hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 37 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2

Stemmers...

28-10-06 23:08:51
NeaRoW
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 2.965
S
Op wie gaan jullie stemmen 18+ers? en waarom dan wel? En op wie absoluut niet, ook een leuke...

Als je het niet wilt zeggen, dan zeg je het niet... niets daarover graag...

28-10-06 23:12:00
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Ik ben nog geen 18 maar goed.. Ik zou in elk geval niet op de VVD stemmen. Een aantal ideeën van Geert Wilders staan me wel aan, maar toch zou ik ook op hem niet stemmen. De stemwijzers geven mij allemaal het advies: "Christen Unie" maar ook daar zou ik niet op stemmen. Ik denk dat als ik 18 ben ik helemaal niet ga stemmen, veel makkelijker :P

29-10-06 00:05:28
mij
Erelid


WMRindex: 619
OTindex: 1.024
S
ik ben nog geen 18 maar ga wel stemmen8) en ik denk op groenlinks. in principe ben ik voor de SP maar Jan Marijnissen is een arrogante vent tegenover zijn 'minderen.' dus geen SP en wel groenlinks :)

(dat stemmen is iets van voorgezetonderwijs scholen, ik weet niet of het alleen voor havo/vwo of zo is, waarbij je per school kunt zien hoe er gestemt is en ook gewoon over de jongeren in het algemeen)

29-10-06 00:06:31
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik heb me er totaal niet in verdiept :$

29-10-06 00:29:42
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote mij:
ik ben nog geen 18 maar ga wel stemmen8) en ik denk op groenlinks. in principe ben ik voor de SP maar Jan Marijnissen is een arrogante vent tegenover zijn 'minderen.' dus geen SP en wel groenlinks :)

(dat stemmen is iets van voorgezetonderwijs scholen, ik weet niet of het alleen voor havo/vwo of zo is, waarbij je per school kunt zien hoe er gestemt is en ook gewoon over de jongeren in het algemeen)

koop een gitaar
draai wat aan de knoppen..

29-10-06 13:13:00
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Als ik ga stemmen Groen links. Maar ik weet niet of ik ga stemmen. Zie ik dan wel. Wanneer is dat eigenlijk?

29-10-06 19:27:21
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
Mij interesseert het niet :D !!! :ja !!!

29-10-06 22:14:50
Theetje
Oudgediende


WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
Quote Tovenaar:
Als ik ga stemmen Groen links. Maar ik weet niet of ik ga stemmen. Zie ik dan wel. Wanneer is dat eigenlijk?


22 nov... ik ben nog geen 18, maar of ik de volgende keer ga stemmen weet ik niet, zie ik dan wel

30-10-06 07:40:52
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Ik stem altijd maar weer op de SP.

De rest vind ik helemaal niets...

30-10-06 12:08:44
Blaman
Erelid


WMRindex: 567
OTindex: 2.109
T
Volgens de stemwijzer zou ik op De Partij voor de Dieren moeten stemmen. Omdat die te klein is (zal blijven) doe ik dat voorlopig nog maar even niet. SP is een goede tweede en daar stem ik dus ook al jaren op.

30-10-06 15:34:07
Stryfe
Senior lid

WMRindex: 525
OTindex: 572
Wnplts: Den Bosch
S
Ik kom volgens de bekende stemhulpwijzerkompassites steeds uit op Christenunie en CDA.

Ik wil absoluut niet op die partijen stemmen, maar ik heb sowiezo op dit moment een heel groot issue met bijna alle politieke partijen. Het feit dat de strijd tegen terrorisme belangrijker is dan privacy is iets dat er bij mij absoluut niet ingaat, interesseert me niet wat voor voorbeelden er gegeven worden, alles komt er op neer dat als zo'n wet aangenomen wordt de "gewone" man (ik dus en jij) er ook de dupe van kan worden... en bij mij is privé ook echt privé... IK beslis wat ik van mezelf naar buiten wil brengen en NIET de overheid.

Dus ik had ook kunnen zeggen dat ik vermoed dat ik blanco of níet ga stemmen.

31-10-06 18:17:07
NeaRoW
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 2.965
S
Ik denk dat SP best goed gaat scoren... mijn ma denkt het ook al :/

31-10-06 18:18:55
dandy
winnaar PW 06


WMRindex: 202
OTindex: 1.935
S
Quote Mmore:
Ik denk dat als ik 18 ben ik helemaal niet ga stemmen, veel makkelijker :P

heb je die aflevering van south park gezien?? echt zoow grappig!!
je stemt niet? Dan moet je weg! :P:D

31-10-06 23:00:41
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
*link!!*

01-11-06 13:05:39
Everzwijn
Erelid

WMRindex: 750
OTindex: 616
Wnplts: Apeldoorn
Quote Mmore:
Ik denk dat als ik 18 ben ik helemaal niet ga stemmen, veel makkelijker :P

Je kunt ook blanco stemmen wist je dat? En voor diegenen die denken dat het geen zin heeft om te gaan stemmen als je toch blanco stemt, volgt hier een korte toelichting.
Als je blanco stemt ben je in de publieke opinie hetzelfde als de mensen die niet stemmen, maar…Je geeft hiermee wel aan dat het je niet interesseert. Waar iedereen zich, over die zoveel procenten die niet stemmen, afvraagt waarom ze niet stemmen, geef je met blanco stemmen gewoon aan dat het je niets interesseert. Dan telt jou stem wel mee en is het percentage van mensen die gestemd hebben hoger.

Ik stel voor een anti-partij op te richten. Lijkt een beetje op de Tegenpartij van Van Kooten en De Bie. Gewoon een partij waarmee je Nee zegt tegen politiek. Het leven is al moeilijk genoeg, een beter milieu begint bij jezelf, leven en laten leven. Als ik me druk maak over mij, maak jij je dan ook druk om mij? Natuurlijk niet. Ik wil een partij die zich druk maakt over iedereen en niet alleen zijn eigen kiezers. Dus ik wil het onmogelijke? Dan ben ik dus een idealist en zou ik dus op een linkse partij moeten stemmen. Als ik niet blanco ga stemmen.

01-11-06 13:15:11
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Quote dandy:
Quote Mmore:
Ik denk dat als ik 18 ben ik helemaal niet ga stemmen, veel makkelijker :P

heb je die aflevering van south park gezien?? echt zoow grappig!!
je stemt niet? Dan moet je weg! :P:D


Die is inderdaad ram stoer. :P

@ Heraux, er is geen volledige versie te vinden op youtube of google.video.

01-11-06 13:19:22
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Quote Everzwijn:
Quote Mmore:
Ik denk dat als ik 18 ben ik helemaal niet ga stemmen, veel makkelijker :P

Je kunt ook blanco stemmen wist je dat? En voor diegenen die denken dat het geen zin heeft om te gaan stemmen als je toch blanco stemt, volgt hier een korte toelichting.
Als je blanco stemt ben je in de publieke opinie hetzelfde als de mensen die niet stemmen, maar…Je geeft hiermee wel aan dat het je niet interesseert. Waar iedereen zich, over die zoveel procenten die niet stemmen, afvraagt waarom ze niet stemmen, geef je met blanco stemmen gewoon aan dat het je niets interesseert. Dan telt jou stem wel mee en is het percentage van mensen die gestemd hebben hoger.

Ik stel voor een anti-partij op te richten. Lijkt een beetje op de Tegenpartij van Van Kooten en De Bie. Gewoon een partij waarmee je Nee zegt tegen politiek. Het leven is al moeilijk genoeg, een beter milieu begint bij jezelf, leven en laten leven. Als ik me druk maak over mij, maak jij je dan ook druk om mij? Natuurlijk niet. Ik wil een partij die zich druk maakt over iedereen en niet alleen zijn eigen kiezers. Dus ik wil het onmogelijke? Dan ben ik dus een idealist en zou ik dus op een linkse partij moeten stemmen. Als ik niet blanco ga stemmen.


Een anti-partij... Je moet toch idealen hebben? En dan wordt je gewoon weer een andere partij. Een anti-partij die helemaal niks onderneemt misschien. Die alleen maar tegen alle andere partijen is. Het is misschien een idee inderdaad. Maar het moet dan wel uitgewerkt worden. "Wie is jullie partij-leider?" We hebben er geen.. :D

01-11-06 13:46:58
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Mag ik dat verder toelichten?
Als je blanco stemt geef je de boodschap aan de politiek dat je geen van de partijen de moeite waard vind en blanco stemmen is dus een protest stem! Je stem wordt dan bij geen enkele partij mee geteld!

Stem je niet, dan gaat jouw stem automatisch naar de grootste partij toe en heb je er dus geen zeggenschap over!

Weet je niet op wie te stemmen, stem dan in elk geval blanco!

02-11-06 01:05:54
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Komt wel goed.. Wanneer is het eigenlijk?

02-11-06 02:52:49
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
de WMR ontstemt Partij

02-11-06 09:19:49
Jboog
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 256
Wnplts: roosendaal
Quote mij:
ik ben nog geen 18 maar ga wel stemmen8) en ik denk op groenlinks. in principe ben ik voor de SP maar Jan Marijnissen is een arrogante vent tegenover zijn 'minderen.' dus geen SP en wel groenlinks :)

(dat stemmen is iets van voorgezetonderwijs scholen, ik weet niet of het alleen voor havo/vwo of zo is, waarbij je per school kunt zien hoe er gestemt is en ook gewoon over de jongeren in het algemeen)


verklaar u nader??.. je wordt nog 18 voor 22 november(op die dag mogen we gaan stemmen) want anders kan je echt niet gaan stemmen...

ik ga iig SP stemmen, verfrissende ideeen, durven nog eens ergens tegenin te gaan, zijn niet zo stijfburgerlijk, waarom fuseren Groenlinks en SP eigenlijk niet.. perfect stel Femke en Jan.. ;)

02-11-06 10:21:52
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
heej Jan is netjes getrouwd en Femke ook :P
of denk ik nu te ver door lol

02-11-06 16:26:35
Everzwijn
Erelid

WMRindex: 750
OTindex: 616
Wnplts: Apeldoorn
Een ander idee dan, gisteravond
bedacht, we stemmen allemaal blanco.

Geen enkele partij is het waard om Nederland te regeren. Hoewel, hier hoef ik geen mensen te overtuigen omdat de meerderheid toch links stemt (GL of SP) Links is beter dan rechts. Ik moet ergens een forum vinden waar ik rechtse mensen kan overtuigen blanco te stemmen. ;)

Wat gebeurt er trouwens als 50 procent van de kiezers blanco stemt?

02-11-06 16:41:59
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Geen idee ?

02-11-06 16:44:29
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Wat is dat toch met die Femke...is ze nou echt zo sexy? Ik zie het niet, maar ik hoor het vaak 8O

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven