hr
jaargang -23 - laatste artikel 26-4 08:00 - 74451 artikelen - nu online 31 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


games & computers - games & computers - games & computers


[1]

Apache e.d.

03-02-07 10:27:02 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Ik krijg van mijn baas waar ik nu werk rond de 40-50 euro om een website te bouwen (mijn eerste "professionele"), alleen, ik weet wel hoe php, mySQL e.d. werken, maar kunnen jullie advies geven over wat voor webserver ik moet installeren ? Gewoon een Apache met PHP en een mySQL database ? Ik heb hier nl. al eens iets gelezen over een alles-in-een pakket, dat leek me wel handig, maar ik weet niet waar ik dat vandaan moet halen e.d...

HELP !!

03-02-07 11:06:30 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
LAMP: Linux Apache MySQL & PHP

Een van de meest gebruike opstellingen in webserverland

kkan je alleen niet verder helpen met 't opzetten ervan... Dat hebk nog nooit gedaan

Ubuntu heeft als 't goed is 'n server-editie met LAMP standaard geinstalleerd, maar dat weet ik niet 100% zeker

03-02-07 11:24:35 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
WAMP5 heb ik.. werkt als een trein ;) link

Apache 2.0.59, PHP 5.2.0., MySQL 5.0.27 and the latest version of phpmyadmin.

Deze is voor windows :)

03-02-07 11:57:00 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
OK ik zol WAMP is proberen, omdat ik het niet aandurf om óók nog eens linux te gaan installeren op een computer van iemand anders die ik nog nooit heb gebruikt, en ik heb ook 0 ervaring met

thx allebei :D

03-02-07 12:20:21 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ik heb het idee dat WAMP (Windows based) niet echt je uitgangpunt zal zijn..
BAMP / LAMP wellicht wel..
Uiteindelijk wil je een 27/4 systeem met een stabiel systeem, toch?

03-02-07 12:22:44 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Een Uitleg Engels

Betreft een Niet-Windows omgeving.


16-02-07 06:28:06 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
SLAMPP

Kant & klare Home Server

08-03-07 12:20:13 - Quote! - @El_Freako9
El_Freako9
Lid

WMRindex: 0
OTindex: 101
Wnplts: Bolsward (
probeer je baas zover te krijgen een mac te kopen.. krijg je apache en aanverwante software gratis mee geinstalleerd... en ze kunnen ook nog contact houden met windows bakken.. en je kan ze op afstand besturen via internet

08-03-07 18:54:15 - Quote! - @Andries Louw
Andries Louw
Senior lid

WMRindex: 167
OTindex: 202
Wnplts: Sneek
S
@El_Freak09:
Dat is dus niet de oplossing, je gaat geen (desktop) mac kopen, om vervolgens zonder kennis van het besturingssysteem er PHP & MySQL op te zetten, en het als server te laten fungeren.

Naar mijn idee is het beter om zonder kennis gewoon WAMP (5) te installeren (of een ander pakket eindigend op AMP), en als je er ook nog wat van wilt opsteken gewoon zelf een en ander uit te proberen (Apache+PHP+MySQL Handleiding). En de echte freak kiest natuurlijk niet voor Windows, maar voor een Linux distro, of *BSD, zo leer je dat ook eens.

Let je er trouwens op bij het maken van de website om alles te beveiligen tegen SQL-injection, XSS, enz? Vertrouw nooit en te nimmer op de input van een gebruiker (dus niet op $_GET, $_POST, $_COOKIE, $_REQUEST, en meer van die dingen die beginnen met $_), controleer altijd alles (in_array, ctype_digit, regexps, of gewoon de if($... == 'waarde')). Programmeer verder overzichtelijk, voeg commentaar toe, en let verder ook op error afhandeling (en niet or die.. ;)).

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven