hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 18:00 - 74450 artikelen - nu online 36 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2

Kernwapens

27-10-07 00:30:55
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
President Poetin vindt de spanningen rond het Amerikaanse raketschild in Oost-Europa vergelijkbaar met de Cuba- crisis uit de jaren 60.Hij zei dat in Portugal na overleg met de EU. Volgens Poetin is de dreiging voor Rusland nu hetzelfde als die voor Amerika toen.

In 1962 kwam de wereld aan de rand van een kernoorlog toen bleek dat de Russen op Cuba installaties voor kernraketten hadden geplaatst. De spanning week toen Sovjetleider Chroetsjov de installaties weghaalde. In ruil beloofde president Kennedy Cuba ongemoeid te laten.

Poetin zei wel dat Bush zijn vriend is en dat de spanningen toen groter waren.

(NOS)

Is het alweer zo erg? Ik hoop het niet....

27-10-07 00:39:33
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
tuurlijk wel.. alles herhaald zich.. heeft u een uitzending gemist.. de grote heren zorgen voor een Authentieke Zwart-Witte Herhaling.. zonder H

Bush en Putin hebben met elkaar de liefde bedreven.. de diepste grootste verhouding - ooit geven ze het toe.. dat ze in de mausuleum elkaar in de billen hebben geknipen van plezier..

Dat was de Russki Darkroom for the Selected Komrads

27-10-07 10:56:42
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Een kernoorlog is niet te winnen.
Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen.

27-10-07 14:16:01
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Giovanni:
Een kernoorlog is niet te winnen.
Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen.


Nee, maar de spanningen en de politieke implicaties - ok, ik overdrijf.. ben dan ook maar.. een wolk..

29-10-07 02:37:40
WMR-kok
Oudgediende


WMRindex: 5.850
OTindex: 106.950
S
Je hebt kernwapens maar voor één ding nodig.... een Killermeteoor.
De dreiging dat we getroffen zullen worden door zo'n meteoor wordt steeds groter.
Als ik het goed heb komt er zo'n joekel in 2012 zeer dichtbij, met een mogelijke kans op een inslag. :(

29-10-07 03:13:31
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
hoe kan de kans nu groter worden
als we milllloenen jaren er zo relatief weinig van geproeft hebben?

29-10-07 03:16:07
WMR-kok
Oudgediende


WMRindex: 5.850
OTindex: 106.950
S
We hebben al veschillende inslagen gehad heraux, en we stevenen af op een meteoren gordel.
Plus we hebben ook nog de maan die al veel voor ons opgevangen heeft. :P

29-10-07 03:19:22
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Peter Willemse:
We hebben al veschillende inslagen gehad heraux, en we stevenen af op een meteoren gordel.
Plus we hebben ook nog de maan die al veel voor ons opgevangen heeft. :P


Nou, dan verhuizen we de aarde. :P

hup allemaal instappen.. Ennorme truster complex met pluggen in de noodzee en stille ocean.. errr..

29-10-07 12:18:32
nietmeer
Te koop ter bescherming van huis en have.
1 atoombom slechts 1 keer gebruikt.

29-10-07 12:22:06
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Gekke-Ger:
Te koop ter bescherming van huis en have.
1 atoombom slechts 1 keer gebruikt.

Ik heb er wel belangstelling voor, maar dan wil ik hem zelf even getest hebben op de juiste werking (6)

29-10-07 13:15:13
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ook altijd handig voor zelfmoordenaars die nog even moeder aarde willen zien..

zwoooop... oooh mooi.. Zwoooop.. *pok*
dummy load..aarrgg

29-10-07 14:32:57
nietmeer
eeeehhh... het is toch echt anders dan toen met cuba.

Op cuba waren het lange- in middel-lange aftstands raketten die zouden kunnen worden gebruikt door de russen tegen amerika.

De amrikanen bouwen een rakketschild dat rakketten uit rusland en andere landen moet tegen houden, het beschermt ook Rusland tegen rakketaanvallen.

mijn punt is, het is een verdedigings wapen wat niet gebruikt kan worden om aan te vallen.....
Ze kunnen die rakketen alleen gebruiken om andere rakketen of mischien vliegtuigen neer te halen.

De enigste reden die rusland heeft om hier tegen te zijn is zijn band met china en andere communistische landen waar tegen amerika dit systeem juist wil gebruik om zich te verdedingen.

29-10-07 15:03:31
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ook verdediging wapens kunnen worden ingezet als aanvals wapen..


29-10-07 16:39:50
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Dennis Beekman:
De amrikanen bouwen een rakketschild dat rakketten uit rusland en andere landen moet tegen houden, het beschermt ook Rusland tegen rakketaanvallen.

Ja, sure.... tegen amerikaanse raketaanvallen dan toch zeker....

Quote Dennis Beekman:
mijn punt is, het is een verdedigings wapen wat niet gebruikt kan worden om aan te vallen.....

Ik weet niet precies in wat voor een wereld jij leeft, maar zoiets als een 'verdedigingswapen' bestaat niet. Een wapen is een wapen en primair bedoeld om schade toe te brengen.

Quote Dennis Beekman:
Ze kunnen die rakketen alleen gebruiken om andere rakketen of mischien vliegtuigen neer te halen.

Blij dat jij precies weet wat die Amerikanen van plan zijn. Persoonlijk vertrouw ik Amerika niet zo erg. Dat land is hard op weg om iedereen zijn wil op te leggen. En wij, dom klootjesvolk, lopen er vrolijk achteraan. En maar roepen dat het onze 'vrienden' zijn. Van zulke vrienden moet je het echt hebben :P

Quote Dennis Beekman:
De enigste reden die rusland heeft om hier tegen te zijn is zijn band met china en andere communistische landen waar tegen amerika dit systeem juist wil gebruik om zich te verdedingen.

Nee, Rusland heeft nu een perfecte reden om zijn wapenproductie weer op te pakken. Het zal Rusland een biet zijn wat die Amerikanen waar neerzetten. Het enigste dat de Russen zoeken is een excuus om mee te doen in de globale waanzin van bewapening. Amerika geeft dit excuus... en als je het mij vraagt in goed overleg mét de Russen ;)

29-10-07 17:07:03
nietmeer
wel, gedeeltelijk gelijk heb je wel...

Quote:

de rakketten zijn zogeheten surfacetoair rakketten (dus vanaf de grond iets in de lucht kapotschijten kan) deze kun je niet tegen gronddoelen inzetten, daar zijn ze niet voor gemaakt.

Wel is het mogelijk dat amerika de lanceer installatie met rakketen laad die dan weer wel een gronddoel kunnen raken, maar dat is niet de afspraak :P

Quote:

Het is wel erg toevallig dat rusland zo veel problemen heeft met dit systeem en dat rusland de enigste was die niet wou dat noordkorea gestraft werd voor het attoom programma en het afvuren van raketten.


ook china was vel tegen dit systeem, het neemt namelijk de enigste drijging weg die het nog vormt voor amerika en nu hebben ze niet meer om over te onderhandelen :)

Geloof mij maar dan bejing, moskow en noord-korea samen spelen om dit tegen te houden en dat ze elkaar steunen

29-10-07 17:44:55
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Dennis Beekman:
Wel is het mogelijk dat amerika de lanceer installatie met rakketen laad die dan weer wel een gronddoel kunnen raken, maar dat is niet de afspraak :P

(A)Amerika en afspraken.... ojee, dat gaat helemaal goed komen _O_:jeej

Quote Dennis Beekman:

ook china was vel tegen dit systeem, het neemt namelijk de enigste drijging weg die het nog vormt voor amerika en nu hebben ze niet meer om over te onderhandelen :)
Geloof mij maar dan bejing, moskow en noord-korea samen spelen om dit tegen te houden en dat ze elkaar steunen

Als Amerika raketten uit China een dreiging zou vinden, dan zou het niet logisch zijn om dat schild in Oost Europa neer te zetten... En Amerika die Europa beschermd? Alleen als het toevallig zo uit zou komen (vergeet niet dat onze grote 'vriend' Bush al eens heeft laten doorschemeren dat Amerika er niet voor terugschrikt om de Nederlandse kust te bestormen ;)).... Wat zou je er van denken als Rusland en Amerika onder een hoedje aan het spelen zijn (A)? Amerika heeft een plan, Rusland schreeuwd zogenaamd moord en brand, Amerikanen bouwen, Russen breiden hun wapenarsenaal uit en... heeeeeee, dat is toevallig, het werkt ook tégen de Noord-Koreanen en Chinezen :P Amerika blij, Rusland blij..... China en Noord-Korea hebben het nakijken. Lijkt je dat niet logischer?

29-10-07 18:32:34
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Hoe ge-avanceerder de verdediging, hoe geniepiger de aanval - wie heeft de langste adem... de industrie..

29-10-07 18:36:09
nietmeer
De industrie, waar je dus weer individuen hebt werken, welke weer een gezin hebben wat afhankelijk van een bepaald inkomen is, waarbij je eigenlijk telkens weer de bal kunt rond schoppen. Wie zal die cirkel van ijzer doorbreken?

29-10-07 18:38:06
gwcbakker
Oudgediende


WMRindex: 7.126
OTindex: 2.741
Quote heraux:
Hoe ge-avanceerder de verdediging, hoe geniepiger de aanval - wie heeft de langste adem... de industrie..
Eeuwen geleden al bekend. BIj de goudzoekers verdiende de hardware stores het meest ... 8)

29-10-07 18:49:25
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Kpuc:
Wie zal die cirkel van ijzer doorbreken?

Dat lost zich vanzelf wel op ;) Lekker doorgaan met bewapenen, dan komt het einde vanzelf (A)

29-10-07 18:50:48
nietmeer
Hm, mag ik dan wel gaarne mezelf ook bewapenen? Voor het geval die mafketels van NATO een foutje maken :r

29-10-07 18:52:38
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Kpuc
De NATO maakt geen fouten, de NATO maakt onschuldige slachtoffers (6) (zoals ieder leger)

29-10-07 18:54:19
nietmeer
Dat bedoel ik, ik wil een fals en genoeg munitie, een klein lief tankje en een bak rpg's met launcher

29-10-07 18:56:43
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Sorry Kpuc, kan ik je niet aan helpen :$ Ik ben pacifist :$:P

29-10-07 18:57:58
nietmeer
Mijn hart zegt vrede, mijn verstand zegt Kill all the whiteman 8O

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven