Rijmelarij | |
08-10-07 11:53:43 | Layda![]() Erelid ![]() WMRindex: 1.189 OTindex: 3.091 T S |
mischien mijn oma Van de Riet? Nee we moeten maar wat anders verzinnen. | |
08-10-07 11:54:05 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
het is koud hier binnen in huis waar de verwarming | |
08-10-07 11:56:12 | nietmeer |
op heet staat, want we hebben geen beglazing Hierdoor rillen we als maloten | |
08-10-07 11:56:59 | Layda![]() Erelid ![]() WMRindex: 1.189 OTindex: 3.091 T S |
en staan we te trillen op onze poten tog maar wat warms aan trekken | |
08-10-07 11:57:30 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
en in het tapijt allemaal vlekken die er heel slecht uit gaan | |
08-10-07 11:58:06 | nietmeer |
Voordat we spieren gaan verrekken De vraag is alleen: Waar is die trui? | |
08-10-07 11:58:36 | Layda![]() Erelid ![]() WMRindex: 1.189 OTindex: 3.091 T S |
ik wil zoeken maar ik ben te lui mischien onder mijn bed? | |
08-10-07 12:05:23 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
nee, daar ligt alleen een pet de rest is gepikt door een onverlaat | |
08-10-07 12:05:28 | nietmeer |
Of misschien toch heel net Opgevouwen tussen de rotzooi? | |
08-10-07 12:06:53 | Layda![]() Erelid ![]() WMRindex: 1.189 OTindex: 3.091 T S |
wat een geklooi laat ook maar die trui | |
08-10-07 12:10:02 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
ik ben om te gaan zoeken toch veel te lui eerst maar eens een bakkie pleur | |
08-10-07 12:11:29 | Zuwe![]() ![]() ![]() WMRindex: 705 OTindex: 22.401 |
en af zijn van gezeur Ik moet nu gaan werken | |
08-10-07 12:13:13 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
ik niet ik ben het gaan beperken want ik heb vakantie nog 2 weken | |
08-10-07 12:15:07 | Layda![]() Erelid ![]() WMRindex: 1.189 OTindex: 3.091 T S |
lekker lang blijven liggen onder die warme deken. maar na 2 weken moet ik weer beginnen ![]() | |
08-10-07 12:20:04 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
maar ik ben iets aan het verzinnen om níet te gaan werken | |
08-10-07 12:21:15 | Layda![]() Erelid ![]() WMRindex: 1.189 OTindex: 3.091 T S |
zo iets als, het mag niet van de kerken! maar ik denk dat ze er niet intrappen ![]() | |
08-10-07 12:30:35 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
dus zo eerst maar eens wat te happen voordat ik ga stappen naar de keuken om iets te happen te pakken | |
08-10-07 12:38:43 | nietmeer |
ff verzoekje ![]() ![]() | |
08-10-07 14:30:44 | nietmeer |
Jeetje denk je dat je er bent ![]() ![]() ![]() zometeen rijmelarij nummer 9 kant en klaar geplakt ![]() | |
08-10-07 14:52:19 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
Kreeg een mailtje van Voogeltje, dat luidde: Ik had net mijn tanden geflost en nu zie ik dat positivily heeft dubbel gepost ![]() ![]() | |
08-10-07 15:34:58 | nietmeer |
rijmelarij 9: is ook niet belangrijk, als het maar heeft gesmaakt heeft ze niet voor niets gekookt en het spek heeft gerookt jammie lekkere bammen met spek Breek alsjeblief niet je nek als je loopt terwijl je ze eet. maar wat niemand weet ik eet nooit lopend maar heb je dan wel mijn brief geopend? die ik overigens niet verzonden heb hou je nu eens je klep zit over een brief te praten die ik nog niet eens heb gelezen en ik niet heb verzonden, maar wel ben wezen schrijven, want ik had toch niks anders te doen met niks te doen ben jij de kampioen maar ga je die brief nog sturen?? nee, ik ga hem verhuren en zo lekker ff een frisse neus halen dat wordt voor mij dus balen weer niets om te lezen je hebt niks te vrezen want ik ben er weer want ik ben toch geen heer deze keer maar normaal ben ik dat wel stuur me dan die brief en snel ik wil weten wat erin staat het begint van: de eeuwige smaad... en eindigt met : tot de volgende keer wat staat ertussen? daar komt het op neer en ik, soms Aagje genaamd , wil het graag weten nou aagje dan ben jij gebeten niet door mij maar de brief die onvindbaar lijkt maar ................... wat blijkt?? Giovanni heeft hem nog in handen nou Giovanni geef mij die banden want positivily is het wanhopige baasje en Gio is het haasje maar het waren geen banden maar toch brieven die mee waren genomen door dieven die niet leken te wijken maar wel voor mijn charmes bezwijken ik wil die brief en heel snel oe giovanni druk gauw op die bel anders krijg ik het te verduren ik heb wel gestaan voor hetere vuren vooral zo rond oud en nieuw dan adem ik door een kieuw dat geknal hoeft voor mij niet nee het is leuk als je t ziet maar al die harde geluiden dat is allemaal in het zuiden daar ben ik gelukkig in dromen één rotje kan doen alles teniet komen *boem* au, wat zeg je nou? ik ben bont en blauw en dat doet zeer ah dat wordt weer een zweer dokter dokter help mij gauw want ik voel me flauw van hartezeer niet van hartezeer meer van dat knalgeweer en van het vuurwerk natuurlijk en daarna de champagne gelijk laten we vast de flessen ontkurken. ik ga alvast op mijn hurken ik wil geen kurk tegen mijn koppie De kurk stuitert tegen het plafond zo in posi's toppie. Pak hem er maar zelf uit posi. Uit dat kleine blauwe doossie En neem hem mee naar buiten ik zal mijn toppie ff sluiten er schieten zomaar kurken in ik heb vandaag niet zoveel zin het regent pijpenstelen buiten weer om van te balen of te fluiten het valt vanzelf om je stemming te peilen Dat wordt dan waarschijnlijk weer dweilen, met al die najaars buien en grote bossen uien los op de boerenvelden Pak ze maar, die dikke truien De thermometer vliegt weer naar benee over land en over zee ik wist niet dat thermometers konden vliegen en over de temperatuur konden liegen hier is het lekker warm daardoor heb ik last van mijn darm en moet ik overgeven zolang je maar niet gaat beven en alles onder komt te zitten dan kun je beter gaan pitten dan gaat het meestal wel over Of luister naar de Ierse rover en neem gewoon een flinke pint alvoor de avond begint neem ik een Franciscaner mee voor in de koeling later en rond een uur of zeven doen we het weer even nemen we dan weer een biertje ik speel wat op mijn klaviertje en proost op het leven Waarin we alles mogen geven zonder voorbehoud en truken waar ik geen fan van ben doe mij maar gewoon gewoon dan zet ik een kroon op jou prachtige hoofd en dan zijn we verloofd of gaat dit nu te snel? volgens mij mag jij Jasmina wel maar eerst maar eens kennis maken?? of ze moet nu afhaken maar ik mag haar wel hoor er is iets mis met je gehoor je moet beter opletten zei je plantaardige-vetten? of is er echt iets mis met me gehoor je oren zijn nogal goor die mag je weleens schoon gaan maken a.u.b. schreeuw het niet van de daken ik moet me vreselijk schamen dat kan ik alleen maar beamen ik zal jou de oren eens wassen ah ga toch krassen! dan win je nog eens wat win ik dan jou oren of hoe zit dat ik wil ze nog steeds wassen gaan moet je doen, zal je goed staan dan maak ik er wel een foto van dan is iedereen verbant met de auto erachter aan waar achteraan? ik snap het even niet ik ook niet zoals je ziet we hadden het toch over je oren?? leuk om te horen de draad is er weer bij we zijn weer helemaal blij maar nog ff over die oren van ArjanDo oh doe nou niet zo ik maak ze al schoon met een wattenstaafje! vergeet ook niet het naafje in de schelp van je oren ik zit nu met het wattenstaafje te boren en nee, ik vergeet niets! dat is tenminste al iets ze zijn nu geweldig schoon ik deed het met een snijboon de wattenstaafjes zijn op dat is een grote strop nu hebben we snijbonen met oorsmeer ja hoor zo kan ie wel weer er zijn hier ook mensen die proberen te slapen hebben ze dat artikel gelezen over het gapen?? of laat je ze dat maar niet lezen Ik heb wel weer eens zin om te chinezen lekker lompia, nasi en bami nasi lust ik nie de rest is wel lekker Stap maar op de wagen, ik breng jullie wel met de trekker. Vergeet niet je paraplu mee te nemen, want het gaat zo regenen dan moet ik eerst een plu lenen kunnen we niet wat anders verzinnen? Laat ik dan maar eens beginnen. Ver weg en lang geleden... was een schip van de aarde gegleden ze dachten nog dat de aarde plat was Maar in de val kwamen ze een schoentje tegen van glas. En ze vielen nog dieper en dieper. en toen met een grote zwieper .... kwamen ze in de onderwereld terecht Waar ze voor hun daden werden berecht. Ze moesten drie raadselen oplossen. maar ze vluchtten in de bossen maar werden koud en bang en hun lijden duurde dan ook niet lang ze begonnen direct met het schrijven van een brief Daarin schreven ze hun gerief. Maar ze werden gek van de honger daarvan werden ze niet jonger ze schreven jaren en jaren totdat ze in het papier weg konden varen, naar een onbewoond einland mischien met alle gevolgen van dien het was daar niet pluis met al dat geruis, van die bladluis die hadden geen huis daarom werd er een huis gebouwd ver weg van het oerwoud, en aardbevingbestendig ook al was dat wat ellendig misschien moet het toch maar niet maar het staat er al zoals je ziet ze moeten toch ergens wonen Daarna gingen ze een koning kronen. Die regeerde met ferme hand. over het hele onderwereldland wat is de naam van die koning?? jan klaas de achteling of was hij van naam veranderd? en hij zomaar koning werd maar volgens mij heet hij nu koning worm Worm van der Storm? of is dit niet juist? volgens mij net zo juist als zijn enorme steenpuist. volgens mij heeft de koning zin in kerst en z'n steenpuist uit perst helemaal vol met viezigheid net zoals zijn beleid, maar hij regeert als één van de beste. waarbij hij zijn onderdanen fleste en ze een poot uittrok wat niet normaal was vroeg me al af of ik t goed las beetje vreemde praatjes hier met de koning zonder plezier die wil alleen maar mensen financieel uitkleden en snode plannetjes smeden zo is de koning toch niet? Ja, deze melding doet ons alleen veel verdriet maar inderdaad, het spekken van de kas die koning is ik denk dat ik het verkeerd las het spijt me vreselijk heel vindingrijk hij heft op alles belasting Dat vondt zijn volk een groot geding Ze kwamen in opstand en hingen de koning op aan de galg dat is iets waar ik van walg we kunnen hem beter verbannen niet alles is in kruiken en kannen. Het volk dacht ineens aan de drie opdrachten dat mochten ze van hun koning verwachten "koning, kom terug!" riepen ze uw overheersing is TE maar we moeten wel de 3 opdrachten uitvoeren en in positivily auto toeren maar de 3 opdrachten zijn... maak voor de koning een lekkere wijn daarna moeten we de hoogste berg beklimmen en de 3e mag je zelf verzinnen Ze besloten te gaan voor de derde want die gaat over een boor oftewel boor een gat in de berg de berg van Merg daar woont een draak bij die vrolijk en vrij de berg bewaakt en er rustig kwaakt die draak moet verslagen worden met potten, pannen en borden dan een beetje zout erbij op de draak zijn ei zo weten we weer waar het over gaat ze krijgen tegen hem een grote haat en halen de brandweer erbij de mannen zijn niet zo blij de draak vliegt op grote hoogte en zorgt overal voor grote droogte maar daar hebben we iets op gevonden We hebben gauw zijn ei verslonden. Woedend komt de draak omlaag. en grijpt de 1e de beste blaag laat dat nu net PW zijn die kan de draak niet zien of luchten Die snel ontsnapte door een mijn in te vluchten. Met een grote vaart viel hij daarna pos aan Maar nu is hij te ver gegaan Dat zal hem slecht bekomen want ik ben zo dik als 10 bomen mij krijgt die draak niet om De draak gebruikt een Tom Tom om de snelste route te kiezen want die draak pakt zo zijn biezen pos tegenover hem is zelfs een draak te erg Plotseling verscheen uit de berg van Merg Een vlucht draken die zich bij de draak voegen maar de draken zagen de koning zwoegen met de allersterkste draak Dus haasten de mensen zich naar hun taak ze pakten de sterkste kruisbogen en schoten zonder mededogen alle draken uit de lucht De draken sloegen met hun vleugels de pijlen uit de lucht in een zucht. Ze vouwden hun vleugels samen en lieten zich in een duikvlucht vallen. om zo tegen de berg van merg te pletter te knallen vol van vreugde gingen de mensen de draken braden hoe dit smaakte, dat liet zich wel raden dus na afloop van dit geweldige feest Maar eerst gingen ze in het bloed baden van het beest. Hun huid werd onkwetsbaar. daarom waren ze ook heel snel klaar met de andere 2 opdrachten Toen kwam de dood om hun leed te verzachten. Maar helaas ze hadden er te lang over gedaan. daarom kwamen ze weer zonder onkwetsbaarheid te staan dus moesten ze wat anders verzinnen zodat ik weer opnieuw kan beginnen. Hopelijk zijn anderen me nu niet voor De Dood kreeg medeleven en ga nog 3 opdrachten door. De eerste opdracht was, zet 300 tulpenbollen in het gras en ga daarna je haren knippen geef daarna voer aan de kippen terwijl je op je handen loopt En als je nu je fiets verkoopt zul je zien dat er vele keren mensen op hun handen lopen proberen te leren dat is eens wat anders dan op je voeten Maar ja, je moet er wél voor boeten wat op zich natuurlijk altijd kan Het was allemaal in het eigen belang Maar hoe belangrijk ook alles leek kwam allemaal uit toen bleek dat de koning nog leefde Het probleem dat er toen aan kleefde is dat wat er ook gebeurt en hoeveel je ook treurt er altijd een koning zal zijn en zijn advieseur aan de zijlijn Mopperend ging het volk aan het werk want dat maakte hun, volgens de koning, groot en sterk maar al spoedig ging de bevolking weer staken Ze vonden het teveel taken Dit kunnen wij niet meer aan riepen zij. Zet ons liever bij de koeien in de wei! En ga zelf maar koekjes staan bakken of het eten voor de koning prakken! wij doen het vanaf nu niet meer nee, wij halen alleen nog een peer hoewel we die niet zo erg graag eten De koning begon honger te krijgen, maar kreeg niets te vreten, Daarom gaf hij het bevel kook soep of loop naar de hel want ik word zo mager als een ouwe lat Ze riepen terug: val maar op je blote gat Je kan makkeljk 70 kilo afvallen. begin maar eens met je blauwe ballen die alleen wegen al te veel wij als bevolking zijnde willen ook ons deel dus delen met ons zoals het hoort voordat je ons de grond in boort het gaat niet goed met jou Lijnen zal je, en ook je vrouw Want die is nog dikker en ook nog eens een grote hikker wij schrikken ons elke keer een bult door al dat eten hebben ze een grote schuld ze kunnen het huis nu ook niet meer uit. gelukkig hebben ze nog een ladig fruit in hun mega smalle kelder maar ze dachten niet helder want ze probeerde in hun mega smalle kelder te komen maar daar kon de koning alleen maar van dromen voor hij het wist zat hij vast tussen de muur en de kast het blijft toch een rare gast hij schreeuwde! hij had last Bel een Ambulance Bel een amublance! eenmaal in het ziekenhuis begon hij te sjanse maar zoals altijd, zonder succes dit is voor iedereen een wijze les nooit in het ziekenhuis sjanse zeker niet met gekke franse de koning had alweer niet gescored ook al doet die hier voor een moord een maal uit het ziekenhuis... werd hij in zijn eigen huis op een streng dieet gezet en er werd streng op zijn eten gelet! Hierdoor verloor hij wel wat gewicht en hij zich nu weer op de vrouwen richt echter wou die weer niet lukken hij dacht *mischien moet ik wat minder bukken* want als ik buk schrik ik mensen af als ik buk doet mijn broek van paf ... knap ik er dan uit of laat ik wat vliegen dat wou ik wel vertellen, maar ik wil niet liegen want als mijn broek nou van me kont zakt en de politie mij pakt mag ik een nacht in de cel doorbrengen en me met een stel criminelen mengen dus dit moet maar niet gebeuren in het verschiet anders word ik heel erg bang zodat ik moet schuilen achter het behang dat is voor een mens snel te nauw dus verstopte hij zich snel achter zijn vrouw hij was heel er bang en zat er vreselijk lang tot zijn broer hem riep en liep hij in te geniep zo toe naar de buren waar hij een kast kon huren om zich te verstoppen ik lees t al in de kranten koppen "man verschanst zich dagen lang bij de buren achter het behang na uren zitten en kauwen op zonnebloem pitten moest ie erg nodig maar de wc was al snel overbodig toen hij het in zijn broek deed en het huis uitknalde door een scheet daardoor schrok ie zich dood Zijn kist werd gelegd op de boot die naar de horizon voer Dat vond zijn zoontje wel stoer hij herdacht zijn vader door aan hem te denken in het kader van vrij leven met een vrouw die niks met de koning te maken hebben wou de zoon ging nu regeren Op de troon verkeren tussen lieden van hoog moraal hij schrijft nu een verhaal over zijn leven waarin hij veel heeft gegeven aan zijn vader, volk en iedereen die hield hij allemaal op de been Maar net als altijd, macht corumpeert iets wat men niet verleerd de mensen wilden weleens wat anders Zoals de buurman van Homer..., Flanders. Zo gek als een juin en kaal op zijn kruin maar dat mag de pret niet drukken Het gaat niet lukken. Ze weten dereigen geen raad meer. Daarom pakken ze hun geweer en roepen tegen iedereen Waar ligt de munitie. Ik zie er nergens geen. Balend gooiden ze hun geweren weg. Oh, wat hadden ze toch weer pech. Ze haalden nu hun pijl en boog Ze zaten toen al lazerus aan de toog ze pakten hun bogen en schoten terwijl ze de planten begoten met whisky en bier uit het vat ze schoten de pijlen zo in een ander zijn gat. Au riepen ze allemaal. Zitten er nog heren in de zaal? Want wij houden wel van zoiets Och het is niets zei de kwakzalver Maar wat rijmt er nu op 'zalver'? Kom, ik noem mezelf een kwak en met gemak trok hij er alle pijlen uit. Die stak hij heel snel in zijn kuit en ging daarna zijn koksmes halen dat vonden de mannen balen Hij stak het mes in het vuur en gooide het toen in de verhuur want geld kon hij zo goed gebruiken En zo liep zijn zaak in kannen en kruiken. Met het gloeiende mes brande hij de wonden dicht. Oh, wat gaf dit toch een licht! Men kon er zelfs gewoon bij lezen De mannen begonnen het allemaal te vrezen Zou hij het wel goed gedaan hebben terwijl hij de wonden bedekte met spinnewebben maar is er al een nieuwe koning? dat wil ik weleens weten velen mannen zijn nu aan het zweten want zij willen koning worden terwijl ze de broekriem aansjorden want het volk wil een koning die mager is en niet zo stinkt naar kattepis zoals zijn voorganger daarom zoeken ze nu een vervanger iemand die niet stinkt En heel erg goed klinkt. Deze man hebben ze nu gevonden zodat het volk in aanbidding voor hem stonden maar wie het is houden we nog even geheim Dat hij de plaatsvervanger zou zijn Klop totaal niet in mijn ogen. Maar hij is nog niet weggevlogen dit was mischien een kleine hint om te vinden het kind dat de koning zal zijn met zijn daden oh zo fijn het kind is al gevonden het zat op een stoel vastgebonden de dader was zijn oom en die was heel erg sloom dus was hij heel jaloers maar toen kwamen zijn broers en bevrijden het kind uit zijn benarde positie en werd begonnen met de traditie van het kronen van een koning-kind en iedereen was goed gezind want het was een groots feest! de grootste gast was de draak, dat beest dat overal en alles aanstoot maar geen vuur meer spoot de draak was de eregast want hij had volksvijand nr. 1 vergast. Het feest duurde tot diep in de nacht dat had niemand verwacht want de volgende dag moest iedereen weer vroeg op de nieuwe koning kreeg flink op zijn kop hij had beter moeten weten Ze moesten paraat staan op en top, en maar zweten. Maar owee als het niet goed is dan stinkt het hier alweer naar kattepis! maar de nieuwe koning ging het weer goed maken hij laat meteen het hoofd kraken van de aanstichter van alle problemen en waarom al die fietsen waren verdwenen iedereen had teveel drank op en wist het daarom niet het hoofd van de koning was een vergiet hij wist niet meer wat hij deed toen de gracht leek een beetje groen het was verf! er had iets afgegeven onder water het werd later en later toen de koning erachter kwam wat het was het waren die fietsen, die waren zo groen als gras dus hij regelde een hijskraan maar hij zag de boom niet staan die werd dus met geweld en veel gescheld uit de grond getrokken maar de boom maakte nog meer brokken het wegdek kwam ook omhoog niemand had echter door dat hij loog het bleek geen boom te zijn Het was een man met een pak van marsepein Hij leek uit het sprookje van Hans & Grietje te komen die armen had die leken op bomen de mensen begonnen van hem te snoepen maar moesten door de suiker heel veel poepen na een tijdje strompelde ze door de bagger dat werd me toch een gesjacher de poep lag meters hoog maar Positivily stond op de berg en droog ze begon het op te ruimen proeven deed ze niet want het was niet te pruimen moet je je het eens voorstellen dan mag ze 112 gaan bellen moest ze naar het ziekenhuis zeg leukerds jullie zijn helemaal abuis ga zelf je eigen zooi opruimen en probeer het niet te verzuimen alles moet netjes en schoon zijn en als sterren stralen zo fijn het moet zeer doen aan je ogen voel je niet bedrogen als het sop niet schuimt en de tafel niet wordt opgeruimd en de afwas niet wordt gedaan we laten niets staan wij gaan eens vroeg beginnen aan de najaarschoonmaak O jongens, dit wordt een zware taak. Want we hebben in het voorjaar niets gedaan. Nou ja, laten we naar buiten gaan. De rommel kan nog best even wachten Dus gingen ze naar buiten en brachten... Héé, wat gebeurt er nu. Daar zweeft opeens een paraplu. Die wilden ze gaan grijpen maar pos ging ze knijpen zeg naar binnen en schoonmaken en snel Ringdingtingeling, daar gaat den bel Kpuccie denkt van hey, het kan weer huis schoon en hij de heer bezoek kan nu binnentreden de trap af naar beneden waar positivily hen ontvangt in de gang die ze net heeft behangt met lekkere hapjes en een drankje eentje met een sprankje rum en een heleboel ijs maar kijk uit voor die man met die zeis want voor je het weet heeft hij je te pakken die laat ik gewoon onder de grond zakken maar waarom moet ik iedereen verwelkomen misschien ben je een beetje aan t dagdromen dat heb je wel vaker op zo een regenachtige dag ik meende ook dat ik het zonnetje zag hier heeft hij wel geschenen bij mij was hij mooi achter de wolken verdwenen zag gelukkig wel net een halve maan daar heb je overdag ook niet veel aan zaten er ook sterren bij?? niet veel, misschien wat aan de zij is zo spannend als ze vallen gaan, die sterren dan wil je je ogen wel wijd opensperren dat is prachtig om te zien maar t gebeurt niet vaak bovendien nou ja, misschien als ik niet wakker ben als ik er 1 zie dan is het heel snel dat ik ren naar buiten toe en doe dan een wens en als ik kijk door een lens zie ik ook de maan in al haar pracht in de de nacht met haar sterrenwacht daalt vanuit het niets de rust een zwoele nacht aan de kust die vraagt om liefde en vuur veel langer dan vijf uur De nacht gaat vol passie Hij past helaas niet in m'n tassie dus ik koop er een koffer bij waar hij wel in kan, dus ik blij dat het vandaag ál weer zaterdag is straks maar weer aan de dis al weet ik nog niet wat ik ga eten ik zou het verder ook niet weten handig om te kijken in de supermarkt daar verkopen ze ook kwark iets wat ik niet lust ik stel je snel gerust ze verkopen er ook in verschillende smaken yoghurt ik ga in een snelle spurt naar de winkel toe om yoghurt te halen heb je wel genoeg centjes om te betalen want je kunt niet meer overal chippen daarvan ging ik toch al flippen chippen heb ik nooit gedaan er was toch niets bijzonders aan wel makkelijker dan altijd die contanten maar die chip deugde van geen kanten stond er wel geld op, kon je er niet mee betalen en kon je alsnog geld bij de bank gaan halen dus de chipknip is niks voor mij met mijn pinpas ben ik wel blij hoef je geen contant geld op zak te hebben. Zucht, wat rijmt er nu op hebben? Ik gebruik hetzelfde woord dus nog een keer Nog een keer weer?? Heb je dan niets te kleppen. Vroeg iemand die niet kan rappen en die toen zijn fiets ging halen Maar dat was even balen. De fiets was gestolen. Door de eigenaar van twee bloemkolen die hem helemaal wilde slopen Maar bedacht zich, en ging het verkopen. Hij ving ervoor 25 euro. Maar hij was een ouwe zeuro en vond het eigenlijk niet genoeg. Hij verzoop het geld snel in de kroeg. En ging eropuit om het weer te jatten. Hij wilde beginnen met stelen van katten Soepie en Bikkel leken 'm wel wat Maar die verweerden zich zo hard, dat hij maar overstapte naar de parkieten. Die begonnen hem te beschieten en raakten hem in zijn bil Hij gaf toen een gil En hij rende snel weg. maar dat is ff pech daar is pos om hem te stoppen Ze wist hem te kloppen. Maar niet zonder slag of stoot. terwijl ze lag te luieren in haar boot die langzaam aan het zinken was In haar boot verscheen een grote plas. Ze was daarom niet in haar sas en beldde snel met Bas die toevallig net niet thuis was Die stond in school voor de klas Voor vele leerlingen die hij wat wou leren en meer van die dingen maar niet getreurd, pos had haar roeier mee Maar die roeide richting zee. en de boot ging langzaam naar beneden zeg ik weet niet waar jij in bent getreden maar volgens mij bij de club met de grote duim Dank je voor de pluim. Maar het bootje zinkt nog steeds. dat weten wij al reeds maar dat is dus niet waar Vreemd, dat is raar. Ik zie het met eigen ogen gebeuren. nou moet je eens stoppen met zeuren ik zat niet in dat bootje Ja staat hier aan de kant in je blootje. Maar het bootje met de roeier samen zinkt. dat is een zaakje wat wel een beetje stinkt is kijken of ik iemand kan sturen van de politie daar komt een agent op z'n fietsie hij is helemaal rood aangelopen Hij valt van zijn fiets en komt verder gekropen. Zo lamlazerus als een maleier. waarna hij door een enorme uitglijer zo de plomp induikt pijnlijk den enkel verstuikt om met een vloek en zucht kwam hij uit het water met luid gerucht. Hij stond te druipen van het water. maar die zorg komt wel later eerst moet hij iemand arresteren De dief kon zijn eigen niet meer verweren. Hij gaf zich over aan de agent. de dief was een echte vent gedwee ging hij met de agent mee De agent was zeer tevree. Maar posi heeft haar boot verloren. daaraan kan ik mij niet storen een boot die niet van mij was kan ik niet verliezen ik stop hem in mijn holle kiezen dus wat zit men toch te zeuren en loop er niet mee te leuren. Dat is spijkers op laag water gaan zoeken. Daarom draag ik zes onderbroeken als het 's zomers een keer koud is Trouwens je moet nog naar de kerk voor de mis. Anders is de pastoor des duivels. die hangen we op aan zijn bretels de zondag is al afgelopen Ben je bezopen De nachtmis begint om kwart voor twee. Ik breng dan ook tien neuten mee anders zit je daar te verdrogen Je moet die pastor toch echt gedogen. Anders wordt De Paus kwaad op je. Nou, dan draag ik toch een topje? Zulke dingen ziet hij graag Hè zeg, wat ben jij een blaag. De Paus moet zich aan het celibaat houden. Soms doet hij dat; dan is hij verkouden maar meestal zit hij gewoon in bad Ja in een bad met koud water met zijn blote gat. Zo heeft hij niets om mee te spelen. Maar toch zit hij zich niet te vervelen want hij is altijd bezig met het voorbereiden van veel pret maar nu is het maandag Ik ga hem nu hijsen, de vlag maar zorg ervoor dat het niet de grond raakt en de vlag ergens achter haakt dan gaat ie helemaal stuk Dan heb je pech, helemaal geen geluk. Dan kan je de vlag gaan verbranden. maar dan warm ik wel mijn handen ik vind het koud vandaag en dat is waarom ik klaag en dan heb ik nog een vraag over een heel kleine plaag Ik weet niet wat ik moet doen. want ik kreeg een zoen oh oh oh wat moet ik nou doen!!! Ik zou zeggen poepen in een oude schoen maar dat zeg ik toch maar niet maar het staat er al zoals je ziet maar wie had nou die vraag?? dat is nogal vaag ook ik vind dat vreemd De vraag had Usitarie geclaimd. Maar ik weet niet wat hij gaat doen. had hij die vraag maar gesteld toen dan had hij nu het antwoord geweten in plaats dat het nu aan zijn hersenen zit te vreten. Het makkelijker geweest om hem te stellen dan hoefde hij nu niet zijn hersens te kwellen maar misschien stelt hij hem nog een keer Misschien als ie aanwezig is dan weer. Maar wat zullen we nu weer verzinnen Misschien iets over het beminnen van een prachtige vrouw dat is nou niet waar ik van hou ik val meer op de man Hmmm, die heb ik juist uit het huis verban Ik heb liever mooie lieve vrouwen over de vloer. dat doet mij nu weer geen moer ik val op mannen en daarmee uit nou pos, dan wordt je wel eens de bruid we zijn dus weer opde mannen/vrouwen toer een bruid zijn interesseert me geen moer ik ben, zonder getrouwd te zijn, ook heel happy geef mij maar een emmertje en een scheppie om fijn in de zandbak te spelen en lig daar niet de vogels te strelen. Je weet niet wat voor ziektes ze hebben. Ze spinnen wèl de mooiste webben maar dat kan dan ook geen kwaad de webben niet, wel de mensen die hen haat' maar dat weten ze niet wat ze zijn net zo slim als zwarte piet die altijd door de schoorstenen klimmen als donkere magere schimmen want anders passen ze er niet doorheen en dat is een bekend fenomeen ze zitten erg onder het roet en dat moet anders herkent sinterklaas ze niet meer en dat doet heel zeer want anders bekogelen ze de sint met pepernoten recht in zijn kl**** die daarna heel veel pijn gaan doen maar krijgt hij daar wel een zoen van zijn lieftallige vrouwpiet maar hij kust haar niet want zij heeft gisteren appels gekocht die niet eerlijk waren gezocht maar sint en piet zijn nog niet int land ze leven nu dan ook nog aan de rand van hun huis in het verre zuiden waar de klokken om 12 uur luiden voor het begin van de siesta dan gaat sinterklaas zijn vrouw achterna naar hun bed en daar slapen na uren van gapen en staat hij de volgende dag weer op met een gigantische slaapkop zodat hij niet meer naar bed hoeft en thuis de rest van de dag vertoeft daar word hij zo moe van dat hij bij de buren slapen kan maar die wonen 100 km verderop op de berg, net over de top maar hij heeft geen zin in klimmen want hij moet nog gaan trimmen maar daarvoor moet hij nog gaan slapen 's morgens wordt hij gewekt door de apen die krijsen in zijn oor maar de sint slaapt gewoon door hij heeft watten in zijn oren gestopt zijn vrouw heeft ze er nog eens goed ingepropt zodat Positivily 5 december mist ik weet niet of jij het al wist maar de sint bestaat niet echt waar kan ik daarvoor terecht? ik heb toch echt hulp nodig nu... dat hij dat zei is best wel cru maar volgens mij kan jij wel een knuffel van je moeder gebruiken maar ze is nu op haar werk in De Kruiken mag ik dan van posi een knuffel? ik geef je wel een speelgoedbuffel knuffel je daar lekker mee dank je positivilee ik ga 'm helemaal fijn knuffelen ga je hem ook helemaal besnuffelen?? en je misbruikt mijn naam het paste in mijn kraam dus ik vond dat dat wel mocht maar het is wel een beetje vergezocht maar om te rijmen mag het wel even ik stond al te beven wat voor straf zou ze gaan geven? dat zul jij nooit beleven straf ben ik niet zo voor dat is voor het eerst dat ik zoiets hoor en daar ben ik heel blij mee het is met de mond dat ik dat straffen dee woorden komen harder aan dan slaag Vertel dat maar eens aan buurtjes blaag, dat kreng is zo verwend En een echte krent! Wie weet wat er uiteindelijk van zal komen niets, hij gaat leven tussen bomen middenin in het bos en slaapt dan op het mos maar ik wil wel heropvoeden dat zal wel nodig moeden bij iemand die zo'n slaaptekort heeft Ik heb ook een kat die thuis leeft. Die mag voorlopig de deur nog niet uit. dat interesseerd mij geen fluit een kat kan ook lekker in huis slapen posi, loopt niet zo te gapen. Je kan beter naar bed gaan. ik ben ook al vroeg opgestaan 7 uur stond ik al naast mijn bedje Ga dan toch naar bed, wat let je. Ben je straks weer helemaal fit. maar dan is het vannacht weer dat ik niet pit ik ben nog zo fit als een hoentje ik zag er uit al een groentje en zo voelde ik me ook dan ben je zeker erg van de kook ik ga zo tv kijken Kan je morgen bij Ramsey doen, geeft iets wat op koken moet lijken. posi is zeker al klaar met het eten ik heb alweer trek, dat mag je wel weten en Ramsey brandt alleen zijn ballen Wat sta je nu weer uit je nek te lallen Het was maar één bal. Een duidelijk geval van Captain CaveBall eindelijk een reden om te schreeuwen Posi, je loopt weer te brullen als een kudde leeuwen. Wat is er nou vrouwke. je bent toch heus geen stoute de appel valt nooit ver van de boom Dat zie ik soms bij een ouwe oom En dan is het lachen en plagen en om een kietelbui vragen nou ik houd t bij een bus slagroom die je vond onder een eikenboom die in het bos stond naast de camping Ik dacht dat ik naar zee ging Zoveel bomen en geen groot stand is mij teveel Nee, de bergen in met een houweel. Lopen graven naar kristallen. die er niet zijn en dus maar voetballen en na afloop een lekker biertje en patatje met mayo en curry Giovanni, kom op. Een beetje sneller Giovanni, kom op hurry. Anders is de friettent dicht. er brand anders nog steeds licht maar niet lang meer denk ik dus snel eten naar binnen schuiven in onze mik maar ik liep niet te brullen hoor Peter Ik dacht dat jij dat was Posi, ik wist niet beter. Maar wie liep er dan zo te brullen?? Nou, tweehonderd ouwe l*llen. Tja dat ga je immers krijgen Als ze kraaltjes zitten te rijgen want dat vonden ze zo leuk. tijdens het roken van een peuk en ondertussen ook wat appelflappen eten want wat ze allemaal weten is dat ze niet goed bezig zijn appelflappen eten is ook niet fijn ik heb liever een oliebol want van appelflappen word men veels te dol maar het is nog even geen oud en nieuw Daarom krijgen ze vandaag engelse stew. Of een gevulde schapenmaag. daar is iets waar ik niet graag aan knaag doe mij maar stamppot boerenkool dat is beter dan vitriool vandaag lekker niks doen dan verdien je ook geen poen of is je vakantie al begonnen dat vieren we met ballonnen en een Slivo hier en daar niet teveel anders ben je straks gaar het regent hier al bijna de hele dag hier lekker de hele dag droog, daarom heb ik op mijn gezicht een lach zal mij benieuwen wat het morgen wordt Hoezo Giovanni, moet je morgen naar Dordt! Morgen wordt het 26 graden. en als dat niet uitkomt dan heb je het al geraden dan krijgt PW de straf Hoezo, het is echt niet maf. smorgens 10, smiddags 10 en snachts 6 graden Celcius. als het niet zo is kom ik naar je toe met de bus dan zal ik je eens een poepie laten ruiken Zal eens bruine bonen gaan eten, die van struyken. Dan zal ik even later er één kunnen laten. Maar Tis houdt je goed in de gaten en voor je het weet, sta je buiten de deur Ja, graag uit die sleur. Sta ik tenminste buiten de stank. Ze zeggen niet voor niets: stank voor dank! Daarom gaan we nu genieten en laten we ons maar weer eens volgieten maar dan met koffie of zo want daarvan kun je goed op de po dus vooruit met de geit Let maar niet op de tijd. Want die staat toch stil. Neem vooral een XTC pil en ga daarna op het dak zitten Met 100 km/uur liggen pitten. vastgegespt op het dak wordt men vanzelf geleidelijk mak en wil men dan gaan springen of misschien een opera zingen.... maar dat krijgt niemand voor elkaar Och, dat doe ik in één gebaar. Samen met het breakdansen. Dat verhoogt meteen mijn kansen bij de dames van plezier Bij die dames Tis, dat lukt je niet hier. Misschien bij de mannen van boven de honderd en wordt door hen bewonderd dus dat is totaal geen punt Nee, die zeggen het blund. Hey meissie kom eens hier. Daarna gooien ze haar in de gier en is het heel snel uit met de pret. En lag ze daar als een vieze vlet. Weer te huilen als een kleine meid. Wat is dat toch een narigheid! Maar ja, vooruit, nu geen gezeur En helemaal geen geleur. Verpats je spullen maar ergens anders. Bij die stomme en rare Hollanders want die houden wel van kaas Maar die lappen weer alles aan hun laars. Die houden het niet zo nauw met de wet. Daarom kruipen ze met hun sokken in bed maar hun schoenen doen ze soms uit Want ze glippen hun bed uit bij het minste geluid. Bang dat iemand hun spullen zal stelen. Nee, dan liever zèlf groente telen omdat dit tevens beter is En het is dan ook fris En goedkoper dan in de supermarkt. Vooral als je de tuin ook netjes harkt want dat maakt een groot verschil En als de paprika's rijp zijn, op de grill. En dan inmaken en in potten bewaren. Die zullen je planken verzwaren zodat ze zullen gaan breken dan laat je ze toch eerst weken dan smaken de paprika's heel lekker toch heb je nodig een wekker als je ze gaat koken anders gaan ze roken en branden ze heel erg aan en blijven ze niet meer staan maar paprika's zijn toch niet lekker jij bent zo gek als een stekker paprika's zijn heerlijk in de shoarma dat lust ik niet dus leg ik het maar in de la en positivily is het daarmee eens wat zeg je nu weer voor gemeens paprika's en shoarma zijn lekker om te eten en met te veel kool laat je scheten daarom niet achter haar gaan staan anders lig je krom als een banaan dat is niet zo gezond ik snap niet hoe Kaira aan die wijsheid komt ik laat heel beschaafd mijn winden die je in de wc kan vinden doe toch niet zo flauw ik speld je echt niks op de mouw mijn winden zijn beschaafd en zacht dat is wat jij er van maken macht mij vertel je niet dat het waar is dan heb je het alweer mis mijn winden zijn kalm en bedaard vooral bij de open haard. Er komen dan uit posi steekvlammen. die zo de haard aan rammen maar laten we een ander onderwerp pakken bijvoorbeeld over zakken, de zak van sinterklaas, als voorbeeld en stel je eens voor sinterklaas in een kilt zou dan nou niet hilarisch zijn met een kilt van marsepein en iedereen begint ervan te eten nou dat hebben we geweten wat er onder vandaan kwam! dat leek wel een boomstam en stinken dat het daar deed die stank was gewoon dierenleed de wc-pot oogde ook groen daar moeten we dan snel wat aan doen we gaan boenen en poetsen kuche kuche, moet er van gaan hoesten Heb je weer die chemische rotzooi gebruikt? nee hoor, dat spul wat zo lekker ruikt dat spul met lavendel erin maar niemand heeft zin om mij met schoonmaken te helpen wie moet nu jouw tranen stelpen? hier heb je een (virtuele) zakdoek die ligt nu nat van de tranen in de hoek altijd als het op schoonmaken aankomt zijn ze er niet Maar kijk, daar komt een Zwarte Piet die nu even heel erg snel weer alles volsmeert met gel. Na 5 minuten lost het op en zijn de toiletten weer brandschoon Dus op de bril gaan zitten, kán gewoon als men het toiletpapier aan beide zijden van elkaar wil gaan scheiden kan men er veel langer mee doen. Bovendien scheelt dit wat poen die men beter kan besteden aan Nee, dat idee is van de baan We laten dat papier mooi aan elkaar. Dan wordt de kern ook minder gaar zodat we met z'n allen gaan naar de tent met ballen. Het café De Vrolijke Kolk. Daar ligt men beschonken op een wolk met daarachter een stapel kranten waar verscholen zitten de klanten. De kastelein zuipt meer dan het volk en als hij dronken is, gebruikt hij een tolk om zich verstaanbaar te maken maar kijk uit als hij moet gaan braken Er kan van alles eruit komen. Ik wil daar niet eens over dromen dus ik stop nu met dichten Oké, dan doof ik de lichten. Dan kan de volgende die weer aan doen. dat deed ik toen ik hier binnenkwam en was het hek van de dam hij zat alleen feest te vieren en te bieren en te vreten en dat mochten wij niet weten maar opgelet! we komen eraan Weer terug van Daan Die zat te wachten tot men een schaap ging slachten in de keuken van tante Mien Maar dat hield ik voor gezien. Ik heb toen wel de dierenbescherming gebeld. Die lui ervan betaalden me veel geld om uit te geven in de kroeg En we gingen door tot morgensvroeg. De kastelein vondt dit helemaal niet erg. want hij was zelf ook een dwerg met een enorm groot stuk in z'n kraag Maar zijn geld telde hij erg graag. Want dwergen zijn op goud belust. Zonder die poen hebben ze geen rust dus blijven ze het stelen om het tegen andere spullen te helen. Geraffineerd gingen ze te werk. Als dekmantel gebruikten ze de kerk totdat Sinterklaas dit in de gaten kreeg En gaf ze uit de pan een veeg. Want hij wilde ook wel delen in de buit. Maar dat kwam de dwergen heel slecht uit. Dus gaven zij Sint een schop onder z'n hol En dat vonden ze zo'n lol Daarom deden ze dat een tweede keer Al gauw deed Sint's kont reuze zeer en zijn Pieten schoten hem te hulp Die duwden de dwergen in een grote glazen stulp. Daar moesten ze verblijven. Zonder hun kleine dikke wijven die stonden te blaten onder een boom. Maar later werden ze loom. Zo loom, dat ze in slaap vallen. Onder die boom vol bitterballen met bovenin een mooie piek Maar ze durvden niet zo hoog, want dan worden ze ziek. Maar hoe dieper ze gaan des te moediger ze worden. En weet je wat ze deden met hun horden? Ze vlogen er eenvoudig overheen en landden op een grote steen de dwergen waren daarna allemaal dood en wij in ademnood vanwege de schok van dit overlijden daarom gaan wij ons zelf bevrijden laten we weer eens gaan feesten en tekeer gaan als beesten zuipen totdat we kruipen en 's nachts stiekum naar binnen kruipen we feesten wel wat af zeg maar vandaag heb je pech want ik ben strontverkouden pijn aan schouder en nek, bijna niet uittehouden, als je oud wordt is't gek morgen opstaan met een gapende bek en dan kijken of ik kan feesten net zoals de rest van de beesten iedereen gaat hier natuurlijk los en dan maken we garen, een grote klos om sjaals van te breien en laat ik een jenevertje naar binnen glijen want ik heb 3 weken vakantie maar ziek zijn is geen garantie want zo heb je niks aan je vrije dagen ben niet ziek, maar verkouden al 3 dagen en zat me af te vragen of ik dus WMR zal verblijden met mijn charmante persoonlijkheid er zijn vast mensen die je daarmee verblijdt maar ga van eigenwijsheid niet naast je schoenen lopen doe ik nooit, loopt zo rottig als je stapt in een van die poephopen die natuurlijk weer niet opgeruimd zijn door die hondeneigenaren ook zijn er moeders die kinderen baren in plaats van ouwe paarden te be.... iets wat ik niet met die paarden dee maar ik heb ook een hond met een grote kont die wel heel lief is men die je nooit mis want hij is erg aanwezig maar lang blijft ze niet meer bezig ze is ook al oud dan ben ik bang dat je haar niet lang meer houdt de mijne is 17 jaar geworden en dan word je depressief en ga je gooien met borden en Wilc0 kan hier nu wel goed op rijmen zeg we gaan nu niet slijmen wij gaan gewoon verder zoals we altijd doen en dat gras is heel er groen Ik leef mee met alle zwervers en alle natuurbedervers die hun rotzooi niet opruimen dat is soms niet te pruimen terwijl er zat prullenbakken staan is blijkbaar te vermoeiend om er naar toe te gaan wat een stakkers zulke aso's Ja hè, dat krijg je met zulke boso's. Die hebben het echt hoog in hun kop en zitten daarom in een teil met sop om met zeep hun mond te spoelen En niet om met elkaar te lopen kroelen. Maar ze beloven elkaar weer een flinke opslag. Dat wordt dus weer een mooie dag vol regen en winterse buien Hé jij daar, geef me eens die truien. Het is weer eens koud geworden. Van die erwtensoep wil ik 10 borden en daarna neem ik een taart Dat staat bij ons niet op de kaart neemt u maar het dag menu mag ik dat dan nú want ik heb trek Heb zin in spek maar dat mag ik nog niet dan maar wat nederwiet ipv spek zei de gek die vervolgens deed een droomwens hij wenste een tafel vol lekker eten om het allemaal lekker op te vreten nadat hij uit huis was gegaan met enkeltje naar de maan om daar voor altijd te blijven kan hij met de maanmannetjes gaan kijven maar volgens mij zien we iets over het hoofd want we zijn aangenaam verdoofd door het zingen van Norah Jones ik heb liever de rolling stones maar zoals altijd, smaken verschillen beter dan in het oerwoud lopen gillen als een stel wilden waar wij helemaal van verstilden is ook niet leuk die onverwachte oerwoudgeluiden doe mij maar een salade met verschillende kruiden en na afloop kaneelijs jij bent echt niet goed wijs kaneelijs is niet lekker ik ben wel lekker, maar niet gekker omdat ik kaneelijs wel lekker vind geef mijn portie dan maar aan de sint ik heb liever een lekkere magnum en ik heb liever Heidi Klum waarom? Ik weet het niet dat is een gratenpakhuis als je die ziet maar het rijmde denk ik zo lekker idd het rijmde zo lekker net als wekker die morgen weer afloopt om half acht ik had niet gedacht dat jij in je vakantie de wekker ging zetten anders lig ik de halve dag in mijn nest te rotten en kan ik pas laat de senseo aanzetten en mis ik alle reacties op WMR ach die staan her en der die schud ik zo uit mijn mouw maar jij bent dan ook een vrouw en ik ben maar een man maar met rijmelen kun jij er ook wat van dat heb je of heb je niet wat ben je toch een leuke griet ik weet het ff niet meer, ik ben inspiratieloos jeetje ik denk dat ik nu bloos maar niet heus meneer de koekepeer met je grote zeg dit is niet het 3 woorden spel of sta je in je blote je weet wel gedoe nee ik zit op een stoel met m'n gezicht naar het beeldscherm toe douchen heb ik gister al gedaan heb je er lang onder gestaan?? je moet elke dag douchen is mij ooit verteld nee is slecht voor je huid, droogt uit en verveld 1 keer per week is genoeg vandaar de stank die ik telkens verjoeg maar voor het uitdrogen heb je cremes ja dag ik ben geen gems ik heb een hekel aan al die creme's en ik aan webcams het moet toch blijven rijmen op WMR of in Vlijmen ik wist niks anders te verzinnen dat rijmde op rijmen dan hoef je niet te slijmen anders moet ik jou aan de muur gaan lijmen kijk maar uit anders zal ik je grijpen en met duct-tape aan het plafond hangen ga ik vanaf het plafond wel lekker stangen draai ik mijn hand niet voor om dacht ik al jij bent niet dom en ook niet op je mondje gevallen zolang ik maar niet ga lallen dan is er wat anders aan de hand volledig afhankelijk van de maanstand weet iemand wat die is in deze tijd van het jaar? zoek het op, vraag het google maar ik ben te lui en ga zo slapen ik zag je zojuist inderdaad al gapen snel naar bed, het is al tien voor twaalf er vliegt nog een zwaalf die is ook nog laat op met zijn rare grote kop en zijn vleugels zo groot doe niet zo idioot haviken hebben grote vleugels en een hoop kinderen hebben beugels om hun tanden weer recht te krijgen die leggen we aan de teugels ik zie scheel van de hoofdpijn dus vandaar mijn fout hoofdpijn dat is iets waar ik niet van houd heb er regelmatig last van Vooral na een duik in een soeppan ook al klinkt dit nog zo fijn dan zit je onder de brandblaren en dat doet pijn en die pijn kan je missen als kiespijn Bij hoofpijn ben ik gelijk een chagrijn Maar dat kan niemand begrijpen Dat komt omdat ze m dan knijpen zei de kat in het pikkedonker met in zijn ogen het geflonker van een ouwe olielamp die vast zat aan een enkele klamp iig zitten we niet in het donker sprak de jonker en stak nog een kaarsje aan en peldde na afloop een banaan die hij daarna met veel plezier oppeuzelde Toch moet men opletten met het gevleugelde Straks gooit ttw zich op de barricade waarna ik de varkenshaas ga braden met champignonnensaus en champignons met slivovica uit den pistons kreeg Karadzic geen generaal om de toeter scheen in de zon waar het op slaat geen idee dus zo snel mogelijk weg ermee dit is geen gezicht, geen porem dat is alleen voor schorem en dat zijn wij niet o nee nee wij zijn de schrik der zee maar daar zitten wij niet mee weet je wat ik met schorem dee?? nee dat zeg ik lekker niet mij een biet, dan niet, rare griet gelukkig is het mooi weer mag wel weer eens een keer het weekend ziet er ook mooi uit het is daarom dat ik steeds fluit ik heb altijd mazzel in mijn vakantie Ook al is dat geen garantie voor het duur verkopen van die huid ik eet 's morgens daarom beschuit met boter en suiker je bent dus een zoetgebruiker geef mij maar beschuit met kaas Zodat we zonder veel geraas 's ochtends rustig wakker kunnen worden met het gerinkel van theekopjes en borden oftewel ontbijt met het gezin Daar heb ik 's ochtends dus echt geen zin in Zodat ik dus nog even lekker een uurtje blijf liggen en daarna wordt je wakker door het gekrijs van biggen die zonder verdoving gecastreerd worden zodat ze nog harder knorden maar zullen we de biggen laten rusten? is goed zei ik terwijl we elkaar innig kusten doe mij maar een vianetta wil ik wel een bordje vla we zijn wel veel aan het eten en drinken ja voordat het schip gaat zinken eerst maar eens wat brood uit de vriezer halen, want ik heb trek gekregen in een broodje met paling en leverworst en daarna heb je weer dorst zie je wel we zijn gewoon hongerlappen daarover maak je geen grappen begin nu toch wel trek te krijgen dan zal ik verder zwijgen kun je rustig van je worst genieten maar eerst ga ik me vol gieten met water tegen de kater en dan gaan we later over wat anders rijmen want dat eten en zo heb ik nu wel gehad ik ook schat en de senseo is ook al op dat is een strop maar niet getreurd, ik moet nog boodschappen doen ik niet, ik heb geen poen geeft niet, had ze toch al donderdag gehaald maar je senseo is op dat is toch waar je van baalt ow en de bank heeft poen zat de bank wel, maar ik niet schat de senseo is niet op, ik heb nog 4 zakken staan dan heb je nog heel wat senseo's te gaan maar ff voor de goede orde sinds wanneer ben ik je schat het rijmt zo makkelijk daarom dat je bent toch niet boos? nee, ik vroeg me ff af wat is er loos want iemands schat schijn ik al te zijn jammer dat doet mijn hart pijn nja, ik gelukkig vrijgezellig dat zeg je nog al stellig hm de senseo smaakt weer heerlijk maar zeg nu eens echt eerlijk dat je veel liever whisky drinkt nee want dan gebeurt het dat mijn schip zinkt je weet toch dat ik een fan van Dropshot ben? Dat weet niemand die ik ken want ik houd van vanillevla dan is het snel dat ik ga ik hou meer van kijken en niet kopen ik ook en op een dag hopen dat ik de jackpot win dat heeft geen zin begin maar een nieuw begin en wat is daarvan het gewin? niks nada en noppes daarom werk ik me het schompes maar nu heb ik lekker vakantie maar dat is nog geen garantie voor heerlijk warm weer maar het warme weer peert m weer nu is het voorbij nee is pas begonnen ei duurt zeker nog 2 weken dat heb je goed bekeken 2 weken mooi weer in oktober deze week was het ook al lekker ik heb altijd mazzel in mijn vakantie maar dat is ook een garantie voor herfstweer met regen en wind wat erg he? kind het is zondag dus niet al te moeilijk anders wordt het te verfoeilijk de zon schijnt dus zijn we blij met een appel en een ei maar voor mij eerst een senseo gebruik je ook een lekkere deo? het moet toch ergens met de rijm kloppen kijk maar uit straks ga ik je schoppen maar eerst een Bavaria daarna zing je een aria ik zal snel weer gaan knippen en plakken en je koffers pakken voor een paar daagjes sightseeing dat doe ik onder geen beding ik hou niet van vliegen Ik heb liever dat ze me in slaap wiegen Maar ik denk niet dat ze dat heel snel doen want dat kost vast veel poen waarmee je allemaal leuke dingen kunt doen en als je ze geeft een zoen? dan ook niet?? Nee, want dan halen ze eerst wat friet. Dus voorlopig ligt wiegen echt niet in het verschiet... misschien mijn oma Van de Riet? Nee we moeten maar wat anders verzinnen het is koud hier binnen in huis waar de verwarming op heet staat, want we hebben geen beglazing Hierdoor rillen we als malloten en staan we te trillen op onze poten toch maar wat warms aan trekken en in het tapijt allemaal vlekken die er heel slecht uit gaan Voordat we spieren gaan verrekken De vraag is alleen: Waar is die trui? ik wil zoeken maar ik ben te lui mischien onder mijn bed? nee, daar ligt alleen een pet de rest is gepikt door een onverlaat die heel snel gaat beginnen met knippen en plakken zo dat is klaar ![]() ![]() er was eens een dwerg met de naam rijmduimpje die maakte vele rare dingen mee ![]() | |
08-10-07 19:35:27 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
toen hij zat te dirken op de plee oftewel waar dirken al niet toe kan leiden | |
08-10-07 19:38:47 | nietmeer |
rijmduimpje voelde ze zo wegglijden naar de diepten van de grote zee | |
08-10-07 19:41:14 | nietmeer |
en in een poep en een wee kreeg Jan de drol in het oog | |
08-10-07 19:42:14 | Giovanni![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766 |
gelukkig was die droog kon hij die makkelijker verwijderen | |