hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 10:00 - 74296 artikelen - nu online 52 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


games & computers - games & computers - games & computers


[1]

Help, mijn pc blijft telkens opnieuw opstarten!

19-04-10 14:18:43 - Quote! - @puppy
puppy
Erelid


WMRindex: 727
OTindex: 6.557
Nou ja, zoals de titel al zegt.
Zet de pc aan en dan denk je, we zijn in windows, start hij zichzelf weer opnieuw op.
Hoe kom ik hier uit?
Waar kan ik kijken?
Wie oh wie kan mij helpen?

19-04-10 14:47:56 - Quote! - @Ladineko
Ladineko
Oudgediende


WMRindex: 324
OTindex: 11.847
T
Probeer het is met Veilige modus aan.
Ik heb dit probleem ook vaak gehad en toen was het probleem dat 1 van de geheugen kaartjes kapot is of een error bevat. Verwijder steeds 1 Geheugen kaartje en kijk of het weer werkt.

19-04-10 14:55:58 - Quote! - @Dionos
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Tip wat niet uit bovenstaand verhaaltje op te maken was:
verwijder de geheugenkaartjes niet terwijl je in veilige modus zit O+ laat dat over aan een professional O+

19-04-10 15:47:36 - Quote! - @Ladineko
Ladineko
Oudgediende


WMRindex: 324
OTindex: 11.847
T
In veilige modus kan je kijken of hij errors geeft in windows...

De Geheugenkaartjes is misschien het probleem en daarvoor moet je eerst de PC uitzetten dan verwijderen dan opnieuw opstarten en herhalen tot je de geheugen kaart gevonden heb.

21-04-10 10:58:24 - Quote! - @puppy
puppy
Erelid


WMRindex: 727
OTindex: 6.557
Bedankt voor jullie reactie :D
Veilige modus geprobeerd.
Start gewoon weer opnieuw op.
Zal maar niet aan die kaartjes komen, hahaha...
Ach, ik had hem bijna uit het raam gegooid, was ie ook kapot geweest 8)

21-04-10 12:11:14 - Quote! - @SkaR
SkaR
Senior lid

WMRindex: 136
OTindex: 30
Nope, op het moment dat je pc blijft herstarten is wat mis met MSoobe. De licentie component van MS.

Heb je toevallig een illegale windows erop en onlangs updates gehad?
Het kan ook voorkomen bij een legale windows versie, heb ik zelf al aan de levende lijve meegemaakt.
(6) Helaas is het bijna niet te herstellen en dient de pc in het uiterst geval opnieuw geinstalleerd te worden :-( Had ik dus.

Kijk eens op de microsoft site bij knowledgebase en dan zoeken op herstartende pc. Success in ieder geval!

Mocht je meer vragen hebben dan hoor ik het wel.

21-04-10 12:53:38 - Quote! - @puppy
puppy
Erelid


WMRindex: 727
OTindex: 6.557
Maar er word toch altijd om toestemming gevraagd om te updaten?

21-04-10 12:55:18 - Quote! - @Kameleon
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Puppy: Niet als je in de Automatische Updates instellingen hebt staan dat hij dat wél mag doen ;)

21-04-10 12:57:33 - Quote! - @puppy
puppy
Erelid


WMRindex: 727
OTindex: 6.557
Dat snap ik dan ook gelukkig nog wel, hahaha 8)
Maar dat heb ik dus niet.

Ik ga vanmiddag (Over een uurtje of 2) nog wel weer even verder kijken, dan ben ik kindloos :ja

04-06-10 19:18:09 - Quote! - @Delevene
Delevene
Erelid


WMRindex: 17
OTindex: 2.539
T S
Als hij Dat Doiet Heeft hij dan ook heel snel een Blauw scherm??

11-06-10 15:09:17 - Quote! - @JP09
JP09
Lid

WMRindex: 37
OTindex: 5
Quote SkaR:
Nope, op het moment dat je pc blijft herstarten is wat mis met MSoobe. De licentie component van MS.


Nehh dat klopt niet hoor, als je illegale Windows oid hebt, dan geeft hij constant meldingen/wordt Windows steeds minder toegankelijk, maar hij gaat niet constant herstarten.

Kunnen verschillende dingen zijn , waar onder geheugen, of slechte sectoren op je hardeschijf.

Je kunt in veilige modus (F8) even naar Deze Computer gaan, dan rechter muisknop op je C: schijf doen, dan Eigenschappen, en in het tabblad Extra kiezen voor Schijf controle.. Daar even beide vinkjes aanzetten en op OK (of Nu Controleren) klikken.

Hij zal nu met een melding komen dat dit nu niet mogelijk is, omdat Windows gestart is, maar of je het wilt proberen bij de eerst volgende keer starten. Kies hier ja, en herstart je pc (normaal).

Nu checkt ie je harde schijf en repareert hem mocht hij ziek zijn :)

01-07-10 15:18:14 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Het ook je voeding zijn - waarbij een overbelasting je bord parten speelt.

Heb je extra onderdelen aangesloten - verwijder alle niet noodzakelijke elementen
en bekijk de status - natuurlijk is ventilatie noodzakelijk bij warm weer - zorg voor voldoende ventilatie - gebruik even een tafel koeler.

Soms loopt het verbruik net even boven de belastbaarheid - dat kan de harde schijf zijn of een combinatie van onderdelen.

zie deze test ook als uitsluiting van.

Hoeveel Effectief vermogen heeft je Voeding?
of geef ons het merk/type/model

Gevonden op het net..

"Bent u gebruiker van Windows 2000 of Windows XP dan kan de oorzaak tamelijk onschuldig zijn. Standaard staat binnen deze besturingssystemen de optie "Bij elke fout de Computer automatisch opnieuw opstarten" aan. Het uitzetten van deze optie gaat als volgt:
'Startknop' / 'Configuratiescherm' / (Prestaties en onderhoud) Klik op het pictogram 'System' en kies het tabblad 'Geavanceerd' Het derde vak heet "Opstart en herstelinstellingen" ,druk daar op de knop 'Instellingen'. Haal in het vak "Systeemfouten" het vinkje weg bij "(De computer) Automatisch opnieuw opstarten". Druk op 'OK' en nogmaals op 'OK' Nu zal de computer niet langer bij elk foutje automatisch herstarten. Probleem opgelost ? Ja, het irritante herstarten is over, maar toch is het zinvol om de 'Logboeken' eens na te pluizen om na te gaan welke fout(en) er nu eigenlijk steeds gemaakt wordt (worden). Wellicht kan het updaten van een bepaalde driver de fout(en) geheel weghalen."

bron

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven