hr
jaargang -23 - laatste artikel 26-4 14:00 - 74454 artikelen - nu online 31 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 [3] 4

Oproep voor een socialer Nederland

22-11-06 15:08:12
nietmeer
Pecies, gelijke monniken gelijke kappen, ik ga zelfs nog verder, één belastingstarief voor iedereen.

22-11-06 15:08:47
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Quote sjatter:

hahahaha


Ik hoorde het vanochtend op de radio, alleen daar hadden ze het over het feit dat ie geen stempas bij zich had, omdat ie em vergeten was....

Nou ja, in ieder geval kan ik er hartelijk om lachen! Voor mij toont dat maar weer eens aan hoeveel hij er om geeft :P (Haha sorry da's gemeen van me om te zeggen :p)

22-11-06 15:10:22
nietmeer
Dat is geheel en volledig aan ons zelf te wijten Lanira, met minder heb je eigenlijk meer maar wij willen alleen maar meer, de duurste apparatuur, de beste zorg, liefst nog een eigen kamertje ook in het hospitaal. Sorry maar het kan allemaal best minder en dan zal je zien dat het toch meer is op het eind van de rit. En die noclaim, jammer dan, het zij zo.

22-11-06 15:10:49
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
het is wel duidelijk wie hier de mensen met hoge inkomens zijn die nooit geleerd hebben zich in te leven in de situatie en gevoelens van anderen!

22-11-06 15:11:43
nietmeer
Nope, ik leef op bijstandsniveau, doe onbetaald werk en moet ook sappelen Lanira.
Je moet maar eens in het oostblok zien te overleven, dan ben je hier schat en schatrijk met alle voorzieningen en poespas.

22-11-06 15:12:54
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote lanira_mommy:
het is wel duidelijk wie hier de mensen met hoge inkomens zijn die nooit geleerd hebben zich in te leven in de situatie en gevoelens van anderen!
Ik leef me misschien wel niet in in de situatie en gevolgen van anderen, maar stel ik stem SP, en die worden samen met de PvdA en nog een linkse partij de meerderheid, gaan die dan echt alles veranderen? Kunnen die dan echt kinderdag verblijven gratis maken? Gaat het inkomen van mensen die weinig verdienen dan echt omhoog? Ik geloof er in elk geval niet in.

22-11-06 15:14:20
nietmeer
Kinderdagverblijven gratis, nog zoiets, je kiest zelf voor kids en dan zorg je dat er iemand thuis is. En dan neem je maar een minder grote televisie of ieder kind er een op de kamer. Minder is meer.

22-11-06 15:15:25
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Quote lanira_mommy:
het is wel duidelijk wie hier de mensen met hoge inkomens zijn die nooit geleerd hebben zich in te leven in de situatie en gevoelens van anderen!


Ho, dat vind ik wel een beetje een denigrerende opmerking... ik durf dat zelfs wel een stukje disriminatie te noemen... "hoge inkomens" Klinkt een beetje jaloers ook...

Ik ben een arme student, en ik kan me goed vinden in wat Kpuc allemaal meld hierboven. Ik kan me vooral vinden in de verantwoordelijkheid die ik in zijn opmerkingen lees. Mensen willen geen verantwoordelijkheid nemen en klagen maar allemaal steen en been en kunnen niet relativeren.

Maar goed, ieder zijn eigen mening, ik vind het alleen apart dat jij een dergelijke opmerking plaatst, terwijl je zelf altijd aangeeft dat je tegen discriminatie bent. Het werkt twee kanten uit he. De pot verwijt de ketel... etc etc

22-11-06 15:16:01
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Quote Kpuc:
Kinderdagverblijven gratis, nog zoiets, je kiest zelf voor kids en dan zorg je dat er iemand thuis is. En dan neem je maar een minder grote televisie of ieder kind er een op de kamer. Minder is meer.


Quote LuckyMe:
Wat is de prikkel om weer te gaan werken voor mensen met een uitkering? Een hogere uitkering? Ik denk het niet. Ik vind wel dat alle kinderopvang gratis moet zijn. Bezuinig maar op die rare straaljagers. Creëer je meteen weer een hoop banen in de kinderopvang. Het excuus van moeders die 5 jaar in de bijstand blijven om voor het kind te zorgen is zo'n achterlijk excuus. Het is bijstand en geen levenswijze. Wees blij dat je in NL zit en bijstand krijgt. In landen nog niet eens zo ver uit de buurt krijg je gewoon helemaal niks. Het is echt niet slecht in NL. Iedereen die dat gelooft leeft met oogkleppen op. :ja


Jep :D :ja Amen! En toch stem ik SP haha, erg he ;) Maar goed, ik doe dit omdat ik me in een hoop andere punten die allemaal niet zoveel aandacht krijgen, me wel weer goed in kan vinden met de SP. dingen als gratis kinderopvang, kunnen me aan mijn reet roesten even grof en bot gezegd. Ik vind het eigenlijk niet eens een stelling die zoveel aandacht als dit waard is hehe.

22-11-06 15:16:59
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Wat is de prikkel om weer te gaan werken voor mensen met een uitkering? Een hogere uitkering? Ik denk het niet. Ik vind wel dat alle kinderopvang gratis moet zijn. Bezuinig maar op die rare straaljagers. Creëer je meteen weer een hoop banen in de kinderopvang. Het excuus van moeders die 5 jaar in de bijstand blijven om voor het kind te zorgen is zo'n achterlijk excuus. Het is bijstand en geen levenswijze. Je krijgt geld van de gemeenschap. Wees dankbaar dat je in NL zit en bijstand krijgt. In landen nog niet eens zo ver uit de buurt krijg je gewoon helemaal niks. Het is echt niet slecht in NL. Iedereen die dat gelooft leeft met oogkleppen op.:ja

22-11-06 15:20:57
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
"rare straaljager?" ontwikkeling noemen ze dat. ;) Ik ben blij dat nederland daarin een rol kan spelen.

22-11-06 15:21:25
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
oorlogstuig ja... gedverdemme :P

22-11-06 15:37:42
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Quote Mmore:
"rare straaljager?" ontwikkeling noemen ze dat. ;) Ik ben blij dat nederland daarin een rol kan spelen.

Hoe kun je daar voorstander van zijn? Zie je niet wat die Verenigde sukkels doen? Wij betalen voor hun gevechtsvliegtuigen! Het zou beter zijn als NL en de andere Europesche landen al zijn tegoeden uit de USA terugtrekt. Dan gaat het gevaarlijke land op zijn gat en kan het misschien een betere vredelievendere maatschappij worden. Bij alle oorlogen die de laatste 20 jaar zijn begonnen hebben de VS een rol gespeeld. Meestal als leverancier van het wapentuig, maar vaak ook gewoon als aanstichter. De VS hebben 9/11 bewust uitgevoerd om een totale oorlog te starten zonder landsgrenzen.:nee:r

22-11-06 15:57:06
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
het is absoluut niet discriminerend bedoeld. heb ook nergens gezegd dat rijke mensen slecht zijn of op hen gescholden, dus snap sowieso niet hoe je het discriminerend kunt noemen eigenlijk :S

Jaloers ben ik zeker niet, ik wil gewoon genoeg hebben om de rekeningen te betalen en eten en kleren (en dan gewoon zeeman en C&A enzo, merken boeien me totaal niets)
daarmee ben ik hartstikke tevreden en gelukkig!
Maar nu is dat dus niet zo!
Terwijl mijn vriend zich wel uit de naad werkt al jarenlang .....
En dat vind ik niet eerlijk nee.
en dat er dan mensen zijn die lekker makkelijk kunnen studeren door rijke ouders of andere familie of hoge inkomens, ja dat vind ik niet eerlijk, of beter gezegd ik vind het niet eerlijk dat de mensen met minder inkomen die mogelijkheden niet hebben!
Ik vind dat alle mensen dezelfde mogelijkheden moeten hebben, en dat is nu absoluut niet zo en zal onder een rechts beleid ook nooit zo zijn!
Ik ben het met je eens kpuc dat het het beste is voor kids als een van de ouders zelf thuis voor ze zorgt, maar dit is niet voor iedereen financieël haalbaar, geef dan een soort bonus aan de moeders die ervoor kiezen dit werk te doen (want zeg nou zelf huishouden en opvoeding dat is de belangrijkste baan die er is!) zodat het altijd een keuze is die voor iedereen haalbaar is!
Overigens is gratis kinderopvang geen standpunt van de SP hoor !!! de SP zegt:
Quote:
De SP hecht veel waarde aan toegankelijke, kwalitatieve en betaalbare kinderopvang. Kinderopvang wordt goedkoper. Het belang van het kind staat daarbij voorop. In de Wet Kinderopvang moeten kwaliteitseisen worden vastgelegd. De overheidsbijdrage voor kinderopvang wordt verhoogd en alle werkgevers worden verplicht via een heffing mee te betalen aan kinderopvang.
Er komt een recht op betaald ouderschapsverlof van 6 maanden


Op dit moment is de kinderopvang echt onbetaalbaar. als ik 1200 euro zou verdienen netto , zouden wij voor 3 kids 1600 euro kwijt zijn (na aftrek van belasting en werkgevers bijdrage!!!) aan kinderopvang, mijn vriend verdiend 1100 euro..... Dan zou hij dus erop moeten bijleggen gigantisch terwijl onze overige rekeningen alleen al samen hoger zijn dan zijn inkomen.....
Voor ons was er dus geen andere optie dan dat ik parttime ging werken , avonden en weekenden als hij thuis is, want niet iedereen heeft familie die kan of wil oppassen... Ben 6 jaar zoekende geweest voordat ik een baan vond, overal weigerden ze me wegens gebrek aan ervaring (die je zo ook nooit krijgt) en opleiding (die je nooit kunt betalen! bovendien zit je dan ook met kinderopvang)
Alleen van zijn inkomen kunnen we niet rondkomen, aangezien de rekeningen al hoger zijn en we dus elke keer aan mijn ouders geld voor eten moesten vragen, enig idee hoe vernederend dat is?
En dan zitten we niet in een luxe woning maar in een flatje op 7 hoog in de bijlmer.... de huren zijn belachelijk hoog tegenwoordig zeker in AMsterdam.
(en de stad uit is geen optie vanwege me vriends werk en we hebben geen vervoer)
Kortom ik ben gedwongen te gaan werken. Werk me de hele dag uit de naad in huis, zorgen voor 3 kleine kinderen, boodschappen etc, en dan savonds nog werken, dus als ik thuis kom ben ik bekaf. weekend werk ik ook, dus vrije tijd heb ik totaal niet.
Allemaal dankzij het huidige kabinet!
Want we gingen er met hun plannen ineens gigantisch op achteruit!
Omdat zij alleen aan de rijkeren denken,de mensen met modaal en erboven!

Goddank heb ik wel leuk werk en leuke collegas! dat maakt het draagbaar!
Maar makkelijk is het zeker niet!

Ik vind dat als je man fulltime werkt , het standaard zo moet zijn dat hij altijd genoeg verdiend om met een gezin rond te kunnen komen!
Een moeder moet altijd de mogelijkheid hebben thuis te blijven bij de kids als dit ook is wat ze zelf wenst.

Nu is dat dus niet het geval!

Ik zou ze liever zelf naar bed brengen. zij willen dat ook want papa kan niet voorlezen. (hij leest erg slecht dus voorlezen lukt hem niet)
Nu moet ik dus voordat ik ga werken eerst koken, eten met mijn meiden, de meiden omkleden,tanden poetsen, voorlezen,zelf mijn werkkleren aantrekken, en dan kan ik weg en hoeft papa ze alleen nog in bed te leggen.

Acht tja ik vind het gewoon irritant dat sommige mensen zo makkelijk praten hebben.....
Zoals een kennis van mijn moeder die ver boven modaal heeft "van mij mogen ze de kinderbijslag afschaffen, het is toch maar een zakcentje" dan denk ik mens je hebt er geen idee van hoeveel mensen totaal afhankelijk zijn van die kinderbijslag die jij als "zakcentje" bestempeld! BAH!


22-11-06 16:00:29
nietmeer
idd lanira!:ja

youu go girl!!

22-11-06 16:47:38
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Darwin

22-11-06 17:34:28
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Quote LuckyMe:
Quote Mmore:
"rare straaljager?" ontwikkeling noemen ze dat. ;) Ik ben blij dat nederland daarin een rol kan spelen.

Hoe kun je daar voorstander van zijn? Zie je niet wat die Verenigde sukkels doen? Wij betalen voor hun gevechtsvliegtuigen! Het zou beter zijn als NL en de andere Europesche landen al zijn tegoeden uit de USA terugtrekt. Dan gaat het gevaarlijke land op zijn gat en kan het misschien een betere vredelievendere maatschappij worden. Bij alle oorlogen die de laatste 20 jaar zijn begonnen hebben de VS een rol gespeeld. Meestal als leverancier van het wapentuig, maar vaak ook gewoon als aanstichter. De VS hebben 9/11 bewust uitgevoerd om een totale oorlog te starten zonder landsgrenzen.:nee:r


Ten eerste, dat is een eigen mening. Ten tweede, dat over 9/11 weet je niet zeker, klaar. Ten derde, volgens mij ga ik toch maar blanko stemmen. Domme gedoe ook altijd rondom stemmen. Als je gaat stemmen stem dan aub groenlinks, dat is de enige die de natuur een beetje voorop stelt.

23-11-06 07:20:26
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
School legt leraar zwijgen op na kritiek in SP-film

Roermond - De directie van het Stedelijk Lyceum Roermond heeft disciplinaire maatregelen genomen tegen leerkracht Pierre Diederen omdat hij in de SP-documentaire ‘Jan en alleman’een boekje heeft open gedaan over wantoestanden in het onderwijs.

meer..

23-11-06 08:19:39
nietmeer
SP heeft het goed gedaan, maar in het nagesprek van gister zei Wouter Bos: "Het CDA kan niet om de SP heen."
en Balkenende keek echt zo van.. like i give a f0k:|

23-11-06 08:21:19
nietmeer
Sja, Jantje wil toch niet met het cda samen dus hij heeft zijn eigen ruitjes ingegooid op voorhand.

23-11-06 08:34:37
nietmeer
hij wil niet met CDA samen?
zou kunnen maar hij zei gister dat het hem het beste leek om de SP in de coalitie te zetten.

23-11-06 08:36:02
nietmeer
Hahaaa, zie je wel, wat een draaikont is de heer Marijnissen. Zo zie je maar, direct al na de verkiezingen trekt hij zijn woorden weer in, bahhh.

23-11-06 08:36:23
Jboog
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 256
Wnplts: roosendaal
SP moet wel als ze de coalitie inwillen... en PVDA geeft toch toe aan het CDA

23-11-06 08:46:53
nietmeer
Het mooiste in mijn ogen zou zijn geweest: PvdA, SP en PvdV nee:P GL ofzo..

23-11-06 08:52:13
nietmeer
Erelid


WMRindex: 217
OTindex: 5.548
Lanira.....heb net je stuk gelezen en geef je overal groot gelijk in.

En ja, mensen die boven modaal zitten, zien de kinderbijslag misschien wel als een zakcentje, maar er zijn ook erg veel mensen enigszins afhankelijk van de kinderbijslag en daar staan ze bij zulke uitspraken niet bij stil.

Al met al.....heb ik op de SP gestemd, van mij mag het allemaal wat socialer en mogen ze eindelijk een keer gaan kijken naar de onderkant van de samenleving en niet alleen maar naar de bovenkant, wat tot nu toe, naar mijn idee, alleen nog maar het geval is geweest en mocht dat niet zo zijn, dan heb ik daar verdomd weinig van gemerkt.

Van mij mogen ze de ziektekosten premie ook inkomens afhankelijk maken, zodat mensen met een laag inkomen niet zo'n groot deel naar de ziektekosten verzekeraar hoeven te brengen, wat er meestal bij die mensen nogal aardig hard inhakt.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3] 4

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven