hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 8 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


games & computers - games & computers - games & computers


1 2 [3] 4

PS3 of WII

01-11-06 22:24:27
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Stevie:
Dit gaat over de Wii, Bron

Quote Wii Special:
Het apparaat bevat een 729 MHz processor, genaamd Broadway, welke ontwikkeld is door IBM. ATI is verantwoordelijk voor de 243 MHz GPU van de Wii. Deze liggen ongeveer in de buurt van de eerste console van Microsoft Xbox. De Wii bevat 88MB intern geheugen. Volgens de ontwikkelaars is het ontwikkelen voor deze console gebruikvriendelijk en goedkoop vanwege de goed in elkaar stekende architectuur.


Vandaar dat dat ding maar 250 euro kost :P

- Mijn processor is 5 keer zo snel
- mn videokaart is 2 of 4 keer zo snel (ben ik ff vergeten. Ik heb een GeForce 7800GT)
- ik heb meer dan 23 keer zo veel intern geheugen

Pruts apparaat van nintendo dus :P


Hallo, heb je nou totaal niet opgelet?

Het gaat bij de Wii niet om de power. Het gaat bij de Wii om de ervaring. De toegangkelijkheid en gameplay. Hiermee kiest Nintendo expliciet een andere weg dan Microsnot en Sony. Een weg die Nintendo ook een groot voordeel geeft, want niet alleen de 'flitsend snelle jongeren' worden hiermee getrokken, maar ook kleine koters en ouderen. De wii heeft een totaal andere doelgreop dan een NixBox of een PS

01-11-06 22:24:37
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
het gaat om de gameplay. We'll see.. Eerst zien dan geloven. Geldt ook voor de ps3. Xbox 360 presteert niks atm. Er zijn in een jaar tijd maar 100 spellen uitgekomen. Waarvan 0 Co-op games. Daar zou ik het voor doen... Pctje nogsteeds voor mij :)

01-11-06 22:25:35
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Sorry, er zijn er wel een aantal uit. Ik bedoel 0 hack and slash co-op. De meeste zijn shooters en race.

01-11-06 22:29:36
Stevie
Senior lid

WMRindex: 381
OTindex: 769
Wnplts: Culemborg
S
@ Tovenaar Daarvoor hebben we een edit knop :)

Quote Ikke:
Hallo, heb je nou totaal niet opgelet?

Het gaat bij de Wii niet om de power. Het gaat bij de Wii om de ervaring. De toegangkelijkheid en gameplay. Hiermee kiest Nintendo expliciet een andere weg dan Microsnot en Sony. Een weg die Nintendo ook een groot voordeel geeft, want niet alleen de 'flitsend snelle jongeren' worden hiermee getrokken, maar ook kleine koters en ouderen. De wii heeft een totaal andere doelgreop dan een NixBox of een PS


Klopt, het gaat vooral om de gameplay. Maar dit is toch ver beneden de maat, techniek gebruiken die er 5 jaar geleden ook al was?

En dan durfen ze het als codenaam ook nog Revolution te geven. Er is niks nieuws aan, ook de controller niet. Zo'n soort controller is er al jaren, maar dan voor arcade machines.

En de "flitsende snelle jongeren" die een console kopen zullen er veel meer zijn dan bejaarden en kleuters.

Dat het bij de Wii niet om "power" gaat dat blijkt maar weer :P

01-11-06 22:46:13
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
De PS2 is ook een succes geworden en dat was nou ook niet bepaald een wonder van technologie: ik heb de Nintendo 64 betere graphics zien produceren.

Het gaat niet alleen om de eye-candy, er moet ook wat te beleven zijn. Ik word 'n beetje moe van eindeloze reeksen van shooters in de stijl van: ik beweeg mijn muis, klik 'n paar keer, druk op 'n paar toetsen. Spel klaar. En ja, motion detectors in controllers bestaan inderdaad al voor arcade games, maar de wii-controller is veel uitgebreider. Bij arcade games richt je een geweer op een scherm en schiet je, maar met de wii-controler kun je ook tennissen, hockeyen, golfen en zelfs bowlen...

01-11-06 22:48:12
akira1909
Senior lid

WMRindex: 5
OTindex: 640
Wnplts: Dordrecht
Ja, dat lijkt me ook heel leuk met de WII. Ik ben best benieuwd hoe goed dat het echt werkt.

01-11-06 22:51:01
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Anders laat je de buren een Wii kopen en koop je zelf een ps3 (of liever andersom :P) Kan je telkens wisselen :D

01-11-06 22:53:27
akira1909
Senior lid

WMRindex: 5
OTindex: 640
Wnplts: Dordrecht
Mijn ene buurman weet nog geen eens hoe je PC moet spellen dus laat staan WII. En de andere buurman weet niet hoe een tv werkt. Dus.... dan alletwee maar aanschaffen. (Alleen krijg ik nevernooit toestemming van de vrouw :$)

01-11-06 23:00:28
Stevie
Senior lid

WMRindex: 381
OTindex: 769
Wnplts: Culemborg
S
Quote Ikke:
Bij arcade games richt je een geweer op een scherm en schiet je, maar met de wii-controler kun je ook tennissen, hockeyen, golfen en zelfs bowlen...

Hoelang denk je dat het leuk blijft om al die dingen te doen... Ik denk dat je er snel op uit gekeken bent.

Je legt een shooter ook wel heel simpel uit... Zo kan ik het ook over een Wii hebben.

"Die controller word echt saai, je beweegt die afstand bediening een beetje, je drukt op een paar toetsen. Spel klaar."

01-11-06 23:01:36
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Wacht maar, tot VR perfect uitgewerkt is!

02-11-06 06:56:07
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Stevie:
Quote Ikke:
Bij arcade games richt je een geweer op een scherm en schiet je, maar met de wii-controler kun je ook tennissen, hockeyen, golfen en zelfs bowlen...

Hoelang denk je dat het leuk blijft om al die dingen te doen... Ik denk dat je er snel op uit gekeken bent.

Je legt een shooter ook wel heel simpel uit... Zo kan ik het ook over een Wii hebben.

"Die controller word echt saai, je beweegt die afstand bediening een beetje, je drukt op een paar toetsen. Spel klaar."


Met die controller zul je een veel grotere variatie kunnen creeeren dan met een 'gewone' controller. De wii controller is ook weer een uitdaging: He, dat ben ik niet gewend!

@Mmore: dat duurt nog wel ff

02-11-06 09:16:18
Jboog
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 256
Wnplts: roosendaal
geef mij de PS3 maar.. :) long live Blu-Ray. haha neej ik ben echt een PS aanhanger.. heb zelf een PS1, PS2 en een PSP, maar met de PS3 ga ik wel even w88 want de prijzen zijn niet mis hoor. Maar grafisch is het zoooo mooi. En ik heb toch problemen met die controller van de wii.. lijkt me erg onhandig werken

02-11-06 11:15:33
Adnane
Lid

WMRindex: 33
OTindex: 4
Wnplts: Nijmegen
S
Nintendo Wii

Als je ziet hoe gruwelijk gevaarlijk tenkaichi 2 is

Ik heb zelf de PS2 mag er niet over klagen

De playstation 3 is ook een mooie console ik geloof alleen dat de spellen duur zijn. 50GB op 1 Cd en je moet tegenwoorig HD TV voor goede en scherpe beeldkwaliteit.

Zolang ik geen geld zal ik het maar met mijn playstation 2 moeten doen

02-11-06 16:48:23
Jboog
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 256
Wnplts: roosendaal
Quote Adnane:
Nintendo Wii

Als je ziet hoe gruwelijk gevaarlijk tenkaichi 2 is

Ik heb zelf de PS2 mag er niet over klagen

De playstation 3 is ook een mooie console ik geloof alleen dat de spellen duur zijn. 50GB op 1 Cd en je moet tegenwoorig HD TV voor goede en scherpe beeldkwaliteit.

Zolang ik geen geld zal ik het maar met mijn playstation 2 moeten doen


jah maja voor de xbox 360 is ook HDTV veel mooier... en ik denk zelf dat er voor de PS3 veel meer spellen uitkomen als voor de wii.. op alle PS consoles zijn tot nu toe denk ik meer spellen uitgekomen dan voor de nintendo console's omdat sony zich ook op volwassenen richt, nu hoor je mij niet zeggen dat nintendo dat niet doet, maar sony doet het meer.. op de nintendo zijn teveel kinderspellen denk ik, hoewel die situatie met de DS ook aan het veranderen is(braintraining spellen enzo)

03-11-06 23:34:05
eM!nence
Senior lid

WMRindex: 822
OTindex: 112
Wnplts: Amsterdam
Dat et eigelijk alleen op HD fcking mooi is is zeker klote..

De PS3 is ook zo duur, Wii is een leuk initiatief en minder duur (wel ook HD voor nodig, om et mooi te hebben)

03-11-06 23:35:07
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
Al die afkortingen bij computers en programma's enzo.. ik word er gek van, ik snap ze nooit.

04-12-06 19:52:06
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459

04-12-06 19:53:00
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Enkie:
Al die afkortingen bij computers en programma's enzo.. ik word er gek van, ik snap ze nooit.


Acronym Finder!

04-12-06 21:09:54
bartman
Senior lid

WMRindex: 272
OTindex: 422
Wnplts: Boxtel
T S
Ik houdt het bij mn telefoon.
Java games zijn voor mij genoeg

06-12-06 17:39:46
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
PS3:P

06-12-06 18:06:01
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Mmore:
Wacht maar, tot VR perfect uitgewerkt is!


Yeah 8)

06-12-06 18:06:45
Reimer
Erelid


WMRindex: 33
OTindex: 2.118
S
WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII:D:D

Edit: Qua prijs/kwaliteit verhouding dan:P:P

06-12-06 18:07:59
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Ik hoop dat ik binnekort mezelf ook een wii-eigenaar mag noemen hehe. :$

Rayman Raving Rabbits #ok :jeej

06-12-06 18:15:50
Michaelink
Erelid

WMRindex: 622
OTindex: 1.051
Wnplts: Dordrecht
T S
hier wat algemene info/ filmpjes over de Nintendo WII en hierwat algemene info over de PS3

06-12-06 18:17:02
Reimer
Erelid


WMRindex: 33
OTindex: 2.118
S
Over 4 min. heb ik een GameCube gekocht:$:$

Edit: 3 min.

Edit: 2:30 min.

Edit: 2 min.

Edit: 1:30 min.

Edit: 1 min.

Edit: 0:30 min.

Edit: Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeee:D:D:jeej:jeej

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3] 4

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven