hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 18:00 - 74450 artikelen - nu online 17 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


games & computers - games & computers - games & computers


[1] 2

WPA code kwijt..

11-03-07 13:35:47
Reimer
Erelid


WMRindex: 33
OTindex: 2.118
S
Hallow..8O:D

Ik heb een probleem..
Ik ben de WPA code voor ons draadlose netwerk vergeten..8O
Hij stond op een briefje, maar die ben ik kwijt..:P
We hebben zo'n KPN Expira dingens..

Is er een manier om die code te vinden?
Moet ik dan bij de router zijn ofso?

Bedankt..:D
Reimer

Edit: Of, als iemand een goed progje heeft waarmee je het wachtwoord van een winRAR bestand kan hacken..:$:P

11-03-07 13:38:08
Theetje
Oudgediende


WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
staat op je experia box volgens mij en anders in de brief die je gekregen hebt van KPN bij het aansluiten, waar als je wachtwoorden en gegevens van bijvoorbeeld je email adres van de kpn in staat (wat je toegewezen krijgt)

11-03-07 13:39:16
Reimer
Erelid


WMRindex: 33
OTindex: 2.118
S
Quote Theemonster:
staat op je experia box volgens mij en anders in de brief die je gekregen hebt van KPN bij het aansluiten, waar als je wachtwoorden en gegevens van bijvoorbeeld je email adres van de kpn in staat (wat je toegewezen krijgt)

Op die Experia ding staat het volgens mij niet..8O

En die brief ben ik kwijt..:(

11-03-07 13:40:18
nietmeer
Expira => Expired?

11-03-07 13:40:20
Theetje
Oudgediende


WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
kijk anders ff op je experia box, stickertje op, met code als het goed is (volgens een van de gebruiksaanwijzingen die ik las van de week, omdat ik mijn WPA zocht)

11-03-07 13:40:56
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Reimer:
Hallow..8O:D

Ik heb een probleem..
Ik ben de WPA code voor ons draadlose netwerk vergeten..8O
Hij stond op een briefje, maar die ben ik kwijt..:P
We hebben zo'n KPN Expira dingens..

Is er een manier om die code te vinden?
Moet ik dan bij de router zijn ofso?

Bedankt..:D
Reimer


je kunt de box resetten
bel even kpn voor de reset procedure
(of kijk aandachtig op de box voor iets kleins en druk er 15 seconden op - ontkoppel de voeding en sluit deze weer aan)

11-03-07 13:43:16
Reimer
Erelid


WMRindex: 33
OTindex: 2.118
S
Quote Theemonster:
kijk anders ff op je experia box, stickertje op, met code als het goed is (volgens een van de gebruiksaanwijzingen die ik las van de week, omdat ik mijn WPA zocht)

Ja, maar op die sticker staat het volgens mij niet..:( Wel de naam van de router, meer niet..8O

11-03-07 13:45:23
Theetje
Oudgediende


WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
maar niet resetten!!! dan heeft de rest die er op aangesloten heeft een probleem

11-03-07 13:48:08
Reimer
Erelid


WMRindex: 33
OTindex: 2.118
S
Of, als iemand een goed progje heeft waarmee je het wachtwoord van een winRAR bestand kan hacken..:$:P

11-03-07 13:53:35
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote gevonden:

U kunt de WPA sleutel via de webinterface van de KPN Experia Box als volgt wijzigen. Start uw Internet browser (b.v. Internet Explorer) op. Vul in de adresbalk het adres 192.168.2.1 in en druk op enter. Vul het standaard wachtwoord admin in en klik op OK. U komt in een tweede venster met een beveiligingsadvies, klik op OK. Klik vervolgens op Geavanceerde Instellingen. Klik vervolgens in de linkermarge op Draadloos netwerk. Klik op Codering en verificatie, selecteer WPA2-PSK/WPA-PSK. Vul in het invoerveld van Pre-shared key de gewenste WPA sleutel in, bevestig hierna de WPA sleutel in het invoerveld van Bevestig pre-shared key. Klik op OK. Het is ook mogelijk om de sleutel te wijzigen via KPN.com. Log in op Mijn KPN. Klik onder de kop InternetPlusBellen op Naar overzicht. Klik onder de kop Service en Support op de link Beheer KPN Experia Box. Klik op het tabblad Beheer KPN Experia Box. Klik onder WiFi instellingen op de button Aanpassen, hier kunt u de WPA sleutel van uw draadloze netwerk wijzigen.

bron

11-03-07 14:06:05
Reimer
Erelid


WMRindex: 33
OTindex: 2.118
S
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..:D:D!!

Het werkt!!
Bedankt heraux!!:jeej:jeej

11-03-07 14:17:06
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
hartelijk gefeliciflapstaart.

08-05-09 00:41:05
griepstra
Hallo,

Ik schop deze thread even door naar 2009.
Mijn vraag is of meer mensen hun WPA-key hebben gewijzigd door direct "in te loggen" op hun experiabox (dus door het invullen van 192... etc in de adresbalk van hun browser - zie hierboven).

Ik wilde graag weten of je dit zonder risico kan doen of dat je daarna misschien weer allerlei settings moet gaan aanpassen om je draadloze verbinding e.d. goed te krijgen.

Alvast bedankt.

08-05-09 00:48:35
nietmeer
Als je hem terug zet op fabriekinstellingen kan je wat dingen kwijtraken zoals printer instellingen, maar ik verwacht niet dat de hele router naar de fok gaat

08-05-09 09:55:56
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
Je kan zonder meer inloggen op het modem en de WPA sleutel of andere instellingen wijzigen.

Zolang je deze wijzigingen doorvoert terwijl je via Ethernet met het modem verbonden bent is er niks aan de hand.
Als je dit doet terwijl je een draadloze verbinding hebt dan wordt het lastig als je de verkeerde instellingen hebt doorgevoerd.

12-01-10 14:55:22
guly
hallo,

ik schop deze thread even door naar 2010 :P
ik heb een cisco LYNKSYS wireless-N broadband router ding ook ik ben de code kwijt. hoe kan ik dit oplossen ? die techniek van heraux gaat niet lukken zeker omdat dit niet zo'n kpn ding is.

kan iemand plz helpen THX !

12-01-10 15:52:39
nietmeer
Guly,

Het kan gaan werken probeer erin te komen door naar 192.168.1.1 te gaan (typen in de adres balk in explorer) dan de standaard gegevens meestal gebruikersnaam: blank en wachtwoord admin.

Mocht dat niet gaan lukken mail dan even ;)

12-01-10 15:53:48
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Quote drachsterboy:
Guly,

Het kan gaan werken probeer erin te komen door naar 192.168.1.1 te gaan (typen in de adres balk in explorer) dan de standaard gegevens meestal gebruikersnaam: blank en wachtwoord admin.

Mocht dat niet gaan lukken mail dan even ;)


dat ip adres wordt niet voor alle routers gebruikt.
Beter is om in cmd met ipconfig je gateway op te zoeken ;) (geloof ik, uit mn hoofd)

12-01-10 15:54:55
nietmeer
Ja klopt Dionos, maar het is in de meeste gevallen 192.168.1.1

Tenzij de gebruiker het heeft aangepast.

12-01-10 15:57:48
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
standaard bij mij thuis is t 192.168.2.1 geloof ik (of 1.2) dus dat gaat lang niet bij alle gevallen op ;)

Gewoon die router resetten. Probleem opgelost:P

12-01-10 15:59:12
nietmeer
Dionos, daarom zei ik net in de meeste gevallen. vooral bij linksys. heb meerdere geconfigureerd en die waren 192.168.1.1 standaard. maar als je de router reset kunnen er instellingen weggaan die niet weg moesten gaan.... altijd eerst op de veilige manier proberen.

13-01-10 00:08:48
guly

ik heb het geprobeerd, maar het werkte niet ik kom er niet in met wachtwoord:admin

To access the web-based utility, launch the web browser on
your computer, and enter the Router’s default IP address,
192.168.1.1, in the Address field. Then, press Enter.
A login screen will appear. (Non-Windows XP users will
see a similar screen.) Leave the User name field blank. The
first time you open the Web-based utility, use the default
password admin. (You can set a new password from the
Administration tab’s Management screen.) Click OK to
continue.ik vrees dat het niet de eerste keer is dat ik daar een wachtwoord heb gewijzigd. waarschijnlijk lukt het daarom niet

wat gebeurt er als ik modem reset en is dat wel veilig. moet je router of modem resetten en wat moet je daarna doen ?

13-01-10 00:25:34
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Ik heb zelf een Linksys, en als je die reset, dan heb je de installatiecd nodig (ik had de router voor WiFi apart gekocht), en eventueel de instellingen van je provider. :)

Ik heb de Linksys WRT54G2 trouwens ;)

13-01-10 09:03:08
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Resetten is het makkelijkste :ja
Het gaat dan terug naar de fabrieksinstellingen. Dan wordt het gewijzigde wachtwoord eraf geknikkerd.
Geen problemen met inloggen dan 8)

Ook de specifieke wijzigingen die je gedaan hebt zijn dan weg, maar het is ooit ingesteld geweest, dus het zal dan nu ook wel lukken 8)

Zorg van te voren wel dat je alle gegevens bij elkaar gesprokkeld hebt die je nodig bent om verbinding te maken met je provider etc :)

Edit: als t om de router gaat, dan de router resetten.

13-01-10 10:58:35
guly
als je de router reset. heb je dan nog een wpa code nodig om op het internet te komen of is hij dan onbeveiligd tot dat je op 192.168.1.1 een nieuw wachtwoord maakt ? ik moet natuurlijk wel zeker weten dat je na resetten gewoon weer op internet kan. zit nu namelijk met 1 laptop nog op internet want die heeft wpa code onthouden maar moet er ook op met andere laptops.

trouwens super bedankt voor alle snelle reacties !! :D

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven