hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 11 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2

Popmuziek

25-04-08 21:55:07
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
De SGP zou graag zien dat popmuziek werd verboden. Wat vinden jullie hiervan? 8O

25-04-08 21:57:31
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Die sporen niet, als ze ooit dit erdoor zouden krijgen dan ga ik eisen dat ze dan ook hun tuuttuuts laten staan en weer alles met den benenwagen gaan besturen ;)

25-04-08 22:00:47
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
vanaf dat er ook vrouwen in die party mogen, zijn ze doorgedraaid geloof ik.(6)

26-04-08 00:35:03
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Lang leve de riooljournalistiek. Naar ik aanneem doel je op de uitspraken van de heer Zondag... even een citaatje, van wat hij zei:

Quote:
De SGP wil dat de overheid alleen evenementen subsidieert die een 'educatieve waarde' hebben. Popmuziek valt daar niet onder. Popmuziek heeft zeker ook culturele waarde, maar wat ons betreft moet het als zodanig ook educatieve waarde hebben.


Over het 'verbieden van popmuziek' wordt met geen woord gerept. Het verband van het gesprek is "subsidie voor pop-evenementen". En dat zijn dingen waar je een mening over kunt hebben. Je kunt voor subsidie zijn, of tegen. De heer Zondag is blijkbaar tegen, en ik wil best aannemen dat hij daarmee het SGP-standpunt vertegenwoordigt.

Maar nee, dat vindt men niet boeiend genoeg, dus wordt er gekozen voor een kop boven een artikel als

"SGP WIL POPMUZIEK VERBIEDEN".

Dát zijn dingen die mensen graag lezen, lekker zwartmaken die handel, het is toch maar een minderheid. Dát scoort bij mensen, en dat betekent hogere oplages voor een krant, meer hits op een site... simpelweg: $€££

Ik heb de afgelopen jaren wel geleerd om zulke koppen met een flinke korrel zout te nemen, en eens te kijken naar wat er daadwerkelijk gezegd is. Jammer dat veel mensen dat niet kunnen.

26-04-08 02:54:12
CrazyM
Senior lid

WMRindex: 133
OTindex: 406
Wnplts: Cairns
de SGP zou verboden moeten worden

26-04-08 03:09:56
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Stem Gerechtigde Primaten?

26-04-08 09:49:24
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@CrazyM: motivatie? En dan graag het verband met dit topic erbij ;)

26-04-08 11:27:26
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Persoonlijk vind ik 'educatieve waarde' een nogal vaag begrip. Educatief voor wie en in wiens ogen?

26-04-08 12:41:41
CrazyM
Senior lid

WMRindex: 133
OTindex: 406
Wnplts: Cairns
@pietjevlip, je zou zeker geen motivatie vragen als er inplaats van de SGP de PVV of TON stond?
Simpel, de SGP is een achterlijke partij die een land willen laten draaien door een geloof.

26-04-08 12:59:37
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Als het aan de SGP ligt, staan de vrouwen weer achter, of is het voor? :|, het aanrecht.
Weg met die dodo's.

26-04-08 13:01:33
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Pietje, letterlijk overgenomen;

"De SGP in de Provinciale Staten van Gelderland wil popmuziek verbieden, omdat deze zou aanzetten tot drank- en drugsgebruik. Dat meldt De Pers donderdag. "Popmuziek heeft de intentie de mens los te maken van God", aldus Statenlid Nelis Zondag".

26-04-08 13:02:40
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Hoeft ook niet Plupske. Die worden nooit groot genoeg om te regeren. 8)

26-04-08 13:07:16
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Plupske die zijn zelf van god los. Die hebben volgens mij nog nooit de Galatenbrief gelezen. Daarin staat dat het voor god geen moer uitmaakt op wat voor dag je rust.
Het is namelijk geen zondagsrust, maar een Sabbatrust. En die duurt van vrijdagzonsondergang tot zaterdagzonsondergang.
De zondagsrust is verzonnen door de Rooms-Katholieke kerk.

26-04-08 13:10:15
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Bah, had ik net een lang verhaal getypt, is 'de wachttijd voor de verbinding verstreken' :|

Maar goed, ik vind popmuziek een te groot begrip. Er is inderdaad muziek die (naar mijn mening) niet deugt, maar noem dat dan geen popmuziek..8O

26-04-08 13:29:18
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
'pop'muziek staat voor populaire muziek en is een verzamelnaam. Zelfs Gert en Hermien zou je er onder kunnen zetten(A) Daar kan de heer Zondag dus geen problemen mee hebben lijkt me (6)
De man weet niet waar hij het over heeft blijkbaar.
Je moet muziek niet bestrijden, maar de ongewenste neveneffecten (drank, drugs en vandalisme). En dat heeft niets met muziek te maken.

26-04-08 13:31:08
CrazyM
Senior lid

WMRindex: 133
OTindex: 406
Wnplts: Cairns
Als pop muziek voor populaire muziek staat, waarom horen Gert en Hermien bij pop dan. Of is het heel erg dat ik hun niet ken? :P

26-04-08 13:43:56
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote CrazyM:
Als pop muziek voor populaire muziek staat, waarom horen Gert en Hermien bij pop dan. Of is het heel erg dat ik hun niet ken? :P


Hahaha, waren erg populair in bepaalde kringen jaren geleden. Haalde deze aan omdat ze jaren geleden (in de 60'er jaren) nogal wat Nederlandstalige hits hadden. Nadat ze zich bekeerden tot het christendom (1974 geloof ik) brachten ze alleen nog religieuze nummers ten gehore. Dat duurde tot de jaren 90.
Kan me voorstellen dat je nooit van ze gehoord heb als ik naar je leeftijd kijk ;)

26-04-08 13:53:05
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
K3 zou er ook onder vallen. 'Kleuterpop' :D

26-04-08 14:02:24
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Wat stormzoeker zegt slaat de spijker op zijn kop.
Ik zou graag zien dat de SGP zelf verboden werd.

26-04-08 15:06:27
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Giovanni:
De zondagsrust is verzonnen door de Rooms-Katholieke kerk.

Niet waar hoor ;) Is ingesteld door de Romeinse keizer Constantijn de Grote. Door Constantijn werd in een edict in 321 zowel aan zijn heidense als aan zijn christelijke onderdanen de zondag aanbevolen als de ’eerbiedwaardige dag voor de verering van de Zon'. Het was zijn manier om de tegenstrijdige religies van het Rijk samen te brengen door iets gemeenschappelijks onder hen in te stellen.

26-04-08 15:09:22
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Storm volgens mij wel, want rooms-katholiek. Romeinen weet je wel. :P

27-04-08 22:51:05
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Quote Pluppel:

"De SGP in de Provinciale Staten van Gelderland wil popmuziek verbieden, omdat deze zou aanzetten tot drank- en drugsgebruik. Dat meldt De Pers donderdag.


Ja, precies... dat is wat "De Pers" meldt. Ze doen dat gebaseert op de uitspraken die ik letterlijk geciteerd heb. Het woord 'verbieden' komt dus uit de pen van een rioolrat van De Pers. Niet uit de mond van een partijlid van de SGP.

Wat De Pers hier flikt richting de SGP is vergelijkbaar met wat Wilders flikt richting moslims: Haat zaaien. Alleen omdat er geen christenen zijn die dreigen de boel op te blazen, wordt het toegelaten.

Wat heeft Zondag nou helemaal gezegd? Dat hij popmuziek niet goed vindt (Zijn goed recht, anderen vinden klassieke muziek lelijk, weer anderen vinden rap slecht, etc.), dat hij de setting rond pop-evenementen niet kan waarderen(Ook een reden waarom je mij er niet zult zien, dat mag toch?), en dat hij zijn mening baseert op wat hij gelooft. (moet hij weten.) Verder meldt hij nog dat hij daar dus liever geen subsidie voor zou vrijmaken. Het woord verbieden is absoluut niet gevallen. Zou ook wel raar zijn, want zijn letterlijke tekst:
Quote Nelis Zondag:
Popmuziek heeft zeker ook culturele waarde

Zou nogal tegenstrijdig zijn als het gaat om iets wat je wilt verbieden.

Quote CrazyM:
@pietjevlip, je zou zeker geen motivatie vragen als er inplaats van de SGP de PVV of TON stond?


Zeker wel. Voor het verbieden van welke politieke partij dan ook zijn zéér duidelijke op feiten gebaseerde motivaties nodig.

Quote:
Simpel, de SGP is een achterlijke partij die een land willen laten draaien door een geloof.


Dat het 'achterlijk' is, is jouw mening. Verder nog steeds niet gerelateerd aan het topic. Dus blijft mijn vraag: waar is je motivatie voor het verbieden?

@Zondagsrust-discussie: Vanaf de opstanding van Christus (op zondag trouwens ;)) wordt in de Bijbel bij de beschrijving van samenkomsten gesproken van 'de eerste dag der week'. Dit dateert dus al van lang voor 321 ;)

27-04-08 23:15:54
CrazyM
Senior lid

WMRindex: 133
OTindex: 406
Wnplts: Cairns
Ik vind het een achterlijke partij, "Omdat" het een partij is die een land wil laten draaien op een geloof.

Ik vind dat iedereen verder een geloof mag hebben, maar hou dat verder persoonlijk. Ga niet mensen opzadelen met normen, regels en wetten van jou geloof.
Dat is dus mijn mening en dat is ook gelijk de reden dat ik anders dan de meeste reageer in het topic van Wilders. Want net als extreme christenen heb je het zelfde met extreme moslims. Hou wat je gelooft persoonlijk en leef gewoon zoals de wetten, regels en normen van een land en niet alleen naar wat je geloof zegt, die 2000 jaar geleden is gemaakt (verzonnen(wat ik persoonlijk vind))

27-04-08 23:38:06
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Quote CrazyM:
Ik vind dat iedereen verder een geloof mag hebben, maar hou dat verder persoonlijk. Ga niet mensen opzadelen met normen, regels en wetten van jou geloof.


Juist... en vertel me even (ontopic) waar de SGP dat doet... geen subsidie willen voor een muziekevenement vind ik niet echt "mensen opzadelen met normen, regels en wetten van jou geloof". Als je dat er wel in ziet, zie ik daar graag uitleg bij.

28-04-08 00:01:14
CrazyM
Senior lid

WMRindex: 133
OTindex: 406
Wnplts: Cairns
Mijn opmerking ging over de SGP in het algemeen. Ik ga niet zo´n opmerking maken alleen omdat het over popmuziek gaat die verboden moet worden. En mij reactie van de SGP moet verboden worden zeg ik omdat ik het niet eens ben met de partij, maar je moet het verboden worden niet te letterlijk nemen. Dat zei ik alleen omdat het topic gaat over `veboden`.

Maar om toch een beetje ontopic te blijven wat je vroeg. De SGP wilt dus subsidie stoppen of hoe het ook zit, ze willen dat niet uit een politiek standpunt maar uit een geloofsstandpunt. Maar wat ik al zei, mijn opmerking ging dus niet over alleen dit onderwerp.

En nu ben ik weg hier, word helemaal gek van de honderden vliegjes op me beeldscherm :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven