Rijmelarij | |
28-10-07 14:21:43 | heraux![]() Oudgediende ![]() WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Voordat we verder gaan stel ik voor eet wat zoete drop. Dan kunnen onze kaken onze hersen activiteit minder onderbelucht laten geraken. | |
28-10-07 14:44:00 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
onze grijze cellen kunnen het vast kraken zeiden ze na samen een pond drop op gegeten te hebben | |
28-10-07 19:17:30 | Wien![]() Erelid ![]() WMRindex: 1.295 OTindex: 1.731 |
de hersens komen dan uit de spinnewebben ![]() dan maken we samen veel plezier ![]() | |
28-10-07 20:04:14 | heraux![]() Oudgediende ![]() WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Je zult maar snoerloos zijn en geen internet kunnen temmen. Dan zat je nu niet WMR te lezen en dat is een directe overtreding van de mensenrechten | |
28-10-07 20:24:57 | nietmeer |
Ondanks alles doet iedereen er voor vechten. Want rijmduimpje kan niet zonder die mensen. | |
28-10-07 21:27:53 | Wien![]() Erelid ![]() WMRindex: 1.295 OTindex: 1.731 |
die hem veel geluk toewensen ![]() in het grote dierenbos, in het gezelschap van de reus, ![]() | |
28-10-07 22:31:27 | heraux![]() Oudgediende ![]() WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Je zou het niet geloven, kijk maar eens goed, het is echt heus! Rijmduipje kent het bos als geen ander. | |
28-10-07 23:09:14 | nietmeer |
Quote Wien: de hersens komen dan uit de spinnewebben ![]() dan maken we samen veel plezier ![]() dat doen we dan daar en ook hier maar rijmduimpje en de reus feesten even niet mee ... vanaf mee verder want het rijmde weer eens niet ..... | |
28-10-07 23:48:50 | Wien![]() Erelid ![]() WMRindex: 1.295 OTindex: 1.731 |
want ze hebben het heel gezellig met z'n twee ![]() samen zitten ze nu voor het haardvuur, ![]() | |
28-10-07 23:54:34 | heraux![]() Oudgediende ![]() WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Zachtjes tikt de klok slaat elf uur uit de kast komt de beste cognac, met glazen van kristal | |
29-10-07 00:06:00 | nietmeer |
maar rijmduimpje en de reus slapen al want die moeten morgen weer heel vroeg op | |
29-10-07 00:31:11 | WMR-kok![]() ![]() ![]() WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
Rijkduimpje en de reus gingen toen staan op hun kop. Zo vielen ze al snel in slaap | |
29-10-07 00:56:32 | heraux![]() Oudgediende ![]() WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
En nu zijn we in dromenland in een zucht en een gaap. Kijk eens wat rijmduipje zoal droomt | |
29-10-07 04:23:26 | Henise![]() ![]() ![]() WMRindex: 6.287 OTindex: 6.684 |
Een afvoer die overstroomt en geen loodgieter te bekennen | |
29-10-07 07:09:06 | Wilco![]() ![]() ![]() WMRindex: 5.099 OTindex: 7.913 S |
dus kwam er een aan rennen maar dit was geen loodgieter maar een bakker | |
29-10-07 08:26:07 | Wien![]() Erelid ![]() WMRindex: 1.295 OTindex: 1.731 |
en hij maakte rijmduimpje wakker kom snel zei hij, maak voort, maak voort! ![]() | |
29-10-07 10:43:31 | Wilco![]() ![]() ![]() WMRindex: 5.099 OTindex: 7.913 S |
ik weet wel een beetje hoe het hoort maar ik ben niet zo'n goede rijmer ![]() | |
29-10-07 13:39:28 | nietmeer |
Maar rijmduimpje is soms wel een eigen heimer. maar dat neemt niet weg dat hij voor iedereen klaar staat. | |
29-10-07 13:41:42 | yakkiba![]() Erelid ![]() WMRindex: 1.137 OTindex: 3.922 |
Ik sta ook voor velen paraat maar niet voor iedereen. dat gaat me te ver. | |
29-10-07 13:45:07 | nietmeer |
Dat is net zo ver als een ster Maar dat hindert rijmduimpje niet | |
29-10-07 13:48:39 | yakkiba![]() Erelid ![]() WMRindex: 1.137 OTindex: 3.922 |
en daarom gaat hij altijd heel subiet een mens in nood helpen met een rijm. | |
29-10-07 13:51:17 | nietmeer |
Graag even niet meer rijmen want ik ben aan het knippen en plakken ![]() | |
29-10-07 13:53:10 | yakkiba![]() Erelid ![]() WMRindex: 1.137 OTindex: 3.922 |
kun je daarnaa ook mijn nagels lakken? ![]() sorry ik kon het niet laten ![]() | |
29-10-07 13:57:36 | nietmeer |
Dat zal echt niemand raken ![]() Rijmduimpje vindt andere dingen belangrijker | |
29-10-07 13:57:39 | nietmeer |
rijmelarij 10: er was eens een dwerg met de naam rijmduimpje die maakte vele rare dingen mee toen hij zat te dirken op de plee oftewel waar dirken al niet toe kan leiden rijmduimpje voelde ze zo wegglijden naar de diepten van de grote zee en in een poep en een wee kreeg Jan de drol in het oog gelukkig was die droog kon hij die makkelijker verwijderen rijmduimpje ging verder glijderen over het ijs, dat dik en glad was maar toch was hij in zijn sas was al zo lang geleden dat hij geglijdert want rijmduimpje was nog ver van zijn doel verwijderd ... hij moest nog vele opdrachten vervullen maar nu komt er niet veel meer van l*llen het is al laat en hij gaat zo naar bed maar daar maakt hij ook veel pret rijmduimpje kent vele spelletjes maar nu is het welletjes want hij gaat lekker naar zijn bedje dus voor rijmduimpje geen dekenspelletje jij gunt rijmduimpje ook niets jawel hoor ik heb nog een oude roestige fiets die gun ik hem, de rijmelaar daar is rijmduimpje dan mooi mee klaar hij springt op de fiets en gaat op zoek naar een nieuw avontuur die vindt hij in het huis dat staat te huur verhuurd door positivily, echt waar! dat huis staat niet hier, maar daar midden in het grote sprookjesbos het huis is bekleed met mos rijmduimpje wil het wel huren maar het is te duur dus bouwt hij een muur maar dat zal hem niet bekoren want hij kan niet horen dus eet hij niet of de bakstenen goed worden gezet daar wordt door rijmduimpje streng op gelet en bakstenen gaat hij echt niet eten die laat hij zn broertje opvreten die lust ze wel jij gaat veel te snel rijmduimpje heeft geen familie die maakt hij even met zn p*ielie over 9 maanden heeft hij ze wel jij gaat weer veel te snel rijmduimpje beleeft eerst vreemde avonturen die veel te lang duren naar mijn bescheiden mening althans je hebt wel sjans maar wat je zult weten rijmduimpje gaat ook wel keten ow en Giovanni?? de avonturen moeten nog beginnen ben jij wel helemaal bij zinnen vandaag de negende oktober het weer is niet zo sober maar rijmduimpje is dus in het bos en na al dat gerijm straks de klos omdat het vanavond gaat regenen dan gaat hij een paraplu lenen rijmduimpje is voor de regen niet zo bang maar wel als het regent heel lang dan spoelt hij weg met z'n plu en rijmpjes dan gaat rijmduimpje heel fijntjes schuilen onder de grond bij de mollen met hun dikke kont die zijn gerijm al spoedig zat beginnen te worden dan verhuist rijmduimpje wel naar de fjorden wie weet wat voor avonturen hij daar beleeft en wat zijn vriendin hem geeft misschien wel inspiratie voor weer een nieuwe creatie die dan wereldwijd wordt verkocht in opsporing verzocht zonder Nelleke van de Krogt dat is toch al een gedrocht rijmduimpje is veel knapper en niet zo'n happerschnapper hoe kom ik daar nou weer op? dat is rijmelarij ten top rijmduimpje is trots op jou da's mooi, want ik word hier blauw van de kou daarom snel naar binnen bij de kachel je lijkt wel wat op wammes waggel dat is ook een koukleum eerste klas die hij vroeger trouwens niet was ik ben altijd al een koukleum geweest dus jij bent erg bevreesd voor de kou die misschien nog komen gaat ja, dan blijf ik van de straat lekker bij de kachel met een dropshotje heerlijk in jou eigen kotje maar rijmduimpje wil nu ook wel eens een huis hij bouwt en begint met de buis voor het riool dat vies is maar snel en gewis is het graafwerk zo klaar en heeft rijmduimpje zijn huisje snel voor elkaar nu nog meubeltjes kopen die zijn duur, dus daarom hopen dat ze in de reclame zijn, anders doet het pijn zei giovanni met een beetje venijn ik kwam latst trouwens ook iets moois tegen toen je naar huis liep in de stromende regen en je drijfnat thuis kwam, omdat je je paraplu was vergeten en ook nog eens niet had gegeten. Op de hoek stond een ware droom een hele grote mooie opgetuigde boom die daar stond te staan in het verwaterde maanlicht het past dan wel heel mooi in dit gedicht maar het is niet precies wat ik zag wat was die droom dan, als ik vragen mag? ik ga er zo maar eens vandoor wacht nou eens even leen mij je oor ik zag daar een vrouw uit duizenden was het een van je bekenden die daar stond als een droom? nee dat zie ik wel ook al was ik loom en een mooi gezichtje vergeet ik nooit zeker als het wordt ontplooit door een knappe vrouw die ik overigens wel beter leren kennen wou maar ja hoe pak je dat aan? gewoon er op af gaan en vragen of ze uit wil gaan met je En dan zegt ze: 't is goed met je! Wat doe je dan? ik heb daar geen last van ik ben een halfgod maar ondertussen zit er geen schot in rijmduimpje zijn meubel koperij helaas voor rijmduimpje is de uitverkoop al voorbij en is hij dus niet blij dat maakt niks uit voor mij rijmduimpje is handig, die gaat zijn eigen meubeltjes maken hij begint met kleedjes haken en wacht daarna tot de timmerman komt die kijkt wat om zich heen en bromt: zal ik maar met het bed beginnen? is goed zei rijmduimpje, maar eerst moet ik pinnen om je te kunnen betalen timmerman en de timmerman maakte er wat moois van een bed met een hemel zo wonderschoon Daarvan bestaat geen enkele kloon Jaja! Zo mooi is-ie die timmerman is echt een genie rijmduimpje bestelde al de andere meubels ook bij hem maar eerst nam hij een boterham met jam hij had honger gekregen van al die meubels hij sjorde eens aan zijn bretels rijmduimpje was er nu helemaal klaar voor maar dat had de timmerman niet door die was in slaap gevallen na al dat getimmer maar hij was nog maar een beginner want na 5 minuten werd ie wakker wat ben ik tog een brainless bouwvakker toen nam hij een koffie Hij keek eens goed naar zijn kloffie En hij dacht bij zich zelf dat mag wel eens vervangen worden na het behangen dat was hij helemaal vergeten thuis het zat nog in de wasmachine-buis Dus ging hij snel terug en verkleedde zich vlug toen ging hij verder met het maken van rijmduimpjes inrichting en meteen ook maar de verlichting anders werd het niks met die inrichting rijmduimpje ging naar de stichting die gas/water/stroom regelde maar die hem er uit kegelde want zij hielden niet van al dat gerijm rijmduimpje viel bijna in katzwijm maar wist toch de oplossing, hij ging zelf stroom opwekken maar eerst even checken of hij zijn benen nog kon strekken om op te staan en naar zijn fiets te gaan rijmduimpje vroeg zich af wat hij zichzelf had aangedaan er moest toch een andere manier zijn dan zelf voor zijn stroom te trappen hij kon het illegaal gaan aftappen maar daar was hij te eerlijk voor maar al snel had hij het door hij ging natuurstroom opwekken maar eerst een spelletje tekken want all work and no play zo komt rijmduimpje niet door de day maar voor sommige spelletjes heeft hij wel stroom nodig dat vond Posje toch wel overbodig en gaf hem een gameboy op batterijen Waarmee Rijmduimpje op de pot ging kleien En zodoende een meur ten toon spreidde die zich langzaam over het bos uitbreidde alle dieren werden ziek van rijmduimpjes geur geen hond ging af op die meur vanwege de kans op H5N1 hij gleed plotseling uit en brak zijn been daar lag hij dan, een zielig hoopje duimpje maar, de dokter kreeg een pluimpje hij maakte rijmduimpjes been vlug en snel maar schaafde daarbij zijn vel waardoor rijmduimpje onder het bloed kwam te liggen maar daar kwamen de wasbiggen ze wasten rijmduimpje helemaal schoon en serveerden na afloop rode poon die ze in gemoedelijke sfeer samen op aten terwijl ze om de nieuwe tafel zaten want de timmerman was al klaar met het meubilair en werd daarom na afloop uitgezwaaid met veel flair zo kon rijmduimpje weer inspiratie opdoen En hij ging weer flink van kartoen. Maar vond strips tekenen veel leuker. hij kreeg bezoek van een beuker die wou ook in de strips van rijmduimpje voor komen maar toen rijmduimpje nee zei, begon hij uit z'n oren te stomen en te schreeuwen en te stampen met zijn grote voeten daar moest de beuker toch wel voor boeten rijmduimpje belde de politie en die kwam snel en daardoor zat de beuker niet lekker in zijn vel maar ja, eigen schuld, dikke bult zo schiet rijmduimpje nog een zin met zijn katapult het lijkt nu wel weer eens tijd voor een nieuwe figuur maar die zijn zo duur, die willen betaald worden per uur en dat geld hebben wij niet meer daarom blijft rijmduimpje de heer en rijmduimpje is net in het leven geroepen ... terwijl hij zat te poepen en de krant te lezen Giovanni laten we wel zo wezen om het toch een beetje netjes zien te houden ook al ben ik verkouden en ga ik zo naar bed en zeg ik op het rijmgebed wat rijmduimpje ook altijd trouw doet Omdat het van haar moeder moet Ze bid dan ook zo fel maar krijgt een lel omdat hij het niet op rijmt doet maar rijmduimpje luistert zoet naar alles wat er wordt gezegd want hij was heel erg aan zijn meubeltjes gehecht die allemaal pas nieuw waren gemaakt daardoor was hij diep geraakt nu moesten er ook nog gordijnen en andere dingen komen en eten om te stomen want gekookt voedsel vond hij niet lekker daarom zette rijmduimpje de kookwekker want stomen moet ook niet te lang gebeuren voor de zekerheid een paar ramen open tegen het meuren als het eten staat te stomen rijmduimpje begon te dromen over al het lekkers wat hij klaar ging maken maar eerst een potje schaken eten kon altijd nog maar rijmduimpje moet wel eten toch anders kan hij geen andere avonturen beleven dus zullen we hem eerst wat geven en daarna weer verder met spelen maar het regent pijpestelen rijmduimpje blijft nu lekker bij de warme kachel zitten op de wc te shitten dan gaat ze maar haar hond aaien rijmduimpje is een hij en is aan het kleedjes naaien want het moet wel gezellig worden in zijn huis Hij sloeg andreesie met een buis en ging naar het café foei toch dat je zo iets dee foei rijmduimpje ga naar huis jullie zijn helemaal niet pluis rijmduimpje is niet geweldadig, o nee als zijn huis af is dan is hij heel tevree en kijkt hij graag naar de teevee en als zijn buren komen, drinkt hij daar koffie mee rijmduimpje vond het een beetje saai worden en sloeg alles aan gorden daarmee wond hij zijn kleedje op ik geef jou ff op je kop rijmduimpje is niet geweldadig maar juist verschrikkelijk aardig soms zelfs een tikkeltje naief maar rijmduimpje is ook heel positief wat zijn ogen zien maken zijn handen en wat zijn handen maken kauwen zijn tanden daarom is hij altijd moe en gaat hij dus vroeg naar bed toe lekker lang uitslapen voor nieuwe inspiratie voor weer een nieuw meubel creatie rijmduipje vind in zijn slaap heel wat uit en speelt graag met zijn fluit die hij pas gekregen heeft als hij geen tomaten zeeft voor in de saus van de gebakken kreeft hij speelt zo vals dat de aarde beeft dus de fluit werd rijmduimpje al snel afgenomen door een stel wilde gnomen die knettergek werden van zijn gepiep die gnomen speelden zelf in het geniep op de fluit van rijmduimpje die nam, omdat zijn fluit was afgepakt, een schuimpje en wat te drinken, want hij had dorst gekregen van alle commotie vooral na het verkrijgen van promotie nadat hij zijn haar had laten knippen. Maar dat kapsel sloeg tegen de klippen. Daarom ging hij terug, bedroeft. En heeft zijn hoofd eraf geschroefd want het zag er niet meer uit. En met al dat geluid, liep rijmduimpje rond als een kip zonder kop. Maar ach, getroost door wat drop kocht hij een zak frieten Rijmduimpje verdeelde die onder de grieten. Maar helaas was er niet bij, de mayonaisse. Dus danste hij de polonaise met de bejaarden in de kroeg Ze dansten tot 'smorgensvroeg. Daarna ging Rijmduimpje slapen in een bed. Maar dat lukte niet van de pret dus begon hij heen en weer te lopen om te bedenken wat rijmduimpje nu weer zal kopen gordijnen heeft hij ook nog niet hij koopt alles wat hij ziet het geld er voor heeft hij toch niet want hij is een grote vriend van Piet Krediet die hij eens aan een baan geholpen had toen hij nodig had de poen maar dat Piet's baas dat dan niet ziet anders wordt hij kierewiet want hij wil ook brood op de plank dit is nu stank voor dank rijmduimpje kan heel goed met geld omgaan hmm doe mij maar een banaan kan ik er voorlopig weer tegenaan, nadat je van de schrik bent bekomen, so what moeten jullie rijmduimpje maar niet verkeerd afschilderen hij is trouwens aardig aan 't verwilderen zo helemaal in z'n eentje daarom kocht rijmduimpje een eendje daar kon hij dan mee spelen en er voor zorgen maar vandaag niet meer, morgen dan heeft hij veel meer tijd Maar wie leeft er nog op die leeftijd Rijmduimpje in ieder geval niet toch wel zoals je ziet rijmduimpje is leeftijdloos en stopt zijn beertje in een doos want hij wil het bewaren tot volgende week Rijmduimpje controleerde zijn kat en vondt een teek. Hij verwijderde het met twee vingers en versierde zijn huis daarna met slingers en pakte de radiobode om te kijken of er nog wat op tv kwam maar nee, alleen 'hoe bereid ik ham' dus ging hij dat zitten kijken Toen kwam de buurvrouw zeiken De hond was uit zijn hok naar de wei van de bok naast rijmduimpje's huis Daar was iets niet pluis het raam stond open de bok was naar binnen gekropen en had rijmduimpje's knuffel opgegeten maar jullie moeten nu wel even weten dat dat niet rijmduimpjes zijn schuld was maar rijmduimpje zit nu wel in zak en as zijn knuffel waar hij zo aangehecht was is weg rijmduimpje heeft op de maandag wel pech maar niet getreurd, hij snelt naar de winkel voor een nieuwe knuffel Na veel gesnuffel Is er dan eindelijk een nieuwe knuffel en hij noemt hem Truffel naar een buffel die ooit bij hem in de wei liep Die naar veel herrie en gepiep Iedereen in de weg liep hij was allergie's geworden en had op zijn stembanden een poliep en was het dus tijd geworden om hem te verwijderen maar mijne dames en heren wie heeft nu die poliep??? Hij ligt in een put heel diep niemand kan er meer bij o wat was rijmduimpje blij hij begon spontaan te zingen en ik ga me in alle bochten wringen is rijmduimpje nu ziek of niet weet ik veel, mij een biet rijmduimpje weet het zelf ook niet hij wordt langzaam kierewiet van wat wij allemaal hier met hem uithalen had hij maar geen rijmduimpje moeten heten, die kale eerst maar eens lunchen ik was al aan het het brunchen en rijmduipje is niet kaa maar wel de nieuwe krabpaal want hij had pas een jong katje aangeschaft die nu heerlijk in haar mandje maft rijmduimpje is gek op alle dieren die er lev en wil aan allen liefde geven want dat betaald zich altijd terug soms wat traag en soms heel vlug maar rijmduimpje houdt ook van alle mensen om zich heen opeens vloekte hij, want hij stootte zijn teen en begon vervolgens te huilen, wat een pijn zou die teen gebroken zijn?? rijmduimpje belde de dokter en die zei: komt u vandaag nog maar even langs bij mij dan kan ik beter beoordelen of uw teen gebroken is anders blijft het bij een gis wees niet bang rijmduimpje U veranderd echt niet in een zuurpruimpje Rijmduimpje ging snel naar het ziekenhuis maar daar was niemand thuis het ziekenhuis was in quarantaine daarom ging rijmduimpje zonder gêne maar naar de dokterspost .. maar die was ook al gesloten, na al die moeite die het hem had gekost werd hij verschrikkelijk verdrietig en vreselijk kwaad maar komt tijd komt raad rijmduimpje zocht op internet maar alle dokters waren al bezet rijmduimpje bleef dus met pijn rondlopen en had het plan om een pijnstiller te kopen want het begon nu toch wel erg veel pijn te doen maar rijmduimpje had geen poen en hij kon bijna niet meer lopen en tot overmaat van ramp zat hij op 2 mierenhopen hij spring verschrikt op en verloor hij zijn zak drop dat was nog een extra strop en nu had hij ook nog pijn in z'n kop gelukkig was er iemand die medelijden met hem kreeg en rijmduimpje nu liefdevol verpleeg al snel gaat het beter met hem Hij kreeg zelfs een hoge stem om als koorknaapje te kunnen gaan zingen maar niemand kon rijmduimpje dwingen dus deed hij het maar niet zodat De Paus hem niet ziet als hij zijn rok uittrekt en dat is wat rijmduimpje nekt hij wil niet zien dat de paus zich uitkleedt en rijmduimpje weer iets breekt die gebroken teen is al erg genoeg ook als is het er vroeg zij is al wakker de dochter van de bakker wat is dat een lekker ding maar is niet iets waar ik van zing rijmduimpje zijn teen is nog steeds gebroken maar als door een wesp gestoken kreeg rijmduimpje een geweldig idee Hij rende naar het prive en bedacht zich een andere naam voor de plee die noemde hij voortaan WC blijft nog wel het feit dat rijmduimpjes teen nog steeds is gebroken ik zit hier nu te koken om zoveel leed dat met rijmduimpje gebeurt wees maar niet getreurt wie zijn het die rijmpuimpje zo bezeren dan zullen wij die eens een lesje leren maar rijmduimpje heeft voor zijn teen de oplossing al gevonden hij zaagde hem eraf onomwonden het bloedde wel, maar liever dat dan een gebroken teen en op vier tenen en 1 been loopt rijmduimpje verder door het leven dat hem door positivily is gegeven zo nu eerst een Bavaria en daarna zing ik een aria dat rijmduimpje maar lang leven mag vooral nu hij met een teen minder door het leven mag maar hij is een echte bikkel snel pakte hij zijn sikkel om het graan te gaan maaien Hij hoorden een haan kraaien hij kreeg honger en was heel erg moe maar wou nog niet naar bed toe dus eerst maar eens wat eten maar we moeten niet vergeten dat het graan nog niet gedorst is dus gaat hij naar de rivier en vangt een vis die hij vervolgens kaakt en ontgraat en na gebakken te zijn lekker smaakt dan gaat rijmduimpje slapen want hij zat tijdens het eten al te gapen moe maar voldaan gaat hij liggen maar al snel gaat hij zagziggen rijmduimpje heeft een enge droom want hij droomt over zijn oom plotseling word hij wakker en wist het zweet van zijn hoofd, de arme stakker hij draait zich maar weer lekker om want het regent Maar niet in Gent in Gent, is niks te doen want je hebt geen poen maar rijmduimpje is weer in slaap gevallen tot zijn broertje komt om het weer te vergallen hij word boos op zijn broertje en om zijn ongenoegen te laten blijken, laat hij in zijn gezicht een boertje en beland weer in dromenland dat zijn enige uitlaatklep is En rijmduimpje aan het dromen is van vis iets dat hij zo smerig vind tot zijn broertje hem met een touw bind en hem slaat met een vis ondanks alles had het broertje hem niet goed vastgebonden en sloeg dus mis waarop rijmduimpje hem even zelf te grazen nam tot de grote redding kwam rijmduimpje houdt niet van slaan en geweld hij werd door een dokter gebeld die net een nieuwe praktijk had geopend snel ging rijmduimpje naar deze tent hij wou wel een huisarts als vriend maar voor zijn teen had hij die dokter eerder verdiend hij stelde zich voor aan de huisarts samen speelden ze een potje darts en werden de dikste vrienden die je ooit had gezien want ze aten voor tien en werden daardoor gezellige dikkerds waarna zij zonder scherts begonnen met trainen ze strekten de armen en de benen en deden nog zoveel meer ook aten ze een rotte peer die onder de kachel was gevallen maar daarvan kregen ze wallen onder de ogen dus moesten ze naar de beautyfarm en daar wás het toch warm ze begonnen te zweten als gekken ze gingen voor coolingdown maar strekken maar de wallen waren wel weg door de behandeling vandaar dat ik nu dus zing zei rijmduimpje tegen de eigenaar van de beautyfarm owh nee daar is mijn zingalarm en ik moet dus echt mee brullen dat heb je met 2 vrolijke knullen als die gaan zingen, zingt iedereen mee als ze tenminste goed kunnen zingen anders rent iedereen naar de wc igg eerst maar eens wat te drinken om de kelen te smeren en om op de vriendschap te klinken maar rijmduimpje drinkt geen alcohol want hij is geheelonthouder met een glazen bol waarin hij ziet Zwarte Piet met een vreemde griet maar wat ze doen dat zei hij niet dat interesseert me eigenlijk ook geen biet en mij trouwens ook niet het is privé tussen die twee en sinterklaas accepteert dat ok gedwee dat herinnert me, ik moet me nog scheren en nog halen 2 peren bij de plaatselijke buurtsuper wat ben je toch een gluper rijmduimpje lust helemaal geen peren Ja misschien maar hij kan het vast waarderen als ik ze heb gestoomd met zoete wijn en honing en dan wil je zeker een beloning?? maar daar doet rijmduimpje niet aan en greep naar een banaan hij had trek gekregen hij was aan het overwegen om een TomTom te kopen Zodat hij nooit meer verkeerd zou lopen Maar hij vond de TomTom wel wat duur daarom vroeg hij er 1 te huur maar ook de huur was te hoog Dus hij trok zich terug hoog en droog en besloot Tommie te vergeten door zeven kamelen te eten en als dessert een zakje friet Maar zijn maagje trok dat niet Alles vloog weer naar buiten en schoot met kracht door alle ruiten zodat de lekkere frisse lucht naar binnen kwam met een zucht maar rijmduimpje eet nooit zoveel dat krijgt hij nooit door zijn keel hij heeft genoeg aan een pizza die haalt hij graag op Ibiza en plakt gelijk een vakantie eraan vast want rijmduimpje is een rare kwast hij doet toch waar hij zin in heeft als hij is uitgebeeft hij had het ineens koud daarom ging hij dieper in het woud en wat hij daar zag was buitengewoon namelijk een dansende tuinboon helemaal alleen en zonder muziek dat getuigde van enige tragiek want dansen in stilte in de avondkilte zonder muziek, maar met publiek is op zich al heel uniek rijmduimpje vroeg of hij mee mocht dansen eerst overwoog hij zijn kansen want vriendin stond te sjansen maar rijmduimpje ging toch meedansen met die tuinboon met haar mooie figuur daardoor keek vriendin heel zuur maar dat was van korte duur, want ineens kreeg rijmduimpje een idee want met een lach en een zoen dee ook zij mee aan de danspartij het eindigde in een lekkere vrijpartij dus iedereen blij en gelukkig maar de rare snijboon was nukkig zij had niemand om mee te vrijen en begon heel hard te schreien de tranen biggelden langs haar lijf daardoor werd ze helemaal stijf ... rijmduimpje wou haar wel troosten maar wist niet hoe dus ging hij maar naar een ander toe want al dat gedoe daar had hij geen zin in maar rijmduimpje had juist nog zo'n zin om verder te dansen en te zingen en om te hossen en te springen want een beetje lichaamsbeweging kan nooit kwaad want je weet wel hoe dat gaat de hele dag maar achter je pc en af en toe op de plee of in mijn geval, regelmatig op de hometrainer het wordt maar steeds obscener rijmduimpje echter is heel fi net zoals ik en heeft veel pit maar zit ook wel eens in de shit en lijkt dan wel aan de plee vastgekit gelukkig komt dat niet vaak voor eh nee, gelukkig niet hoor je moet natuurlijk wel de wc-bril schoonmaken wc-bril of andere zaken moet je altijd goed bewaken zodat ze niet kwijt zullen raken maar rijmduimpje ondertussen.. was weer druk aan het klussen hij was bezig om een schuur te bouwen volgens de timmerman was hij niet meer te houen hij kon al zijn rijmen thuis niet meer kwijt dus toog hij aan de arbeid hij timmerde heel veel planken en hij maakte een paar banken zette het hout in de verf buiten op zijn erf onder een parasol hij had me daar toch een lol alle rijmpjes en gedichten zonder zijn hemd op te lichten het werd al wat die schuur rijmduimpje dacht ik zet hem te huur kunnen andere mensen daar hun rijmen achterlaten opeens hoorde hij schapen blaten oh nee dat zijn zij in café Voogelvlucht daar vandaan komt een muffe lucht rijmduimpje houdt het meer op fruitig en fris zoals hij zelf ook altijd is zelfs na een middagje schuur bouwen steekt hij nog graag de handen uit de mouwen om een leuk rijmseltje in elkaar te flansen want zo heeft hij meer kansen om in het Guinness record boek te komen dat is namelijk één van zijn dromen het langste gedicht ter wereld te maken en om niemand te raken laat rijmduimpje iedereen meedoen met dichten zonder iemand te verplichten die schuur zal helemaal vol met rijmpapier achter dat lag een waardevolle klavier rijmduimpje dacht: 'zal ik die eens verkopen op marktplaats? Andreesie, jij rijdt een scheve schaats die schuur is net gebouwd Maar rijmduimpje vond het genoeg dat hij was getrouwd. Daarom liggen ze nu in een boedelscheiding. rijmduimpje neemt maar weer de leiding want hij is niet eens getrouwd, laat staan verloofd zodoende wordt hij niet wegens echtbreuk onthoofd en hoeft hij niet te wonen in de schuur want hij betaald al de huur van zijn nieuwe huis waar hij in woont wisten jullie dat rijmduimpje is gekloond en vier kinderen heeft die ook allemaal rijmen? ik ga nu ff slijmen vertel eens meer over dat gekloon?? OK, het begon met de oudste zoon en nu zijn het er honderd en tien dat wil ik weleens met eigen ogen zien rijmduimpje heeft helemaal geen kids maar wel een schitterende rits in zijn kleine tentje rijmduimpje is ook een klein ventje die heeft niet veel ruimte nodig voor hem is dat overbodig in z'n kleine tentje zonder kinderen kinderen zijn hinderen wordt er wel gezegd dat is aan jou dan verkeerd uitgelegd rijmduimpje is gek met kinderen maar heeft ze zelf nog niet Dat doet hem geen verdriet want hij heeft van het dichten zoveel plezier en er zijn al zoveel kinderen hier rijmduimpje houdt van alles en iedereen want zijn hartje is echt niet van steen in zijn schuurtje geniet hij zo van dit gedichtenbrouwen ja dat is een kwestie van vertrouwen het is namelijk wel een kunst dat je gedichten in elkaar klunst zo samen met iedereen dat houdt iedereen op de been en rijmduimpje houdt wel van gezelligheid dat is een vaststaand feit en hoe langer dit gedicht wordt dat is natuurlijk al een hele sport maar des te leuker en mooier het wordt hoe meer ik mij op het knippen en plakken stort maar dat is geen probleem, voor rijmduimpje doe ik (bijna) alles voor rijmduimpje speel ik desnoods valles daarom houd ik het hier kort 't is niet de bedoeling dat het kort wordt want dan komt dat schuurtje toch niet vol ach kom je rijmt hier voor de lol je vult dat schuurtje niet alleen het is mij een blok aan het been het mag toch wel ergens over gaan? rijmduimpje heeft dit als vaste baan maar voor ons is het een hobby ander beginnen we een politieke lobby kijken wie rijmduinpmje wil steunen of tegen zijn schuurtje wil leunen rijmduimpje vindt dat vast wel goed de aannemer deed zijn werk vast niet goed en die planken vol gedichten worden heel zwaar de aannemer is een bouwvakker 1e klas, echt waar die schuur blijft wel staan, zelfs vol met rijmelarij En dan zijn we er altijd zelf nog bij om rijmduimpje te helpen desnoods steunen we de boel met schelpen maar de rijmelarij gaat gewoon door rijmduimpje is geen kletsmajoor hij schrijft liever alles op net als kabouter plop maar om hem gaat het verhaal niet dus rijmduimpje eet weer friet en dat deert het schuurtje niet en weet je wat hij nu ineens ziet? daar loopt een hele grote reus! met een hele lange neus rijmduimpje is voor de reus niet bang dus hij start een vrolijk gezang de reus komt nieuwsgierig dichterbij en weet je wat de reus zei? wat klinkt dat liedje mooi veel beter dan die radiozooi vrolijk begint de reus mee te zingen en danst en draait en stampt en nog veel meer dingen hij lacht en schreeuwt en gooit rijmduimpje in de lucht die snel de schuur invlucht dansen en zingen ok, maar gooien is uit den boze deze reus heeft zeker geen neurose hij bedoelt het goed en is van beste wil daarvan wordt rijmduimpje wel een beetje stil maar het duurt niet lang of ze zijn de dikste vrinden En kunnen ze het prima samen vinden de reus was een beetje verdwaald, daarom kwam hij langs, en was blij eindelijk iemand te zien vandaar de dans samen gaan ze verder met de schuur vol rijmen stoppen Maar nu moeten ze eerst hun maag vol proppen Rijmduimpje en de reus gaan pannenkoeken bakken waar ze heel veel stroop op kwakken en smullen dat ze doen Alles beter dan kauwen op een oude schoen want die zijn echt niet lekker toen ging opeens de wekker en de reus keek heel verschrikt waarna hij die oude schoen naar de wekker mikt klaarwakker gaat de reus naar buiten en begint een reuzeliedje te fluiten alle dieren in het rijmelarijbos waaien weg die hebben dus heel veel pech voorzichtig legt rijmduimpje aan de reus uit .. Luister reus, als jij zo hard fluit dat is voor ons orkaankracht negen daar kan een cactus niet tegen maar een ballon wel die vliegt wel weg en ook nog heel snel maar fluiten is best als je het maar zachtjes doet 'k heb liever ook niet dat je heel hard niezen moet Zullen we dan nu maar aan de slag? de reus zei: das best maar eerst even eten als dat mag want op een lege maag kan niemand werken En van die pannenkoeken kan ik nu al niets meer merken Ik verorber nu eerst maar 'ns een everzwijn dat spoelen we dan weg met een paar glazen wijn daarna kunnen we werken als geen ander als ik nou eens verander merk ik een boos gezicht? we gaan gewoon door met dit gedicht ze aten en dronken wat en gingen toen aan het werk Ze gingen bomen kappen, eerst een berk daarna was de rest aan de beurt eiken, kastanjes, beuken alles werd omver gesleurd toen hadden ze een open plek in het bos gemaakt die meteen werd gekraakt door de familie wasbeer maar dat pikten rijmduimpje en de reus niet meer ze voerden een poldermodel-overleg en de wasberen waren zomaar weg maar wat gaan ze op die open plaats bouwen een zwembad voor de kinderen, een blauwe met een duikplank en een glijbaan ik zie ze al naar beneden gaan ook aan de dieren wordt gedacht daarom word de helft afgeslacht nu gaan we het diner voorbereiden en ze laten tafeltje-dekje voorrijden nu zijn rijmduimpje en de reus echt overvol jullie maken het weer veels te dol rijmduimpje en de reus houden van dieren en ze hebben heel goede manieren de dieren toveren we gewoon weer tot leven want die willen wij ook een zwembad geven waar ze lekker in kunnen badderen en ruimte voor de vogels om te fladderen rijmduimpje en de reus zijn ook in het water gedoken en hebben een pijpje zitten roken ze gingen toen naar hun huisje in het bos onderweg zagen ze een haas, een beer en een vos tevreden zei de reus: ik zou hier willen blijven Goed, zei rijmduimpje, we gaan je inlijven Ik roep de raad van het dichtersbos bijeen ik vergeet er niet een zodat alles eerlijk verloopt en jij krijgt waar je op hoopt een zetel in de raad van rijmers want dat zijn echt geen slijmers zij rijmen en dichten en doen nog veel meer Maar voor je t weet zit je met gebakken peer, dus let op wie er plaats gaat nemen dan verloopt alles zonder problemen en dan vieren we feest tot morgenvroeg maar eerst moet er nog gestemd worden door de nachtploeg de reus is niet zomaar lid van de rijmelarijclub want dan krijgen we jan, piet, klaas en huppeldepup nee, serieus moeten we hiermee omgaan je stuurt niet zomaar iemand uit een laan dat verkwistende is meestal het einde van een mooie ploeg. En dan lekker met zijn allen naar de kroeg kunnen ze lekker uitblazen van al dat gezeur Met vereende krachten komen we over de sleur, glas omhoog, hoera prosit, sante, gezundheid Ja heraux, je zit hier geheid. Maar blijf niet te lang zitten want dan kan je er niet meer af. Ik hoorde mijn naam en kwam in een draf.. blijven zitten wie waar waarom vandaar ! Dat is toch zonneklaar. Ze hebben op de stoel dubbelzijdige tape geplakt. Ach jee, daarom kwam ik aangek*kt.. er was d*cktape op mijn geraniumviewer gedrapeerd Heb ik geplakt , daarom ben ik hem snel gepeerd. Want anders kom je me achterna. met een grote spa maar rijmduimpje en de reus zijn niet gewelddadig Maar de grappen zijn overdadig. Maar waar zal ik het ijswater laten? gooi het maar in je neusgaten hebben we daarna een waterijsfontein Nee posi dat is geen gein. Daarom douw ik van achteren een ijsklontje in je nek dat is juist de goede plek ik hou van masseren rijmduimpje en de reus trouwens ook Ik raak aan de kook Als iemand me te hard masseert. Dat hebben ze zo geleerd. Ze geven de massage met de voeten. Jaja, doe ze maar de groeten niemand raakt me aan mijn tenen, want die staan op de lijst van de monumenten zorg.. Sorry heraux, daar kan ik niet staan voor borg. Maar zijn die tenen dan al zo oud en beschimmeld? Je zou zeggen dat ik op mijn tenen heb beknibbeld.. Niets is minder waar, gewoon verguld en ooit verzilvert. Wie hebt jou dat nou geleverd. Was het de beheerder van de monumenten? Die kijkt natuurlijk naar de centen en voor de rest kan het hem niks schelen nou, ik hoor dat vaak, dat zeggen velen Maar mijn onderstel is van kwaliteit en op internationaal niveau bekend want ik ben een echte vent en niemand zal daarover klagen Maar we zullen hem erwel mee gaan plagen. Goldteen in plaats van Goldvinger. En de was draait hij door een wringer want dat kost hem totaal geen stroom hij zag dat laatst in een droom en na afloop meteen ophangen rijmduimpje en de reus hebben dit allemaal opgevangen ze zitten nu bij de rijmraad om raad te vragen en op hun nagels te knagen zo erg zaten ze in spanning want de reus had geen zin in een verbanning ook rijmduim was inmiddels erg op hem gesteld de rijmraad had ze intussen verteld dat zij het ook niet wisten Daarom gingen ze de uitslag niet betwisten. Maar ze stelden wel een nieuwe wedstrijd op. Voordat we verder gaan stel ik voor eet wat zoete drop. Dan kunnen onze kaken onze hersen activiteit minder onderbelucht laten geraken. onze grijze cellen kunnen het vast kraken zeiden ze na samen een pond drop op gegeten te hebben de hersens komen dan uit de spinnewebben dan maken we samen veel plezier dat doen we dan daar en ook hier maar rijmduimpje en de reus feesten even niet mee want ze hebben het heel gezellig met z'n twee samen zitten ze nu voor het haardvuur, Zachtjes tikt de klok slaat elf uur uit de kast komt de beste cognac, met glazen van kristal maar rijmduimpje en de reus slapen al want die moeten morgen weer heel vroeg op Rijmduimpje en de reus gingen toen staan op hun kop. Zo vielen ze al snel in slaap En nu zijn we in dromenland in een zucht en een gaap. Kijk eens wat rijmduipje zoal droomt Een afvoer die overstroomt en geen loodgieter te bekennen dus kwam er een aan rennen maar dit was geen loodgieter maar een bakker en hij maakte rijmduimpje wakker kom snel zei hij, maak voort, maak voort! ik weet wel een beetje hoe het hoort maar ik ben niet zo'n goede rijmer Maar rijmduimpje is soms wel een eigen heimer. maar dat neemt niet weg dat hij voor iedereen klaar staat. Ik sta ook voor velen paraat maar niet voor iedereen. dat gaat me te ver. Dat is net zo ver als een ster Maar dat hindert rijmduimpje niet en daarom gaat hij altijd heel subiet een mens in nood helpen met een rijm. rijmelarij nummer 10 ![]() ![]() Dat is net zo ver als een ster Maar dat hindert rijmduimpje niet en daarom gaat hij altijd heel subiet een mens in nood helpen met een rijm. | |