hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 18:00 - 74417 artikelen - nu online 11 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2]

Yvette Lont

04-12-07 00:54:37 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
@Redduggy,
We hebben wel vrijheid van meningsuiting in Nederland, maar met de kanttekening dat andere religies en denkbeelden gerespecteerd moeten worden.
Dat laatste wordt nog wel eens over het hoofd gezien.

04-12-07 17:36:29 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@de Mexicaan:

Dat kan allemaal wel zo wezen, maar ik mis het "twee kanten"-deel altijd...

Als een Christen iets over praktiserende homoseksualiteit zegt, is het "ophangen dat mens", maar als er (voor de zoveelhonderdste keer) negatief over mijn God en Godsdienst gesproken wordt, moeten we "de vrijheid van meningsuiting accepteren".

Vaak zijn het dezelfde mensen die deze twee zinnetjes uitspreken:|

14-12-07 21:45:46 - Quote! - @stora
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
Tegenwoordig mag je alles zeggen onder het mom van vrijheid van menings uiting.Maar waar is het respect voor elkaar gebleven.
Je mag echt wel een andere kijk op dingen hebben , maar je kan de andere ook in zijn/haar waarde laten.

En de waarheid heeft vele gezichten.Wie zegt dat jou waarheid de waarheid is.

14-12-07 21:53:51 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@stora: dingen in zijn waarde laten... waarom geldt dat dan niet voor dingen die IK belangrijk vind? Mijn God en mijn godsdienst zijn voor mij belangrijk, maar wordt dat in zijn waarde gelaten?:nee

15-12-07 19:44:22 - Quote! - @Pluppel
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
'Ophangen dat mens', Sorry, maar dat gaat te ver. Met alle respect, maar je gaat te ver met je uitspraken.. Hoewel het klopt dat ze dit niet had mogen zeggen..

15-12-07 21:24:41 - Quote! - @possible
possible
Senior lid

WMRindex: 118
OTindex: 167
Wnplts: verhuist
Quote pietjevlip:
@stora: dingen in zijn waarde laten... waarom geldt dat dan niet voor dingen die IK belangrijk vind? Mijn God en mijn godsdienst zijn voor mij belangrijk, maar wordt dat in zijn waarde gelaten?:nee

totaal niets personelijk en respecteer je gedachten maar,
waarom moet ik als ongelovige altijd lijden onder de wetten en regels die dit kabinet maakt uit het gristelijke gedachten goed? terwijl ik daar niks mee te maken wil hebben.
klein voorbeeldje: de eutanasie wet, ik moet lijden op me oudendag omdat andere dat vinden vanuit hun geloof.
bij arbortus word je gelijk naar een soort gristelijke anti-arbortus beweging gestuurt. ik mag niet discrimineren maar iemand mag dat wel beroepend op zijn geloof.
vind ik niet echt van respect tonen voor mijn levenswijze.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven