hr
jaargang -23 - laatste artikel 26-4 14:00 - 74454 artikelen - nu online 16 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


games & computers - games & computers - games & computers


[1]

persoonlijkwelzijn.com

06-07-10 16:29:36 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Krijg je een vaag mailtje in je hotmail, live, gmail of yahoo meeldoos waarin bovenstaande site in voorkomt, waarschuw de afzender, persoonlijkwelzijn.com wordt als websitevervalsergerapporteerd, en ga je alsnog door na de waarschuwing dan kom je op de site waar je wordt gevraagd om jouw persoonlijke gegevens, je gebruikersnaam en wachtwoorddus, van de maildienst wie je gebruikt, in te voeren. En zo krijgt dat eikeltje steeds meer gegevens, mailadressen en zo voorts. Nergens op klikken dus, en geef gewoon NOOIT zulke gegevens af, das het makkelijkst.

06-07-10 16:30:22 - Quote! - @DreamerTje
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
Als ik 'n onbekend onderwerp zie of een onbekende afzender dan verwijder ik het mailtje gewoon gelijk :P

06-07-10 16:31:42 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Nou, dit soort mailtjes komen dus van personen uit je adressenbestand ;) En het onderwerp is persoonlijk ook nog vrees ik :S

06-07-10 16:48:22 - Quote! - @lucb1e
lucb1e
Erelid


WMRindex: 381
OTindex: 2.139
T S
sja, persoonlijkwelzijn is nederlands dus .com is al verdacht. Verder vraag je je af waar zo'n website over moet gaan, een of andere actiegroep voor het welzijn van iedereen ofzo? Die vraagt je gelijk om je mail inloggegevens zonder informatie erbij? Gôh laat ik die nu direct maar even invullen :ja :D

(btw ik ga eens kijken of het te exploiten is, je weet maar nooit hoe ze het bekijken en of je php of andere scriptjes kan laten lopen. Edit: gedaan, nu wachten of ze bijten :P)

06-07-10 16:50:55 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
@lucb1e: Mijn zegen heb je (A)

06-07-10 17:05:29 - Quote! - @lucb1e
lucb1e
Erelid


WMRindex: 381
OTindex: 2.139
T S
typisch ze gebruiken weer iets wat het hen makkelijk maakt; kohana
Quote:
Why Use Kohana?
You need to build applications quickly.
Many common components are included: translation tools, database access [...]

Zal wel fatsoenlijk beveiligd zijn, dat soort frameworks hebben voldoende gebruikers mensen die lekken kunnen vinden en dichten.

edit: kom er niet uit, probeer nog wel wat maar waarschijnlijk wordt het wachten of m'n code in de mailinlog uitgevoerd wordt.

06-07-10 23:02:07 - Quote! - @green-soul
green-soul
Senior lid


WMRindex: 560
OTindex: 8
ik geef nooit zomaar persoonlijke gegevens af, al helemaal niet via internet en e-mail, tenzij ik echt weet dat het geen spam of andere onzin is.
in elk geval bedankt voor de waarschuwing:)

06-07-10 23:08:06 - Quote! - @Jovi-Mama
Jovi-Mama
Oudgediende


WMRindex: 224
OTindex: 10.276
S
:jeej

Dat mailtje kwam dus schijnbaar van mij. Verstuurd op een tijdstip dat ik op de terugweg was van mijn werk, dus in de auto zat en niet achter een pc.

Hoe ze het doen weet ik dus niet, maar ik heb NIET mijn email en/of wachtwoord ergens ingevoerd.

En degene van wie ik m (in ongewenste postmap) had gekregen, was mijn baas, die hoogst verbaasd was, want die had al wéken niets met hotmail gedaan.

Leg me eens uit hoe dit dan allemaal kan???

06-07-10 23:12:04 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Goeie vraag, je hebt zelf niets ingevuld of wat bij een soort prijsvraag mailde je me. Heeft één, of meer, van de kids wel eens toegang op je lappie? Met, of zonder, je toestemming en zitten ze wel eens via msn te kletsen met vriendjes of zo?

06-07-10 23:13:48 - Quote! - @Jovi-Mama
Jovi-Mama
Oudgediende


WMRindex: 224
OTindex: 10.276
S
Nee, nooit. En oudste heeft z'n eigen laptopje...

En mijn baas dan? Die zit werkelijk NOOIT op msn...

En daarbij, ik ben de enige die mijn ww weet...

Dus ik begrijp er niets van!

06-07-10 23:14:54 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Stonede sambucabui gehad? :P *maakt benen* 8) *)*)

06-07-10 23:16:26 - Quote! - @Jovi-Mama
Jovi-Mama
Oudgediende


WMRindex: 224
OTindex: 10.276
S
*schopt Kpuc*

Dan nog doe ik die domme dingen nooit....echt niet....

Wel blon d t, maar niet dom!

06-07-10 23:18:47 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Goh interessant:P Maar zoiets komt bij mij toch al niet binnen, en als het binnen komt word het ala minuut verwijdert:ja

06-07-10 23:18:52 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
En toch komt die mail van je hotmail af, en die kan alleen maar verstuurd worden door een klootviool wie op slinkse wijze in je doos is gekropen 8O

Taz, als ik erin zou stinken, dan gaat zo'n gast mijn adresboek langs, met mijn gegevens wie zelf zijn ingevoerd, dus het kan wel binnen komen.. Wat je ermee doet is weer wat anders.

Meestal zijn t koters wie er in stinken, daarom waarschuw ik ook voor die ongein. Kan Jovi niks aan doen, dat is gewoon een naar mannetje wie met emailadressen geld verdient..

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven