Rijmelarij | |
12-11-07 17:10:58 | nietmeer |
dat is van de regen in de drup ![]() Pedrolina moet gezond eten ![]() | |
13-11-07 10:15:24 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
maar niet zichzelf volvreten anders barst ze straks uit elkaar ![]() | |
13-11-07 10:39:04 | nietmeer |
en vormt ze in haar eentje een paar een boven- en een onderhelft | |
13-11-07 10:41:20 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
en ze dus het onderspit delft en de rest in tranen achter laat | |
13-11-07 12:29:10 | nietmeer |
ach zolang ze er niemand mee schaadt ![]() maar waarom zou ze haar volvreten als ik vragen mag ![]() | |
13-11-07 12:31:54 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
omdat ze zwanger is Posje, dag ![]() en je weet ze moet nu eten voor twee ![]() | |
13-11-07 12:32:40 | nietmeer |
anders groeit het kind niet mee want Pedrolina's buik wordt wel erg dik zo | |
13-11-07 12:34:14 | nietmeer |
maar dat houdt niet in no no ![]() dat ze dan maar veel moet eten ![]() ![]() | |
13-11-07 12:35:33 | nietmeer |
dat is anders wel een goed gebaar naar haar kind toe krijgt ie genoeg eten ![]() | |
13-11-07 12:38:21 | Wiellemien![]() Erelid ![]() WMRindex: 376 OTindex: 2.025 |
Want ze moet nog door de deur passen Zo raakt mijn toetsenbord versleten Met dat doorhalen en opnioeuw tikken. | |
13-11-07 12:41:50 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
dan moet je daar maar een ander voor strikken misschien is het wel drieling ![]() | |
13-11-07 12:42:28 | nietmeer |
arme Pedrolina ze wil liever een eenling want ze heeft ook maar een wiegje klaarstaan | |
13-11-07 12:43:47 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
die heeft ze bij de timmerman vandaan maar ja de natuur laat zich niet dwingen | |
13-11-07 12:44:50 | nietmeer |
de kinderen in haar buik staan te springen om eindelijk naar buiten te komen | |
13-11-07 13:02:24 | nietmeer |
dan zullen ze nog even door moeten dromen ![]() want ik wil eerst knippen en plakken ![]() | |
13-11-07 13:05:20 | nietmeer |
toch niet in haar buik staan hakken? ![]() ze moet blijven leven hoor | |
13-11-07 13:32:56 | nietmeer |
dat heb ik ook wel door ![]() maar geef me voor dat knippen en plakken de tijd even ![]() | |
13-11-07 14:04:55 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
zodat ik zonder te trillen en te beven haar op haar gemak kan stellen door te knippen en te plakken ![]() | |
13-11-07 16:24:19 | nietmeer |
en alle bladeren zijn al van de takken de herfst is begonnen en ben benieuwd wanneer het kindje geboren zal worden ![]() | |
14-11-07 00:28:40 | nietmeer |
rijmelarij 11: Met wat peterselie en wat tijm zal koken toch zeker geen kunst zijn duimduimpje houdt niet van koken dat doet pijn want hij brandt elke keer zijn handen want draadjes vlees is niet zo lekker tussen je tanden daarom gaat duimduimpje graag naar de frietboer maar friet is geen gezond voer daarom kookt de reus elke dag alsof dat zomaar mag nou ik heb liever gewoon friet maar rijmduimpje en de reus niet die moeten goed eten want ze moeten ook hard werken voor de berken ze gaan altijd naar de heks wat zeg je nu weer voor geks er woont geen heks in de rijmschuur maar er staan wel uien in het zuur zelf geteeld een paar maanden geleden die voor rijmduimpje en de reus wel voldeden ze peuzelden ze lekker op, alsook een gehaktbal met puree daardoor konden ze weer even mee om de schuur verder met rijmen te vullen anders kan rijmduimpje de rest niet onder tafel l.llen en dat is het liefste wat hij wil daarvan wordt rijmduimpje even stil iedereen mag mee helpen de rijmschuur te vullen da's handig, ik heb nog wat oude spullen thuis heb ik geen plek meer wees nou eens een echte heer de schuur moet vol met rijmen en gedichten Moest even wat ontwrichten dan gaat rijmduimpje maar zemen we laten ons deze buitenkans niet ontnemen en zonder ons hemd op te lichten gaan we maar weer door met dichten want dat vinden we geen zware taak En wat gebeurt dat toch vaak maar rijmduimpje moet wel snel zijn anders doet het rijmen pijn en dat vind hij niet fijn en moet hij straks nog aan de lijn en dat houdt rijmduimpje niet vol lijnen is niet voor de lol anders wordt het veel te dol en slaat zijn hartje op hol en dat is slecht voor zijn rijmkunsten dan schenken wij hem onze gunsten en maken wij die rijmschuur wel voller kan het nog veel doller dat weet men pas veel later Dat voelde men aan hun water. Daarintegen niettemin bouwden ze een tweede etage erbovenop. want ze houden niet van geprop de gedichten hebben ruimte nodig dus worden die gestapeld hodig terwijl Rijmduimpje zoekt naar nieuwe kasten zo heeft die nog veel meer vaste lasten zo ook een bank en een tafel En ze eten ondertussen een brusselse wafel De tweede etage is nu kant en klaar en de eerste gedichten liggen al daar er komt zoveel binnen wat bewaard moet worden tafels stoelen banken schotels en borden die ze allemaal gejat had uit positivily's huis en ik voel me heel erg thuis en op school is het best saai rijmduimpje is geen pikhaai en rijmduimpje is trouwens een hij En met een vrouw aan zijn zij en die zegt ik: Ik hou van jou! wat doe je nou rijmduimpje is niet getrouwd maar hij had dat wel gewouwd... is dat wel goed gespeld? rijmduimpje zou zeggen: je bent geen taalheld maar als het rijmt is het geoorloofd niet veel hersenen in haar hoofd? of niet goed op gelet bij nederlands? dat komt dat rijmduipje goed kan handballen onderhands want sport vind hij leuker als leren en meer kan een vrouw ook niet begeren slimme mannen zijn toch lekker? jullie maken het hoe langer hoe gekker rijmduimpje is blij met al de rijmen die gemaakt zijn ja dat vind rijmduimpje heel fijn hij loopt trots als een pauw rond terwijl de reus de rijmen inbond want ze willen ze wel goed bewaren voor jaren en jaren zodat hun kinderen er ook van kunnen genieten zo blijven het favorieten opeens krijgt rijmduimpje een heel goed idee hij zet ze op hd die gaan heel lang mee of op een usb-stick? rijmduimpje staat even stijf van schrik computers en dat soort zaken zijn voor hem nog vreemd bedenkt hij als hij zijn ramen zeemd daarvoor wil hij nu op les rijmduimpje raakt daarvan helemaal in de stress maar gelukkig heeft de reus verstand van de pc rijmduimpje luistert gedwee naar de reus die verteld hoe een pc werkt hij is zo druk bezig dat hij helemaal niet merkt, hoe in het grote dierenbos de avond valt maar wat hem natuurlijk wel bevalt is de maaltijd van mevrouw reuzin mevrouw reuzin is er evenmin als mevrouw rijmduimpje, de heren zijn niet getrouwd maar hebben wel een schuur gebouwd en daar kan de computer in en daar zitten ze nu met heel veel zin alle rijmen in op te slaan met kartonnen ordners en mappen is het gedaan alle rijmen weten ze te branden het gebeurt zo onder hun handen mits ze de juiste toetsen indrukken en toen moest de brandweer uitrukken want de rijmschuur staat in brand met de rijmschuur is niks aan de hand die is solide en degelijk gebouwd rijmduimpje is met een bouwvrouw getrouwd door brandwerende muren is de rijmschuur zeer compleet Maar binnen wordt het nu wel zeer heet Gelukkig begint het ineens te stortregenen je schopt nu tegen veel benen noch rijmduimpje noch de reus zijn getrouwd wat hoort rijmduimpje daar een kat die miauwd toch maar even een kijkje nemen het zekere voor het onzekere hij neemt het zekere en ziet een jong katje onder de struiken zitten en verderop zat er nog een kitten Rijmduimpje kon het niet laten en neemt ze mee waarna ze, met volle buikjes en heel tevree, gaan liggen slapen bij rijmduimpje en de reus op schoot die dit rijmverhaal afsloot en daarna lekker van een tje geniet nou genieten doen we even niet er moet nog gewerkt worden maar niet tussen pannen en borden het word tijd voor iets leuks voor een paar leuke spreuks maar rijmduimpje en de reus zijn nog steeds druk bezig maar dan zijn er nog wel wat afwezig misschien kan ik helpen met mijn blog maar yakkiba toch hier moet je rijmen en zo en in het engels is nee... no ja wat moet ik er anders van maken? Laat het zo, richt je op andere zaken zie eens rond en kijk naar de zon anders ga je op de bon er moest toch iets op zon rijmen tuurlijk honnepon, je hoeft niet te slijmen nu gaan we verder met een ander verhaal owh wat gaan jullie snel allemaal ik kan het haast niet bij houden ben je verkouden en nee, we gaan door met rijmduimpje en zijn belevenissen alleen als ik iets mag verzinnen met hagedissen volgens mij doe je het echt express rijmduimpje werkt ook nog undercover voor de vrije pers en daar moet hij wel verhalen voor hebben Ah daarom laat hij dit gerijm niet wegebben En onderzoekt hij nu het gedrag van een reptiel rijmduimpje is heel stabiel hij onderzoekt alles tot in de puntjes en eet ondertussen heel veel pepermuntjes hagedissen en salamanders vindt hij niet leuk daarvan krijgt hij verschrikkelijke jeuk rijmduimpje is allergisch voor die beesten Hij zit veel liever tussen geesten want die zijn gemaakt van niets Hoe vind je zoiets? Geesten en spoken zweven soms ook door het bos Ze zijn niet te vangen en lopen Los.. s' morgens tot s' avonds s' middags tot s'nachts.. en af en toe gebeurt er iets verdachts, enge geluiden, een gil, een flits... maar het was de reus met veel geflits hij wilde dit voor eeuwig wast zetten op foto daarna sprong hij in zijn boomstamauto om de foto's te laten ontwikkelen tussen door ging hij van een ijsje smikkelen en toen reed hij weer doo want daar had hij de boomstamauto voor bijna alles kan de reus erin vervoeren behalve van die dikke moeren die zijn te zwaar voor die boomstamauto daarvoor hebben ze een boomstamvrachtauto rijmduimpje en de reus gaan met de tijd mee zo hebben ze voor kerst een arreslee en rond sinterklaas een een wit paard! daarvoor leggen ze een wortel bij de open haard in de hoop om wat in hun schoen te krijgen terwijl 1 van de pieten niet probeert te hijgen legt hij iets in de schoenen van de kinderen Als maar niemand hem loopt hinderen zoals die brutale schimmel die heeft last van een rimmel maar krijgen rijmduimpje en de reus ook wat in hun schoen?? en krijgen ze van Piet een zoen? want daar is het ze om te doen Volgens mij ergert Piet zich groen Hij heeft vast helemaal geen zin om hun een zoen te geven maar als het een vrouwelijke piet is zul je wat beleven die kust rijmduimpje en de reus helemaal zwart en daarop wacht rijmduimpje met smart wie de koek krijgt, wie de gard wie niks krijgt, wie het hart van die leuke vrouwelijke piet en ook Pietje Pedrolina ziet, wel iets in een romance dat ze zwart is is maar een nuance rijmduimpje raakt verliefd op Pedrolina en de reus op ene Gina zo leefden ze nog lang en gelukkig! dat breng je wel wat krukkig we moeten de hele lovestory nog behandelen ik wil der wel snel door heen wandelen ik hou niet zo van een romance ga jij spelen een spelletje patience wij willen alles over de lovestory weten ik heb hier te lang gezeten ik kijk straks wel hoe het afloopt! waarmee je natuurlijk hoopt op een happy end en dat Rijmduimpje wordt verwend en bloemen voor zijn Pedrolina koopt ik denk dat het vanaf hier verder loopt zo gaat de rijm weer helemaal goed! zodat Rijmduimpje verder moet en nog heel veel zal beleven waar is de reus gebleven? die is zo groot die kan je toch niet missen? de reus is zich aan het verfrissen voor zijn afspraakje met Gina Gina? het is nu Tina ja de reus is een echte chameur kijk daar komt hij door de deur met een grote doos bonbons waarna hij met een grote plons vol van verliefdheid verdrinkt in Tina's ogen die ineens voor over gebogen moest overgeven omdat ze iets verkeerds gegeten had dat kwam niet van de bonbons want de reus, die schat had die nog in zijn handen die hij gevonden had aan de nederlandse stranden zo zie je maar weer zijn geluk kan niet op ook rijmduim en pedrolina zijn verliefd op en top! ze maken samen lange sinterklaasgedichten voor hun nichten ze maken ook peuken waarmee ze de asbak opleuken zonder ze aan te steken dat is heel slim bekeken wat je nu niet rookt heb je voor later je krijgt dan een niet-roken-kater we nemen nog maar een slokkie en gaan eens vroeg op het stokkie want morgen moeten rijmduimpje en de reus weer fris aan de slag en morgen is het weer vroeg dag en gaan de twee weer aan het werk want samen staan ze heel sterk om de rijmschuur nog voller te krijgen En Tina en Pedrolina staan in hun nek te hijgen. Rijmduim en rijmreus begint het wat te vervelen... dus zetten ze de radio aan op giel beelen lekker genieten van een lekker muziekje waarin mensen spelen met een elastiekje waardoor Rijmduim en rijmreus iets anders gaan doen ze geven hun vriendinnen een zoen en gaan met z'n 2en lekker opstap! ze gaan eerst van de trap op naar het restaurant! dat restaurant is een mooi pand! ze vragen naar het dagmenu en dat is... een stukje vlees met friet en géén vis ze nemen vooraf nog een soepje maar dat maakt zo'n troepje de soepkom is te klein voor de o zo grote reus want hij past er niet in met z'n neus terwijl hij er graag aan wil ruiken dan vooraf maar een kuiken of is dat zielig? voor dat kleine beestje de reus is zo lief die geeft gewoon een feestje maar dan zonder kuiken want die feest gezellig mee na het eten gaan ze naar zee en het kuiken mag ook mee ach en wee het kuiken lust geen thee laten wee nu alles eindigen op ee? daar doe ik niet aan mee Want dan moet dit rijmsel door de plee Dat zou zielig zijn voor rijmduim en rijmreus dat valt wel mee heus! waar wonen de rijmreus en de rijmduim? rijmreus en rijmduim krijgen een pluim zij wonen in een keurige woning in zo'n nest met honing? of was die van iemand anders? Daar woont de familie Sanders, rijmreus en rijmduim wonen in een wolk van schuim Op de gevel staat: hier woont rijmreus en rijmduim En ze wonen in het grote dierenbos herkenbaar aan het paarsblauwe mos en de grote eekhoorn bij de poort Die gekleed is in een boxershort Ja het is een grappig stel maar ook eigenwijs dat wel dat laat me denken aan die andere groep die groep van die bergen troep dat sloeg toen nergens op die klommen na een ruzie naar de top en bouwden daar een vogelnest maar met het terug gaan bleef hij haken met zijn vest Hij riep om hulp maar er kwam maar niemand Urenlang riep hij "Is daar iemand"? Ineens scheurde zijn vest. Nee dat leek toen niet zo best Maar er kwam hulp vanuit het niets Daar kwam zwarte piet op zijn fiets, zodat hij veilig kon landen op een zak pepernoten De groep-van-bergen-troep heeft toen besloten Zich voorlopig niet meer te laten zien dus vroeg zwarte piet aan Wien Waar moet ik nu naartoe? jij moet zonder gedoe naar rijmduimpje en Pedrolina en naar de reus en Tina Rijmduimpje riep: Rijmen op Tina? Jezusmina! Dan houd ik het even voor gezien en hij ging naar Wiellemien die had de koffie voor hem klaar maar wiellemien was niet daar want rijmduimpje heeft iets met Pedrolina altijd had hij al een zwak voor een ballerina maar oh jee, daar komt de reus Schrik maar niet hoor heus De reus heeft een kado voor z'n Tina gekocht en haar met een aanzoek opgezocht de reus wil wel met zijn Tina trouwen maar Tina wil een tovermiddeltje brouwen om van haar reus af te komen maar dat wordt voorkomen door rijmduimpje die snel ingrijpt en Tina net zo lang knijpt tot ze haar brouwsel uit haar handen laat vallen Ja rijmduimpje is een vent met ballen Tina komt nu ineens tot inkeer en ziet in de reus toch haar liefdesheer wat haar bezielde wist ze even niet wat is ze toch een rare griet het is zaterdag, dus weekend waarna ze als een kwek eend weer naar de rijmschuur gingen om te gaan zingen de ruiten sprongen omdat ze veels te hard zongen maar de ramen kunnen niet springen want die zijn van plastic het lieflinhgs eten van de big is plastic das lekker taai maar ook ontzettend saai rijmduimpje zit het een poosje aan te kijken en vond het nergens op lijken maar vondt het wel knap dat de big plastic at rijmduimpje ging snel voer halen voor de big En vervolgens verslikte die zich in al dat lekkere varkensvoer Waarop een beste verkensboer een toegepaste greep uitvoer en ging vervolgens op promotietoer om rijmduimpje te promoten En natuurlijk ook zijn huisgenoten Pedrolina, rijmreus en Tina die een grote fan is van Olga Lawina je weet wel die jodelaarster Al eens gehoord van Pravo Petr? Die jodelt en kluunt zonder moeite rijmduimpje riep heel hard: foeite naar de big, want die zat nu met een kapot raam waarvoor ik mij niet schaam ik heb trek, ik ga eten dat moet je zelf weten rijmduimpje belde de timmerman om het raam te maken maar pas na een potje schaken want dat was de tweede hobby van rijmduimpje hij kreeg van de timmerman een pluimpje rijmduimpjes schaakkunst was vooruit gegaan waar heeft hij toch die kennis vandaan? helaas heeft hij wel verloren nu moet de tandarts boren want rijmduimpje beet zo hard op zijn kies En hij deed een hele harde nies Nu ligt z'n gebit bijna aan flarden de pijn wat bijna niet te harden de reus kreeg meelij met rijmduimpje en reed hem naar de tandenfee En die zei: tralalala hopsakee Nu is alles weer prima voor mekaar en kijk rijmduimpjes gebit was weer klaar snel gingen ze terug om voor de tandenfee een rijm te schrijven Zodat zij altijd in hun herinnering zal blijven Nu was het raam weer klaar en het gebit ook totdat Tina opdook de reus was helemaal vergeten dat hij een afspraakje met haar had want Rijmduimpje had zo'n pijn gehad nu probeert de Reus het weer goed te maken met een romantisch etentje en meer van die zaken daarna een wandeling over het strand maar jongens, wat ligt daar toch veel zand waarmee je leuke taartjes kunt bakken wat je helaas niet met je handen mag pakken. met zoveel slagroom op de taart raak je al heel snel van de kaart en begin je aan de pindakoeken en doe je al snel uit de doeken wat je gaat eten vandaag maar eerst zorg je voor een stuk in je kraag door het nuttigen van 12 flessen bier doe dat maar daar en niet hier al dat gezuip van tegenwoordig Dat is toch veel te buitensporig Rijmreus ondertussen probeert Tina te verleiden en haar voor te bereiden op een onvergetelijke ervaring Namelijk het eten van een zoute haring Tina ziet dat nog niet zo zitten.. en ging snel naar bed om te pitten maar helaas ook hier was ze niet veilig maar de slaapkamer is voor Tina heilig als ze slaapt moet je haar niet storen Want dan zul je geen punten scoren de reus eet de haringen nu zelf maar op en krabt zich eens op zijn kop hoe hij Tina voor zich kan winnen wat zal hij eens verzinnen een romantisch diner bij kaarslicht? in het bos is dat een prachtig gezicht maar wie kookt midden in het bos het eten? Daar zal rijmduimpje wel wat op weten Hij bestelt voor rijmreus een cateraar Rijmreus vindt dat een mooi gebaar en regelt dat Rijmduimpje en Pedroline gaan springen op een trampoline ze trekken veel bekijks Want dat is wel wat belangrijks zo'n trampoline in het bos is erg leuk en iedereen ligt in een deuk iedereen doet mee met springen in het bos heb je zelden dat soort dingen nou maar hopen dat er niemand valt of tegen een boom aan knalt maar gelukkig gaat het goed en is het erg gezellig en ze menen allemaal stellig dat ze dit eens vaker moeten doen en dit keer is het niet voor de poen maar gewoon omdat het hardstikke leuk was en iedereen is in zijn sas behalve de reus die wil Tina nog steeds voor zich winnen en nu zonder iedereen erbij Dus hij zegt: kom 'ns mee met mij ik wil je even wat vertellen kan je dit even voor mij optellen het eerste contact is gemaakt en snel een afspraak gemaakt bij de Febo om de hoek daar krijgt Tina van de reus een heel mooi boek als ze het boek openslaat leest ze een heel mooi gedicht, door de reus gemaakt rijmduimpje is daardoor zeer geraakt huilen van blijdschap is wat hij doet dan gaat er iets niet goed de reus is niet verliefd op rijmduimpje maar op Tina Ach dat bedoelde biekje ook, o jeetjemina Tina is van ontroering in reus' armen gevallen maar miste op een haar zijn ballen en daar wil hij toch best nog wat mee presteren iets wat hij niet mag verleren en dat vindt Tina ook maar toen zag ze rook maar het bleek rijmduimpje te zijn die een sigaret op stak nu ga je ergens brak rijmduimpje rookt zo nu en dan een pijpje en dat is voor niet rokers een vergrijpje stop er toch mee is wat zij denken waarom moet je rijmduimpje zo krenken zo nu en dan doet hij dat en daarna gaat hij in bad inspiratie opdoen, want het is binnenkort weer Sinterklaastijd en dan moeten de verlanglijstjes ingeleverd zijn voor die tijd en dan kan het rijmen ook weer beginnen maar laten we eerst eens verzinnen hoe het met de reus en Tina afloopt een happy ending, oftewel hoe Tina van haar vrijheid wordt beroofd door de reus die iets origineels verzint en later krijgen ze toch zeker een kind en iedereen is gelukkig voor tina en de reus maar niet heus waarom willen jullie steeds zo snel dat weet je toch wel we willen weten of het wat wordt tussen de reus en tina Tina is een ballerina ze wil ook aan haar carriere denken voordat ze Reus kinderen kan schenken moet ze dansen en oefenen Dat willen wij haar niet misgunnen maar als hij haar ten huwelijk vraagt... als hij tina er niet mee plaagt en het op een leuke manier brengt en niet zo zuinig is als een krent ... dan zegt Tina misschien wel JA!! Dus na een hele hoop bla bla gaat de reus voor Tina op de knieën maar eerst gaat de reus nog skieen de reus heeft nog geen manier om het haar te vragen Gelukkig begint het Tina nu wel te dagen Dus onder het skieën zegt ze: JA ik wil! daarvan wordt de reus even heel stil daarna gaan ze de bruiloft voorbereiden dat zijn ook drukke tijden de datum, de jurk, de taart en bloemen de bijen die in je hoofd zoemen en alles wat je dan moet regelen totdat er eindelijk iets valt te bezegelen maar gelukkig krijgen zij van alle kanten hulp zodat ze gelukkig worden in hun stulp rijmduimje wil ook wel met Pedrolina trouwen en samen met haar wat bier gaan brouwen want dat kwam hij net te kort en bier is waar het hun aan schort dus gaan ze hop en gerst kopen maar daarvoor moeten ze een heel end lopen en ze willen trouwen, geen bier gaan brouwen want voor je het weet, hang je aan touwen en dat is alleen maar te doen ik zie het nog voor me, net als toen beklom ik de hoogste - op het spits gedreven wanhopig op zoek naar de zin van het leven die bijna niet te vinden is Tegen avondrood.. en reclame bliss De donk're wolken vergewis dat zij tanen maar alles wordt geleid in goede banen rijmduimpje en Pedrolina, de reus en Tina trouwen op dezelfde dag als dat van de ambtenaar mag met z'n vieren in de volgende fase daarvan raken ze alle vier in extase de ambtenaar vind het goed dat dit zo gebeurt Hij wordt ook in hun blijdschap meegesleurd Het wordt een hele feestelijke dag die je niet missen mag dus komt allen wie weet gaan er nog meer huwelijken vallen er wonen zoveel mensen en dieren in het grote bos en die gaan allemaal los op de trouwerij, met na afloop de vrijgezellen verkoop met de presentatie en vragenronde de vrijgezellen gaan wij niet verkopen dat is zonde die laten we lekker vrijgezellig blijven Die lekker met zijn allen in zee drijven een voorproefje voor de vrijgezellen avond maar daar maken rijmduimpje en de reus het niet te bont ze willen fris en vrolijk voor het altaar staan ik denk dat ze maar beter kunnen gaan het gaat zo regenen en we willen een droog feest maar niet voordat de reus aan rijmduimpje het rijmpje voorleest hij moet natuurlijk wel goed voor de dag komen het is een gedicht waarvan je gaat dromen zo mooi is het geschreven het maken duurde wel even maar dan heb je een gedicht zo mooi je houdt je gezicht er niet bij in de plooi het is lachen en huilen tegelijk en hij is de koning te rijk als het gedicht slaagt hij krijgt hulp van de gedichten maagd die kan dat heel goed ik weet niet wat jij doet maar een gedichtenmaagd is er niet in bij klopt rijmduimpje is heel blij want het zal toch gebeuren dat ze in het huwelijk treden hij krijgt spijt van die eerste schreden dag vrijgezellenleven, dag zorgeloos bestaan hij wou dat hij kon vliegen naar de maan maar hij krijgt er zoiets moois voor terug daarom zegt rijmduimpje heel vlug ja ik wil tegen zijn Pedrolina dus nog snel een vrijgezellenfeestje ja straks is het te laat ik weet niet hoe het met jou gaat maar dat feest is al geweest nee hoor ze zijn zo in love dat ze het goed heeft verstaan ze kan het maar niet geloven dus nog snel een vrijgezellenfeestje ja straks is het te laat ik weet niet hoe het met jou gaat maar dat feest is al geweest Ben je nou helemaal gesjeesd? het ging net lekker! het liep als een kapotte wekker de grote dag is bijna daar is het echt waar wat een hoop geluk allemaal rijmduimpje met zijn Pedrolina aan de haal en Tina met haar reus, iedereen is blij want iedereen is erbij allemaal blije gezichten sommige onder pakjes en dat zijn zware gewichten want wat is er leuker dan een bruiloft en je na afloop voldaan in je bed ploft van al dat gedans, gezuip en gefeest en dan nog in bed even er tegen aan als een beest mooier kan het niet meer worden totdat wij je wakker porden de bruiloft is morgen pas, je bent aan het dagdromen en net pas uit mijn middagdutje gekomen lekker ff een uiltje knappen In mijn droom begon ik al te zappen want mijn dromen zijn elke keer weer wat nieuws. daarop roepen wij heel hard 'pieuws' laten we doorgaan met waar wij gebleven waren en het raam open om de stank te laten ontsnappen van al die stinksigaren en de lucht van alle drank welke drank? en welke stank?? Pedrolina en Tina hebben net de boel schoongemaakt De hele feestzaal is net klaargemaakt voor morgen want dan is het grote feest een feest zoals er nog nooit is geweest want ze zullen weten dat er een dubbele bruiloft is vandaag is de grote gebeurtenis de dubbele bruiloft van de rijmheren Die wij allen zo eren Voor wie wij deze kaarsen ontbranden. zodat de schaduw strijkt over de wanden voor de bruiloft is het wel een beetje slecht weer Dat doet ons wel een beetje zeer Maar het mag de pret niet drukken het gaat ons wel lukken want het moet leuk blijven We dragen geen keurslijven Maar vrolijke feestkledij en daar gaan ze, zij aan zij op naar het Grote bos stadhuis maar wat nu, de ambtenaar is niet thuis heeft zich zeker verslapen, de luilak nee, dat is een man die kent zijn vak hij heeft al vele huwelijken gesloten die nog steeds niet zijn ontsloten een echte expert in het sluiten van huwelijken daar sta ik raar van te kijken maar we hebben het nu over de dubbele trouwerij daarom zijn wij dus zo blij dubbel feest dan is alles toch niet voor niets geweest en het gelukkige paar gaan op huwlijksreis ver weg en ook nog voor een schappelijke prijs naar Aruba om te genieten van 2 mooie weken maar eerst moet de pastoor nog zegenen en preken anders krijgen ze niet zulke mooie dagen waarheen dat geven wij even niet prijs anders wil iedereen mee met de gelukkige paren misschien met een boot lekker varen want de reus heeft bijna geen ruimte in het vliegtuig hij is te groot en veel te ruig zij in het vliegtuig en hij in een boot zeg de reus is groot maar niet zó groot dus samen in de auto naar warme oorden ver weg van het Noorden ze wilden een warme plek en wat als de boot nu lek daar gaat het sprookje ze gaan niet met de boot daarin zit een spookje ze gaan gewoon met de auto richting het zuiden en daar lopen nog meer bruiden want wat is er mooier dan je ervaring delen die ervaring hebben heel velen maar ze willen lekker genieten van de zon en lekker hun buik vol eten zo rond als een ton want alles smaakt dan veel lekkerder en véél beterder als ze maar niet verbranden daarvoor hebben ze zonnebrand voorhanden dus verbranden zullen ze niet snel maar als ze zich vergeten in te smeren dus wel maar zo dom zullen ze toch wel niet zijn? nee want de reus houdt niet van pijn hij laat zich door tina helemaal insmeren daar aan de blauwe meren tina doet het graag want naar zonnebrand créme is veel vraag en zij werkt bij het kruidvat. daar verkochten ze een kat die tina vorig jaar kocht dit is wel vergezocht ze genieten van het mooie weer en worden lekker bruin ik weet niet over welk weer je het hebt en krab op mijn kruin heb je soms weer teveel bier gedronken nee anders zou mijn hoofd wel bonken hoe zou het met rijmduimpje en Pedrolina gaan op hun vakantieadres die blijven de hele dag in bed, yes pas getrouwd en op huwelijksreis jij bent niet goed wijs er is meer te zien dan alleen een bed dat vinden zij nú pet zij blijven lekker in bed om na afloop te ontbijten daarna gaan ze hun dag slijten met een tochtje langs het meer en wie weet dan nog een keer... ik maak die zin maar niet af nee, anders staan wij paf en daar doen wij vandaag niet aan omdat wij straks naar bed gaan ieder apart, dat spreekt voor zich ik denk dat je dan alleen lig bedtijd is het nog lang niet voor mij laat staan voor rijmduimpje en zijn vrouw die blijven de hele dag in bed vanwege de kou vinden ze helemaal niet erg Haha ja en dat voor een dwerg hij heeft wel veel uithoudingsvermogen en drinkt veel water om niet uit te drogen om er daarna weer vol tegen aan te kunnen zoals ze anderen ook gunnen toen gingen ze toch maar naar buiten waar het zonnetje zo heerlijk schijnt en de vogeltjes fluiten om een frisse neus te halen wat zullen jullie nu balen rijmduimpje is op huwelijksreis in een warm land, dringt het niet tot jullie door jawel hoor maar nu ff niet het interesseert mij geen biet ik zou toch alleen moeten gaan een enkele reis naar de maan? daar is niks te beleven zal ik jou eens die reis geven we hebben het nu over de huwelijksreizen van rijmduimpje en de reus Owh ja posi is het heus? ACh ik ben gewoon erg jaloers op die gozer die lekkere vozer pas getrouwd en op huwelijksreis jullie zijn niet wijs gunt een anders niet eens het geluk en de reus die bloemen pluk voor zijn lieftallige vrouw van wie ik zo veel hou zei de reus tegen zijn vrouw daarom gaan we nu gauw op zoek naar rijmduimpje en zijn vrouw want die mis ik wel en dat zijn ook een leuk stel maar waar zijn die dan het is niet dat ik het doorvertellen kan maar volgens mij wil je dat de rijmelarij alleen over rijmduimpje gaat bij een speurder heb je veel baat dan heb je hun zo gevonden. Gelijk gaat er een jager opzoek met zijn honden Hij heeft ze laten snuffelen aan wat spullen van Rijmduimpje. en de hond krijgt een pluimpje want de reus vind rijmduimpje al snel maar die wou helemaal niet gevonden worden en gooit een bel naar die speurhond die van schrik weg rent Gio wat ben jij voor een vent rijmduimpje heeft alle dieren lief sorry als ik je ontrief wou rijmduimpje wel gevonden worden dan? Dat wel maar de reus en Tina schrokken er wel van wisten jullie trouwens dat pedrolina al zwanger was? rijmduimpje was daarmee heel erg in zijn sas dat wouden ze graag aan de reus en Tina vertellen die konden ze niet bellen die waren onbereikbaar en het scheelde echt een haar ze waren vergeten de mobile telefoon op te laden het laat zich raden dat was knap stom en ook heel erg dom stel dat er iets gebeurt met Pedrolina of met Tina dat vergeef je jezelf toch niet? en dan nog een huwelijk in het verschiet dat word weer feesten geblazen ik zit mij heel erg te verbazen maar wie trouwen er dan nog meer? rijmduimpje en zijn vrouw weer? dat kan wel een paar dagen duren zeker als je weer een zaal en band moet huren dan maar niet trouwen, maar samenwonen lekker met tataar en bonen lekker knus is het wel jullie zijn ook niet snel rijmduimpje is ook al getrouwd, tegelijk met de reus dat weet ik ook wel, heus zie vorige pagina Tina werd ziek, ze heeft angina Perdrolina gaat haar verplegen dat ze angina heeft daar kan ik niet tegen ik ga daarom eerst maar eens eten dat moet je zelf weten Tina kan niks eten door haar zere keel ze kijkt van de pijn helemaal scheel ik heb iig gegeten, maar proefde niet veel heb jij dan ook een zere keel Pedrolina krijgt het er dan maar druk mee ik heb niet echt pijn in mijn keel, nee heeft ze in ieder geval iets te doen ach ze geeft jou een zoen en gaat verder met Tina te verzorgen dat doet ze met mij morgen heeft ze wéér wat te doen dan geeft ze jou wéér een zoen en gaat terug naar haar man om hem eens lekker te verwennen en dan is er koffie dat drinkt Pedrolina in haar verpleegsterskloffie daarna gaat ze zich omkleden en komt in haar verpleegsterspakje beneden om ons eens lekker te verwennen nu moet je Pedrolina niet gaan jennen ze is zwanger en voor spelletjes niet meer te porren Dus dat wordt mooi sjorren niet dat dat zo een ramp zal wezen Je moet gewoon wat meer woorden voorlezen, misschien dat dat mag helpen bij het spel Wie weet houd Pedrolina van geswaffel Dan is er geen reden tot belemmering dus trek aan die string en doe lekker mee Als het sneeuwt dan rijd je op een slee, alleen is er nu alleen maar regen dat is voor sommigen een zegen de reus heeft er geen hekel aan met een raket vlieg je naar de maan met een bezem kun je vegen. daar kan ik dus niet tegen dan moet ik niezen Kijk jij maar uit voor je kiezen door al dat niezen van jou maar Gio heeft last van de kou de reus kan daar heel goed tegen maar niet tegen de regen want dan is hij heel chagerijnig goh dat is geinig de reus is juist gek op regen ik niet dan word ik nat en daar kan ik dus niet tegen dan ga ik naar binnen om te schuilen de reus wil dan niet graag met je ruilen die is gek op regen en wind en meer van die dingen nou ik sta bij dit weer niet te springen ik blijf lekker binnen waar het lekker warm is weet je wat ik mis? de sneeuw en alles wat daarbij hoort weet je dat jij niet spoort? voor sneeuw ga je maar naar Oostenrijk daarmee geef jij weer blijk dat je geen echte Hollandse jongen bent maar toch weet een echte Hollandse vent dat het hier niet meer zal sneeuwen je zal nog moord en brand schreeuwen als het nog wel gebeurt Pas als het ijs van m'n dak pleurt zul je mij eindelijk zien lachen als de sneeuw weggesmolten is tot onder de plaggen en het voorjaar zijn zonnige kant laat zien dan zingen de vogels voor tien maar om weer even terug te komen op de pasgetrouwde stellen die geven we een stel koeienbellen om zo hun samenzijn goed te vieren koeienbellen hang je om koedieren niet om rijmduimpje of de reus of hun vrouwen want dat zijn de mensen waar ze van houwen dus lief voor elkaar zijn ten alle tijden dan gaan ze een gelukkig leven leiden weten jullie trouwens al dat Pedrolina zwanger is?? en ze wil bevallen in pernis ze vind het zo'n mooi plaatsje daar gaan ze heen op een schaatsje Pedrolina wil gewoon in het grote rijmbos bevallen en dan gewoon ergens in de stallen? met wat stro er onder en laat maar komen hahahaha nee zoals ik heb vernomen gewoon bij rijmduimpje thuis in het grote rijmbed en rijmduimpje heeft pret want hij kan toch zeker voor nageslacht zorgen Pedrolina voelt zich ook heel geborgen ook de reus en Tina zijn heel blij voor hun genegenheid voor Matilda De Hun De behoefte aan geborgenheid geborgenheid kent geen tijd laten we hopen dat ze die tijd hebben om zich te ontdoen van verstrikkende webben die de mensheid in hun macht houden daarom was het dat ze trouwden en nu heel happy met elkaar zijn zonder een centje pijn want ze hadden de jackpot gewonnen nu hebben ze tonnen het zijn alleen regentonnen Sinterklaasje bonne, bonne, bonne waar ze regenwater in opvangen om daarin hun vuile was te hangen zodat die lekker kan weken Dan moet ie nog gedroogt en gestreken, Kan ie weer netjes opgeborgen worden in de kast totdat Pedrolina er weer in past want die wordt door de zwangerschap wel erg dik door het vele eten krijgt ze ook de hik maar het smaakt allemaal zo lekker en 'smorgens vroeg gaat weer de wekker snoepen is idd lekker, maar slecht voor je figuur dat is zo weer terug met een appelkuur die heeft de reus nog in zijn slachtschuur en Pedrolina wil nog wel met rijmduimpje in de hooischuur want dan valt het altijd nog mee met haar kilotjes maar er mag wel wat vet op haar pootjes die, vind ze zelf, mogen wel wat dikker stil anders krijg je op je flikker rijmduimpje vind haar al dik zat nee rijmduimpje is een schat hij zorgt goed voor Pedrolina en de ongeboren kleine en die komt nu in het reine want zeg nou zelf een rijmbaby is toch het mooiste wat er is na de geboorte wordt de baby schoon en fris in het wiegje gelegd, maar zover is het nog lang niet eerst een frikadel en friet met mayo en ketchup dat is van de regen in de drup Pedrolina moet gezond eten maar niet zichzelf volvreten anders barst ze straks uit elkaar en vormt ze in haar eentje een paar een boven- en een onderhelft en ze dus het onderspit delft en de rest in tranen achter laat ach zolang ze er niemand mee schaadt maar waarom zou ze haar volvreten als ik vragen mag omdat ze zwanger is Posje, dag en je weet ze moet nu eten voor twee anders groeit het kind niet mee want Pedrolina's buik wordt wel erg dik zo maar dat houdt niet in no no dat ze dan maar veel moet eten dat is niet waar dat is anders wel een goed gebaar naar haar kind toe krijgt ie genoeg eten Zo raakt mijn toetsenbord versleten Met dat doorhalen en opnioeuw tikken dan moet je daar maar een ander voor strikken misschien is het wel drieling arme Pedrolina ze wil liever een eenling want ze heeft ook maar een wiegje klaarstaan die heeft ze bij de timmerman vandaan maar ja de natuur laat zich niet dwingen de kinderen in haar buik staan te springen om eindelijk naar buiten te komen dan zullen ze nog even door moeten dromen want ik wil eerst knippen en plakken toch niet in haar buik staan hakken? ze moet blijven leven hoor dat heb ik ook wel door maar geef me voor dat knippen en plakken de tijd even zodat ik zonder te trillen en te beven haar op haar gemak kan stellen door te knippen en te plakken en alle bladeren zijn al van de takken de herfst is begonnen en ben benieuwd wanneer het kindje geboren zal worden dit was dus rijmelarij nummertje 11 ![]() ![]() Quote: zodat ik zonder te trillen en te beven haar op haar gemak kan stellen door te knippen en te plakken en alle bladeren zijn al van de takken de herfst is begonnen en ben benieuwd wanneer het kindje geboren zal worden dat zullen we snel gewaarworden ![]() misschien gebeurt het morgen al ![]() | |
14-11-07 11:42:54 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
en dan begint het bal van felicitaties en geknuffel | |
14-11-07 11:45:06 | yakkiba![]() Erelid ![]() WMRindex: 1.137 OTindex: 3.922 |
Offtopic: Owh ja en natuurlijk het eten van buffelwow Posi ![]() dat is een oud reuzengebruik | |
14-11-07 11:47:02 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
ik dacht al, het is buffel dat ik ruik dat wordt een vreetfestijn ![]() | |
14-11-07 11:47:33 | yakkiba![]() Erelid ![]() WMRindex: 1.137 OTindex: 3.922 |
dat is voor een keer ook wel fijn wist je dat ze ook delen met de armen? | |
14-11-07 12:43:25 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
om hun tijdens de wintermaanden wat te verwarmen ja het zijn liefhebbende figuren | |