Rijmelarij | |
06-01-08 15:48:15 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
dat word dus vitten op dat harde kussen | |
06-01-08 16:15:37 | nietmeer |
dat wordt dus weer klussen ![]() om dat kussen zachter te maken ![]() | |
06-01-08 16:17:32 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
is geen harde noot om te kraken goed opschudden of nieuwe vulling | |
06-01-08 16:19:25 | nietmeer |
en op de punt een omkrulling zodat je nog weet wáár het vulgat zit ![]() | |
06-01-08 16:38:50 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
rotmeeuwen, mijn auto onder de meeuwenshit ![]() komt omdat mensen hun etensresten van het balkon gooien ipv in de afvalbak ![]() | |
06-01-08 16:42:24 | nietmeer |
zet je auto dan ook op het dak ![]() of ga gewoon verhuizen naar waar geen meeuwen wonen ![]() | |
06-01-08 16:44:22 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
nee, ze moeten die aso's eens opschonen ![]() je mag geen eten van je balkon gooien om vogels te voederen ![]() | |
06-01-08 16:48:02 | WMR-kok![]() ![]() ![]() WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
Maar voordat je naar buiten gaat, je gezicht even poederen. Anders zien ze dat je gehuild hebt. | |
06-01-08 16:50:15 | nietmeer |
ik heb Gio's tranen al weggedept ![]() met zijn eigen kussen wat te hard is ![]() | |
06-01-08 16:53:05 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
dus niet, je dept steeds mis ![]() ik ben veel te snel voor je ![]() | |
06-01-08 16:56:43 | nietmeer |
dan gaan we jou met zijn allen eens tegenhouden ![]() | |
06-01-08 17:03:48 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
waar jullie vast niet om rouwden ![]() als het tenminste zou lukken ![]() | |
06-01-08 17:08:43 | nietmeer |
al moeten we je van het dak plukken ![]() waar je je auto staat te wassen ![]() | |
06-01-08 17:31:28 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
de auto moet zich aanpassen daar heb je wasstraten voor ![]() | |
06-01-08 17:35:34 | nietmeer |
maar past die grote amerikaanse slee van jou er wel door ![]() of heb je een kleine fiat panda ![]() | |
06-01-08 19:10:21 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
nee die heb ik niet Wanda ![]() ik heb een Toyota Corolla ![]() | |
06-01-08 19:19:31 | nietmeer |
en die zakt zeer spoedig, dus weldra ![]() zo door zijn veren ![]() | |
06-01-08 19:23:41 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
ik kan heel goed straatje keren ![]() hij is al 16 jaar oud en rijdt nog steeds ![]() | |
06-01-08 19:26:02 | nietmeer |
maar straks moet je verder op je skates ![]() het kreng zal er eens mee ophouden om te rijden ![]() | |
06-01-08 19:27:15 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
en mij misschien wel van het autorijden bevrijden ![]() neem ik toch gewoon de benenwagen ![]() | |
07-01-08 15:01:19 | nietmeer |
dan zal je wel gauw gaan klagen ![]() het is echt heel koud buiten ![]() | |
07-01-08 18:19:59 | nietmeer |
kijk, daar komen de rijmduimpjes en ze fluiten ![]() zo dit verhaaltje uit ![]() Offtopic: heb alles geknipt en geplakt, na het eten zal ik de rijmelarijen hier neerzetten, tot die tijd dus even geduld ![]() ![]() | |
07-01-08 19:22:48 | nietmeer |
Rijmelarij 12: dat zullen we snel gewaarworden misschien gebeurt het morgen al en dan begint het bal van felicitaties en geknuffel Owh ja en natuurlijk het eten van buffel dat is een oud reuzengebruik ik dacht al, het is buffel dat ik ruik dat wordt een vreetfestijn dat is voor een keer ook wel fijn wist je dat ze ook delen met de armen? om hun tijdens de wintermaanden wat te verwarmen ja het zijn liefhebbende figuren die veel hebben te verduren maar zover is het nog niet, Pedrolina moet eerst bevallen en daarna wordt het knallen op het feest, dat ongetwijfeld gegeven worden gaat zoals het nu ervoor staat zal dat nog even duren als we het maar niet gaan bezuren als dit nog lang gaat duren voordat ze moet bevallen wie weet wat eruit komt knallen maar Pedrolina heeft al last van weeén en rijmduimpje komt snel aan gesleeén want hij wil dit niet missen ik kan je ervan vergewissen dat rijmduimpje alles goed in de gaten houdt hij heeft al een hut voor hem en zijn vrouw gebouwd dus nu kan het gebeuren als de vliezen maar niet ineens scheuren dat zal niet snel gebeuren de dokter is er ook bij en een kraamzuster en vergeet niet haar geliefde zuster die speciaal overgekomen is uit australie die verzint veel strategie om er ook bij te zijn, maar dat kan ze vergeten omdat ze nu al reeds de buffel heeft opgegeten ze ziet eruit als Bessie Turf dan heeft ze wel veel lef en durf rijmduimpje stuurt haar snel naar Tina en de reus en die hadden geen keus, haastje rep je naar pedrolina maar Pedrolina zei: jeetjemina zoveel om mijn bed is ook niet nodig alleen de dokter en mijn man, de rest is overbodig en de kraamzuster natuurlijk, maar de rest naar buiten anders is Pedrolina niet meer te stuiten ze is flink bezig het hoofdje komt stukje voor stukje en plots is daar dat kleine ukje maar kijk er komt er nog één en die mist een teen maar wel 2 schattige kindjes en rijmduimpje heeft mooie lintjes want hij wist dat er een tweeling kwam ze wogen allebei 2450 gram en zijn in goede gezondheid dus liet zij vol van trots en blijheid de tweeling aan iedereen zien hij wist dat ze mooi waren, hij was wel kien dat wisten de anderen niet die waren al zo zat als een vergiet de meeste niet, die wilden allemaal de tweeling vasthouden het waren er zoveel ze douwden iedereen aan de kant om ze te zien nadat iedereen ze had gezien was het tijd om te gaan rusten Ze liepen vervolgens door een lange gang met allerlei busten. Daarna sloegen ze linksaf richting slaapkamer. waarna Pedrolina de spreekwoordelijke klap kreeg met de hamer en heerlijk in slaap viel maar een of andere debiel liet een miljoenklapper afgaan en pedrolina zegt loop jij even naar de maan ze wil even bijkomen want het werpen van een tweeling is ook niet alles daarvan raak ik behoorlijk in de stress dus laat mij nu even heerlijk mijn dutje doen dan krijg je straks wat lekkers in je schoen want ook in het rijmbos is Sinterklaas aanwezig die is daar wel even bezig zeker nu de tweeling erbij gekomen is als ik hun schoorsteen maar niet mis denkt onze kindervriend want de tweeling hebben echt een cadeautje verdiend nu ze zo lief liggen in hun wieg maar een vervelende bromvlieg liet de tweeling niet met rust rijmduimpje werd een beetje ongerust dus hing hij een vliegengordijn op en trok een vliegenvanger uit de dop die sliert hangt nu tussen ballonnen en slingers en de tweeling spelen al met hun vingers wat gaat dat toch allemaal snel dat leren ze wel van de reus en Tina, die ook trots zijn op de tweeling ze hebben voor de tweeling ook een tingeling anders vallen ze niet in slaap en daar buiten loopt een schaap iedereen wakker te blaten Gio kan het niet laten om alles en iedereen in te zetten zo blijft het afwisselend en blijf je opletten anders wordt het saai en haak je af jij bent echt een maf we doen er alles aan om de tweeling te laten groeien en dan even lekker met de ouders stoeien want daar worden ze heel sterk van zo worden ze later een grote vrouw en man en hebben ze dat wel nodig niets is tenslotte overbodig dus is het leuk als dat kan en ze leren er ook nog wat van maar eerst moeten ze nog flink groeien want het opgroeien blijft boeien van peuter tot een jong kind die zijn weg naar de volwassenheid vind maar zover zijn de tweeling nog lang nog niet eerst genieten van wat Belgisch friet met pindasaus en een milkshake aardbeien Gio moet er ook altijd eten aan breien maar de tweeling mag dat nog niet eten want het is godvergeten ongezond voor die jonge peuters kijk maar uit voor kleuters zo is je rijm op in rook Helemaal !!, dat vind ik ook. het vervolg van het opvoeden ligt in de lijn van waarin hebben de ouders zin trouwens, de tweeling hebben nog niet eens een naam want rijke fantasie treft geen blaam een tweeling is enkelvoud dus heeft al Aatje doe niet zo mal een tweeling moet wel twee namen ook al zijn ze samen ze zijn toch elk een individu Goed, taalfouten genoeg, maar toch vind ik U allen niet taalgevoelig en vind U allen een klein kind en gezwind bedenkt Posje nu een naam voor de tweeling wat dacht je van lina en rijmling dat zijn toch wel mooie namen dat wil ik graag beamen maar wat vinden de koters er zelluf van? die smoezelen en brabbelen dan dus daar kan je het echt niet aan vragen maar rijmduimpje en Pedrolina zitten zich al dagen af te vragen hoe zij de tweeling zullen noemen Ze houden beide van kruiden en bloemen Roos en Marijn zijn dat geen leuke namen? het moet natuurlijk wel rijmen zo samen wat dachten jullie van Clasientje en Domientje rijmduimpje neemt maar een aspirientje gek wordt hij van het denken over goede namen iets moet slaan op de site, moet ik beamen dus begin iets met de letter w Rijmduimpje en Pedrolina zitten er maar mee dus gaan ze eerst maar weer eens slapen want een mens is niet geschapen om wakker te blijven nee en dan dromen ze dat ze op het water drijven en over namen voor de tweeling die kunnen echt niet zonder naam verder daarom vraagt rijmduimpje het aan de herder die zegt: als jullie je namen nu eens gaan combineren?? dan ga ik even mijn schapen scheren en dan hoor ik het wel van jullie dus rijmduimpje naar huis, daar zegt hij zeg zullie wij de kids naar ons gaan vernoemen?? dan raakt iedereen in de war als we ze zo noemen dan weet niemand meer wie wie is nee, wij gaan gewis onze namen aan elkaar plakken ik ga maar even mijn nagels lakken want zo komen we nooit aan namen dan bedenken we ze toch samen wat dacht je van rijmlina en rijmpedro?? ik vind dat veel te dro he, rijmlina? het is eens wat anders dan Carina ... het zijn er 2 waar een naam voor wordt verzonnen Sinterklaasje bonne, bonne, bonne rijmlina en rijmpedro, ik vind de namen niks maar het is wel een mix van Pedrolina en rijmduimpje daar geef ik een pluimpje anders worden we het echt niet eens en komen we op tv bij Wijdbeens dat wordt lachen zeg dat heb je met een dubbele leg en als we niet uit de namen komen dan gaan we maar fijn er over dromen misschien komen we er dan wel uit kijk nu eens naar Pedrolina's snuit zo tevreden ligt zij daar posi zijn dan nu de namen klaar ben wel erg benieuwd daar na de trotse pa en ma hebben de kids de namen Rijmlina en Rijmpedro gegeven doordat rijmduimpje en Pedrolina de liefde hebben bedreven hebben ze schitterende namen aan hun kinderen kunnen geven en zijn hun namen in het nageslacht verweven maar vind je de namen dan niet mooi? echte namen uit de Rijmelarij-kooi die houden de kids hun hele leven en dat is toch waar naar we streven en dat ze heel gelukkig mogen worden de namen worden geschilderd op geboorteborden de reus is daar al druk mee aan de gang maar ons duurt het allemaal te lang daarom gaan we maar wat anders doen jij wilt je zeker ontdoen van alle cadeaus die je voor de tweeling hebt gekocht jij bent wel erg aan die tweeling verknocht ik heb niets gekocht, want geen geld heb je de kredietbank dan niet gebeld want de trotse ouders zijn verzot op pakjes en geld en gebakjes en allerlei gemakjes ik leen niet bij Piet Krediet want die leent aan jou niet maar anders ga je toch zelf iets maken ?? zodat iedereen het kan afkraken nee, dank je, verzin jij maar iets geef je dan helemaal niets dat is ook saai, weet je dat?? ik wil best iets geven, maar wat? nu geen tijd meer om iets te verzinnen dan ga je morgen met een mooi cadeau beginnen je hebt nog een nacht om erover te slapen volgens mij zit je nu te gapen boven je zelfgemaakte cadeau nee, was in de weer met plumeau en ga nu lekker douchen en daarna lekker snoezen?? maar je hebt dus gestoft bij de 4 rijmertjes?? nee niet bij die grijpertjes maar thuis in huize Giovanni en stoffen kan ie ook daar moet het gebeuren dus moeten wij hier online niet zeuren en lief zijn voor de heer Giovanni ik wil gaan roepen: dat kan ik nie! maar dat valt wel mee hoop ik wat heeft de tweeling een schik net wakker en een lol dat ze hebben maar Gio ... heb je wel gedacht aan de spinnewebben ook die moet je regelmatig weghalen in huis heb ik weinig last van thuis handig hoor een stofzuiger kan het nog ruiger webben verwijder je daar niet mee, dat doe je met een ragebol Gio je maakt het echt te dol maar ieder zijn manier van schoonmaken met wat snoep in de mond want dat is goed voor de kaken en muziekje erbij dan gaat het schoonmaken een stuk sneller en wordt je op het schoonmaken steeds feller om het snel aan de kant te krijgen zal de tempratuur van het lichaam flink stijgen maar dat is weer goed voor de vet verbranding want anders kom je met een harde landing weer op de weegschaal terecht en dan is het natuurlijk weer een heel gevecht want als het om de pondjes gaat daar heeft iedereen wel eens last van praat me er niet van gelukkig heb ik al jaren hetzelfde gewicht bij mij schommelt het wellicht en om het zo te houden moet je flink sporten daarbij kun je ook naar beneden storten als je de hindernis vergeet te nemen anders kom je in de problemen en moet je naar het ziekenhuis maar Pedrolina beviel lekker thuis en de kleintjes groeien als kool voor je het weet moeten ze naar school wat gaat de tijd toch snel en dan hoor je ineens een schoolbel gelukkig hoeven ze nog niet want ze zijn nog zo klein klein maar fijn maar dat blijven ze niet voor je het weet heb je te maken met liefdesverdriet maar eerst komt nog de peutertijd en dan de kleutertijd en de zelfgemaakte dingen voor moederdag die Perdrolina dubbel beleven mag en vergeet rijmduimpje niet tijdens vaderdag en hij accepteert alles met veel gelach want van zijn koters kan hij veel hebben maar het cadeautje maken zal wegebben als de koters groter zijn gegroeid maar dan raakt hij ergens anders door geboeid want iedere leeftijd heeft zijn charmes of je maakt kennis met de rijmbos gendarmes of je maakt kennis met de rijmbos goede doelen stichting wat is nou ineens de richting, van dit hele vage, rare 'dicht? dat is niet echt gericht zolang de mensen die erin voorkomen maar eens voorbij komen onderweg gaan we even naar het Turks stoombad om te stomen verfrist en wel komen we weer bij het rijmbos aangewapperd waar het dakraam van rijmduimpjes huis klappert snel naar boven voordat het dakraam stuk is want als het naar binnen regent is het mis dan wordt de tweeling zo nat en later ziek en moeten ze misschien naar Mensendieck dat wil je de tweeling niet aan doen nee, want dat kost een hele hoop poen ze zijn niet rijk maar kunnen zich aardig redden met 1 grote en 2 kleine bedden pas gekocht bij de Ikea daar wordt je wel lekker crea en je kunt eens wat vaker iets nieuws kopen bestel via Wehkamp, hoef je niet te lopen alleen jammer van de verzendkosten maar dat moet je ook posten dus moet je toch een eindje lopen nu heb ik altijd gesnopen dat je dat ook online kunt bestellen als je geen computer heb dan kun je wel stellen dat je moet lopen naar de brievenbus daarom koop ik niet bij Wehkamp dus gewoon in de winkel, kan je gelijk proefzitten of even gaan proefpitten op een bed op de slaapafdeling je valt vanzelf in slaap van verveling ik haat woningboulevards Giovanni heeft geen creditcards dan snap ik wel dat je dat niet graag doe maar ik weet wel hoe het moet gelukkig heb ik voorlopig geen nieuwe meubelen nodig je kan ze zelf ook opknappen ben je handig dan is het wel iets van je zelf want zoiets heeft niemand maar ik ben niet zo handig en Sinterklaas is in het land helaas meubels passen niet in de schoorsteen die prop je er dan stukje voor stukje doorheen of je geeft de sleutelpiet een sleutel van je huis dat is helemaal niet pluis pieten komen gewoon door de schoorsteen maar wij hadden er vroeger geen dus had de sleutelpiet een sleutel van de achterdeur dat is altijd beter want pakjes door een schoorsteen dan ruik je een rare geur en ze worden niet zo zwart van het roet. en wij waren tijden zoet met het spelen met het speelgoed en wat dacht je van het snoepgoed daar heb ik me nog ziek aan gegeten want biekje kan heel veel eten ook al is haar maag niet groot dan belandt alles wel in de goot ook zonde van de pepernoten die mogen mee terug met de boten van Sinterklaas die in tweeduizend en acht met de 2007 pepernoten weer strooien gaat in de nacht zullen ze wel hersenschuddingen veroorzaken en veel braken tijdens het schaken ach het is toch donker waar ze heen gaan maar wat hebben die pepernoten daar nu aan die willen lucht en licht zonder te hebben de plicht om opgegeten te worden daarom liggen ze op borden te genieten van het weer ze blijven liggen dankzij een toffe peer die chocola gaat eten dat moet die toffe peer zelf maar weten als die zich misselijk wil eten aan chocola maar dat moest van zijn pa hij had een euro ingeslikt hoe heeft hij dat geflikt een euro is toch vrij groot om door dat keelgat te verdwijnen maar met hulp van wat goede wijnen vloog het zo naar binnen hoor ik heb het door mij zou het niet gaan lukken want ik lust geen wijn jij heet ook geen Krijn zoals degene die de euro in zn keel heeft en daarmee veel benauwde uurtjes beleeft ... 'hij liever dan ik' zou rijmduimpje zeggen maar rijmduimpje kijkt mee achter heggen en gaat Krijn helpen Krijn wordt niet voor de leeuwen gegooid maar voor de welpen en iemand helpen ligt in rijmduimpje zijn aard dan komt hij zittend op zijn paard aangesneld om een ander te redden zullen we er eens om gaan wedden dat het hem ook nog lukt ja ik heb al 10 euro uit mn portemonnee geplukt hoeveel zet jij in? dan ben ik niet te min om ook 10 euro in te zetten hee, nu op letten! hij gaat het proberen... dat zal Krijn leren om een euromunt in te slikken Krijn zit al te hikken maar daar komt rijmduimpje aan zeg die zie ik allang bij Krijn staan en is al druk bezig om de munt te bevrijden hij moet even in Krijn’s keel snijden een klein beetje maar, maar Krijn wil niet maar als Krijn weer eens wil zingen het hoogste lied zal dat toch moeten gebeuren ook al heeft hij nu liever dat Rijmduimpje op zal pleuren dan dat de euro eruit gaat waar Krijn nu voor staat is de vraag wat hij wil hierdoor kan hij niet praten en hij is juist de spil in zijn familie ja echt dat is ook zijn goed recht maar rijmduimpje wil wel weten wat hij nu moet doen en Krijn knikt rijmduimpje mag het doen voor een hoop poen die Krijn dan allemaal krijgt maar Krijn zwijgt ... in alle talen, dus rijmduimpje gaat de munt eruit halen met snelle halen haalt rijmduimpje de keel open Krijn zet het bijna op een lopen maar die munt wil hij nu weleens kwijt dus hij blijft geheid (geheit?) bij rijmduimpje en de munt komt eruit daarna geeft rijmduimpje hem een spuit om te pijn te verzachten en zijn keel te omzwachten zodat het bloed er niet uitspuit vandaar dat rijmduimpje de wond sluit met een mooi roze strikje Rijmduimpje geeft Krijn een tikje maar Krijn valt om dat is dan ontzettend dom want het tikje was bedoeld om te laten weten dat Krijn anders moest heten want rijmduimpje vindt zijn naam niks aan nee, het was om te laten weten dat de operatie was gedaan en dat de munt eruit was zodat Krijn nu kon doen een plas want hij moest wel heeeeel erg nodig die plas is nu overbodig maar .... ik heb de weddenschap gewonnen dat zeg jij ik heb bonnen waarop staat dat het zou lukken ach, anders ga ik die 10 euro wel ergens anders vandaan plukken want ik heb ook het bewijs dat ik het goed had wat is posi toch een schat ten alle tijden het bewijs bewaren je weet maar nooit waar het goed voor is en daarmee is niks mis laten we het er op houden dat wij beiden hebben gewonnen ik heb niks verzonnen in dit prachtig gedicht dan moet je wellicht ook eens mee gaan doen ik eet maar even een meloen dan ben ik straks weer terug voor een mooie rijmklus of een ander is je voor dus ... haast je en snel want Andreesie wil wel ja, dat gaat ook wel, maar dan met kommer en kwel waarom wil die stomme serienummer niet lukken moet je daarvoor niet iets van het internet afplukken? of anders even wachten tot je pa er weer is en dan gaat het geheid mis nee je kan het beter zelf oplossen anders wil ik Andreesie wel verlossen met iets waar hij niet mee uit de voeten kan bijvoorbeeld een permanente ban of betonnen schoenen daarmee worden wij geen kampioenen ach dat hoeft voor mij ook niet en voor mij ook niet, zei Zwarte Piet terwijl Sinterklaas zijn paard aan het zadelen was maar pas op voor het natte gras voor je het weet ligt sint met paard en al te spartelen Hou ermee op jezelf te martelen de sint bestaat niet en hij heeft ook geen zwarte piet. nah zeg dat zeg je toch zomaar niet ik geloof heilig in alles wat ze zeggen zakdoekje leggen onder de schoorsteen Rijmduimpje brak tijdens het zoeken een been dat vond hij niet zo mooi en wat is het hier een kolere zooi die Pieten ook altijd het verzamelen van de pakjes is al een hele strijd Alles ligt hier en daar maar niet bij de juiste persoon, raar ze waren zeker verstrooid Ze hebben allemaal een hersenschudding omdat ze te hard met pepernoten hebben gestrooid Volgende keer toch wat zachter gooien ze zullen het wel rooien ooit zullen ze zich als echte zwarte pieten ontplooien en alles in de juiste hoek gooien maar waarom eigenlijk in een hoek? daar raken de pepernoten lekker zoek zodat je die nog maanden na die tijd vind en dat was niet de bedoeling van de sint die wilt dat je ze lekker opeet je denkt toch niet dat ik die kiezenbrekers vreet die geef ik aan een argeloos kind Ik denk dat de sint dat niet zo aardig vind die stopt jouw in een grote zak. en zegt: zo dat is dat die Gio ga ik opleiden tot een heuse zwarte piet die doet zoiets niet! die laat je cadeautjes inpakken en ze daarna stoppen in grote zakken hebben de Pieten ook wat te doen dat doen ze met groot fatsoen ze behandelen de pakjes als waren het hun eigen kinderen maar dan moet de regering het niet verhinderen Die leggen nogal vaak beslag op de pakjes. en hakken ze daarna in plakjes want ze denken dat het verboden waren zijn en toch deden ze dat voor de schijn Om te sint een goed te laten schrikken maar die gaat dat natuurlijk niet pikken wat denken ze wel zeg maar de hik ging maar niet weg het is zo erg dat de sint naar het ziekenhuis toe moet ze sturen een ambulance met spoed om de Sint op te halen, maar eerst ga ik douchen dat is 1 van de zwakkere smoesen om maar niet mee te moeten met de sint en hij word weg gevoerd met een sprint maar het mocht niet baten want ze waren te laat. ze waren niet in staat om de sint te redden, maar geen nood hij is nog niet dood Hij had aleen de broek vol en dus allemaal poep aan zijn hol gatverdamme Sint, blijf eens van die pepernoten af nu krijgt de sint maar eens straf, iedereen moet telkens maar mee in die stoomboot op zee iedereen wordt zeeziek zodat niemand meer geniet zeker niet de wmr-piet ik heb hem zien zitten in het riet hij zit te wachten tot dat iedereen gaat slapen En moet daarom steeds gapen Toch houdt hij steeds moed en krabt wat aan zijn voet die rotjeuk ook altijd dat komt door de schoensmeer die hij overal naar toe smijt de zwarte piet weet nog niet hoe hij het moet doen hij is een piet zonder veer daar zijn ze weer wat moet je nu aan met die pieten geef ze gewoon drie tieten. zouden ze blij zijn? Ach ja, pieten houden gein Maar zijn 3 niet wat te veel? dat is onprofessioneel laten we het wel leuk houden anders is zo dadelijk iedereen verkouden. en dan ligt iedereen ziek op bed en missen we veel pret en dat is ook niet je van het want wie moeten dan de pakjes in ontvangst nemen degene die de ramen zemen die staan er het dichtste bij maar ze zijn niet blij als je de pakjes door de schone ramen gooit en de ruiten zijn net ontdooit dan zijn er veel scherven en scherven brengen geluk maar de ramen zijn wel stuk en dat tocht zo op een koude dag die wordt wel weer gemaakt met veel gelach openhaardje aan en stoken maar en kijk dan zijn de pakjes daar terechtgekomen in de open haard en dan vliegt er een vonk in sinterklaas zijn baard dat vuurtje moeten we snel blussen anders moeten we ook nog een baard in elkaar klussen ach, wat watten en wat lijm met wat groene tijm en dan is hij weer gelukkig maar ook een beetje nukkig die baard jeukt als ik weet niet hoe wat wil je ook met haren van een koe maar daar is iets aan te doen we stoppen er ook veren in van een hoen is dat misschien een idee?? ik ga met je mee dan doen we het samen wat zullen we nog meer beramen om die baard eens mooier te maken laten we een kleedje haken en dat er doorheen vlechten en daarna gaan we er strikjes aanhechten ik hoop wel dat de sint er blij mee zal zijn ... anders maakt hij de baard klein zodat niemand hem meer kan zien dan kan hij later misschien als kerstman door het leven want de echte kerstman heeft het begeven hij was in het grote bos en daar struikelde hij over een grote hoop mos nu zit hij bij rijmduimpje met een gebroken been en rijmduimpje laat hem gauw alleen, want de kerstman roept telkens hoho, hoho! maar dat gaat zomaar niet zo dan wordt de tweeling telkens wakker en ze praten nu, als een kakker zo'n leuke wup, weet je wel! jij gaat weer veel te snel ze zijn net geboren en praten voor tien, zo te horen en hoe ouder, des te meer kakelen tsja de stem kan men niet uitschakelen tenzij je last hebt van je keel Dan praat je iets minder veel, hebben andere ook eens rust. dan ben je voor even uitgeblust tot je je stem weer hebt, dan praat je voor tien Dan kwak je als Katrien. Jeej, je kan weer praten wat een pret. hee dat is vet ik heet zomaar Katrien Ja, dat kan ik zien. Mag ik dan Donald zijn? als jij dat leuk vind en fijn mag jij Donald wel spelen Oh, wat een eer dat willen zovelen! Mag mijn mama dan Madame mikmak zijn? ach als ze mee wil doen voor de gein heb ik er geen problemen mee en dat stelt iedereen weer tevree hoe meer zielen hoe meer vreugd. zolang het rijmen maar deugt tot nog toe gaat het heel erg goed en dan met veel snoepgoed ik krijg de chocoladeletters niet op dat is niet zo een strop ik eet graag met je mee, jammie lekker de tweeling baalt als een stekker die letters kunnen zij nog niet kauwen heb maar in hun vertrouwen ze zuigen wel aan de chocola maar mag dat wel van pa? en wat vindt moeder daarvan? het mag van de kerstman die nog steeds logeert bij de rijmduimpjes nu al?, dat vind ik niet zo fijntjes Sinterklaas is nog niet eens het land uit shop kerstman in zijn kuit! hij is al te vroeg, net als de pepernoten De kerstman is al teruggefloten hij zit nu bij de rijmduimpjes met een gebroken been naar het ziekenhuis, daar moet hij toch heen? zijn been in laten gipsen dat is gezet met paperclipsen rijmduimpje is wel creatief gelukkig is hij bijzonder mediatief en is voor alle sitebezoekers meer dan aardig zoals het een kerstman betaamd, heel waardig maar hij moet wel beter zijn voordat hij met uitdelen kan beginnen op de Noord-Pool moeten ze de kerstman maar beminnen ik wil Sinterklaas, niet die door coca-cola verzonnen charlatan ik kan ook niet verzinnen, daar heb ik wat an dus doe me een echte kerst.....heer misschien een volgende keer het is nu tijd voor de goedheilig man het is tijd dat ik mij verman sint mag nu wel komen kan je eindelijk stoppen met dromen makkers staakt uw wild geraas en nu eet ik even een broodje kaas sinterklaas komt zo bij ons op bezoek met zijn grote dikke boek waarin staat wie zoet is en wie stout en wie goed is en wie fout ik ben het hele jaar lief geweest op naar van Leest cd's kopen voor sinterklaas en van zijn pieterbaas zing je dan zelf ook mee?? ik kan niet zingen, dus nee en dichten kan ik ook al niet dat kan je wel zoals je ziet je moet het alleen gaan ontplooien het kan vriezen en het kan dooien nee hoor daar heb je rijmgein.nl voor ik heb het helemaal door ik doe het meestal uit het blote hoofd domme politie die een bank beroofd leuk filmpje was dat zeg je bent in de war mijn schat de politie beroofde die bank niet nee, het was zwarte piet hij gaat er al vandoor! jammer hoor ik had zo'n mooi rijmpje dan hou je dat toch als geheimpje misschien komt het later nog eens van pas een koe eet gras vind ze lekker jij bent zo gek als een stekker je springt van de hak op de tak nee hoor ik zit hier aan de appelmoes van Hak en ga nu brood smeren voor morgen je moet je inwendige wel goed verzorgen met zo een hongerlap als jij bent ik heb mijn oliebollen graag met krent terwijl ik ze helemaal niet lekker vind je bent ook net een groot kind de kerstman wil hij niet kennen, maar al wel over oliebollen praten ja ik zit vol met hiaten doe mij maar appelflappen die ga ik aan mijn laars lappen appelflappen zijn veel te gezond voor mij die maken mij ipv van oliebollen blij en daarop een dikke laag poedersuiker zodat de poedersuiker blijft plakken aan je ruiker nee oliebollen met poedersuiker zijn pas lekker die zijn niet lekker, wel gekker waarom eten we eigenlijk oliebollen en appelflappen met oud en nieuw? ik zou het niet weten ... pieuw maar heb het even voor je opgezocht bedankt een oliebol is een gedrocht een appelflap daarentegen een kunstwerkje en komt er weer uit via je achterwerkje ik moet toch ergens op rijmen ipv al dat slijmen bij de kerstman voor een witte kerst zodat de sneeuw heerlijk onder je voeten knerst een witte kerst lijkt mij wel wat het is een mooi plaatje niet meer dan dat gelukkig hebben we hier er de laatste jaren geen last meer van lijkt jou een witte kerst niks toe dan desnoods hebben we weer een halve meter sneeuw ik onderdruk een geeuw nee ik ga eerste kerstdag uit eten en moet ongeveer een kilometer lopen dan is het te hopen dat er dan lekker veel sneeuw ligt nee de dooi doet zijn plicht het is eerste kerstdag droog en er ligt geen sneeuw hahahaha dat is de giller van de eeuw dan zorg ik zelf wel voor dat witte goedje maak het dan wel een spoedje ik ben pleite, ff lekker uitwaaien ik zal naar je zwaaien als je door de superstorm over ons heenvliegt wat ben jij een smiecht ik heb schoenen met zuignappen maar die gaan zo lekker zandhappen dus aan die zuignappen heb je niets dan pak ik toch de fiets wat zal ik hard gaan met wind mee die blaast je zo in de zee kun je dan gaan water trappelen ik kan hier niks van maken weer geen superstorm wat is voor een superstorm eigenlijk de norm? waat begint die eigenlijk mee?? die begint met golven in de zee en schade aan land voor de vorm ach, is dat de norm maar een superstorm heb ik nog niet gezien omdat we die ook niet gehad hebben, Mien een stormachtige wind, meer niet een zuchtje wind ging over het grondgebied dat noem ik geen stormachtige wind k zei wat ik er van vind mijn kind, zei de Sint en snoot zijn grote natte neus in een rode zakdoek, is het heus? dan komt de sint net van het platteland waar hij door de storm was beland heeft meteen wat wortelen voor zijn schimmel meegenomen en met een verkoudheid weer teruggekomen had hij zijn sjaal maar om moeten doen zeker weten, de oen vergeet hij nooit meer na dit akkefietje en moet daarom zingen een liedje over de kerstman daar vindt Sint helemaal niets an die charlatan en zijn stomme slee je doet het maar en je zingt maar mee moet je sint maar niet naar het platteland sturen heb ik niet gedaan, m'n slechte ik had kuren mijn goede ik had de kerstman daarheen gestuurd dan heb je de verkeerde man gehuurd moet je maar beter opletten en mag je voor straf niet je schoen zetten dat zal je leren enig respect voor de heren en verder moet je nog leren gemeen is niet lief hebben jullie al gehoort van die pakjesdief? of is dat alweer opgelost? ja die is voor straf 3 keer door elkaar gerost dus laat pakjes avond nu maar komen ach ik ga wel lekker dromen dat hij mijn huisje voorbij rijdt hij is mijn adres kwijt dus mijn huisje slaat die vanavond over ik ben ook niet zo een uitslover mijn huis rijdt hij al jaren voorbij nee het is ook niks voor mij en wat doe de kerstman bij jouwn huis? die blijft ook lekker thuis kerstboom versieren en meer van dat spul bij heeft sinterklaas iig waarde 0 met kerst is het eten meestal wel lekker daar baal ik nu van als een stekker kerst heeft niets met eten te maken dat gevreet met kerst moeten we staken, kerst gaat om liefde en samen zijn zonder die twee doet het pijn ik ga lekker uit eten 1ste kerstdag Kerst gaat ook over jezus zijn geboortedag Maar wanneer die precies was, weten ze niet was het niet het feest van sint en piet? of was dag vandaag het is een beetje vaag maar vandaag is idd de dag van de goedheiligman morgen hoor je er niks meer van Jezus is niet in december geboren Daar kan ik me niet aan storen, Vandaag nog Sinterklaas en dan pas Kerst dat is het verst Sinterklaas is vandaag wat gaat dit jaar toch traag ik wou dat het 2008 was dat is het 1 januari pas dus nog even wachten en smachten naar wat je volgend jaar van de goedheiligman krijgt ach die ouwe man blijft, mij al jaren overslaan maar hopelijk komt daar eens een einde aan voor mij blijf ik stilletjes hopen ik laat die ouwe gek lekker lopen net zoals ik met de kerstman doe de rent zich ook moe op pakjes voor mij te halen dan zal hij van mij wel balen want ook daar doe ik niet aan mee posi is overal mee tevree wie het kleine niet eert is het grote niet weert Ik hoop zelf wel dat de Sint volgend jaar terugkeert Met kerst hoef ik echter alleen een boom met kaarsjes of op stroom? ik doe nu zelf met netverlichting, gisteren gekocht Geen kaarsjes, nee, alsof ik om brand verzocht dus een lang snoer met lampjes eraan die bij mij telkens kapot gaan vandaar dat net Ja zo'n net lijkt mij ook wel dikke pret, Daar zal ik nog 'ns over nadenken misschien wil de kerstman het je wel schenken en anders koop je het zelf wat kost dat, een euro of elf? ik zal eerst mijn oude lampjes 'ns testen ik betaalde bij de aldi nog geen negen met 3 jaar garantie, dus ik kan er weer even tegen van die dure lampjes, ik moet ervan overgeven aldi is idd de beste ik moet ze nog wel even teste maar ach, ik heb garantie Maar ik vraag me af, wat gebeurde tijdens mijn vakantie, toch met de familie rijmduim en kornuiten? die spelen nu lekker buiten want sint en kerstman zijn even aan de beurt Ik snap het, dus daarover niet getreurd, is het gebroken been van de kerstman al genezen? laat het aub wel zo wezen anders moet de sint nog langer blijven Maar ik wil géén sinterklaasgedicht meer schrijven Die kerstman doet nu maar gewoon z'n werk misschien is zijn been dan weer sterk en kan hij eindelijk de rijmduimpjes verlaten en het werk voortzetten zonder hiaten. Oh, dat werk, dat is zo zwaar na al die dagen is iedereen gaar en blij dat het nieuwe jaar weer begint en iedereen zich op z'n goede voornemens bezint stoppen met roken, afvallen, meer sporten.... waarom ze zich allemaal zo op 1 januari storten daar kun je ook mee op een andere dag beginnen, zoals vandaag ja dat vind ik ook altijd zo vaag, je leven "beteren" kan elke dag maar het geeft ook een grote omslag als je ergens mee stopt of een bowlingbal weg kopt want dat is echt niet goed. Nee dat getuigt van grote overmoed, De kerstman waagt zijn hoofd daar niet aan die heeft nog maar 1 been om op te staan hopelijk is dat snel genezen Zodat hij op tijd zal wezen om zijn biezen weer te pakken kan hij daar weer nieuwe kerstkoekjes bakken voor het volgend jaar ja lekker kerstkransjes , eeh, maar... bij ons komen die heus van de warme bakkker want bij Wien thuis groeien ze niet op de akkker en Wien zelluf zorgt voor de rest van het feest die zal blij zijn als dat is geweest dat lijkt me geen kersvierderig type maar kerst is een algemene hype daar komt niemand onderuit maar ik wel zei de guit ik versier gewoon niks niemendal ook niet met een mooie kerstbal die heb je ook al als oorbellen of als telefoon, daar kan je mee bellen! sinterklaas heeft het druk die man is nu stuk van vermoeidheid, die ligt aan een spaans strand is hij al in spanje aangeland? volgens mij zit hij nog op z'n stoomboot de sint ligt al half bloot die pakt het vliegtuig terug naar huis met nog slechts één chocolade muis die hij voor volgend jaar bewaart als hij er te lang naar staart gaat die muis vanzelf wel lopen moet ie weer een nieuwe kopen en dat vindt hij veel te duur ja, die dingen zijn nu eenmaal niet te huur daarom eet hij die muis maar op en propt hem in één keer in zijn grote kop de vreetzak daarna neemt hij nog een lekker stuk gebak en gaat dan een dutje doen en genieten in Spanje van het weer en zijn poen hij heeft voorlopig een jaar niks te doen, de kindervriend dat heeft hij toch mooi uitgekiend ik zou ook wel zo lang vakantie willen maar te lang en ik ga gillen een jaar lang op Aruba dan moet ik aan de antidepressiva van niks doen woren we knetter het kan nog veel gekker ik heb al 5 jaar vakantie noodgedwongen, ik zie dat is niet fijn al 5 jaar dan wordt je soms weleens prikkelbaar maar ik vermaak mij nog goed omdat je weet hoe dat moet je hebt tenslotte 5 jaar kunnen oefenen het zit mij in de genen om mij niet te vervelen, ik vind altijd wel iets te doen ik ga ook wat doen, eten, dus neem ik afscheid met een zoen tot straks misschien? dan tel je weer mee voor tien?? ik blijf nog wel een poos ik ga ook niet loos het gaat regenen en stormen moeten geen belemmering vormen om er lekker uit te gaan doe me eerst maar een banaan ik blijf lekker binnen wanneer kom je eens bij zinnen buiten zijn is gezond hou toch eens je mond zeker is het gezond, maar ik heb geen zin Daar zit wat in, Maar de tuin moet worden gedaan ik zie Kriebel al in de modder staan trek je wel je laarzen aan he, daar vliegt een zwaan kaplaarzen heeft Kriebeltje nodig Het is hier droog, kaplaarzen zijn overbodig, maar het zand is wel erg nat... straks val je op je gat door al die blubber die laarzen zijn van rubber daarop blijft hij wel staan Maar ik heb helemaal geen kaplaarzen aan, Ik draag gewoon mijn oude gympen kijk maar uit dat ze niet krimpen anders doen je voeten zeer daar heb je GIO weer die koopt altijd te kleine schoenen Ach, hij heeft er toch miljoenen Groot en klein, keuze zat maar weet je wel dat te kleine schoenen slecht zijn voor je voeten Hoe zou ik dat weten moeten? Ik dacht dat het heel normaal was dus je weet het nu pas heb ik weer iemand wat geleerd Maar wie het kleine niet eert... Ik ga jullie verlaten ik heb het in de gaten Gio is er ook al vandoor Dat had ik ook in de gaten hoor Ik denk dat ik niet meer naar de tuin ga bla, bla, bla, bla succes met de tuin Wouter de tuinman dat krijg je er nu van als je te lang op wmr blijft hangen dan wordt je gek en ga je behangen ipv de tuin doen Kriebel wil graag een zoen van Thee, maar die is er nu niet die is haar laptop in elkaar aan het zetten, griet als dat maar goed gaat met al die schroefjes dan stuurt hij haar maar een sms met een kusje erin Dat heeft toch ook geen zin Kusjes moeten in het echt. maar dat gaat nu zo slecht Thee zit een eind bij hem vandaan zal ze nog naar hem toe gaan? of is ze nog steeds bezig met de Acer? doe wordt steeds crazyer van al dat gedruk op de knopjes Thee is er niet mee in haar nopjes Het geheel verdwijnt bijna in de prullenbak had ze het beter kunnen stoppen in de zak van sinterklaas, misschien had ze dan een nieuwe gekregen mag ik een broodje kaas belegen? je moet zo'n ding ook niet uit elkaar halen Maar hij deed het niet, dat was balen. Gelukkig heeft ze al een andere. Ja Thee dat is een schrandere Dat gaat allemaal in orde komen nu krijgt ze een laptoppie waar ze alleen nog maar van kon dromen komt Thee morgen weer thuis? of zit ze voor de buis? waar is ze eigenlijk? is dat belangrijk?? ze is bij vrienden Jullie zijn gelukkig ook geen helderzienden... Het leed is er niet minder om. en een banaan is krom Kriebeltje mist haar dat is toch een lief gebaar waarom is hij dan niet meegegaan hij wou eerst naar de maan of nee, hij moest de tuin nog doen Dat is niet waar, oen Anders was de kat alleen? en dat wouden beiden van geen daarom dit leuke rijmpje ach dat was het geheimpje maar een kat kan best een paar dagen alleen Toch vind ik dat gemeen. Zo'n beestje heeft ook gevoel. en schoolkrijtjes heb ik een boel die zijn zo cool en verslavend en ook zo verlavend zeg heren de rijmelarij loopt scheef Das de schuld van mijn neef Ik ga even naar de supermarkt laat je weten wat je bij elkaar hebt geharkt? veel plezier in de super zeg maar tegen iedereen huperdepuper ik had mijn kerstboom dus opgetuigd | |
07-01-08 19:25:55 | nietmeer |
Rijmelarij 13: en toen hij klaar was flink gejuigd het is een hele klus zo'n boom optuigen dan kun je alleen maar juichen ik moet nog beginnen met versieren Dan zal ik de boel niet verstieren. De super was super Zei iedereen tegen jou ook huperdepuper? Dat zou wel een vreemde zaak zijn huperdepuper is zo fijn dat is de groet daar in de regio ze zeggen het daar ook op de plaatselijke radio huperdepuper hoor je de hele dag Meestal volgt dan een hard gelach. Vreemd woord is het ook wat dacht je dan van versnellingspoke Daarmee kan je ook wel lol maken vooral als je die aan mag raken en hem in het verkeerde gaatje steekt en dat hij dan afbreekt kerstboom heb ik niet in huis die ligt hier al jaren thuis een echte neppert kun je hem bedienen met een zapperd? echte nepperds kunnen heel mooi zijn en geen jeuk, dus dubbel zo fijn dochterlief is allergisch voor of hoe dat ook maar heet de hars Gelukkig zit die mij nooit dwars De echt staat hier al een week. daar maak je mij mee van streek een kerstboom al optuigen voor de sint weg is die ik meer dan de kerstman mis de kerstman weg ermee, sluit hem op in een iglo in het gezelschap van een eskimo dan kunnen ze samen een sneeuwpop bouwen die ze van mij mogen houwen doe mij de lente maar wat zijn we weer lief voor elkaar kerst is toch vrede op aarde??? Laat een ieder in zijn waarde Als die ieder me hielp met de afwas... dat doet jou nu om de das want ik help niet mee, ik heb al geholpen Het grootste deel is al verholpen Nu eerst slapen... dan moet je eerst drie keer gapen dan pas mag je naar bed dan nu het volgende couplet ik ga trouwens nu ook m'n oogjes sluiten dus jij gaat ook naar de schaapjes fluiten niet dat ze zullen komen die liggen nu zelf te dromen ze lagen bij nacht in het veld en hadden totaal geen geld maar wel een goed humeur ze hadden geen zin in gezeur laten dat over aan de anderen die het willen veranderen maar wij willen dat niet wij houden van vrolijkheid zoals je ziet zeuren kunnen we altijd nog zei het varken en stak zijn bek in een trog over eten gesproken, ik ga ook daar heb je weer, gio het eetspook altijd moet hij eten Beter eten, dan worden gegeten. Het eten komt mijn kant ook niet op.. je zal alles wel opgegeten hebben met je grote kop hongerlijer Regelmatig eten maakt mij wel blijer Anders wordt ik nog magerder dan pas je goed bij die herder die in het veld de schapen zit te bewaken die is ook altijd aan het nachtbraken en heeft nu honger als een beer dus pakt maar een grote veer en schrijft zijn boodschappenlijstje ouderwets en pets krijgt knal voor z'n kop waar slaat dat nu toch op? zijn grote pennenveer protesteerde zeker ja die viel in zijn koffiebeker en werd vies, vandaar de pets van wie kreeg hij die klets zeker van een schaap nee, die pennenveer kwam uit z'n winterslaap toen moest werken en dat vond 'ie niet fijn had hij maar geen penneveer moeten zijn daarvoor is hij gemaakt en intussen gekraakt hij deed het niet meer dat heb je soms met een penneveer de veer breekt er meestal af is en blijft maf doe mij maar een balpen dat is iets wat ik ken meestal zit ik na het schrijven onder de vlekken daarom ga ik op de pc jou hacken dan laat ik je pen niet meer lekken jij bent van de gekken die pc valt niet te kraken alles valt te kraken of stuk te maken een goeie firewall scheelt wel iets hahahaha dat is nog niets vergeleken met wat wij hier hebben computer achter de spinnenwebben je draait in een sandboxie? ach, ik snap niks van proxy het beveiligen laat ik wel aan een ander over ik ook struikrover virus en spywarescanner, firewall en de beste beveiliging, ik zelf je bent lid van de raad van elf de elf gekken dan wel te verstaan en ik eet graag een banaan waarom? vind ik lekker je bent ook zo gek als een stekker altijd loop je te eten nee hoor ik zit, zeker weten en ik eet nu niet maar iedereen die jou kent en ziet zegt dat je altijd loopt te malen gelijk de kannibalen ik ben geen molenaar en toch speel je het iedere keer klaar om over eten te beginnen wist niets anders te verzinnen en eten is een noodzaak soms maak ik mij kwaad om al die mensen die alleen maar duur zitten te vreten ik zit nooit te vreten, maar te eten al ga ik 1ste kerstdag wel uit eten met z'n drieën denk je dan wel aan de calorieën? of is dat bij jou niet nodig? dat is bij Gio overbodig dat is een kliko zonder bodem ik smeer 'm veel rijmplezier nog ach die Gio toch, hij gaat ons weer verlaten terwijl wij hem niet haten zullen wij alleen verder rijmen? ja de plicht roept om dit gedicht verder te lijmen altijd gaat dat door want wij gaan voor het langste gedicht ter wereld straks worden al die regels weer opgeteld en dan zijn we kampioen dan moeten we nog heel veel doen eer wij het langste gedicht aller tijden bij elkaar hebben getypt Maar klojo's hebben de rijmelarij verzwiept dus kunnen we naar ons record fluiten die waren heel even aan het muiten maar alles komt goed, ook dat en dan zeggen wij samen tegen elkaar: proficiat een langere rijm dan dit bestaat niet maar zoals je ziet moeten we nog veel rijmen en dichten en zo maar nu eerst even slapen, ho.. morgen is er weer een dag dat jij weer rijmen mag heb je nachtdienst gehad? nee, ik niet schat ik heb dat gelukkig nooit was jij ook weer ontdooit ik bedoelde Henise, maar dat had je niet door jawel hoor dat ik weer een OT-indexpunt scoor op deze natte maandag dan is de kop er weer af en gaan we naar dinsdag en dan maar hopen dat het zonnetje wil gaan schijnen die zal wel achter de wolken verdwijnen het gaat vriezen vanaf morgen ach dan moeten we zorgen voor koek en zopie bij het ijs de lucht wordt al weer grijs misschien gaat het wel sneeuwen dat is dan wel sinds eeuwen word het toch een witte kerst? zodat de sneeuw onder je voeten knerst maar sneeuw hebben we in 2005 nog gehad viel er toen wel wat? was dat toen, die berg op 2 maart? ja, toen was Friesland bijna van de kaart een halve meter lag er toen en het gras was allang niet meer groen maar mooi wit en een sneeuwhoop waar de hond in zit het beest verdween kopje onder en de hond kwam toch weer boven wat een wonder het zou wel heel mooi zijn een witte kerst ik heb gisteren de inkt ververst van een printer die ik niet eens heb ik zie toch ineens spinneweb even gauw weghalen ziet er toch niet zo smakelijk uit kruipt er ook zo'n dikke vette kruisspin uit? die ving ik vroeger altijd met de hand als ik dat zie dan doe ik gelijk de handstand Maar ben niet zo bang van spinnen ik heb zelfs wel eens een vogelspin in mijn hand gehad die vervolgens je vinger op at vogelspinnen zijn cool dat denk je maar, you fool spinnen moeten bij mij uit de buurt blijven laat ik ze eens omschrijven spinnen zijn hele nuttige beestjes maar ik ga absoluut niet met ze naar feestjes ik haat die krengen, dus uitleggen overbodig jij hebt een spinnenzijncoolcursus nodig dan raak je je angst kwijt en ga je ze ook waarderen ik moet jou nu nog leren dat ik ze niet haat maar gewoon niet tegen wil komen want dan springt posi in de bomen en dan kan ze niet meer knippen en plakken en durft ze, zolang die spinnen er zijn, zich niet uit de boom te laten zakken dus toch maar die cursus daarheen stuur ik wel mijn zus ik wil ze alleen niet tegen komen want dan zijn ze mijn is je zus ook aan de lijn dat is maar gekheid hoor nee, die eet, net zoals ik, gewoon door wij willen niet aan een waslijn hangen maar wel een dikke vette vogelspin vangen en daarna met z'n allen pimpampetten maar dan moet je er wel op letten dat het woord niet met een S begint waarom niet met een S vertel mij dat gezwind maar pimpampetten is wel erg ouderwets dan krijg ik dat ik weer klets over sint en piet en zo Ja, of over mijn tante, tante co Die was pas jarig daar ben je weer vanaf voorlopig gefeliciteerd Twapsie Ja, maar er was wel lekkere taart, wil je ook een hapsie? Anders geef ik de rest aan de poes.. wat een rare smoes taart geven aan je poes en dan zelf stiekem opeten en zichzelf aan die taart volvreten wat een vreetzak Nou dat doe ik met gemak! Je hebben me door! was niet zo moeilijk hoor je bent de enige niet Ok, dat is dan mooi zwarte piet! Maar ik ga nu nog meer eten, spareribs! die komen er weer uit via je bips en gaan door de mond naar binnen spareribs, kan je niks anders verzinnen? varkenshaas met champignons, da's pas lekker nu baal ik als een stekker ik moet het vandaag doen met een gehaktbal vang me voordat ik val lekker zo'n balletje met satésaus dat lust zelfs de paus Zolang er maar gee zwarte rook uitkomt dan zeg ik verdomd mijn gehaktbal is aangebrand die dan meteen in de afvalbak beland aangebrande gehaktballen zijn niet te nassen dan ken je beter gelijk verkassen anders wordt een afspraakje boeken. of een snackbar opzoeken of de chinees bellen en dan lekker veel bami bestellen met babipangang erbi babi pangang maakt me blij dat vind ik lekkerder dan bami daarmee kun je ook origamie mee maken, met de bami dus piep zei de mus toen hij in de hondenpoep stapte en daarna een spin doodtrapte hebben we die spinnen ook weer er zit nu een hele grote op een peer te genieten van de smaak maar de spinnenmepper is in de maak dood aan alle spinnen daar ga ik niet aan beginnen want spinnen zijn noodzakelijk maar niet in mijn huis, dat neem is ze zeer kwalijk dat ze maar lekker buiten blijven, waar ze horen ze mogen bij mij binnen ook wel een vliegje scoren ik heb liever spinnen dan vliegen ik zal er maar niet om liegen ik heb een hekel aan spinnen én vliegen en muggen Ik gebruik ze altijd als pluggen; sla ze plat op de muur welja, doe maar duur vliegenpluggen zijn een must voor iedereen hierbij introduceert rijmelarij dus weer een nieuw fenomeen de vliegenplug voor elk object het is wel een woord wat lekker bekt zo vinden we vast nog wel meer woorden uit straks krijgen we nog een huperdepuper-vliegenplug-therapeut ondertussen is rijmduimpje in een diepe winterslaap die is nog moe van alles, dat arme schaap, maar straks komt hij weer tot leven zo staat het geschreven in het proza van waarmaarraar straks is rijmduimpje weer daar eerst moeten de feestdagen maar voorbij zijn Nouja, sinterklaas is weer weg, met de trein. Nu de kerstman nog! kerst is wel gezellig toch?? ik vind het een sfeervolle tijd Tja, beetje jammer dat iedereen dan zo met het geld smijt. Kunnen ze beter aan mij geven. de kerstman ziet met angst en beven hoe hij bij Giovanni geen enkele kans maakt ach het is maar net hoe je met jou geld omgaat wij geven niet zoveel aan kerst uit, al helemaal niet aan het eten ik wel, mag je best weten ik ga eerste kerstdag op chique ach, ga je eten bij de griek daar mag je ook wel in je werkkleding komen ja zeker in je dromen ik ga naar bed, morgen om half 5 op, tot zaterdag wat moet jij zo vroeg als ik vragen mag dat ben ik niet van jou gewend Gio is een hardwerkende vent had je dat niet zo achter hem gezocht als hij maar niet gaat zitten op de tocht dan is hij zo weer verkouden en dat terwijl hij met willeke trouwde... maar goed dat de thee heet was vandaag anders krijg je zo'n geklaag over lauwe en koude thee, en ja, wat moet je daar mee? dat brengt de stemming zo in het nauw... daar willen we het niet over hebben, nou de kerstman is nog even aanwezig in dit gedichtengedoe maar die gaat ook weer snel naar de Noordpool toe dan staat het nieuwe jaar voor de deur wie weet wat er dan weer gebeur' op het forum van Waarmaarraar dan ben ik niet hier, maar daar oftewel lekker oud en nieuw vieren al kunnen we dat niet zeggen van de dieren, die zich trillend onder banken verschansen en daar lekker van de oliebollen liggen te schransen terwijl jij je er het ongeluk naar loopt te zoeken als jij ze kwijt bent loop je toch niet te vloeken oliebollen vind ik trouwens ook erg lekker maar ik loop dan te balen als een stekker wist toch zeker dat ik oliebollen op tafel had gezet of zijn ze door iemand anders geplet dan word het weer tijd om nieuwe te bakken nee, de hond had ze te pakken die dacht lekker een vette hap daarvan lust die hond wel pap, waren ze naturel of met rozijnen Het maakt niet uit, ze zullen toch in die maag verdwijnen zolang ze maar wel lekker zijn ze waren naturel dus zonder krent of rozijn die krengen zijn niet te eten hoe lekker ze zijn is niet te meten ik vind die dingen zeer smakelijk en voor mij zijn ze zeer schadelijk ik ga die rozijnen dan uitspuwen nou dan gaan we de rijm weer op gang duwen dus posi vindt oliebollen met krenten niet lekker nee, als ik die krijg baal ik als een stekker doe ze mij maar zonder dat gedoe hou het dan maar bij een glas melk van de koe melk is gezond voor elk maar niet voor mij want ik lust geen melk waarom wil iedereen mij dingen voeren die ik niet hoef wat lus je wel dan iets wat lekker in je mond proef bijna overal zit wel melk in nou, in chocola heb ik wel zin dat heb ik vandaag ook al gehad, door de 'kerstman' hierheen gestuurd Gelukkig dat het tot kerst nu niet meer zolang duurt, Voor de oliebollen eerst nog kerstkransjes en een kersstol wegwerken Zodat we de schade nog wat kunnen beperken Heb hier immers nog een jaarvoorraad kruidnootjes en chocoladeletters en aan een overvloed aan boterletters daar wordt je gewoon misselijk van gooi ze dan snel in de pan en smelt ze om tot ehm... vogelvoer? Ja, dat geef ik dan aan mijn broer! Die kan het dan aan zijn parkiet geven. oei, nou zit Tistochwat te beven, al die zoetigheid is vast niet goed voor een parkiet en straks een parkiet dood zoals je dan leest en ziet want daar willen wij dan wel een foto van is dat wel nodig dan? het riekt een beetje naar leedvermaak In dat kerstverhaal van haar is het toch ook telkens raak daar gaat het misdadig aan toe daarom krijgt TTW volgend jaar de roe kan ze daar op gaan vliegen Ik zit er al lang op heen en weer te wiegen tijdens elke nacht'lijke vlucht ach was jij dat zonet in de lucht ik zag ze al vliegen dacht ik ha ha ha, kleine stommerik wist je het dan nog steeds niet? nee dus zoals je ziet maar nu weet ik wel een leuk kerstcadeau voor jou, een nieuwe bezem Posi is lekker uitgeslapen vandaag ik ga nu maar voor nozem het rijmen is vandaag wel om je hersenenkraakertje ach, ze rollen zo uit mijn kwaakertje kan ik ook even niet helpen, ze blijven haken Ik begin zowaar een kreet te slaken in die mooie zwarte lucht maar ik sla nu op de vlucht ik ga maar tv kijken ga je je eigen weer verrijken volg je sterren dansen op het ijs zeg jij bent niet goed wijs nee vermist mag ik weleens graag zien dat programma krijgt van mij een tien personen die gevonden worden en weer verenigd worden prachtig gewoon en dan huilen in de microfoon dat ze zo gelukkig zijn dat ze zijn gevonden en zo is dat geen goedkoop sentiment of zo? is dat commercie of mensen helpen? de tranen zijn soms niet te stelpen en is van elk wat wils lijkt mij toe maar daarvan wordt de kijker moe televisie is tegenwoordig geld verdienen en thuis zitten mensen te grienen ik vind het goedkoop amusement waar is de tijd gebleven van 't circus in zijn tent? Iedereen hangt nu voor de buis te zappen omdat ik het circus en zijn tent niet kan behappen maar ik hang niet voor de buis, ik zit en met een spannende film zit je vastgekit ach, je moet toch wat doen met je vrije tijd zo veel, of in mijn geval, zo weinig mogelijk, want die tijd ben je zo kwijt hmm de was is klaar nou vouwen en strijken dan maar, de neverending story, de was gebruik je ariel of dash?? ach, als het maar lekker fris ruikt net als je het bad in duikt lekker fris en wakker ben je dan ook of als het water niet heet wordt aan de kook douchen met koud water ach dan heb je zeker geen kater klaarwakker ben je dan eerst maar ff eten man maar eerst een senseotje Die drink je toch zeker met je grootje? die heeft vast ook zin in een bakkie dat is een kat in het zakkie ik zit al aan mijn zoveelste senseo doe mij maar een echte espresso dat senseo bocht vind ik geen echte koffie en dan lekker in je oude kloffie gezellig koffie leuten bij elkaar senseo is lekker maar ... smaken verschillen gelukkig, zoals meestal gelukkig wal ik vind espresso niet te zuipen gio je reactie was veel sneller als de mijne ik krijg compleet stuipen senseo is best lekker beter als gewone koffie dat dronk je al als een schoffie het moet toch ergens op rijmen, dan daar maar op ik vind 'gewone' koffie tegenwoordig een flop doe mij maar senseo, altijd vers en lekker makkelijk wel ja Gio lekker smakelijk je bent me weer net voor Ja Gio is een snelle jongen hoor, dat komt misschien wel door de cafeïne in z'n bloed koffie is niet altijd goed slapeloze nachten krijg je er soms van de uitzondering ben ik zeker dan ik drink ong. 7 bakkies per dag en slaap altijd als een roos dan is het zeker cafeinevrij waar je voor koos rijmduimpje is ook zot op koffie en ook thee koffie ja, thee nee niet cafeinevrij, daar krijg ik koppijn van cafeïnevrij vind ik ook geen goed plan, zonder een paar kopjes koffie kom ik ook de dag niet door ik ook niet hoor zonder koffie ben ik niet compleet ach, het valt vanzelf weer uit je spleet maar cafeïnevrij is wel goed voor een zwakke maag nou dat is nog maar de vraag, hoewel je dat vaak hoort, schijnt het nergens op te slaan maar ik heb er wel wat aan niet dat ik het altijd drink want dan is het niet lekker meer ik heb liever een banaan dan een peer van cafeinevrij wordt ik niet blij maar mijn maag is dan wel vrij van pijn en ander ongemak nou lekker hoor, koffie met appelgebak, vanmiddag een glaasje glühwein gehad en was het wat? ik heb het nog nooit gedronken ik ben er ook nog niet ingestonken het lijkt mij niet lekker toe ik denk ook niet dat ik dat doe doe mij maar een dropshotje Ben je nu helemaal getikt van Lotje? dat lijkt mij nu weer helemaal niks doe mij dan maar een bier of six of een lekker rood wijntje met een stukje kaas Er is altijd baas boven baas zullen we nu over het eten en drinken ophouden? ja want anders word ik zo verkouden en daar heb je ook niets aan dan is straks jouw kerstfeest naar de maan dat zouden wij niet willen nee, want dan ga ik ook gillen ziek zijn met kerst is niet leuk mooi he, een beuk? kassa is soms interessant maar geef mij maar een mooi stuk land dan heb je tenminste rust of een huisje aan de kust iedere dag een strandwandeling daarover waren wij ook lang in onderhandeling uiteindelijk werd het een huisje in het groningse wedde hebben ze daar ook hunnebedden? ik weet niks meer te zeggen je hoeft het niet uit te leggen hunebedden vind je alleen hier in drenthe bak jij oliebollen met of zonder krenten? heb je nog goede voornemens? Met krenten en rozijnen is de bol die ik wens Goede voornemens heb ik elke dag maar niet met oud en nieuw bollen met noten en sucade is ook niet nieuw goede voornemens moet je ook nog waarmaken en noten moet je kraken ik heb altijd maar een goed voornemen en welke is dat, mogen wij dat vernemen? of houd je dat liever voor jezelf. tuurlijk houden we dat voor ons zelf anders moet je het nog waar maken ook en anders raak je van de kook als je voornemen niet lukt ik heb even een bloempje voor je geplukt staat wel zo gezellig in de woonkamer bij mij liggen daar nu spijkers en een hamer waarom weet ik ook niet maar ach dat is ook niet belangrijk het is dit rijmtopic dat ik nu bekijk Wien stoppen met het nemen van goede voornemens Gio wat ben jij nou voor een mens je zit iedere keer mijn rijm te blokken ik ga daar niet mee nokken ik ben graag Haantje de voorste maar soms moet je ze weleens voor laten gaan Want het is hier een komen en gaan van mensen met rijm- en dichtambities van rijm en andere tradities als het maar rijmt en dicht, dan zijn we tevree we doen het er maar mee oeh ik moet poepen, rennen dat zal ook wel weer wennen poepen, dat zeg je hier toch niet is lekker Belgische friet ik kon het niet laten dat mocht niet baten we gaan lekker kanen op mijn werk waren er 2 lekkende kranen even wachten nog, de lunch geen lunch maar een brunch lekker broodje ei want een ei hoort erbij toch heb ik liever palingworst dit stuit mij tegen de borst waarom iedere keer dat eten en drinken in de rijmelarij dat hoort er gewoon bij rijmduimpje zijn kerstboom is gejat nee, die is ondersteboven gelopen door de kat rijmduimpje is al op zoek naar een nieuw kerstboom en gaat langs bij zijn oom die heeft hele mooie groene, blauwe, maar ook rooie maar rijmduimpje wil gewoon groen die kosten niet veel poen zijn oom is nogal gierig ik ben nu wel heel nieuwsgierig wat hij voor die boom gaat vragen ik denk dat rijmduimpje de schoorsteen gaat ragen geld heeft hij momenteel niet dat interesseert hem geen biet we gaan met z'n allen naar utrecht dan ken jij mij heel slecht ik ga niet, ik ga zo eten Of kan ik beter zeggen; vreten Ik heb ook trek ja hoor het is met het eten weer dikke pret maar rijmduimpje zit nog steeds zonder boom dat komt door die gierige oom rijmduimpje moet voor zijn gezin nu toch een boom versieren daarom is hij ook bij zijn oom, als hij het maar niet gaat verstieren voor een nieuwe boom met kluit Hij propt 'm in z'n auto, de boom steekt achter eruit, eenmaal thuis wil hij 'm in de woonkamer zetten naast zijn verzameling met rijmpetten dan valt de boom pas echt op Want rijmduimpje zet 'm op z'n kop! Pedrolina en de kids vinden dat maar stom en zeggen rijmduimpje is een beetje dom kan hij wel bij de top om de piek er op te doen? ja natuurlijk de top zit onderaan oen hij zet de boom nu toch maar met de top naar boven en warmt alvast op de oven kerstboom optuigen maakt hongerig rijmduimpje lust wel een hele big, maar dat doet hij niet, hij neemt lekker een kerststol die neemt rijmduimpje ook niet want dan zit hij zo vol rijmduimpje geniet veel meer van de kerstboom Die hij dus kocht voor vijf euro bij z'n oom Ook Pedrolina en de kids zijn heel blij voor jou en voor mij omdat wij getuigen zijn hiervan ja dat kan rijmduimpkes vrouw is opeens zwanger En dat kwam niet van de behanger, Nu vieren ze gezellig samen kerst met het gezin en een mooie boom met allemaal leuke dingen erin wordt het toch nog gezellig ik ben heel gelukkig, zegt rijmduimpje stellig rijmduimpje zou rijmduimpje niet zijn zonder een kerstgedicht hij ziet dat als zijn plicht hij is tenslotte rijmduimpje nou daarvoor geef ik jou een pluimpje rijmduimpje draagt zijn gedicht bij de kerstboom voor rijmduimpje is er niet hoor hij is zijn gedicht aan het voorbereiden Gio wie ben je aan het bevrijden dat voor piepen wordt ik nu wel beu ik ben rijmduimpje niet al vind jij dat sneu ik kan helemaal niet rijmen ga nou niet lopen slijmen want rijmen kan je best maar niet zoals rijmduimpje, dat is de pest doe jij het anders dan ff wanneer ga je nu eens beseffe dat er maar 1 rijmduimpje is en gelukkig is dit geen rijmquiz en ook geen wedstrijd, alleen voor de lol ik schiet helemaal vol want ik ga zo weg nou dat is dan mooi pech dan mis je rijmduimpjes voordracht want die is weloverwogen en goed doordacht maar misschien leest Gio die wel een keer online onder het genot van een toastje paturain, da's pas fain, zal hij dan wel zeggen en dan moeten we hem gelijk uitleggen waarom wij het over eten hebben dat eten verbergen we snel onder spinnewebben kerst is in aantocht en dat is wat telt als je de kerstboom maar niet voortijdig velt dat hadden de kids van rijmduimpje al gedaan waren ze aan 't slopen gegaan? ik hoop dat rijmduimpje 'm nog kan redden lees maar eens terug dan wil ik wedden dat je weer bij het verhaaltje bent dus rijmduimpjes kerstboom vertoont een behoorlijk mankement helaas geen boom voor de familie rijmduim jawel, want de oom van rijmduim verdient een pluim daar kon hij een boom voor 5 euro kopen dus men hoeft hem niet te slopen nou, dat is tenminste wat en ik zal je vertellen dat die boom ook al opgetuigd is Ik snap het niet meer gewis, diezelfde boom was toch door de kids gemolesteerd nee dat was de 1e boom, maar rijmduimpje heeft ervan geleerd hij heeft de boom nu goed vastgezet maar past nu zelf niet meer in bed wie zet zijn boom dan ook daar neer. Hij slaapt nu op de logeerkamer een paar keer de boom was wat groot uitgevallen vandaar de grote wallen onder rijmduimpje zijn ogen dat komt door de kleuren van de regenbogen rijmduimpje heeft geen last van slaap gebrek ik heb voor rijmduimpje veel respect 2 kids, een kerstboom die te groot is voor zijn huis maar dat is ook niet pluis waar moet hij zijn kerstboom nu dan laten hij krijgt al snel in de gaten om dat ding gewoon buiten neer te zetten maar dan moet hij ook opletten dat hij niet het hele intrieur mee neemt en alles van hem vervreemd is veel te koud buiten, nu de lichtjes sluit hij aan met een accu want het zijn er zoveel hij ziet bijna scheel van al die lampjes hij snijdt wat takken weg met een mes zodat Pedrolina een kerststukje kan maken zo mooi die kan rijmduimpje niet afkraken hij schiet al aardig op en zometeen zet hij op de top een mooie piek en gaat morgen kijken voor een nieuwe riek de andere is gebroken daar is de reus per ongeluk opgedoken toen hij rijmduimpje aan het helpen was De reus is toch ook zo'n wildebras. Maar hij had last van zijn kont. hij wilde uitlaten, zijn hond maar dat ging niet zo makkelijk nu loopt de reus wat kwakkelijk maar de kerstboom staat zoals rijmduimpje graag wou en zoals een kerstboom buiten staan zou arme reus moet naar de kliniek want die is een beetje ziek zijn achterwerk is ontstoken daardoor moet hij bukken anders kan hij niet meer staan of kwam dat door een banaan laten we het maar netjes houden zeker dit weer dit kouden anders komt het niet goed met de reus de reus heeft geen keus als hij niet wil bevriezen kan hij maar beter bij het vuur blijven zitten waarbij hij heerlijk gaat zitten pitten zo geneest de wond weer sneller dan hij denkt en voelt het al niet meer zo gekrenkt, na een poosje is hij weer topfit en krijgt steeds meer pit om kerstfeest te gaan vieren en lekker te vreten en te bieren hij heeft verschrikkelijke pijn aan zijn zitvlak nee joh want zijn gat is alweer aan de beterende hand beter dan dat hij zijn billen had verbrand zo nu eerst een Bavaria die gaat viavia naar jou mond nee dus, want ik drink geen bier en terstond gaat dropshot ipv bier naar mijn mond die een beetje schraal is is je dropshot schraal of heb ik dat nu mis dan moet je er meer drop aan toevoegen het is me weer een genoegen de dropshot is drop genoeg ow ik dacht dat je vroeg om er meer drop in te gooien en mijn dropshot verklooien? nee schoonheid dat nooit voordat je met mijn schoonheid gooit die zit bij mij niet van buiten maar van binnen ik weet zo gauw niets te verzinnen ik ga naar bed, morgen om half 5 op dat is voor jou een strop ik kan lekker uitslapen als ik wil tja er is altijd een verschil de een heeft mazzel de ander niet dat is iets dat iedereen ziet het zit velen echt niet mee maar toch ben ik heel tevree met wat ik heb en ook graag houden wil zoals een nepkerstboom en een paarse krokodil alle mensen tevreden, dat is de ware kerstgedachte zoals ik al verwachtte maar een paarse krokodil heb ik niet ik ook niet dus dan staan we quitte heb je dan al vuurwerk besteld? heb ik dat nog niet verteld wij bestellen niets, maar de kids wel o ja natuurlijk dank je wel bij ons wordt ook het meest door zoonlief afgestoken en dat wordt zo nu en dan onderbroken want dan moet er een oliebol of drinken naar binnen toe ik blijf lekker binnen, moe vuurwerk, zonde van het geld wat er allemaal zonde van je geld is daarvan sta je versteld een paar stukken echt goed vuurwerk hoort er bij en het maakt anderen mensen blij maar ze betalen het zelf, dus moeten ze maar weten wat ze doen ik moet die troep niet, maar wel de zoen handen schudden, zoenen en champagne ik doe het wel zonder die champagnefranje een pilsje is ook goed een dropshotje nog beter, jij met je leuke snoet ik moet dat bubbelwater ook niet wat rijmduimpje met oud en nieuw doet weet hij ook nog niet blijft hij thuis of gaan ze naar de reus reus is met die pijn in zijn kont nu de kneus zij blijven lekker thuis de reus en Tina komen naar rijmduimpjes huis want die zitten ook nog met de 2 koters oja de koters waren van de reus, nu ik m'n geheugen ververs had ik laatst fout maar 't wordt vast gezellig daar met oudjaar, met z'n allen bij elkaar spelletjes en om 12 uur proosten en om de kids te troosten die trouwens niet van de reus zijn maar van rijmduimpje en zijn vrouw Wien weet je het nou? al hun vrienden komen ook Pedrolina is al druk aan de kook om lekkere dingen te maken en walnoten te kraken want die zijn heel gezond ze zijn heel close met elkaar, en ik soms wat blond en de kindertjes mogen sterretjes afsteken je moet nog wel ff weten dat die nog in de wieg liggen dat zijn de buurkindertjes, anders drijft dat wiggen, in de verstandhouding in die buurt maar eerst de kerstkaarten verstuurd iedere keer weer een feest of je niemand bent vergeten na al die jaren zou ik het toch moeten weten inderdaad verstuur ik altijd een kleine nazending dat geeft het kerstkaartengebeuren weer een wending zo kom je altijd anders uit als je dacht kerstkaarten is altijd een hele vracht de postbode's zijn zo zwaar belast die moeten niet zeuren zoveel kaarten is wat hun wel past de post wordt steeds minder door alle e-mail maar met mail verstuur ik er niet veel ik doe het nog lekker ouderwets tijd voor een kouwe klets ik doe beide, een kaart en een e-card Gio speelt graag dart dat is ook een manier om gezellig de feestdagen mee door te komen. ik doe niet aan darts en kerstbomen ik heb alleen kerstkaarten en verder niets en de postbode brengt ze dan rond op z'n oude fiets maar de rest van 't jaar heeft hij steeds minder te doen emailen kost nu eenmaal minder poen en bijna iedereen heeft wel een mailadres ik had voor rekenen een zes bedankt Posje, kon ik weer opnieuw beginnen zo moet je telkens weer wat verzinnen, urenlang geen post en dan op dezelfde seconde twee keer ach, dat hebben wij weer meestal op dezelfde tijd ja Posje, krijg het heen en weer, meid postbode is een ondergewaardeerd beroep ach alles loopt weleens in de soep zoals nu met de postbezorging en de buurman die dus bot ving die is nu heel boos wat is er dan loos? heeft hij geen post ontvangen nee, hij moest behangen en zijn postbus was ontploft dan heeft hij niet erg geboft al z'n kerstkaartjes aan de muur plakken als behang! en daarna voelt hij een enorme drang om ook de buitenmuur maar te doen want dan krijgt hij van zijn vrouw een lekkere tongzoen dus als een speer gaat hij aan de slag en werkt door de hele dag, ja gio's buurmans huisje wordt heel mooi hij doet dit voor een grote fooi maar als hij bijna klaar is komt er een aardbeving, dus voor hem geen boter bij de vis het wordt dus een grote puinzooi maar van binnen was het wel mooi met al die kerstkaarten aan de muur en als je geld hebt, dan is het leven niet duur en augurken zijn zuur en buiten is het koud ja, buiten is het koud en goede raad bij aardbeving is duur dus slopen maar die muur anders hebben we geen geld meer maar dan doet alles zo zeer als we in de kou moeten zitten zonder muur moeten we buiten pitten en dat terwijl het stevig wintert gewoon wachten tot het weer mindert en tot dan gewoon niet zeuren dat zo iets ons weer moet gebeuren vriezen we dood dan vriezen we dood maar het leed is niet zo groot als we allemaal denken, want de redding is nabij en dan zijn we allemaal weer blij, weet je, gio's buurman had dit alles slechts gedroomd waarna hij hallucinaties vertoond maar gelukkig is alles goed gegaan met buurman bolderbast en in plaats van behangen hanteert hij nu de kwast, kwistig smeert hij verf overal nu maak je het wel al te mal dat is lijm wat hij op de muren smeert nee hoor dat behangen ging echt helemaal verkeerd daar heeft hij goed z'n buik van vol hij maakt nu voor de lol leuke muurschilderingen over de natuur dus hij begon nu te schilderen op de muur het word een hele grote muurschilderij hij schildert ook de huizen van de buren er bij Iedereen is vol van lof want het ziet er mooi uit heeft hij het dan niet gespuit schideren is ook een kunst hij bewijst zijn buren nu een gunst hun huizen stijgen in waarde want het lijkt net echt hij heeft zeker ook een knecht want alleen schilderen is niet zo gezellig ik meende te weten heel stellig dat hij het alleen heeft gedaan nou dan heeft hij het beeldig gedaan wel te verstaan knap werk om het zo in je eentje te doen en dat voor zo weinig poen maar daar kan positivily wel wat aan doen geef posi een dikke zoen daar wordt iedereen vrolijk van en wat moet jij dan moet jij het doen zonder zoen nee hoor ik krijg een tongzoen. van mijn man wel te verstaan daar heb ik dus ook niet zoveel aan wil ik toch liever een zoen van mijn vriend Ja posi ben je daar goed mee bevriend Dat is mooi ware liefde wij zijn soms net verliefde pubers, die elkaar net ontmoet hebben nou laat je mij weer dubben want daar rijmt weer is niks op ach dat is nu even geen strop je hebt er iets op gevonden 's zomers gaan ze altijd fierljeppen maar Posje haalt steeds de overkant niet net als zwarte piet maar oja die zit nu weer lekker in spanje ik zeg jullie zonder franje fierljeppen heb ik nog nooit gedaan en dat is wel te verstaan nog nooit van gehoord fierljeppen is anders wel wat bij Friesland hoort net zoals de elfstedentocht maar ik kom zo moelijk door de bocht wat die stok betreft, schaatsen doe ik graag Weet maar dat ik me niet op de schaatsen waag zonder stoel val ik geheid om ben je echt zo stom dan doe je het toch niet o wee als iemand mij op schaatsen ziet , vroeger veel en vaak, maar nu ben ik bang dat ik val ik blijf lekker binnen bij de kachel met een broodje bal vroeger 2 keer op het ijs geweest en werd 2 keer onderuit geschaatst en zat thuis met de lippen kapot dat is nog geen reden dat ik met schaatsen stop ben wel op mijn achterhoofd gevallen, vandaar nu die vreemde tic en dikke mik van de kalkoen wat ben je nu aan het doen dit is niet het 3 woordentopic niet goed? doe het dan lekker zelf, chick het rijmt toch? niet dan? rijmen daar kun je wat van maar langere zinnen zijn leuker om te lezen | |
07-01-08 19:33:02 | nietmeer |
Rijmelarij 14: voor korte zinnen moet je bij het 3 woordentopic wezen maar rijmen doet Giovanni wel en soms ook behoorlijk snel daar kunnen wij soms nog van leren en meteen op alles reageren dan groeit dit topic wel soms gaat dat wel heel erg snel ik moet nodig weer knippen en plakken dan zal ik de schaar voor je pakken dat gaat dan wat sneller jij bent een posje-kweller ik ga mijn pc niet aan gort knippen nee dan zal storm wel gaan flippen doe het maar gewoon met control X en control V en dan gebruik ik Word ook gelijk mee wel zo handig als de boel vastloopt of zo En ondertussen luister je lekker naar de radio Volgende week de Top 2000 of zegt je dat niets? dan komen al die ouwe platen weer voorbij of zoiets meestal staat de radio hier wel aan en is de rust weer van de baan nee ban dan liever Tistochwat en wist je dat TTW al een paar bans heeft gehad Waar had ze dat aan te danken die schat We gaan in elk geval gezellig 't weekend in en dat geeft het kerstgevoel ook weer zin en waaraan TTW die ban te danken had, geen idee Nou ik kruip zo met een drankje voor de teevee de kinderen die zijn allebei op stap, die hoor je vannacht wel stommelen op de trap onze kids komen nog niet thuis, niet eerder dan op oudjaarsdag en dan zijn jullie weer gelijk van slag dat wordt weer niet uitslapen, op Nieuwjaarsdag als ik je even vertellen mag de kids zijn al volwassen, die redden zich wel hee, daar gaat de bel wie zou dat zijn? ach, je krijgt bezoek, dat is fijn moeten we nu gaan raden wie het is?? wat heb ik aan al dat gegis? het was bedoeld om te rijmen, meer niet Nou dat is gelukt zoals je ziet, bel rijmt op wel, en rijmen moet in de rijmelarij en dan zijn wij vrij, om te rijmen zoals wij willen Zodat de rijm kan voldoen aan al onze grillen en onze grillen kunnen voldoen aan onze rijm Na veel veel regels pakt positivily dan een schaar en een pot lijm En knutselt alles aan elkaar vast en de vlag die wappert aan de mast en ik ben mijn rijminspiratie kwijt wat mij heel erg voor Gio spijt misschien moet je er eens goed naar gaan zoeken koop een stapeltje rijmwoordenboeken en rijmgein.nl daar kijk je toch altijd op? dat weet ik mop maar dat is te makkelijk jou smoes is wel een beetje zwakkelijk soms moet je even goed denken tot het lekker klinkt maar hier moet je niet schrijven met inkt of te wachten tot het bezinkt of te wachten tot het blinkt maar gewoon lekker meedoen en niet wachten op het voorjaarsgroen maar gewoon werken aan het verhaal anders gaat een ander ermee aan de haal en dat kan natuurlijk niet maar ik niet zoals je ziet wie zou er dan mee vandoor moeten gaan iemand die gaat als een banaan en om deze tijd nog niet wil slapen gaan nah dan laten we het maar lekker staan want soms slaat het nergens op, maar lachen is het wel en als het niet meer rijmt trekt er wel iemand aan de bel maar voorlopig is dat nog geen enkel probleem dan is het gewoon een stukje terug wat ik neem en vanaf daar gaan we dan weer door zoals een boer met paard en ploeg trekt een voor want wie zaait zal oogsten is het motto heette jouw vroegere vriend soms Otto? nou, dan ben je mooi de sigaar nee, die heette Kees Lepelaar tis raar maar waar voor wie 't gelooft weet dat die Kees van alles belooft maar daarmee alleen kom je er niet en dat is zeker geen akkefiet want belofte maakt schuld die moet worden nagekomen anders krijg je enge dromen vol schuldgevoelens door het niet nakomen van je belofte waarna hij knoerhard in de werkelijkheid terugplofte wat zullen we vandaag eens gaan doen? voor een lekkere lange tongzoen vandaag op deze luie zondag als ik je er even aan herinneren mag met jou tongen zie ik niet zo zitten je weet niet wat je mist, kitten ik kan heel lekker tongen dat doe je zeker met bokkesprongen nee laat maar, ik tong al met iemand anders met Gijs Wanders? je weet wel de vroegere journaallezer nee, de mijne praat iets heser jij weet best met wie ik tong het is lang geleden dat ik zong nee, met wie dan? daar krijg ik nu de hik van je weet het best, even diep doordenken ik ga mezelf eerst wat te eten schenken is het soms Stormzoeker? zie je wel, je bent wel een onderzoeker je weet het best alleen was je het even vergeten Tja Gio zal weer is niet gaan eten En wat voor onderzoek doet Gio dan? een onderzoek naar lui zijn met mezelf als proefkonijn man ik ben altijd lui Ben je echt nooit in een actieve bui? Dat je niet weet wat je het eerst of het laatst moet doen nee, Gio heeft liever een tongzoen maar daar moet hij eerst maar voor gaan werken wil jij niet van die enge woorden gebruiken en wat een mooie berken werken doe ik nooit dus dan krijg je ooit weleens een zoen, maar eerst werken voor de kost voor je me in elkaat rost? ik rij alleen wat heen en weer op mijn reachtruck ik wens je daarmee veel geluk, ik zou daar draaierig van worden en de varkens knorden ik rij heen en weer, geen rondjes Wien nou, laat dan je rijkunsten maar eens zien op de schaats lukte het je niet zo erg zeker niet tegen op een berg schaatsen kijk ik af en toe op tv waarom doe je er niet aan mee als een 2e Gómez, die spanjaard van jaren geleden Die heeft voor zijn carriere gestreden ik keek niet mee ik heb het niet gevolgt en ben je nu gebolgd? ik kan me hem wel herinneren hij deed je zenuwen zinderen zo langzaam was hij, maar wel een schare fans aan zijn zij en de tv-kijkers blij want schaatsen is zo saai op de lange afstanden daarom droeg iedereen hem op handen een kneus 1e klas, maar wel de gangmaker op het ijs helaas won hij nooit een prijs een beetje hetzelfde als Eddy the Eagle Hiervan word ik dus een beetje kriegel Wie is die Eddy ook alweer? hij kwam uit Schotland die rare heer en deed aan schansspringen hij was ook bekend in de kneuzenkringen iedere keer dat hij sprong, ging er wel wat mis en voor hem geen boter bij de vis was wel altijd vermakelijk en wij lachten dan smakelijk om de klunzigheden van die mannen Bij komische televisie kun je lekker ontspannen Deze week zijn er ook wel grappige kerstfilms op teevee daar doe ik niet aan mee ik ben er niet beide kerstdagen ik ga niet weer vragen wat je dan gaat doen uitgeven aan eten wat poen want je moet toch iets doen voor een zoen ik heb je al gezegd toen die krijg je niet van mij vind jij dat lekker, aardbei? ik krijg hem wel van iemand anders die aardbeien geef ik wel aan de omstanders en van wie krijg je die zoen dan Aah, vertel, vertel Giovan... wij zijn niet nieuwsgierig, maar willen wel graag alles weten zodat wij het niet zullen vergeten en het jou nog eens na kunnen dragen Als andere belangstellenden het ons vragen, dat wij dan eerlijk het kunnen vertellen zodat wij anderen niet hoeven te kwellen met een vraag waar ze antwoord op willen Want Gio zou ons misschien wel killen Als wij wat verzinnen en zitten te liegen ik denk dat wij dan vliegen regelrecht de prullenbak in En daarin hebben wij totaal geen zin Dus Gio zal ons de waarheid moeten zeggen zodat wij de anderen kunnen uitleggen dat wij het van hem zelf hebben gehoord Volgens mij denkt Gio, stik de moord Jullie vissen maar lekker, maar ik zeg niets Hij kijkt ons aan, zwaait zijn sjaal, pakt de fiets doe mij maar na op het plat dak ach, hij lazert zo op zijn gat fietsen kan Gio niet, net zoals hij niet schaatsen kan wat kan hij eigenlijk wél, de arme man maar goed, dat heb je zelf ook niet voor 't zeggen hoe moeten wij nu de anderen uitleggen dat Gio toch ergens goed in is als hij ons onwetend laat in deze quiz hij moet het dan zelf maar verder weten misschien is ie nu even eten en komt ie straks terug met een verhaal dat verwachten wij van hem toch minimaal anders hebben wij voor niets zitten gissen en raden en weten dan nog niets van zijn wandaden die hij uitspookt achter onze rug om ik denk niet dat Gio is zo dom om ons ook maar iets te vertellen al zouden we dagen belletje bij hem lellen. Het is maar te hopen hopen?, wat kun je daar voor kopen hij moet ons maar weer eens bezoeken en zijn verhaal doen uit de doeken waar hij nu wel goed in is en zo in stratego of taekwondo vanavond zullen wij het wel niet meer vernemen volgens mij werken bij Gio nu alle systemen om ons maar niks te laten weten volgens mij zit hij gewoon te eten verbaas mij echt over de slechte dingen die jullie bedenken dat doen we alleen om iedereen vreugde te schenken aan de belevenissen van Gio en consorten en daarover te schrijven enkele rapporten, dat is gewoon wetenschappelijk verantwoord als dat echt zo is dan ga ik akkoord maar jullie geven niet je erewoord dat doen wij wel zoals het hoort dus Gio kom maar op met je verhaal en maak niet al teveel kabaal vertel eens, met wie ga jij morgen eten voordat wij vergeten wat we wilden weten, want na zo'n lang rijmverhaal ben ik dat al haast kwij ik moet je bekennen tot mijn spijt dat ik het ook al niet meer weet daarmee is het drama compleet misschien kunnen we beter over iets anders beginnen wat zullen we eens verzinnen nog even dan is het kerst, helaas geen witte nee koning winter ligt alweer te pitten zulk weer als afgelopen zaterdag was toch heel mooi geweest voor kerst wij hebben hier geen sneeuw gezien, wat lekker onder je schoenen knerst alleen mist en een beetje kou je kreeg lekker niet wat je wou en waar ik goed in ben hou ik lekker voor mezelf ach, dan vertellen wij gewoon: Gio is een elf zijn vleugels heeft hij opgevouwen op zijn rug en ik plette net een mug ik ben geen elf, maar een charmante, leuke, lieve en soms ondeugende man die zijn eigen boontjes doppen kan maar die wel graag een kat zou willen zodat hij die met kerst kan villen zodat hij ook een konijn kat als kerstmaal heeft een kerstmaal die hij morgen beleefd in de Dirigent met zijn moeder en 1 na jongste zus dan wordt dan schransen dus jij, je moeder en een zus hopelijk is het eten lekker en in de Dirigent lekker knus, Een diner van 3 , 4 of 5 gangen, of weet je dat nog niet? dat weet ik wel griet voor, hoofd en nagerecht door een ober in kersttenue gebracht, het is waar, heel echt wij eten lekker stamppot boerenkool dat de volgende dag verdwijnt in het riool is ook éééééééééééérg lekker, met worst en spekjes en voordat het van het bord valt ook nog hekjes maar jou eten verdwijnt ook waar de mijne verdwijnt en ergens anders weer verschijnt morgen ook mijn nette pak aan ik zie je al met stropdas staan of doe je een vlinderstrik om geen van beide, ik vind dat zo stom zwarte broek, zwart overhemd, zwarte sokken en zwarte schoenen dus als je knoeit hoef je niet zo hard te boenen op zwart zie je bijna geen vlekken ook niet na het pekken in de lengte zitten er ook nog goudkleurige en witte en gele dunne lijnen op als ze overdwars zouden zitten dan had je pas een strop dan denken ze dat je uit de nor bent ontsnapt denken ze nu ook, ik ben nu eenmaal met zo'n uiterlijk behapt kan mij iig niet schelen, zolang ik maar niet wordt opgepakt en dat men nog niet snapt dat er nog geen posters van je hangen met WANTED erop Dat zou toch moeten met zo'n kop! Nee, dan die Tistochwat! je wilt niet weten dat die ook overal gezocht wordt Ja, wat wil je, met voor haar kop zo'n bord maar ze is de grootste geest Schoenmaker houd u bij uw leest Dat is een van die leuke credo’s, zoals je leest zoals er nog nooit is geweest ze spookt dag en nacht om je heen maar is echt een edelsteen en dat maakt die pos bevreesd ik ben nog nooit bang geweest voor een geest want die bestaan niet hebben ze mij verteld maar pas op: je dagen zijn geteld! Als je zo aan de gang blijft word ik dan ook bij het geestenvolk ingelijfd moet je wel mannen meenemen en geen geesten want die houden niet van feesten! Mannen gaan dan ook elke dag met de geesten aan de slag wat ze ermee doen, ik heb geen flauw benul wat ben ik toch een grote sul; nooit heb ik iets in de gaten dat komt omdat jij dan ligt te slapen dus dan kun je het ook niet weten maar pos zit nu weer drop te eten zo'n meterslange veter... van minimaal een kilometer anders begin ik er niet aan geef mij echter maar een banaan die is wat mooier van kleur jij bent zo gek als een deur een banaan is veel te gezond voor mij het is kerst dus ben ik blij maar voor je het weet is heel die kerst al weer lang voorbij en dan is het, voor we het weten, alweer mei heerlijk, de lente komt eraan en denk in januari alvast aan waar zal ik dit jaar vakantie vieren ach lekker gaan tuinieren en dan vakantie in playa del tuin maar die tuin ligt nu nog in puin volgend jaar toch maar eens mee beginnen ipv Stormzoeker beminnen heb je een grote tuin? voor, zij en achter, en die achter ligt in puin Daar willen we volgend jaar iets moois van maken succes, ik hoop dat je niet je inspiratie zult kwijt raken ik ga nu eerst eens lunchen, mijn maag schreeuwt om iets te eten dat moet je helemaal zelf weten hoe was je kerstdiner of wil je daar niets over kwijt dat was héél erg lekker, meid nu ff een senseotje en dan ben ik pleite met andere woorden, dus in feite ga je nu weer uit eten uit eten, niet uit vreten nu ben ik echt weg hoor, doei ja ga maar snel, hoei laat hij ons weer alleen Podver, waar gaat dit heen!? Een neem maar eens een stukje chocola... als je het niet erg vind dan ga ik wel een chocolademelk nemen niet zo flemen chocolademelk gatverdamme, dat is toch geen zuipen dat voel je zo door je slokdarm kruipen lekker zo warm en zoet tegelijk geef mijn portie maar aan Tonny Eik doe mij maar, verrassing, een dropshotje daarvan sta ik zo op mijn kopje ik hou het wel bij een Guinness dan da's ook niet veel an doe dan maar een kasteelbiertje ach, ieder zijn of haar pleziertje smaken verschillen, gelukkig maar anders was de wereld zo saai kijk daar zwemt een haai ieder zijn meug inderdaad en overdaad schaadt maar dat is ons wel bekend wij zijn niet voor niets zo vreselijk intelligent ik kraak m'n hersens op de dr.denker kerstpuzzel in dagblad v/h noorden Daarin staan zeker moeilijke woorden? ik wil wel helpen maar lees die krant niet oh nee? je weet niet wat je daar ziet! heel interessant allemaal hoor ik heb het helemaal door maar Wien geeft wel een gil als we moeten helpen als ik daaraan begin ben ik niet te stelpen het zijn cryptische omschrijvingen in de vorm van plaatjes en die hebben niet veel praatjes ik heb al even gekeken maar kan je, helaas, niet verder brengen Uiteindelijk zal ik de oplossing vinden van die puzzelkrengen Het gaat niet om de prijs maar om de eer en jij denkt elk jaar weer nu ga ik die prijs winnen En dan eind januari kom ik weer bij zinnen Want iemand anders ging er met de prijs vandoor en dan roepen jullie in koor volgend jaar maken we die puzzel niet meer Maar dat doen we toch weer elke keer Dat hoort bij Kerst: Top2000 en Dr.Denker dit is even een door denker wat heeft Dr.denker met de Top 2000 te maken Nou bij de één moet je je hersens wel, en bij de ander juist níet kraken... Verder niet hoor, is alleen kersttraditie bij ons en die puzzel geeft je een dikke frons maar volgend jaar komt er weer een puzzel het is dus een soort duel tussen de top 2000 en de puzzel uit dagblad van het Noorden Nee hoor, door de muziek kan ik het juist beter verwoorden Enkele oplossingen zijn nu alweer gevonden en nu ben je gebonden aan het rijm-topic Ook daaraan wijd ik nog wel een ogenblik Ik vraag me af of Rijmduim & Co een goede Kerst hebben gehad? die liggen allemaal nog op een oor schat die hebben zich een beetje te vol gevreten Dat had ik kunnen weten, ze zijn misschien ook wel op kerstvakantie dat weet ik eigenlijk nie al een tijdje niks meer van vernomen Ze zullen vanzelf wel weer terugkomen, Tot die tijd onze eigen ditjes en datjes hierzo en verder alles voor de show WMR met al zijn onderdelen Zou het ooit gaan vervelen? Elke keer zijn we toch weer hier ik moet mijn Stamgast status natuurlijk wel onderhouden, voor erelid ben ik niet hier al mis ik wel sommigen stamgast of erelid interessert mij geen zier maar ik snap wel dat je sommigen mist misschien hebben ze zich wel even vergist en komen ze na de vakantie weer en dan ontmoeten we elkaar keer op keer tot dat je er misschien wel genoeg van krijgt? En nooit meer rijmregeltjes vastrijgt Voorlopig zie ik dat niet gebeuren ik zal de rijm weer eens op papier pleuren maar heb zo weinig tijd Vooruit maar met de geit, Zo aan het eind van het jaar komt mooi uit hoor je hoe mooi ik fluit?? k weet moet het doen maar kan de tijd nog niet vinden laten we er geen doekjes om winden die tijd moet je maken Anders zul je er nooooit meer uit geraken, en verdrinken in de rijmelarij-brij ik verdrink niet zo snel in mij dat laat ik een ander wel doen zo makkelijk kun je het niet afdoen jouw werkje afschuiven op een ander zeg gekke sallemander ik doe het ook wel, alleen dit jaar zal het niet meer worden jawel, wel met extra rijmwòòrden lekker rijmen is goed voor het hart die is nu doorboord door een dart heb je als je voor het bord gaat staan weet je wat: ik eet ondertussen een banaan kunnen jullie je weer even aan het denken zetten waar je wel op moet letten is dat je niet teveel bananen eet anders komt er niks meer uit je reet dan is het verstopt ja het is waar, dat klopt dus voorkomen dat de boel begint te rijzen het beste kan dat door ergens anders over te schrijven, dus gaan we verder over een sappige groene peer ja, ik ben een heer dus laten we dat maar doen of wil je praten over een limoen? zullen we dat nu wel doen? zo dol ben ik niet op die vruchten ik kan ze eigenlijk ook niet luchten nee, geef mij dan maar een lekkere appel dat is nou ook weer zoiets waarvan ik niet trappel al dat fruit is té gezond voor mij ik graag een appel en een ei daar lust w.s. iedereen wel pap van... sex, daar lust ik wel pap van elke keer als ik geil ben dan sex is lekker, sex is goed, kortom sex moet maar dan alleen als je het goed doet anders heb je er niet veel aan je moet het met z'n tweeën doen bv bij volle maan praat er over wat vind je lekker en wat niet al intreseert het een ander mischien geen biet. maar doen alsof zal hij toch wel ik zie het als een spel ik wil graag weten wat ze lekker vind en of ze eigelijk iemand bemint. maar zou dan niet een teleurstelling zijn ach het doet geen pijn ik ga me scheren en dan kan ik m zo peren vind hij weaarschijnlijk leuk ja, ik lig helemaal in een deuk ik ben nu echt aan het opstaan en ga zo toch maar gaan helaas, moet de rest verlaten wat zit je toch te blaten? ik ben er weer, voor even dat laat ons stevig beven veel zal ikzelf er straks niet meer zijn bovenstaande conversatie was weer haarfijn misschien moeten we het maar over het weer hebben? dan kunnen we weer lekker kleppen vind jij het weer goed dan? nee het is saai en zon? niets daarvan maar het is droog dat is een pré de zon doet hier anders wel lekker mee straks nog even boodschappen doen en na afloop van Stormzoeker een zoen zo eerst maar eens eten, een broodje of vijf je lijkt wel een viswijf maar dat zal wel niet zo zijn nee, daar ben ik voor afgekeurd en vind ik niet fijn eten daarentegen wel en zo te zien eet je veel én snel je lijkt wel een kliko zonder bodem als je tijdens de lunch veel eet dan heb je minder snel trek in een tussendoortje en dat is weer goed voor de lijn, snap je 'm nu ga ik eten, doegie ga ik dansen de boogiewoogie zit naar de top 2000 te luisteren en te huiveren als Frans Bauer langs komt die komt toch niet langs verdomd? daar hou ik niet zo van ik vind er ook geen reet an doe mij maar John Mayor doet die van knor knor?? ach, er zitten goede nummers tussen, maar ook slechte nummers wat zijn ze breed he, die Hummers? ik luister nu naar serious request dat is allang gewest top 2000 is leuker en mooier nee zitten ook van die oubollige plaatjes in zei Rijk de Gooier origineel he Posje? jij denkt nu is ze het klosje helemaal mis, en die oubollige luister ik niet naar hij krijgt nu op zijn wangen een blosje, zowaar en gaat binnenkort luisteren naar stairway to heaven ik moet mij even beseffen is die nu al geweest of niet? ach het is mijn oog wat nu ziet dat die op nummer 5 staat en dat kan echt geen kwaad zo een mooi nummer mag best wel op één die staat daar dan niet alleen Queen is weer eens aan de top maar op nummer 2 vanaf de top gaat een liedje over heerlijke nasi dat gaat dus niet over trassie? net zoals DP's child in time het is in dit topic dat ik rhyme Queen staat volgens mij ieder jaar bovenaan in de top 2000 dat nummer is ook oorsuizend maar er mag om mij weleens een andere nummer 1 komen! nou blijf jij maar lekker dromen dat gaat helaas voorlopig niet gebeuren Vorig jaar ging Boudewijn de Groot nr. 1 toch opfleuren? Dit jaar weer Queen, maar we stemmen er toch zelf op nee, dat was 2 jaar geleden, toen stond hij op de top. vorig jaar stond koningin alweer op de 2de plaats en volgend jaar gaan we dan op de schaats want we willen nu toch wel dat het gaat vriezen zodat wij weer ons hoofd kunnen verliezen als de elfstedentocht er weer is dan bevroren oren en pegels aan je hersenpan een kruisje het hoogste goed ik hoop voor jullie dat Koningwinter dat doet wat jullie allemaal zo graag willen maar ik zou er niet te zwaar aan tillen er is ook nog een kunstijsbaan veel mensen zullen die juist overslaan, van natuurijs gaat hun hart sneller kloppen en op een kunstijsbaan moet je kijken uit je doppen ik heb ook liever natuurijs, lekker zwieren en zwaaien ik blijf lekker binnen dropshotjes laaien was het maar weer lente en steeg maar eens de spaarrente anyway, natuurijs zit er voorlopig niet in al gaat de temperatuur deze week wel in de min voor de natuurijs liefhebbers maar van korte duur ach, ik heb liever het ijs puur oftewel, ik hou niet van kunstijsbanen ik ook niet en ook niet van verdonkeremanen enige ijs dat ik lekker vind, kan je niet op schaatsen dan zal ik ook nog maar een zinnetje plaatsen het was vanmiddag droog en zonnig, maar nu een flinke bui van regen word ik altijd heel lui maar heb wel pannenkoeken gebakken da's beter dan in wakken zakken ruikt je huis er nu nog naar of valt het mee? ik heb een afzuigkap benee en ze waren lekker, ze zijn alle 15 op niet in je eentje denk ik, dat wordt zo'n geprop pannenkoeken eet ik haast nooit, ik bak er wel heel veel nee, ieder kreeg zijn deel zoon 3, storm 6 en ik 7, kon niet aanzien dat die alleen bleef liggen zijn jullie een stelletje biggen lekker hoor, nu even uitbuiken en dan straks weer lekker op de bank kruipen ff wegmisbruikers kijken leuk over aso weggebruikers zeiken dat denk ik tenminste want ik zie het nooit wel heb ik ooit bleek een herhaling te zijn dus maar een film gekeken en vanochtend nog ff snel mijn kleren gestreken bijna half tien, ik ga me maar eens scheren dat moet nou eenmaal gebeuren bij heren leuk is het alleen niet ach jij bent net een griet alleen maar wat dons op je wangen Janus zit je lekker te stangen ik zal proberen dat niet te doen Jersan ja jij kunt er ook wat van maar jij houdt je vandaag maar in as se dat mar kin nee, ik kin net so gût fryske praten als pos pos die woont dus niet in Oss en kan Andreesie opgelucht ademhalen anders werd het balen op de laatste dag van het jaar janus van wat ik nu lees loop ik te balen ik heb op mn wangen echt wel haar ik een griet? echt niet! Jersan slaat terug zoals je ziet ik beweer gelukkig niet dat je een dame bent nee hoor ik meende het niet, mijn excuus, het zal niet weer gebeuren ik hoop het anders kan je oppleuren dat is natuurlijk een geintje want het moet rijmen ja, anders dan gaan we slijmen en daar hou ik niet zo van daarom, Positivily, zegt Jersan: "pos wat lief dat je Rijmelarij bedacht" wat heb ik lekker geslapen vannacht ik ga me maar eens wassen, ik begin te stinken ik stond al van de stank te hinken dank Jersan, beleef er ook veel lol aan dat is t mooie van zo'n baan als rijmelarijtopic-beheerder mooi beroep schapenscheerder rijmen en dichten, zonder mijn hemd op te richten Gio, dat is zonder jou hemd op te lichten maar geeft niet, til ik jou hemd wel op lekker he zoute drop? hoeft niet hoor kan ik zelf wel ja, maar ik kan het heel snel ik scheur gewoon dat hemd van je lijf ik ga wel naar blijf van mijn lijf aan mijn lijf geen polonaise lust je wel patat met mayonaise? ik hoop het voor je, dat krijg je nu niet hahahaha dat is een woord wat niemand ziet ow en Gio? probeer mij maar eens tegen te houden mijn lijf kan geen hemd aanhouden draag ik bijna toch nooit eens zul je het dragen, ooit wanneer? dat weet ik nog niet mij een biet, zei tante Griet en ging de piepers schillen dat zou je wel willen piepers jassen doe ik morgen wel weer en als fruit neem ik wel een peer morgen weer werken, joepieeeeeeeeee dan verveel jij je thuis zeker, hée of heb je misschien een leuke cheffin, met een lichaam als een snoepie? wat ben je soms ook een poepie ik heb morgen nog lekker vrij dan ben je zeker wel blij? het zijn maar 3 dagen, dan is het alweer weekend we houden je in de gaten ouwe snoepervent 3 dagen samen met z'n 2, jij en je cheffin ik heb een chef, geen cheffin, dus geef ik jou een min ich bin jetzt ganz nach der kl*ten naar de kl*ten? Morgen roept het werk onverdroten. een chef en geen cheffin, helaas voor jou dan een zeperd en jij als er sneeuw ligt, ingepeperd ik ben vrijgezellig, bevalt prima waarom ga je niet een keer op vakantie naar Lima? En wat ben ik blij dat het niet sneeuwt. zo, ik heb net gegeeeeeeeeeeeuwd idd voor sneeuw ga je maar naar Oostenrijk en jij denkt zeker dat ik ben zo rijk en hou bovendien ook niet van sneeuw en ijs (alleen in de whisky) whiskey dat lust ik nie doe mij maar een dropshotje daarvan krijg je toch een kop als een knotje? nee dan bestaat er ook nog zoiets als cognac interesseert me ook geen zak lust ik ook niet het interesseert je dus geen biet man je bent geen vent,is een dropshotje niet iets voor een miet? een miet ben ik niet en waarom ben ik een miet, omdat ik dropshot drink? word nu niet zo boos om deze vreemde kink het was maar een geintje in de naam van de rijm en de lol en de pret en de gein wat zullen we in 2008 eens allemaal gaan doen? ik denk dat ik eerst alles maar schoonboen al het vuil van vorig jaar zit er op dat mag eerst wel een uur weken in het sop daarna de boender er overheen en klaar is Regie nu nog een taak voor positivily want je laat mij toch niet al het werk doen? zeg weet je nog van toen? dat ik jou in bad zou stoppen en jij riep: dat kan ik zelf wel maar uiteindelijk werd het een grote hel. volgende keer toch maar met hulp anders ligt de badkamer weer in pulp en kan ik weer de zooi opruimen Je moet niet zo zuurpruimen En badderen kan ik echt wel zelf nou, toen was je anders elf en kon je het ook nog niet alleen Ga jij nou eens effe heen Kende ik jou op mijn elfde dan? ik ben je 'mams' weet je er nog van? of slaat de dementie bij jou nu ook al toe het is Door die dementie weet ik soms niet wat ik doe. Dat heb ik toch echt van jou geërfd de vergeetachtigheid die door onze hersenen zwerft kunnen wij ook niks aan doen meis we willen nu eenmaal graag ijs maar volgens mij mis ik hier waar het om gaat Nou, dat Pos haar dochter niet met rust laat Zit ze nu alweer te plagen tsja, de last van het 'dochter' zijn van mij daar kan ik ook niks aan veranderen,die moet je toch dragen dat is ook niet wat ik wil vragen want geplaag over en weer, dat hoort erbi je maakt mij vandaag weer heel blij ik mag haar weer eens plagen En ik kan die last weer dragen. Nu wat verzinnen om het terug te doen dan geef je mij een hele natte zoen maar je krijgt hem dan wel dubbel terug dan keer ik jou toe: mijn rug want voor een natte zoen ren ik weg heb jij even pech ik hou je gewoon stevig vast Nu wordt je me wel tot een last ben ik klein genoeg om weg te glippen? nee, want ik hang aan je lippen die natte zoenen zul je krijgen dan zal ik verder maar zwijgen. Wat kan ik doen om je terug te pakken? de moed niet laten zakken eens pak je me terug en hoe dan doe ik het meteen goe daar heb ik nou wel zin in als je teveel plaagt krijg je een min en schrap ik je uit mijn testament dat is zovaak al gebeurt, ben ik wel gewend in die van mij sta je ook niet dat interesseert mij ook geen biet want jij hebt nog niet veel om weg te geven ik kan alles geven wat ik heb in dit leven heb je intresse in mijn schoolboeken? nee, daar heb ik niks in op te zoeken internet bied mij alle info die ik zoek en wil ontvangen maar dat kan ik niet verlangen in de boeken heb ik alles veel sneller gevonden en zeker met een stel speurhonden want die hebben een goede neus meen je dat nou heus? met mijn ogen kan ik alle info ook lezen hoor en toch komt internet bij mij sneller door schoolboeken zijn ouderwets Houd eens op met dat gezwets. Dat is niets om te zeggen voor jouw generatie ik vind het van mijzelf een hele prestatie internet heb ik bij de hand, schoolboeken niet leer je nog wel wat dan of niet? want je bent nooit te oud om te leren je kan het tij nog keren Finland het land van de 1000 meren, alvast iets geleerd om dat te weten is ook niet verkeerd en de Beringzee ligt bij Alaska wist je dat? ja, dat heb ik op school al gehad maar weet jij dan de hoofdstad van Australië? ja dat is Canberra, weet je ja ik wist dat, had je niet vast niet gedacht had jij op aardrijkskunde misschien een acht? weet je dan de hoofdstad van Oekraïne? de hoofdstad is Kiev, wist je dat nie? ik ook niet, heb gewikipediaat gelukkig dat daar zoveel in staat alles wat we tegenwoordig willen weten googlen we zo ik moet even naar de po daarna handen wassen en een senseotje pakken met een of 2 mokkasticks da's ook niet nix maar tis wel een heel goed idee ik heb gewonnen met Yathzee alleen is al weer 5 jaar geleden en daarover ben je nu nog steeds tevreden? laat me niet lachen en pocht met iets anders volgens mij had Gio zwakke tegenstanders zo kan ik dan ook wel winnen Ik kan nog veel meer verzinnen, Gio, dat is niets vergeleken met mijn sjoel-resultaten nou moeten we oppassen dat Gio ons niet gaat haten want we leveren tezaam nu heel wat kritiek een vijf jaar oud yathzee spel is toch ook ziek? en hij weet wie het zegt, dat scheelt nou dan krijg ik gelukkig weer een positief beeld zat daar toch wel even in mijn piepzak kreeg je bijna een attaque? nergens voor nodig neem dat van mij aan gelukkig kwam het niet bijna daaropaan en kan nu opgelucht ademhalen, daar kun jij voor instaan nou... voor instaan, ik geef geen garantie uit mijn naam maar dat gerijmel hier - daar kan men toch geen aanstoot aan nemen? nee daar moet je niks van gaan claimen is gewoon voor de fun en de lol ok, gelukkig dan wordt het niet gauw te dol dan gaan we nu weer verder met ons verhaal wat was ook alweer de moraal? ik ben helemaal de draad kwijt op dit moment vraag mij dat ook niet op deze bladzij tegen het end heb geen flauw idee meer waar het over ging momenteel doet iedereen maar hier zijn ding het zwabbert alle kanten uit hee daar zeg je me wat, ik moet eten nog wat fruit om de vitamientjes binnen te krijgen in mijn lijf nog even dan sta je stijf van de vitamientjes en zo ach welnee, in het engels is dat NO dat valt wel mee met wat ik gebruik ik stop die mitavientjes in een kruik veels te gezond voor mij eet je dan wel goed zoals op tijd een prei? je moet gezond blijven lijkt mij zo als ik een prei eet dan ga ik als een gogo en ik ben heel gezond, ik klaag niet je hoort mij ook niet zeggen dat je klaagt griet dus dan ga je als een speer en huppel je als een jojo dat huppelen is maar zozo ik ben ook niet meer zo jong maar ook niet oud En buiten is het voor hupppelen veel te koud Dus lekker bij de kachel met je sloffen aan... hoe kan dat nu, heb je me soms zien staan binnen is het gelukkig lekker warm er is helaas geen weeralarm, anders had je helemaal een goede smoes anders waren we pardoes ondersteboven gegaan door het slechte weer nou ik bedoel als smoes eigenlijk meer: dat je niet naar buiten hoeft dan ik moet nog boodschappen doen, wat zeg je daarvan van uitstel komt afstel, maar dat kan nu helaas niet want een lege voorraadkast doet je veel verdriet ook de koelkast moet weer helemaal vol niets is mij te dol ik neem gewoon mijn pakezel mee om te sjouwen Laat je hem ook altijd de was opvouwen? Mijn pakezel doet alles in en om huis, behalve de was de was moet hij vanaf blijven,anders krijgt hij een mep met mijn roze handtas nee, veel doet hij wel, maar ik doe de rest en heb jezelf net volgemest wat is het koud he? hier op texel staan schapen in de weilanden die gaan van Meeh... iedereen vrolijk nieuwjaar en beste wensen jij ook, op naar de oliebollen van Rensen! Die zijn zo lekker, behalve champagne is wijn met bubbelfranje gatverdamme, wat is dat vies nou ik vind dat zeker geen paardezeik eh, paardepies een fles champagne knal ik met nieuwjaar wel open en ga je op de fiets naar huis wel 2 knopen ruim een halve fles dropshot ging er doorheen die avond is dat veel of weinig gio? (ja ik ben wat blond ) maar een paar dagen geen alcohol voor mij er tussenin of zo, ik was iig blij ik kon nog in een rechte lijn lopen dan was je vast niet straalbezopen ik ga vandaag weer rivella drinken ik ga niet met je klinken Rivella, ik moet er niet aan denken ik ga het liever dan cola inschenken een beetje apart maar wel lekker zeggen ze toch? dat geldt niet voor Rivella, bah wat een boch doe me dan maar sinas dat vind ik nou frisdrank van een verkeerd ras veel te geel en zoet ik vind sinas ook niet goed het is iig lekkerder dan Rivella en wat dacht je van een kop hotchocolatella met dit kouwe weer best wel lekker hot choc is niet iets waarover ik mekker maar 's avonds ipv een wijntje een hotchoc, nou nee voor het eten lust ik er wel twee en na het eten 's avonds neem ik dan een kopje koffie in je dagelijkse kloffie? of ga je lekker in joggingpak onderuit hangen ik heb helemaal geen joggingpak, da's nou juist het wrange daarom zit in m'n dagelijkse kloffie onderuitgezeten je hebt toch wel je schoenen al uitgesmeten? en je pantoffels aangetrokken ja tuurlijk, al voor de choco slokken en het zijn geen toffels maar slippers zo groot als klippers?? of leef je niet op grote voet ik denk niet dat hij dat doet janus is vast een verstandig type en die springt niet onbezonnen in het diepe tenminste, dat neem ik aan weten wij veel wat hij allemaal heeft gedaan? dus met z'n slippers hangt hij 's avonds voor de buis en is hij dus lekker lui thuis tenminste, dat hoop ik maar voor hem misschien is hij aan 't bellen met z'n GSM in ieder geval is hij niet hier momenteel er is vanavond ook niet veel op de tv, maar misschien is hij wel ff te stappen is soms ook wel leuk, een biertje happen ik ga nu niet uit, maar wel weg van wmr jij gaat dus her en der nog ff surfen, of lekker op de bank hangen kan ze mij lekker niet meer stangen en jullie weten idd niet wat ik allemaal heb gedaan volgens mij heb je niet in de kou gestaan dat zou ik wel heel erg sneu voor je vinden dank je voor je medeleven, maar ik ben in welbevinden ben jij ook in goede doen en lekker in je vel dat ben ik altijd wel vooral nu de kerstboom weer uit de kamer is verdwenen stootte je dan je schenen? of had je er schoon genoeg van in een kleine kamer kan je je kont zonder kerstboom al bijna niet keren ja dan kun je ook niet meer ijsberen dus heb je nu weer een beetje de ruimte op tv een voetballer die fluimde altijd net in beeld als hij spuugt je moet wel een woord doen wat 'duugt' anders kunnen we niet verder rijmen en dat moet posi weer plakken en lijmen en dan heeft posi weer heel veel werk zo in het nieuwe jaar ik ben al bezig en nog lang niet klaar maar een pagina of 60 die ik moet knippen en plakken en daarna lekker onderuit zakken met een lekkere borrel heb je die dan nog niet gehad een nieuwjaarsborrel tenminste de meeste mensen beginnen daar toch mee Ik heb er deze week nog minstens twee Nieuwjaarsrecepties en visites de hele maand door de alcohol hou je dan maar is staand al die lekkernijen en drankjes daar wordt je heel vrolijk van Mijn goede voornemen in elk geval is dan, Om op doordeweekse dagen geen alcohol te drinken ook niet met je vrienden te klinken dat mag toch wel voor een keertje is lekker, gekieteld worden met een veertje tjonge, jonge wat ben ik lui en lekker met een dikke trui op de bank hangen want daar is het weekend voor kennen jullie rabarber? dat is pas goor! het regent hier pijpenstelen! en dat is voor vele een reden om op WMR te spelen want hier kan je rijmen en dichten en je aandacht op anderen richten bv zij die niet naar de bowling gingen die doen weer heel andere dingen... werken bijvoorbeeld, zoals ik vandaag ik steeds luier, gestaag tijd voor wat lichaamsbeweging en als je hond nou es met je meeging? dan doe je dat toch weer iets gemakkelijker Janus wordt ook steeds vindingrijker volgens mij heeft Gio geen hond nee, maar wel een lekkere kont komt door al dat wandelen die kont moet je voorzichtig behandelen je moet er nog heel lang op zitten te lang en ik moet pitten dus neem ik maar een dropshotje om wakker te blijven ga je dan op het water drijven dat ligt ook heel lekker en zeker op een luchtbedje dan lig je op je backje en dan is je kont minder bezwaart zodat die kont zijn vorm bewaard maar eens zal die vorm eruit gaan tijdens volle maan voorlopig is ie nog lekker strak maar soms is hij ook lekker brak als je te hard bent gaan zitten dat word dus vitten op dat harde kussen dat wordt dus weer klussen om dat kussen zachter te maken is geen harde noot om te kraken goed opschudden of nieuwe vulling en op de punt een omkrulling zodat je nog weet wáár het vulgat zit rotmeeuwen, mijn auto onder de meeuwenshit komt omdat mensen hun etensresten van het balkon gooien ipv in de afvalbak zet je auto dan ook op het dak of ga gewoon verhuizen naar waar geen meeuwen wonen nee, ze moeten die aso's eens opschonen je mag geen eten van je balkon gooien om vogels te voederen Maar voordat je naar buiten gaat, je gezicht even poederen. Anders zien ze dat je gehuild hebt. ik heb Gio's tranen al weggedept met zijn eigen kussen wat te hard is dus niet, je dept steeds mis ik ben veel te snel voor je dan gaan we jou met zijn allen eens tegenhouden waar jullie vast niet om rouwden als het tenminste zou lukken al moeten we je van het dak plukken waar je je auto staat te wassen de auto moet zich aanpassen daar heb je wasstraten voor maar past die grote amerikaanse slee van jou er wel door of heb je een kleine fiat panda nee die heb ik niet Wanda ik heb een Toyota Corolla en die zakt zeer spoedig, dus weldra zo door zijn veren ik kan heel goed straatje keren hij is al 16 jaar oud en rijdt nog steeds maar straks moet je verder op je skates het kreng zal er eens mee ophouden om te rijden en mij misschien wel van het autorijden bevrijden neem ik toch gewoon de benenwagen dan zal je wel gauw gaan klagen het is echt heel koud buiten kijk, daar komen de rijmduimpjes en ze fluiten zo dit verhaaltje uit Een heel werk maar wel weer eer van mijn werk ![]() Er zijn geluiden om rijmduimpje weer eens van stal te halen, dus even een 'terugblik' op het voorgaande: Rijmduimpje is getrouwd met Pedrolina, samen hebben ze een tweeling genaamd: Rijmpedro en Rijmlina. De reus is getrouwd met Tina, zij hebben nog geen kinderen. Samen met de reus beheert rijmduimpje de 'Rijmschuur', een schuur vol met gedichten en rijmen. Eerst deden ze nog alles met de hand maar tegenwoordig doen ze het op de pc. Beginnen we weer met de 2 laatste regels. Quote: kijk, daar komen de rijmduimpjes en ze fluiten zo dit verhaaltje uit Ze dragen elk op de arm een spruit de kinderen beginnen al aardig te groeien ![]() | |