hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 19 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Doden bij schietpartij Finse school

07-11-07 16:59:11 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Op een school voor voortgezet onderwijs in Finland is vandaag zeker één dode gevallen bij een schietpartij. Mogelijk zijn er zelfs drie doden. Het betreft een school in het plaatsje Tuusula, zo'n 50 kilometer ten noorden van Helsinki.

De schutter is een 18-jarige scholier die het vuur opende in een klaslokaal. In ieder geval de rector van de school is daarbij om het leven gekomen. Verschillende mensen zouden zwaargewond zijn geraakt. Na de schoten vluchtten veel leerlingen door uit de ramen te springen. Ze zijn opgevangen in naburige gebouwen

(....)

Update 15.51 uur
De dader is dood, zo melden de Finse media. Er zijn zelfs berichten over zeven doden, maar de politie heeft dat nog niet bevestigd.

(...)

De dader, een achttienjarige scholier, is gearresteerd.

(..)

Meest actuele bron + foto's

"Hieronder volgt een deel van de verklaring die de 18-jarige Pekka-Eric Auvinen alias Sturmgeist89 op YouTube had geschreven:

''I am a cynical existentialist, antihuman humanist, antisocial socialdarwinist, realistic idealist and godlike atheist."

07-11-07 17:02:47 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
link
In this picture sent in by a reader of hs.fi, a police officer stands with a group of school pupils outside the Jokela School while the gunman was still inside

07-11-07 17:13:41 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote conflikt:

"Hieronder volgt een deel van de verklaring die de 18-jarige Pekka-Eric Auvinen alias Sturmgeist89 op YouTube had geschreven:

''I am a cynical existentialist, antihuman humanist, antisocial socialdarwinist, realistic idealist and godlike atheist."


Dat schiet niet op - Paradoxial inherent conflikt state of confusion self-doubting incidental loss of self-awareness

09-11-07 07:20:36 - Quote! - @jacodenni
jacodenni
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 1.868
je ook mogelen op de wereld.

09-11-07 10:20:57 - Quote! - @ArjanDo
ArjanDo
Erelid


WMRindex: 221
OTindex: 3.307
gebeurt te vaak tegenwoordig! en dit x niet eens in Amerika

09-11-07 10:24:04 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Weinig politiek aan die gestoorde schutter.

09-11-07 10:25:44 - Quote! - @yakkiba
yakkiba
Erelid


WMRindex: 1.137
OTindex: 3.922
ach ja... het zal blijven gebeuren...
What you gonna do about it? NIet hangen in het verleden. Kijk eerder naar voren. Wat kun JIJ doen om dit soort dingen tegen te gaan en misschien te voorkomen?

notitie aan lezer:
het antwoord op deze vraag kan zorgen voor spontane depressie en suicidale neigingen. Zoek hulp bij de dichtsbijzinde psychiater en kom niet op straat voor de komende 5 jaar

09-11-07 11:10:32 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
De nieuwste rage. :|

09-11-07 16:15:41 - Quote! - @ToMxlr
ToMxlr
Erelid


WMRindex: 296
OTindex: 7.186
hier kun je op wachten. ik hoop dat dit een singaal is hoe erg pesten iemand aanpakt. je kunt er figuurlijk iemand mee vermoorden :(

09-11-07 17:52:57 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Ik heb nergens iets gelezen over gepest worden en dergelijke.. Volgens mij viel dat bij deze jongen ook best wel mee.

Ik heb de documenten die hij geschreven heeft gelezen en het enigste dat ik kan bedenken bij hem is dat hij makkelijk in het rijtje van hitler & co thuis past.

09-11-07 18:45:02 - Quote! - @gothic
gothic
Erelid


WMRindex: 1.818
OTindex: 5.537
Zijn grote voorbeelden waren Hitler & co. Ook de schutters op die scholen in Amerika behoorden tot zijn voorbeelden. Iedereen die ook maar iets tegen de mensheid in het algemeen of tegen een bepaalde groep mensen heeft vond hij geweldig. Kan nooit begrijpen dat mensen zulke kronkels hebben.

18-11-07 14:31:35 - Quote! - @Elzevier
Elzevier
Erelid


WMRindex: 57
OTindex: 2.192
Ik was echt heel erg geschrokken toen ik dat las. Een nichtje van een goede vriendin van mij was er bij betrokken! Die moest onmiddelijk naar het ziekenhuis, gelukkig alleen gewond en niet dood. Maar de schrik zat er goed in.

Ik snap niet dat zo iemand zoiets kan doen. Geen straf is daar te hoog voor.

18-11-07 19:51:56 - Quote! - @stryper
stryper
Senior lid

WMRindex: 197
OTindex: 578
S
Mensen die zoiets doen moeten ze per ongeluk laten ontsnappen en dan doodschieten wanneer hij vlucht. Zo ook met verkrachters. Op nr. 1: marc dutroux!

18-11-07 19:54:31 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote stryper:
Zo ook met verkrachters. Op nr. 1: marc dutroux!

Dat hadden ze al eens geprobeerd, jammer dat die boswachter hem aanhield (6) Maar is natuurlijk geen oplossing....

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven