hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 10:00 - 74302 artikelen - nu online 34 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


games & computers - games & computers - games & computers


1 [2]

welke virusscanner firewall

10-05-07 10:58:47 - Quote! - @Hoskeu
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
@Storm...
Quote:

Moral: don't run it, especially if you're root. That's all there is to it. We all knew already that we should never do anything but system administration as root, now didn't we?

Just don't execute a virus as root... :P

Er is tot nu toe nog geen echt gevaarlijk virus gevonden voor Linux... maar natuurlijk... wat niet is kan zeker nog komen... niets is in principe onmogelijk...:nee

10-05-07 11:12:24 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Hoskeu:
Just don't execute a virus as root... :P

En daar zit hem het gevaar tegenwoordig ;) als je Ubuntu of Kubuntu gebruikt heb je tegenwoordig van die mooie scripts die veel 'handige' dingen automatisch voor je installeren (Denk dat Automatix vast wel een belletje doet rinkelen bij je)
Deze scripts werken met root rechten (de gebruiker moet wel ff op ja klikken om het uit te voeren, maar daarna kan het script doen wat het wil).
Zeker de eerste versies van scripts als Automatix zagen kans om een ubuntu of kubuntu installatie dusdanig om zeep te helpen dat opnieuw installeren de enigste optie was.

10-05-07 11:23:50 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Bij mij loopt Norton internet security stationair te draaien.... Ondanks dat ik windows heb heb ik sinds ik van kazaa/edonkey/andere gelijksoortige troep af ben nooit meer een virus gehad...
Gewoon opletten wat je download....
M'n laptop is daarentegen wel eens gehacked door een spammer, doordat ik geen firewall had, maar wel draadloos.... that cured me fast enough...

Gewoon je gezonde verstand gebruiken, en je bent een stuk veiliger

10-05-07 11:26:29 - Quote! - @Hoskeu
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
@Storm...
Daar heb je idd een goed punt...:ja
Bij Automatix gaat er zeker wel een belletje rinkelen...:ja:P
Je hebt meer van dat spul idd... van die pakage installers of hoe die dingen heten...

Bij die automatische installatie scripts moet je bij het opstarten inloggen als root (paswoord) idd... en dan kunnen die scripts in pricipe doen wat ze willen...
Dat is idd een potentieel beveiligingslek...:P
Maar zoals Nizzle al noemde eerder in dit topic of in dat andere over virussen... omdat het openscourse is zal er naar mijn idee sneller een oplossing gevonden worden als er idd een virus verspreid... nog voor die lui van oa McAfee het universum komen redden...:P
Er zal denk ik rap een update komen dan...

Maargoed... het is gelukkig nog niet zo ver...:nee
Laten we hopen dat het nog even gaat duren...:P

EDIT: Niet hersenloos alles downloaden en installeren...

10-05-07 11:31:59 - Quote! - @Hoskeu
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Quote Muaddhib:

M'n laptop is daarentegen wel eens gehacked door een spammer, doordat ik geen firewall had, maar wel draadloos.... that cured me fast enough...

Toen ik verhuisde vorig jaar... toen had ik de eerste weken nog geen internet op mijn nieuwe adress... maar de overburen hadden een onbeveiligd draadloze internetverbinding...

Ik start mijn laptop op en had verbinding... nog voor ik het goed en wel doorhad...
Quote Muaddhib:

Gewoon je gezonde verstand gebruiken, en je bent een stuk veiliger

Kom je een heel eind mee...:ja

10-05-07 15:04:26 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@Hoskeu: ik had niks door, tot we kwade brieven van de internetprovider binnen kregen met het bericht dat er spam van onze computers werd verstuurd.... Meteen maar ff m'n netwerk beveiligd, en een firewall geïnstalleerd, en systeem teruggezet.
M'n vader zelfs format c: d: e: f: - z: en daarna z'n computer 3 weken niet aangeraakt....

10-05-07 15:36:08 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
norton

10-05-07 17:45:52 - Quote! - @jacodenni
jacodenni
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 1.868
AVG pro

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven