-06 00:53:43 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
En de rust keert weder
Langzamerhand verschenen de laatst overgebleven dorpelingen in het kerkje. Hetzelfde kerkje waar Dandy's hoofd op een stok voor in de grond zit (niemand weet waar het lichaam is gebleven, of wat er eigenlijk mee gebeurt is.. 8O).

De Burgemeester begon zijn verhaal met een korte verklaring en de mededeling dat hij nu weet wie de laatste wolf is. Iedereen keek elkaar geschrokken aan; hoe kon hij dat nou weten? Maar voordat de burgemeester bekend maakte hoe hij het had uitgevonden vroeg hij iedereen het contract te ondertekenen. Het contract, geschreven in het Nederlands, kon niemand lezen. Alleen de rijkste en de machtigste mensen beheerste het Nederlands nog. Onderling spraken de mensen afghaans, en schrijven dat deden ze bijna niet.

Omdat niemand wist wát er nu eigenlijk op het contract stond, weigerde iedereen behalve ikkuh om het meteen te ondertekenen. Terwijl Ikkuh zijn handtekening zette, een omgekeerde X, keken de andere dorpelingen argwanend naar hem en de burgemeester.
"Wat? Gaan jullie hem niet ondertekenen?" vroeg ikkuh verbaasd. "ik vertrouw de burgemeester blindelings en ik twijfel er niet aan dat wat hier staat ons geen kwaad zal doen" riep hij daarna hartstochtelijk uit.

Toen niemand daar serieus op in ging onderbrak Stevie de stilte die viel aan de ronde tafel.
"Wat staat er op dit stuk papier?" vroeg hij, terwijl hij de burgemeester aankeek.
"Er staat dat iedereen ermee instemt dat er vanavond een einde wordt gemaakt aan de slachtingen door de wolven" zei de burgemeester kordaat.

Na wederom een korte stilte ondertekende iedereen in de kamer het stuk papier, behalve Stevie. Toen Stevie, zelfs nadat de burgemeester hem de enge blik gaf, het papier nog steeds niet ondertekend had verscheen er een duister figuur achter één van de pilaren in het kerkje.

"Gegroet" zei hij, "Mijn naam is Matchia, zoon van Adia, en ik ben hier om een einde te maken aan de bloedlijn van de duistere weerwolven. Dertig jaar geleden, in de kelders van ditzelfde kerkje, vond een Exorcisme plaats. Niemand die daarbij aanwezig was kan nog steeds zeggen dat hij in leven is, behalve ik. We dachten in de eerste instantie dat de duivel het lichaam van een lokale boer over had genomen. Dit viel ons echter bitter tegen. We kregen te maken met een kracht die veel groter was dan waar we op gerekend hadden, en konden niets anders doen dan maken dat we wegkwamen en ons verstoppen. Verstoppen voor iets dat ons toch wel zou vinden. Verstoppen voor het niets. Één voor één stierven de mensen die aanwezig waren.. Zelfmoord, zeiden ze. Ik wist wel beter: Een duivel had hun lichaam over genomen en de duivel had het lichaam vermoord."

"Het spijt me om u te storen, mijnheer Matchia.. Maar waar wilt u heen? Wat heeft dit met ons te maken?" vroeg Stevie.

"Geduld, mijn jonge vriend.. geduld...
...Toen ik aan de beurt was voelde ik het meteen.. Alles wat fout kon gaan ging fout. Mijn paard werd ziek, de oogst in de stad waar ik woonde mislukte, mijn dierbare overleden één voor één beginnend met mijn vrouw. Waarom de duivel mijn dood zo lang uitstelde wist ik niet, maar één ding wist ik wel. Ik moest dit stoppen voordat het meer schade aanrichten dan dat het al had gedaan. Ik keerde terug naar ditzelfde kerkje, de enigste plek waar ik misschien een antwoord zou vinden op de vraag 'waarom'. Toen ik het kleine keldertje binnen trad viel het me op dat er niets was veranderd. In de stoel zat het lijk van de boer, inmiddels verdorven en half opgegeten door insecten. Op de tafels lagen dezelfde boeken en dezelfde attributen. Toen ik in één van de boeken keek, lag deze open geslagen op een vreemde bladzijde. "De vloek van de weerwolven" duidde de titel. De bladzijde sprak over een vloek die zich zou verspreiden wanneer er geprobeerd werd de duivel uit iemand te halen die het nageslacht was van de eerste generatie weerwolven. In plaats van dat de duivel gevangen werd en verloren ging in de kracht van de kerk, zou de duivel alles wat hij tegenkwam vernietigen en zou hij zo veel mogelijk willen slopen. De duivel was iets wat je niet kan zien, maar altijd kunt voelen. Ik voel het al 30 jaar. Hij neemt lichamen over van weerloze mensen die hij gebruikt om anderen mensen mee te vermoorden. Er was maar één manier om deze duivel te stoppen. Je moest hem doden terwijl hij zich nog in een lichaam bevond."

Langzaam liep de man, waarvan nog niemand het gezicht gezien had, richting de tafel. Hij liep eerst de ronde tafel rond, iedereen grondig bestuderend. Hij vroeg aan Stevie waarom hij niet wou tekenen. Stevie zweeg. Toen deed de man iets overwachts.. Onder zijn mantel vandaan haalde hij een zwaard, en een ogenblik later had hij Stevie's hoofd van zijn lichaam afgehakt. Alweerdood reageerde geschokt, apie rende van de schik direct de kerk uit en Theemonster bleef er redelijk cool onder en dronk gewoon van haar Thee. Ikky viel flauw.

2 dagen later
Het dorp begon zich langzamerhand weer te vullen. Oude dorpelingen die gevlucht waren keerde terug, de rust was weer terug in het kleine dorpje. Wat er nou precies gebeurd was wist eigenlijk niemand. Na de onthoofding van Stevie ging de man er vandoor op zijn geleende paard. Verhalen gaan de ronde dat Stevie de duivel in zich had en toen de man hem onthoofde de duivel zijn lichaam overnam. Waar de man was wist niemand. Ook wist niemand hoe het met hem zou aflopen. Dit verhaal loopt nu ten einde. Na de dood van 2 mensen, die de duivel in zich hadden s'nachts in weerwolven veranderden. Na de dood van een aantal burgers die niets anders konden doen dan ontkennen.

Tot zover spel nummer 1. Stevie was een wolf.

Wie hebben het overleefd? Apie, ikkuh, alweerdood en theemonster...

26-11-06 12:22:16 - Quote! - @Enkie
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
En nu spel 2 :D

26-11-06 12:28:51 - Quote! - @Theetje
Theetje
Oudgediende


WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
als ik er vanuit ga dat ik GM wordt, dan is Mmore gewoon deelnemer en hebben we 8 deelnemers, dat moeten er minimaal 10 worden, dus mensen meldt je aan, het is een leuk spel, en missien gaan we in het thema harry potter spelen, lijkt mij wel leuk... hoe meer mensen mee doen hoe leuker het wordt.. ga naar hier en meldt je aan in mededelingen> lijst deelnemers 2
doe mee! het wordt leuk! ik vond het vorige spel al erg leuk, en het volgende wordt nog leuker! je kan op die site gewoon aanmelden met je wmr account en wachtwoord! kom allen meedoen!

26-11-06 12:29:46 - Quote! - @alweerdood
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
:jeej Ik heb t overleefd! :jeej

en welke extra rollen kome er in spel 2? en wie wordt de nieuwe GM?

26-11-06 12:30:49 - Quote! - @dandy
dandy
winnaar PW 06


WMRindex: 202
OTindex: 1.935
S
WAAR IS MIJN LICHAAM?????

26-11-06 12:31:02 - Quote! - @Enkie
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
Laten we maar naar het Wolvenspel-Forum gaan, anders gaan we teveel offtopic ;)

26-11-06 12:31:11 - Quote! - @Theetje
Theetje
Oudgediende


WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
weggerot in de kelder van de kerk

30-11-06 11:17:30 - Quote! - @Theetje
Theetje
Oudgediende


WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
de dood heeft hem ingehaald

Het was donker in het kasteel, de dag was voorbij, iedereen lag in zijn bed. Ron en Hermelien waren de dag aan het bespreken, het was een drukke dag geweest, het was de eerste dag van hun 2e jaar op Zweinstein, ze hadden net heerlijk een kop thee gedronken bij Hagrid.

Ron vond dat het laat aan het worden was, maar toch wilde hij nog wel even een potje schaken. Dus Ron en Hermelien beginnen aan een potje schaak, Marcel Lubbermans was ook nog wakker en ging erbij zitten.

Het was volledig stil in de leerlingenkamer van Griffoendor, het enige wat je hoorde waren de tikjes van de schaakstukken op het bord en het zuchten van Ron omdat hij weer is aan het verliezen was. Op dat moment klinkt er een ijzige schreeuw door het kasteel, Marcel schrikt zich dood en springt overeind, het schaakborb meenemend. Ron en Hermelien waren ondertussen naar de deur gerend om op de gang te gaan kijken. Alle schilderen keken bang.

Ze keken naar boven, naar waar de gil vandaan kwam, daar zagen ze iemand hangen aan de trap die aan het verplaatsen was. Die man hing nog maar aan 1 vinger en hij riep allemaal onverstaanbare dingen: "De dood...... in..... achter me....... bang....... help." toen was het stil, Ron was lijkbleek geworden en keek Hermelien bang aan, was die man dood?

Het lijk viel naar beneden, voor de voeten van de 2 leerlingen, ze konden zien wie het was. Ron keek verbaasd: "dat is, dat is...." Hermelien hield het niet meer een schreeuwde: "Ja, dat is voldemort!! Wat zielig voor Dandy dat hij zijn lichaam heeft gebruikt!"

Toen de rust was wedergekeerd liepen Ron en Hermelien terug naar de leerlingenkamer en gingen naar bed. De volgende ochtend was het lijk weg, en nog steeds weet niemand waar het is...

30-11-06 12:43:48 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
1 down, 2 to go!

You gotta ask yaself one question: "Do I feel lucky today?". Well, do ya, punk!

03-12-06 13:12:36 - Quote! - @Enkie
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
De Dooddoeners hebben besloten

De nacht was gevallen. Het was stil in het kasteel. Buiten hoorde je de bomen ruizen, Hagrid liep rond zijn huisje.

Hij was onrustig, voelde zich niet op zijn gemak. Het was te stil voor hem. Hij keek steeds naar het verboden bos, iets klopte er niet. Op dat moment hoort hij iemand achter zich, hij draait zich om en ziet daar een jongen. Hij moest even nadenken maar wist toen wie het was: Marcel Lubbermans. Wat moest die hier?

Marcel werd verlegen toen hij zag dat Hagrid hem diep in zijn ogen aankeek, Marcel keek weg. Hagrid zakte door zijn knieen om Marcel recht aan te kijken en vroeg met een gerustellende stem: "Marcel, wat is er? waarom ben je hier?" Marcel begon te stotteren: "N n n nou, ik wwwwilde naaarrrr mijnnnn bedddd, mmaaaarrr ikkkk voooeeeelllldddee mmmiiijj nnniiieett goooeeddd." Hagrid probeerde rustig te ontcijferen wat er met Marcel aan de hand was, want er was meer dan hij zei: "Maar, Marcel, waarom kom je dan naar mij toe?" "Nnnou, iiiik ddaaaccchttt ddaat jjjiij wwwel evvveen tttijd voorr mmee haddd." Hagrid vroeg Marcel of die even binnen wilde komen, hij zag er namelijk erg bang uit.

Toen Hagrid en Marcel rustig achter een kop thee zaten kwam Marcel tot rust en kon hij Hagrid vertellen waarom hij eigenlijk hier was. "Hagrid? Ik heb zo raar gedroomd, ik zag Hermelien, en Ron, die waren aan het schaken en opeens was Ron weg, en schaakte Hermelien tegen de Basilsk, en zijn ogen lichte op, alsof hij boos was. Het was heel eng, ik durfde niet meer verder te slapen, dus toen ging ik naar jou toe. Weet jij iets om me weer lekker te laten slapen?" Hagrid zat na te denken, wat moest hij nou doen om Marcel gerusttestellen?

Op dat moment hoorde Hagrid iets in het Verboden Bos. Het was een soort gekraak. Marcel keek op, wat was dat nou? Ze keken allebij richting het bos. Beide renden naar buiten en zagen daar een boom liggen die omgehakt was, hoe kom dat nou? Ze keken wat verder en zagen daar een lichaam liggen, Marcel begon te gillen. Hagrid keek nog een keer goed en zag verder op het hoofd liggen, met bruin krullend haar, Hermelien.....

03-12-06 13:13:18 - Quote! - @Enkie
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
Gedood door zijn eigen leerlingen

Na de dood van Hermelien was heel het kasteel in rep en roer. Harry en Ron waren woedend en wisten door hun verdriet niet meer wat ze deden.

“Perkamentus had het vast kunnen voorkomen!” riep Ron. “Hij is bijna de machtigste tovenaar ter wereld.”
Korzel en Kwast grepen hun kans bij het horen van Rons verwijten. “Misschien wilde hij het wel helemaal niet voorkomen,” zei Kwast gemeen.
“Misschien is hij zelf wel de dader,” suggereerde Korzel.
Ginny keek hen vol ongeloof aan, maar Ron had iemand nodig om zijn gevoelens op af te reageren en ook Harry was wanhopig.
“Het is Perkamentus’ schuld!” schreeuwde die met trillende stem, maar in zijn hart wist hij dat het allesbehalve rechtvaardig was wat hij deed. “Weg met Perkamentus, hij had het van tevoren kunnen Zien.”
Aangezet door Harry, die immers alles altijd het beste wist, verzamelden zich meer en meer leerlingen rondom de twee vrienden. Slechts een paar hielden zich afzijdig.

Harry, die het altijd goed met hem had kunnen vinden, wilde Perkamentus uit de weg ruimen. En dat gebeurde ook. De groep liep achter Harry aan de trappen op. Aangekomen bij de toren schreeuwde Ron het wachtwoord en ze denderden de trap op. Zonder te kloppen stormden ze Perkamentus’ kamer binnen. Die was net zijn Feniks aan het voeden. “Wat heeft dit te –“ begon hij, maar ze lieten hem zijn zin niet afmaken. Zonder nog verder na te denken richtte Ron zijn toverstok op het schoolhoofd en na enige twijfel Harry en de anderen ook. Het geschreeuw was het laatste wat Perkamentus hoorde voordat hij in elkaar zakte. Toen de laatste groene flits was weggetrokken, zagen ze Perkamentus ineengekrompen op de vloer liggen.
Het bleef een lange tijd stil. Toen draaiden de meeste leerlingen zich om en schuifelden één voor één de kamer uit. Ron bleef staan terwijl Harry langzaam bij Perkamentus neerhurkte. Door zijn gruwelijke daad was hij weer bij positieven gekomen. Wat had hij gedaan…

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven