galgje |
nietmeer
|
s? en wat vindt Enkie van Ledi's toespraak?  |
|
MichelZ Erelid
 WMRindex: 742 OTindex: 2.791 S |
_ a _ a f _ _ _ e (9)
Geraden: a, y, ij, s, g
|
|
emmertje
Oudgediende
 WMRindex: 17.961 OTindex: 66.902
|
En met de voorgaande vraag bedoelde ik dus als één teken hè  |
|
Enkie
Oudgediende
 WMRindex: 2.511 OTindex: 18.336
|
Ik 'vind' dat de letter ij ook niet op je toetsenbord hoeft te staan, omdat je die apart kunt intypen  De klinker oe staat ook niet op je toetsenbord. En toetsen kunnen de feiten niet omzeilen  |
|
MichelZ Erelid
Offtopic: emmertje...  laat maar gaan. We houden ons aan ledi haar pleidooi (als iedereen accoord gaat) oké? |
|
emmertje
Oudgediende
|
de æ?  Ik vind het best hoor; ben er ook niet voor om het als één letter te zien in dit spel  |
|
Enkie
Oudgediende
|
Pff, jongens, doe gewoon zoals jullie gewend zijn  Ik zeg helemaal niet dat het zo hoort, alleen dat het kan. |
|
nietmeer
|
|
|
ledi Oudgediende
 WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
Rare schoolopleiding volg jij Enkie, als je denkt dat oe 1 klinker is  |
|
nietmeer
|
Quote emmertje: de æ?  Emmer  |
|
Enkie
Oudgediende
|
Jullie maken echt van een mug een olifant. Heb nergens gezegd dat het zo MOET.  |
|
nietmeer
|
Quote Enkie: Jullie maken echt van een mug een olifant. Heb nergens gezegd dat het zo MOET.  en jij maakt van een mug een bacterie  |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.682 OTindex: 57.542
|
Op sommige ouderwetsche typewriters zit wel een ij-toets. Daarmee zitten de i en de j dan dichter bij elkaar dan met een losse i en j. Vonden ze mooier. (even wat hoogst interessante achtergrondinformatie) |
|
Enkie
Oudgediende
|
Ow dat klopt ja, op de typmachine zit ie ook als 1 letter  |
|
M-Cyclone Oudgediende
 WMRindex: 16.282 OTindex: 18.824 S |
Wat een gedoe zeg. Speel gewoon lekker galgje of zo.  |
|
MichelZ Erelid
OMG  ... Anders gaan we ff lekker door met zijn allen! Enkie, jij telt oe dus ook als 1 letter...? Net als de au, de eu, etc...? Zijn dan uu en ee (etc...) ook maar 1 letter? Ik wordt echt een beetje sch*  ik weet toch niet welke toets ik moet gebruiken)tziek van dit gewauwel...  Het woord is/was kakafonie, fijne avond verder en ledi mag het volgende woord doen... Tabé |
|
emmertje
Oudgediende
|
Quote: _ a _ a f _ _ _ e (9)
Geraden: a, y, ij, s, g de j? |
|
nietmeer
|
MichelZ  zo was dat niet de bedoeling  sorry  |
|
Enkie
Oudgediende
|
De enige die hier een probleem van maakt ben jij hoor Michel.. jeetje, ik doe even een raar woord tussendoor en er wordt meteen een discussiepunt van gemaakt. Vind ik toch knap  |
|
M-Cyclone Oudgediende
 WMRindex: 16.282 OTindex: 18.824 S |
Quote M-Cyclone: Wat een gedoe zeg. Speel gewoon lekker galgje of zo.  Vindt dit nog steeds. Zit de j die emmer geraden heeft er nou in of niet?  |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.682 OTindex: 57.542
|
 Het was toch wel even een gezellig intermezzo, dacht ik? Ik heb niemand willen boosmaken, geloof me. |
|
Enkie
Oudgediende
|
Ik ookke nie, ik legde alleen uit waarom het wel kon. Pff  |
|
emmertje
Oudgediende
|
@M-Cyclone, de j zit er niet in Het woord was kakofonie zoals je had kunnen lezen in de boze reactie van Michel  |
|
nietmeer
|
Quote M-Cyclone: Zit de j die emmer geraden heeft er nou in of niet?  nee, MichelZ zei dat het woord kakafonie is/was  (EDIT: wat Emmertje dus al zegt  ) wie bedenkt er een nieuw woord?  |
|
emmertje
Oudgediende
|
Ledi mocht een nieuw woord verzinnen  |
|